Çarşamba, Kasım 15, 2006

BİR MAYALI DENEME: Hellimli-Naneli Çörek(Ekmek) Dilimleri

Mayalı hamur yoğurup çörekler, ekmekler denemeyi çok seviyorum ben. Özellikle de babam evde mayalı hamurişleri yaptığımızda çok mutlu oluyor. Evde maya kokusu, ona eski günlerde babaannemin pişirdiği çörekleri hatırlatıyor. Zaten durup durup bizden babaannemin cevizli-tarçınlı çöreklerinden ister. Ne zaman tarçınlı bir kek, kurabiye yapsam bir şekilde o cevizli çöreklere benzetir ve bizden yapmamızı rica eder:). Bu kadar bahsetmişken en kısa zamanda o çöreklerden de yapıp tarifini buraya ekleyeyim bari. Zaten babam bu yazıyı görünce en kısa zamanda bizim evde cevizli çörek pişecek demektir:).Ama bugün buraya yazacağım tarif başka. Tam çörek ya da ekmek diye adlandıramadım ben ama sonuçta ekmeğe daha yakın olduğunda karar kıldım çünkü yağı oldukça az bir tarif.

Yıllar önce Kıbrıs’a gittiğimizde kaldığımız otelin kahvaltısında çeşit çeşit poğaçalar, kekler, hamurişleri vardı. Ama onların içinde en çok aklımda kalan bir tanesini dün, farklı bir mayalı tarif denemek istediğimde hatırladım.Gerçi aklımda tarifi oluşturup denedikten sonra Kıbrıs’da yediğimizin muhtemelen mayasız tuzlu bir kek olduğuna karar verdim ama sonuçta benim uydurduğum hellimli-naneli ekmekler de hiç fena olmamışlardı. Böylece ekmek çeşitlerimize bir yenisini daha eklemiş oldum.

Sonuç olarak sünger gibi kabaran, içindeki hellim peyniriyle besleyici ve lezzetli, nane aromasıyla iştah kabartan bir ekmek oldu. Bu tarifle oldukça da fazla dilim ekmek elde ettik. Zaten bunları bitirir bitirmez mayalı hamurlarla denemelerim devam edecek:)..

Deneyecek herkese afiyet olsun..


Hellimli-Naneli Çörek(Ekmek) Dilimleri

Malzemeler:
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 çay bardağı sıvı yağ
450-500 gr rendelenmiş hellim peyniri
2 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz (hellim tuzsuzsa bu miktar biraz artırılabilir)
1 paket instant maya
aldığı kadar un (ben tam buğday unu kullandım)

üzeri için:
1 yumurta
susam

Yapılışı:

Öncelikle yoğurma kabında yoğurt ve sıvıyağı güzelce karıştırdım. Üzerine ılık su ve sütü, şekeri, tuzu ve mayayı ekledim. Bu sıvı karışıma unu azar azar ekleyerek yoğurmaya başladım. Yoğurma işlemi devam ederken bir yandan da hellim rendesi ve naneyi kattım. Hamur çok katı olmayan ama kendini toparlayan hale gelene kadar un ekleyip yoğurdum. Sonra kabın üzerini streç filmle kaplayıp, hamuru 30-40 dakika mayalandırdım. Bu süre sonunda kabaran hamuru yağlanmış fırın tepsisine yayarak yerleştirdim. Üzerine, çırptığım yumurtayı sürüp, bol susam serptikten sonra 200ºC’ye ısıttığım fırında hamur iyice kabarıp kızarana kadar pişirdim. Ekmek iyice soğuduktan sonra da dilimleyip servis yaptım.

Bir Ufak Not: Bazı marka hellim peynirleri çok tuzlu olabiliyor, o gibi bir durumda kullanmadan birkaç saat önce hellimleri suya yatırmak fazla tuzunu almak açısından iyi olacaktır.

Etiketler: ,

2 Comments:

At 18 Şubat 2007 14:03, Anonymous Adsız said...

Bir Kıbrıslı olarak çok teşekkür ederim..kültürümüzü beğenip, yaşamınıza koymanız beni çok mutlu etti..deneyimlerinizde başarılar..

 
At 19 Şubat 2007 10:37, Blogger butterfly said...

Sevgili anonymous (isminizi bilmediğimden böyle yazdım),
Gerçekten Kıbrıs kültürünü ve yemeklerini çok seviyorum. Umarım daha da çok araştırıp Kıbrısın farklı lezzetlerini deneyebilme imkanı bulurum.
Sevgilerimle:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home