Pazartesi, Kasım 06, 2006

ANANASLI CHEESECAKE

Abim bu gece sabaha karşı iş için Romanya'ya gidiyor. 15 gün kadar da orada kalacak, iş ziyaretleri yapacak. Bu 15 gün ondan ayrı kalmak baya zor gelecek bana. Abim, babam ve ben birarada çalıştığımız için işyerinde abimi hergün görebiliyorum, bu 15 gün gözlerim onu arayacak işyerimizin koridorlarında. Canım abimle çok farklı bir ilişkimiz vardır; öyle ki o benim en yakın dostumdur diyebilirim. Bazen konuşmadan bile birbirimizin ne düşüneceğini anlayacak kadar yakınızdır. Özel ve iş yaşamımızda ne zaman birimizin canını sıkacak bir durum olsa diğeri hep onun yanında, onun desteğidir. Bazen beraber öyle saçma şeylere güleriz ki başkalarına hiç komik gelmeyebilir bunlar ama dediğim gibi aramızda farklı bir iletişim vardır, birbirimizi anladığımızı hep biliriz..
Abime burdan da hayırlı yolculuklar diliyorum; inşallah sağlıkla gidip sağlıkla döner. Umarım orda işleri hep yolunda gider..

Bizden bu kadar bahsettikten sonra gelelim şimdi tarifimizeee..

Bugün abimle yengem bize yemeğe gelecekleri için abimin de çok sevdiği bir tatlı olan cheesecake yaptım. Cheesecake'i ikinci kez ananas ile deniyorum. İlk seferinde çilek bulamadığımdan ananaslı yapmıştım (nerden nereye:)), bu sefer istek üzerine ananaslı oldu cheesecakeim. Bence cheesecake'e çok yakışan bir meyve, denemenizi tavsiye ederim.

Ananaslı Cheesecake



Malzemeler

2 paket Eti Burçak Bisküvi
2 kaşık erimiş tereyağ (kıvam için biraz da süt kullandım)
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 bardak süzme yoğurt
1 su bardağı tozşeker
3 yumurta
1 yemek kaşığı un
1 limon kabuğu rendesi
1 paket vanilya
1 kutu labne peyniri
1 adet konserve ananas
2 çorba kaşığı nişasta
2-3 çorba kaşığı şeker (isteğe göre artırılıp azaltılabilir)

Yapılışı

Bisküvileri blendırda ezip, hindistan cevizi, erimiş tereyağ ve sütle karıştırıp biraz katı bir hamur elde edip bunu kelepçeli bir kalıbın dibine yayıyoruz. Elde edilen hamur dağılan ama elle sıkılınca birleştirilebilen bir kıvamda olmalı. Kalıba bastırdığımız taban hamurumuzu 15 dakika buzdolabında dinlendiriyoruz. Yumurtaların sarılarını ve aklarını ayırıp akları kar haline gelene kadar mikserde çırpıyoruz. Diğer yanda 1 bardak şekeri, yumurta sarılarını, unu, vanilyayı ve limon kabuğu rendesini iyice çırpıp üzerine yoğurdu ve peyniri ekliyoruz tekrar iyice çırpıyoruz. Sonra yumurta aklarını tahta bir kaşık yardımıyla (akları fazla söndürmeden) diğer malzemeye ekliyoruz. Bu karışımı kalıptaki bisküvilerin üzerine döküp 160 derece fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. Sonra fırında soğumaya bırakıyoruz, kapağını açmadan. Daha sonra ananas konservesinden çıkan ananas suyunu bir tencerede nişasta ve ağız tadınıza göre biraz şekerle (şeker eklenmeyebilir de) kaynatıp katılaşana kadar pişiriyoruz. Diğer taraftan konserve ananaslarımızla soğuyup fırından çıkan cheesecakeimizin üzerini süslüyoruz. Biraz karıştırıp ılıttığımız ananas suyu peltesini de en üst kat olarak ananasların üzerine döküyoruz. Oda sıcaklığına geldikten sonra kalıbıyla birlikte 1 akşam buzdolabında bekletiyoruz. Ertesi gün kalıbı açıp, cheesecakeimizi dilimleyerek servis ediyoruz.

Herkese afiyet olsun:)...

Etiketler: ,

6 Comments:

At 6 Kasım 2006 16:30, Anonymous Adsız said...

Merhaba:) mailime uzunca süredir bakmıyordum, mailinizi görünce hemen geldim blogunuz hayırlı olsun, linklerinize eklemede tabiki sakınca yok, bende hemen ekliyorum sizin blogunuzu, sık sık görüşmek üzere, blogla ilgili yardım talep etmişsin, blogspotla ilgili bilgim pek fazla yok çünkü ben blog olarak açtım sayfayı. Sevgiler

 
At 6 Kasım 2006 22:47, Blogger butterfly said...

Pembeli çok teşekkür ederim. Ben de senin sitenin müdavimlerindenim:). Umarım beraberce bundan sonra güzel paylaşımlarda bulunacağız.
Görüşmek üzere..Sevgiler

 
At 7 Kasım 2006 10:15, Blogger Tijen said...

sevgili asli,
siten hayirli ugurlu olsun..
insan ugrastikça pek çok sey ögreniyor site hakkinda. eminim zaman içinde sen de bu isin piri olacaksin (ben oldum mu sanki ama???)
tijen

 
At 7 Kasım 2006 11:47, Blogger Aslı Altan Altundal said...

Hayırlı olsun çok güzel tariflerle karşılaşacağımızı tahmin edebiliyorum ben de linklerim arasına yerleştiriyorum kristal kelebeği... Görüşmek üzere, sevgilerimle.

 
At 7 Kasım 2006 13:37, Blogger butterfly said...

Sevgili Tijen,

Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Ben de deneye yanıla yeni şeyler öğreniyorum her yeni gün. "Ben piri oldum mu sanki" demişsin, kesinlikle öylesin:). Zaten ben de kendime blog yapma istegimi sizlerin güzel sitelerini ziyaret etmeme borçluyum. Sizlerden daha çok şey öğreneceğimden de eminim. sevgiler:)..

 
At 7 Kasım 2006 13:40, Blogger butterfly said...

Sevgili Aslı,

Sizlere değişik güzel tarifler verebilmek için elimden geleni yapacağım. Güzel dileklerin ve linkimi eklediğin için çok teşekkür ederim..Güzel bir gün diliyorum, sevgiler:).

 

Yorum Gönder

<< Home