Salı, Kasım 07, 2006

İLK KIŞ GÖRÜNTÜLERİ VE BİR KÖFTENİN SIRRI

Ben hala kendimi kışın gelmediğine inandırmaya çalışayım; haftasonu, ilk kar yağınca ve (hatta yerlerde tutunca) kış "ben burdayım" dedi bile çoktan:(.
Kış mevsimini seven insanlar tanıdım şimdiye kadar ama buna hiçbir anlam veremedim; soğuk, titremek, kalın kalın giysiler giymek nasıl sevilebilir ki..Oysa ben tam bir yaz insanıyım. Bunaltacak derecede bile olsa sıcak olsaydı şimdi hava; yüzümü güneşe dönüp gözlerimi hafif kısarak sıcaklığı tenimde hissetseydim.
Tamam, favori mevsimim olmasa da kışın güzel yönlerini bulabilirim. Mesela; bir sabah uyanınca pencerenizden baktığınızda harika beyaz bir manzara karşılayabilir sizi, bir ressamın fırçasından çıkmışçasına mükemmellikte beyaz katmanlar örtüvermiştir çam ağaçlarının o değişmez yeşilliklerini, bazen de saçaklardaki buz sarkıtları düşündürür size doğanın harikalığını. Peki hiç bir kar tanesini derinine incelediniz mi? Aslında herbiri farklı farklı birer geometrik sanat eseri gibidirler. Ya kestane kebapçılar?? Onlar da kışa has, kışın vazgeçilmezlerinden değil midir? Beni kaç köşebaşından döndürüp kendine çekmiştir o közlenmiş taneciklerin esrarlı kokusu, şimdi anlatırken bile canım çekti:). Bir de karların içine çocuklar gibi dalıp kartopu oynamak, kardanadam yapmak (ki ben hala yaparım:)) kışın neşeli yüzünü oluştururlar. Düşünsem daha neler neler çıkar kimbilir.

Alttaki bu resmi de haftasonu babam çekti. Resimdeki rüzgargülleri baharın ilk günlerine kadar tatile girdiler:).





Sizlerle bir de tarif paylaşmak istiyorum. Bu, benim bloglardan yaptığım denemelerden birisi. Tarif ev cini'ne ait. Ev cini bu tarifiyle "İnegöl Köfte"nin sırrını bizlerle paylaşmış. Bu haftasonu İnegöl Köfteyi istek üzerine ikinci kez yaptım ve her iki yapışımda da harika sonuç aldık. Yiyenler kesinlikle dışarda yediğimiz İnegöl Köftelerden bile güzel dediler, kapış kapış gitti köftecikler (yanında fasulye piyazıyla süper ikili oluyorlar:)). Bu güzel tarifi bizlerle paylaştığı için Ev Cini'ne sonsuz teşekkürler...Alttaki resimdekiler de benim İnegöl Köftecikler..Deneyecek herkese afiyet bal şeker olsun...





Ayrıca herkese kolaylıkla ve sağlıkla geçireceği bir kış mevsimi diliyorum..Allah kimseye kışın kötü, soğuk yüzünü göstermesin inşallah.

Etiketler: ,

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home