Pazar, Kasım 12, 2006

ARŞİVDEN TAHİNLİ BAKLAVA

Bu tatlıyı bayramda yapmıştık annemle. Tabi o zaman benim blogum yoktu ama neyse ki içimde blog yapma hevesim vardı, öyle olunca bir kare fotoğrafını çekip saklamıştım. Bugün de bu tarifi sizlerle paylaşmak istedim.

Tarif televizyondan, Yemek Saati programından. Annem devamlı bu programı seyrettiği için ilgisini çeken tarifleri not ediyor, daha sonra biz de deniyoruz.

Bu tatlı da gerçekten diğer baklava türlerine göre daha hafif çünkü tahin dışında ayrıca bir yağ kullanılmıyor. Tahin de çok hoş bir lezzet katıyor bu tatlıya. Ayrıca her ne kadar ince hamur açmak gerekse de zor bir tarif değil, nişasta kullanarak ben bile incecik açabildim hamuru ("bile" dedim çünkü pek fazla ev baklavası deneyimim yok ama bundan sonra daha sık yapacağımdan eminim:)). Gelelim tarifimize:

TAHİNLİ BAKLAVA




MALZEMELER

1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 fiske tuz
1 çorba kaşığı sirke
Alabildiği kadar un

Hamuru Açmak İçin:
Bir bardak un ve bir bardak nişasta karışımı

İç Malzeme:
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
1 su bardağı tahin

Şerbeti İçin:

2.5 su bardağı şeker
1.5 su bardağı su
1 dilim limon

Yapılışı


En önce şeker, su ve limon dilimiyle şerbeti kaynatıyoruz (şerbet kaynayınca limon dilimini çıkartıyoruz) ve soğumaya bırakıyoruz.
Daha sonra hamur için sıvı malzemeleri karıştırıp, kabartma tozu ve alabildiği kadar un ekleyip, ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz (mümkünse yarım saat dinlendiriyoruz).
Hamuru dörde bölüp, her bezeyi (tezgaha nişasta-un karışımı serperek) olabildiğince ince, mümkünse kareye yakın şekilde açıyoruz (bu şekilde olursa sarıldıktan sonra rulonun ucu boş kalmıyor).
Açtığımız her yufkanın üzerine tahin sürüp ceviz serpiyoruz, rulo yapıyoruz (4 rulomuz olacak).
Her ruloyu 2-3 santim eninde verev keserek fırın tepsisine diziyoruz ve 175 derece fırında üzeri pembeleşene kadar pişiriyoruz (fırında çok koyu renk almıyor ama şerbetini dökünce rengi koyulaşıyor).
Fırından çıkarınca soğuk şerbetini döküyoruz. Tatlı şerbeti iyice çekip soğuyunca servis yapıyoruz.

Afiyet bal şeker olsun:)..

Etiketler:

6 Comments:

At 13 Kasım 2006 03:43, Blogger ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI said...

oh oh oh ellerine sağlıııık süper olmuşlar tahini zaten çok çok severim mükemmel hatta yarın hazır baklava yufkası ile deneyeceğim paylaşımın için teşekkür ederim iyi ki iadeyi ziyarete gelmişim sağol;))
SEVGİYLE KAL...

 
At 13 Kasım 2006 09:27, Blogger munevver said...

Butterfly,bloğun hayırlı olsun.Tahinli baklavayı çok beğendim.Annenin ve senin ellerinize sağlık.
Sevgiyle,nanelimon..

 
At 13 Kasım 2006 09:30, Blogger butterfly said...

Çok çok teşekkür ederim; hem iadeyi ziyaret için hem de güzel yorumlarınız için:)..
Ben de tahinin o kendine has kokusu ve tadına bayılanlardanım. Umarım beğenirsiniz denediğinizde.
Ben de sizin sayfanıza her geldiğimde muhteşem görüntülerle mest oluyorum:)..
Görüşmek üzere, sevgiler...

 
At 13 Kasım 2006 09:31, Blogger butterfly said...

Münevvercim çok teşekkür ederim güzel dileklerin için.
Blog dünyasına girip sizlerle tanıştığım için çok mutluyum:).
Sevgiler..

 
At 14 Kasım 2006 12:09, Anonymous Adsız said...

Merhaba Butterfly
Tatlınız çok lezzetli görünüyor annenin ve senin ellerinize sağlık Kendine iyi bak görüşmek üzere Sevgiler...

 
At 14 Kasım 2006 12:36, Blogger butterfly said...

Melekcim çok sağol:). Umarım bir ara deneme fırsatın da olur, gerçekten çok pratik ve hafif bir hamur tatlısı. Benim normalde tercihim sütlü tatlılar olmasına rağmen bu baklava favorilerim arasına girdi bile.
Sevgiler..

 

Yorum Gönder

<< Home