Çarşamba, Kasım 08, 2006

YE-16 YEMEK ETKİNLİĞİ VE ANNEMİN SÜRPRİZİ

Kendime bir blog oluşturmadan önce diğer yemek bloglarında gezindiğimde Yemek Etkinlikleri'ni zevkle takip ederdim. Benim blogumla katılacağım ilk etkinlik de sevgili Evrenbal'ın ev sahipliğini yaptığı YE-16 Patates etkinliği olacakmış meğer:).

Blogumu kurduktan sonra ise evde anneme sürekli Yemek Etkinliklerinden bahsediyordum ve bu ayın konusunun Patates olduğunu anlatıyordum ona. Böylece ikimiz birden etkinlik için farklı tarifler düşünmeye başladık. Ben sürekli anneme seçenekler sayıyor sürekli karar değiştiriyordum. Sonuçta az çok birşeyler oluşmuştu kafamızda. Ne varki haftaarası işten geç ve yorgun döndüğüm için kafamızda planladıklarımızı yapmayı hep başka günlere erteliyordum. Çünkü ben yorgun olduğumda ya da kafam dalgın olduğu zamanlar yemek yapmaya pek yanaşmıyorum, hayalimde canlandırdığım güzel sonuçları alamazmışım gibi geliyor.

Bu hafta her gün aynı ertelemelerimi yapıyordum ki dün akşam yine annemin güzel bir sürpriziyle karşılaştım. Planladığımız patatesli tarif onun ellerinde vücut bulmuş, tüm güzelliğiyle tabakta poz vermeyi bekliyordu:))..Canım annem beni düşünmüş etkinliğimize emeğiyle katılmış.

Sonra tabi o güzel börekler sofrada tarafımca denenip tam not aldılar. İlk kez denediğimiz (kendimizin uydurduğu:)) bu tarifimiz; yumuşacık, patatesli, mayalı bir börek. Umarım deneyenler bizim kadar memnun kalır.



SOSİSLİ PATATESLİ MAYALI BÖREK





Malzemeler:

Hamuru İçin:
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 çay kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
aldığı kadar un

İç Malzemesi:
1 paket sosis (annem tavuk sosisle yapmış)
4 tane orta boy haşlanmış patates
1 tane orta boy kuru soğan
yarım demet maydanoz
1 tatlı kaşığı biber salçası (isteğe göre acı biber salçası)
2 yemek kaşığı sıvı yağ
karabiber (miktarı arzuya göre)
tuz (miktarı arzuya göre)

ayrıca açılan hamura sürmek için biraz sıvı yağ ve üzeri için 1 yumurta

Yapılışı:

Hamur için önce sıvı malzemeleri homojen hale gelene kadar karıştırıyoruz. Sonra biraz unumuzu ve mayayı ilave edip kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar iyice yoğuruyoruz. Hamurun bulunduğu kabı streç filmle kaplayıp yarım saat oda sıcaklığında dinlendirip kabarmasını sağlıyoruz. Daha sonra, hamuru ikiye bölüyoruz, her parçayı yarım santim kalınlığında açıp üzerine biraz sıvıyağ sürdükten sonra dört kenarından katlayıp 15 dakika daha dinlendiriyoruz. Bu arada iç malzemesini hazırlayabiliriz. Bunun için önce yemeklik doğranmış soğanı ve küçük küçük doğradığımız sosisleri sıvıyağla kavuruyoruz. Bunların üzerine biber salçasını ilave edip biraz daha kavurup ocağın altını kapıyoruz. Pişirdiğimiz bu malzemelerin üzerine haşlayıp küp küp doğradığımız patateslerle ince kıydığımız maydanozumuzu ilave ederek, tuz ve karabiberle tatlandırıp harmanlıyoruz. Daha sonra yağlayıp beklettiğimiz hamurlardan birini fırın tepsisi büyüklüğünde açıp yağlanmış tepsiye yayıyoruz ve üzerine iç malzesini yerleştiriyoruz. İkinci hamuru da tepsiye göre açıp iç harcın üzerini tamamen kapıyoruz. Son olarak, üzerine çırpılmış bir yumurtayı sürüp istediğimiz büyüklükte dilimlere keserek 200°C’ye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

Deneyecek herkese şimdiden afiyet olsun diyorum..


Ayrıca böylesi güzel bir konuyla etkinliğe ev sahipliği yapan Evrenbal'a çok teşekkürler..

Etiketler: , ,

8 Comments:

At 9 Kasım 2006 16:17, Anonymous Adsız said...

Aslıcım anneciğinin ellerine sağlık, çok güzel görünüyor, eminim tadıda harikadır.

 
At 9 Kasım 2006 19:41, Blogger butterfly said...

Pembelicim çok sağol:). Tadı da gerçekten bir harika olmuştu. Bir o kadar da pratik bir tarif bu, başka şeyler pişirirken bir yandan da bu böreği hazırlayıp pişirmek mümkün. Sevgiler canım..

 
At 9 Kasım 2006 20:02, Blogger kuzine said...

Merhaba;
tekrar aramıza hoşgeldin. Ye Etkinliği için erkenden yemekler yapılmış, tarifler yazılmış, annenin ellerinize sağlık.
Sevgiler.

 
At 9 Kasım 2006 23:26, Blogger butterfly said...

Kuzinecim hoşbulduk:).Bundan sonra elimden geldiğince çok ve yeni tariflerle, benden haberlerle sizlerle beraber olmaktan ben de büyük mutluluk duyacağım.
sevgiler:)

 
At 13 Kasım 2006 20:50, Anonymous Adsız said...

merhaba butterfly,ne güzel bir börek bu,en kısa zamanda deneyeceğim,annene selamlar,ellerinize sağlık

 
At 14 Kasım 2006 01:27, Blogger butterfly said...

Çok teşekkürler Süheylacım. Annem de afiyet olsun diyor:). İnşallah deneyince de beğenirsin. Sevgiler canım..
(Linklerime de ekledim seni)

 
At 14 Kasım 2006 11:23, Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Ellerinize saglik, Stuttgart´tan sevgiler...
Sonia.

 
At 14 Kasım 2006 12:40, Blogger butterfly said...

Sonia'cım çok teşekkür ederim.
Linklerime ekledim seni, artık bol bol görüşmek üzere:)..

 

Yorum Gönder

<< Home