Çarşamba, Kasım 29, 2006

BİR KÜÇÜK MUTLULUK: BİR "MERHABA"

Daha önce bahsetmiştim; bu sayfalarda yemek pişirmenin dışında da heyecanlarımı, ilgimi çeken konuları ve başka bazı ayrıntıları da yazacağımdan. Buna, beni mutlu eden ufak bir olaydan bahsederek başlamak istiyorum.

İşyerimizde, daha önceden düzgün çalışan ama zamanla çatlaklar oluştuğu için kullanamadığımız minyatür bir şelalemiz var. Hatırlıyorum da ben daha küçükken onun alt havuz bölümünde kırmızı japon balıkları yüzerdi ve akan suyun sesi çok dinlendiriciydi. Geçenlerde tamir edip tekrar kullanılır duruma sokalım dedik ama suyla doldurunca sızıntılar oldu, kabul etmesi zor da olsa bizim minik şelale ömrünü doldurmuştu:(.


Sonra erkek arkadaşımla düşündük ve esas fonksiyonuyla olmasa da bir şekilde şelalemizi canlandırmanın yolunu bulduk:). Resimlerde de görüldüğü gibi üzerinde ufak çukurlar var, biz de bu ufak çukurlarla alttaki havuzcuğu saksı niyetine kullanıp kendimize ufak bir bahçe hazırlamaya karar verdik (aslında bir nevi Babil’in Asma Bahçelerinin ekonomik boyu da denebilir:)).

Bir haftasonu çıkıp aslanağazı ve hercai menekşe tohumları aldık. Sonra menekşe tohumlarımızı ortadaki havuz kısmına, daha uzun olacakları için de aslanağızlarını kenardaki ufak bölümlere ektik. (Resimde görülen iki tane sarmaşık şelale görevini yapabiliyorken vardı).

Ve geçen cuma çiçeklerimiz bize ilk “merhabalarını” minicik filizler şeklinde verdiler. Ne kadar mutlu olduk anlatamam. Ufak bile olsa, insanın emekle, sevgiyle büyüttüğü herşey çok mutlu edici oluyor:).

Sizlerle çiçeklerimizin ilk “merhaba”larını paylaşmak istedim...

Etiketler:

4 Comments:

At 29 Kasım 2006 18:17, Blogger müzeyyen said...

selam buterfly,

dediğin gibi, birşeye emek edip de sonuç verdiğini görmek insanı çok mutlu ediyor.hele de bu bir canlının hayata renk vermesi ise:)
ben de bu yaz minik bir sebze bahçesi yaptım. Orada yetiştirdiğim domateslerin kızarmaya başlaması,biberlerin sofralarımıza tat verecek kıvama gelmesi bu yaz beni en mutlu eden olaylardandı.Ne kadar küçük görünüyor ama aslında hayatın anlamı bence bu küçük mutluluklarda gizli.
sevgiler,
müzz

 
At 29 Kasım 2006 18:26, Blogger butterfly said...

Müzzcüm ne güzel yazmışsın, benim de demek istediğim aynen buydu:).
Küçük ayrıntılar bazen içinde kocaman sevinçler taşıyor.
Sevgiyle kal..
aslı

 
At 30 Kasım 2006 16:26, Blogger Unknown said...

BBC Prime'ı seyrediyor musun bilmiyorum. Orada eski şeyleri bir şekilde değerlendiriyorlar. Çok da güzel sonuçlar oluyor. Çiçekler büyüdüğünde eminim bu havuz da çok hoş görünecektir. Bu arada pasta harika görünüyor. Selamlar, Pınar

 
At 30 Kasım 2006 23:08, Blogger butterfly said...

Merhaba Pınar,
BBC Prime'daki o dediğin programı biliyorum, daha önce seyretmiştim. Bizim yaptığımız da aynı mantıkla oldu, çok da zevkli oldu:). Ben de şimdi çiçeklerimizin açacağı gün için sabırsızlanıyorum.
Güzel yorumların için teşekkürler..
Sevgiler..

 

Yorum Gönder

<< Home