Perşembe, Kasım 23, 2006

BİR ZEYTİNYAĞLI KLASİĞİ: FASULYE PİLAKİ

Bizim evin olmazsa olmazlarındandır zeytinyağlılar. Hele benim için.. Zaten evde et yemeği pişince yanında mutlaka zeytinyağlı birkaç çeşit yemek de yapar annem (ben çok fazla et yemeği sevmediğim için).
Düşünüyorum da zeytinyağlılardan sevmediğim yok sanırım (ama favorim bol limonlu pırasa yemeğidir:)). Geçen haftasonu da abimler bize geldiğinde annem balığın yanına zeytinyağlı fasulye plaki yaptı. Anneannem de eskiden ne zaman balık pişirse yanında plaki yaparmış, böylece bu güzel yemekle anneanneciğimi de anmış olduk. Pamuğum benim, ne güzel, ne özenli sofralar hazırlardı bizlere, yemeklerine sevgisini katardı o da, şimdi annem ve benim yaptığımız gibi..
Bu kolay, lezzetli ve sağlıklı yemeğin tarifi ise şöyle;


Fasulye Pilaki


Malzemeler:
1,5 su bardağı dolusu kuru fasulye
1 adet orta boy soğan
5-6 diş sarımsak
2 adet havuç
1 yemek kaşığı salça
3 adet kesme şeker
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı mısırözü
tuz

Yapılışı:
Akşamdan kurufasulyeleri ılık suda ıslatıyoruz. Ertesi gün, ıslattığımız fasulyeleri yumuşayana kadar biraz haşlıyoruz. Daha sonra haşlanan fasulyeleri kevgire alıp suyunu süzüyoruz. Diğer yandan bir tencereye sıvıyağı koyup yemeklik doğradığımız soğanı, irice kestiğimiz sarımsakları ve yuvarlak dilimlenmiş havuçları iyice kavuruyoruz. Soğan, sarımsak ve havucun üzerine salçayı ekleyip biraz daha kavuruyoruz. Hepsinin üzerine haşlanmış fasulyeyi ekleyip biraz karıştırdıktan sonra tuz ve şekeri ilave edip, üzerini geçecek kadar kaynamış su ekliyoruz. Bu şekilde fasulyeler iyice yumuşayıncaya, yemeğin suyu özleşinceye kadar pişiriyoruz. Pilakimiz iyice soğuduktan sonra üzerini kıyılmış maydanoz ve limon dilimleri ile süsleyip servis ediyoruz.

Afiyet şeker olsun:)..

Etiketler: ,

5 Comments:

At 24 Kasım 2006 12:04, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba canım ben zeytin yağlı pilakinin nasıl yapıldığını bilmiyordum sayende öğrenmiş oldum. Lezzetli görünüyor annenin ve senin ellerinize sağlık.
Hoşça kal.

 
At 24 Kasım 2006 14:28, Blogger butterfly said...

Merhabalar Tabakta,
En önce ziyaretin için teşekkür ederim:).
Plaki çok pratik ve bir o kadar da lezzetli bir yemek. Eğer sen de benim gibi zeytinyağlı yemekleri seviyorsan mutlaka dene derim:).
Bu arada ben de şimdi senin siteni ziyaret ettim, gözlerim faltaşı gibi açıldı, ne güzel mama resimleri var öyle:). Bundan sonra ben de senin sitenin müdavimlerinden olucam kesin. Linklerime de ekledim seni.
Sevgiyle kal...

 
At 25 Kasım 2006 11:50, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba canım sitemi ziyaretin ve sitemdeki mamaları beğenmen beni çok mutlu etti.:))) İstediğin zaman siteme beklerim başımın üstünde yerin var canım. Bu arada link içinde teşekkürler derim. Bundan sonra hep görüşmek dileğiyle hoşça kal.
Ben Perihan.

 
At 9 Ekim 2007 17:21, Blogger cisko said...

egeyi ve egelileri severim;hele o zeytinyağlılar.bütün başarılar sana,

 
At 10 Ekim 2007 00:20, Blogger butterfly said...

Selamlar Cisko,
Ege konusunda kesinlikle aynı düşünüyoruz. Zeytinyağlılar zaten benim favorim:).
Yorumun için teşekkürler:).
Sevgiler.
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home