Pazar, Kasım 19, 2006

KIŞ TATLARI..AYVA MARMELATI

Bazen acaba benim kadar meyve düşkünü bir insan daha var mı diye düşünüyorum. Mesela abime meyve vermeseniz hayatta dolaptan alıp yemez, ya da hiçbir zaman canı bir meyve çekmez. Bense hergün her saat yiyebilirim:). Üstelik sadece meyvenin sade hali de değil; meyve tatlıları, ev yapımı reçeller, marmelatlar da olmazsa olmazlarımdandır.

Eh böyle bir meyve canavarı için en güzel zamanlar bol çeşidin olduğu ilkbahar, yaz ayları oluyor haliyle. Ama "ayva" gibi sadece kışa has lezzetleri de bir kenera itemiyor insan. Aslında yemekte zorlandığım tek meyvedir ayva; niyeyse beceremiyorum işte, hep boğazıma takılıyor:). Öte yandan ayva tatlısı ve ayva marmelatı denince benim yelkenler suya iniverir hemen.

Geçen hafta da annecimle beraber ayva marmelatı yaptık. İçine elma rendesi de koyduğumuz; karanfil ve tarçınla aromalandırdığımız marmelatımızın tarifi ise işte şöyle;

AYVA MARMELATI


Malzemeler:
4 adet ayva
1 adet elma
16 kaşık toz şeker
1 bardak su
2 adet karanfil
1 adet kabuk tarçın

Yapılışı:
Kabuklarını soyduğumuz ayvaları ve elmayı rendeleyip bir tencereye aktarıyoruz. Üzerine şekeri, suyu, tarçını, karanfilleri ve ayvalardan çıkardığımız çekirdekleri ekliyoruz. Çok kısık ateşte 2 saate yakın iyice pembe rengi alana kadar pişiriyoruz. Pişirme aşamasında marmelat suyunu çok çekerse dibini tutmaması için gerektikçe su ekliyoruz. Marmelatımız piştikten sonra içinden tarçını, karanfilleri ve ayva çekirdeklerini çıkarıyoruz.

Not: Annem uzun süre kalırsa acımsı tat verebilir diye tarçın ve karanfilleri ilk bir saatin sonunda çıkardı.

Sonuçta çok tatlı olmayan, ayvanın kendi kokusunun hissedildiği ve bu kokuya tarçın-karanfil ikilisinin aromalarının eşlik ettiği bir marmelatımız oluyor. Bu marmelatı biz hem kahvaltıda tüketiyoruz, hem de ben yaptığım bazı çöreklere, keklere eklemeyi seviyorum.

Deneyeceklere afiyet olsun..

Etiketler: ,

6 Comments:

At 20 Kasım 2006 07:59, Blogger munevver said...

Kelebek günaydın!Kışın en sevilen marmelatını yapmışsınız.Hem de elmalı.Annenin de senin de ellerinize sağlık.Kokusu buralara geldi.Ben de yakında ayvalı bir tarif hazırlıyorum.Sevgiyle,
nanelimon.

 
At 20 Kasım 2006 09:40, Blogger butterfly said...

Münevvercim günaydın:). Öncelikle güzel bir hafta diliyorum sana. Güzel yorumun için de teşekkürler. Valla, işte geçen hafta yaptık marmelatı, şimdi son tabağın dibini görmek üzereyiz:).
Senin ayvalı tarifi de dört gözle bekliyorum canım.
Sevgiler...

 
At 22 Kasım 2006 11:01, Anonymous Adsız said...

Aslıcım çok güzel olmuş ellerine sağlık.
www.blogcu.com/pembeli

 
At 22 Kasım 2006 13:06, Blogger butterfly said...

Pembelicim çok sağol..Evdeki marmelat stoklarını bitirdim ben, yeniden yapmamız gerekecek:).

 
At 13 Kasım 2007 15:48, Blogger anne ve cocuk said...

şimdi denedim tarifi ocakta kaynamaya başladı:))annelerin tarifleri her daim başarılı olur ...afiyetle yiyeceğiz inşallah...

 
At 14 Kasım 2007 00:51, Blogger butterfly said...

Sevgili Anne ve Çocuk,
Umarım sonuçtan memnun kalmışsındır. Gerçekten anne tarifleri gibisi yok:).
Sevgiler.
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home