Cumartesi, Kasım 11, 2006

BU DA BENİM ZEBRA KEKİM:)

Bloglarda gezerken hep görürdüm; bütün halindeyken hedef tahtası gibi içiçe hareli, dilim şeklindeyken zebra deseni gibi muntazam siyah-beyaz çizgileri olan muhteşem görünümlü kekleri. Hep görürdüm de denemeyi düşünmemiştim. Demek ki insanın blogunun olması onu ertelediği tarifleri bilinçaltından çıkarıp denemeye zorluyormuş:)..Şimdi iyi ki denemişim diyorum.

Bu konuda çok tarife göz attım, birbirinden güzel tariflerden birini seçip denemek zordu. Ben de kendi genel kek tarifime esinlenmelerimden katkılar yaparak yeni bir tarif çıkardım ortaya. Temelde iki esinlenmem oldu birincisi ilk defa bir kekte una ilaveten nişasta kullanmaktı. Bunu Ece'nin blogu Erguvan'dan aldım. İkinci ilave denemem ise keke soda ekleme fikriydi, bunu da Hilal'in Blogundan aldım. Bu tariflerin sahibi arkadaşlara değişik fikirleri için çok teşekkür ederim. Bunların ve benim kek tarifimin birleşimi sonuçta gayet memnun ediciydi. Soda ve nişasta ikilisi keke süngerimsi bir doku kazandırmıştı.

Kekimi pişirirken ise bir ara telaşlanmadım değil; başta uslu uslu kabaran kekim ilerleyen dakikalarda bana sürpriz yapıp kaçak bir kat çıkmıştı:)..Kabarırken üzeri çatlamış ve şapka gibi sevimli bir çıkıntı oluşmuştu. Neyse ki bir yerde durdu da kekin özelliği harelerin bütünlüğü bozulmadı:).

Dün gece yaptığım kekin hemen hemen hepsi yarım günde tüketilince, zebra kekim favorilerim arasına çoktan eklendi bile:). Tarifi ise şöyle:

ZEBRA KEK






4 yumurta
1,5 bardak şeker (damak tadınıza göre biraz artırılabilir ben keki çok tatlı sevmiyorum)
3 bardak un (ben tam buğday unu kullandım)
yarım bardak buğday nişastası
1 bardak soda
yarım bardak süt
yarım bardak sıvıyağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3-4 dolu kaşık fındık ezmesi (hazır satılan fiskobirlik’in fındık ezmesini kullandım)
1 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:

Yumurtaları beyazlaşana kadar bir süre mikserle çırpıyoruz, üzerine şekeri ilave edip, şeker eriyene kadar tekrar karıştırıyoruz. Daha sonra soda, süt, sıvıyağı ekliyoruz. Bu sıvı karışımın üzerine unu, nişastayı, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip bir süre daha karıştırıyoruz. Son olarak da fındık ezmesini ekleyip homojen bir karışım haline getiriyoruz. Elde ettiğimiz bu karışımı ikiye bölüp yarısına kakaoyu ilave edip iyice çırpıyoruz. Yağlanmış kelepçeli kek kalıbına (başka orta boy yuvarlak bir kek kalıbı da olabilir) ortadan başlayıp bir kepçe beyaz, onun üzerine bir kepçe siyah kek karışımını sırayla döküyoruz. Bütün hamur bittikten sonra üzerini hiç düzleştirmeden, önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında, keke batırdığımız kürdan temiz çıkana kadar (yaklaşık 40-45 dakika) pişiriyoruz. Yanında bir bardak çay, kahve ya da sütle beraber afiyetle yiyoruz, ikinci bir dilim için mutfağı süzüyoruz:)..

Herkese afiyet şeker olsun....

Etiketler: ,

5 Comments:

At 11 Kasım 2006 20:28, Blogger Bocuruk said...

Ellerine sağlık, blogun hayırlı olsun ve de hoşgeldin :)

 
At 11 Kasım 2006 23:42, Blogger butterfly said...

Bocuruk'cum çok teşekkür ederim güzel dileklerin için. HOŞBULDUK:). Gerçekten sizler gibi tatlı insanlarla tanışmamı sağlayan blog dünyasını çok hoşbuldum:)..Bundan sonra güzel tariflerde, sohbetlerde buluşmak üzere. Sevgiler..

 
At 16 Kasım 2006 14:50, Anonymous Adsız said...

Merhabalar,bu tarif kızımla yaptığım vişneli puding tarifini anımsattı:) yani vanilyalı ve vişmeli pudingin sırayla dökülmesi olayı :)

ellerinize sağlık görünüşü çok hoş eminim tadı da öyledir...

Selam ve sevgiler

 
At 16 Kasım 2006 16:17, Blogger butterfly said...

Sevgili Serinmavi,
Yorumunu okuyunca hemen blogunu ziyaret ettim ve o harika "Vişneli Hareli Muhallebi" tarifini gördüm. Çok lezzetli görünüyor, senin de ellerine sağlık. Ben de en kısa zamanda denemek istiyorum tarifini.
Ben çok yeni bir blogçuyum. Seni tanımak çok güzel:).
Linklerime ekledim blogunu.
Sevgiler...

 
At 17 Kasım 2006 00:08, Anonymous Adsız said...

Şu kek ve bir bardak çay olsa ne iyi olurdu şimdi ...


Seninle diyalog kurmak ne hoş :) bende en yakın zamanda linklerime eklerim seni

Selam ve sevgiler...

 

Yorum Gönder

<< Home