Pazartesi, Kasım 20, 2006

PATATESLİ TATLI SÜPRİZ EKMEKÇİKLER (Bloglardan Bir Deneme Daha)

Daha önce bahsetmiştim; bu aralar mayalı hamur denemeleri yapmak bende tam bir tutku halini aldı. Farklı farklı tarifler bulayım; çeşitli malzemeler, değişik ölçülerle denemeler yapayım istiyorum. Her denememde birçok şey keşfediyorum. Hamur; sütün sıcaklığı ne kadar olursa en çok kabarıyor, ne kadar dinlendirirsem daha güzel oluyor, hamurun kıvamı idealde ne olmalı..gibi kafama takılan yığınla sorunun cevabını yeni denemelerde buluyorum.

Geçenlerde de arkadaşların bloglarını dolaşırken Nezaket’in blogu Açık Büfe’de çok şirin görünümlü minik ekmekler gördüm. En ilginci ise bu tatlı ekmeklerin içinde patates kullanılmasıydı. Ama öğrendim ki mayalı hamura katılan haşlanmış patates ekmekte çok yumuşak bir doku oluşmasına neden oluyormuş.

Eh böyle ilginç bir yöntemle hazırlanmış, müthiş görünümlü ekmek tarifi görüp de denememek olmazdı benim için. Tarif yayınlandığından beri aklıma koymuştum denemeyi ama haftaarası yoğunluğum nedeniyle ancak haftasonu kısmet oldu ekmekleri yapmak. Nezaket blogunda bazı ekmeklerin içine dolgu malzemesi olarak reçel ve çikolata koyduğundan bahsetmişti. Ben de kendi ekmeklerimin içine annemin geçenlerde yaptığı ayva marmelatından koymaya karar verdim.

Ve sonuç olarak; yumuşacık, pofidik pofidik, marmelatlı ekmekciklerim oldu. Tarifi denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum, kesinlikle çok memnun kalacaksınız. İşte benim ekmekciklerin güzel pozları :);





Ben tarifte Nezaketten farklı olarak tuzu bir fiske koydum, unun da 1 bardağını tam buğday unu kullandım. En kısa zamanda çikolatalısını ve fındık ezmelisini denemek istiyorum. Nezaket’in tarifi burada.

Tarif için çok teşekkürler Nezaket, ellerine sağlık..
Deneyecek herkese de afiyet şeker olsun diyorum:)..

Etiketler: ,

10 Comments:

At 20 Kasım 2006 23:55, Blogger Bocuruk said...

Tariflerin de sayfan da harika ! Ellerine sağlık canım :)

 
At 21 Kasım 2006 00:01, Blogger Nezaket said...

Ellerine saglik cok guzel gorunuyorlar. Cok sevindim tarifi uygulamana. Umarim cikolatalisini da cok begeneceksin. Tekrar ellerine saglik. Sevgilerimle

 
At 21 Kasım 2006 00:11, Blogger butterfly said...

Bocurukcum güzel yorumun için çok teşekkürler:).
Ben daha yolun çok başındayım ama blogumda ne yapıyorsam hepsi hevesle, sevgiyle yapılıyor; siz arkadaşlarımla paylaşabilmek için..
Zaten senin ve diğer arkadaşların sayfalarınızı takip ederek belli bir bilgi birikimi edindim, her gün de yeni şeyler öğrenmeye devam ediyorum.
Tekrar sağol canım, sevgiyle kal..
aslı

 
At 21 Kasım 2006 00:13, Blogger butterfly said...

Nezaketcim tekrar teşekkürler; güzel tarifin ve yorumun için. Umarım bu tarifi herkes dener. Eminim kim denerse çok memnun kalacaktır:).
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Kasım 2006 20:08, Blogger Binnur A. Ö. said...

Kelebek
cok hos bir sayfa olmus. Ellerine saglık..
Benim nadir kullandıgım bir mailime yazmıssın. NAsıl buldun o mailimi sasırdım dogrusu.
Ayın 3unde yazdıgınmaili ancak bugun (21 kasım) farkedebildim...
Geciken cevabımın nedeni bu :)
sevgiler....

 
At 22 Kasım 2006 10:22, Blogger butterfly said...

Sevgili Binnur,
Ben senin mail adresini olsa olsa sayfalarından birinde bulmuşumdur (gerçi şimdi tekrar bakınca bulamadım:)).
Cevabın ve nazik yorumların için teşekkürler. Bundan sonra ben de yazılarımla ve tariflerimle sizlerle beraber olacağım, bu benim için büyük mutluluk.
Görüşmek üzere, sevgiler..
Aslı

 
At 22 Kasım 2006 23:32, Blogger Behiye said...

Eline sağlık Butterfly:) Benim de denenecekler listemde var bu tarif. Sevgilerimle.

 
At 23 Kasım 2006 11:26, Blogger butterfly said...

Teşekkürler Behiye:).
Bence de en yakın zamanda denemelisin. Ben de farklı dolgular kullanarak tekrar yapmak istiyorum. Aklımda fındık ezmesi var, onu deneyeceğim birdahakine.
Sevgiler:)..
aslı

 
At 23 Kasım 2006 11:57, Anonymous Adsız said...

sevgili kelebek, inanılmaz güzel bir site olmuş , ellerine sağlık.
kelebek de benim için çok özeldir, zaten site ile ilk tanışmama, isminin dikkatimi çekmesinden oldu.
bu arada ben de bog çalışmalarına başladım, gerçi bazı teknik problemler yaşıyorum, öğrenicez zamanla..
sevgiler,
müzz
muz-ce.blogspot.com

 
At 23 Kasım 2006 12:17, Blogger butterfly said...

Sevgili Müzz,
Teşekkürler yazdıkların için:). Blogumu ziyarete gelmene çok mutlu oldum, bundan sonra kah senin orda kah benim blogda görüşürüz:).
Ben de çok yeni başladım blog işine ve birçok teknik problemle karşılaştım(karşılaşıyorum). Ama en güzeli de deneye yanıla birşeyleri keşfetmek oluyor. Yanlış yaptıkça öğreniyorum, kendimi geliştiriyorum. Eğer teknik konuda cevaplayabileceğim soruların olursa seve seve yardım etmek isterim.
Sevgilerimle..

 

Yorum Gönder

<< Home