Pazar, Aralık 10, 2006

AY ÇÖREĞİ


Küçüklüğümden beri en sevdiğim pastane tatlarının başında gelir Ay Çörekleri. Özellikle içinin çikolatalı, tarçınlı lezzeti beni alır ilkokul zamanlarıma götürür; o zamanlar okul yolunun üzerindeki pastaneye mutlaka bir ay çöreği almak için uğrardım.

O zaman gün gelip de bu lezzeti evde kendim yaratabileceğimi düşünemezdim tabi:). Ama blog arkadaşlarından Betül sayesinde ben de dün kendi ay çöreklerimi yaptım. Betül güzel Ay Çöreği Tarifini blogunda öyle güzel anlatmış ki, tarifini deneyip de başarısız olmak bence imkansız. Başarılı olduğunuzda ise karşınıza, o pastanede yediklerinizden daha da lezzetli (hem de içindeki malzemeleri bildiğiniz için çok daha sağlıklı:)) çörekler çıkıyor.

Blog dünyasına girdiğimden beri zaten mutfakta daha pratik ve daha rahat olmayı öğrenmeye başladım. Hele de Betül'ün bu tarifi sayesinde mutfaktaki malzemeleri değerlendirme öğretim için önemli bir fırsat bulmuş oldum.

Ben iç malzemesi olarak; buzlukta kullanılacağı günü bekleyen kakaolu pandispanya parçalarımı, evdeki diğer çikolatalardan yenilme fırsatı bulamayan bademli, fıstıklı, fındıklı çikolatalı drajeleri, biraz petibör bisküvisini, irice dövdüğüm cevizleri ve bunlara ilaveten 2 kaşık kadar kakao, 1 kaşık şeker ve bolca tarçın kullandım. Tüm bunları ocağın üzerinde sütle istediğim kıvama getirdim. Onun dışında Betül'ün güzel tarifine aynen uydum. Bu şekilde benim bir tepsi ay çöreğim oldu.
Bu sabah kahvaltıda çörekleri tattığımız zaman hepimiz; "bunlar gerçekten de olmuş:)" dedik. Tarif için çok teşekkürler Betül:). Bu tarifi gönül rahatlığıyla deneyin derim ben, memnun kalmamak imkansız...

Herkese afiyet olsun...

Etiketler: ,

19 Comments:

At 11 Aralık 2006 03:07, Blogger BETUL said...

Rica ederim, kristal kelebek. Kendi kendime buldugum, ama arkadaslarin yardimiyla gelisen bu tarifin boylesine tutmus oldugunu gormek cok hos.. :)

 
At 11 Aralık 2006 12:32, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba ben bu aralar biraz yoğun olduğumdan diğer iki lezzetli tarifine yorum yazamamıştım. Nihayet bu süper ay çöreklerinin tam kıvamında pişirdiğini ve çok lezzetli göründüğünü söyleyebiliyorum. Senin ve tarifi aldığın diğer arkadaşının elleri dert görmesin ellerinize sağlık.
Hoşça kal canım.

 
At 11 Aralık 2006 13:50, Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar..Ne çok severdik okul yıllarında ayçöreğini,çocuklarımada sevdirmem lazım artık :)

Selam ve sevgiler...

 
At 11 Aralık 2006 14:19, Blogger butterfly said...

Betülcüm o zaman iyi ki bu güzel tarifi bulmuşsun diyeyim:). Gelişiminde katkısı olan herkesin de ellerine sağlık..
Sevgiler..
aslı

 
At 11 Aralık 2006 14:26, Blogger butterfly said...

Perihancım,
Ah o yoğunluk derdini ben de çok iyi biliyorum..Bazen işten güçten fırsat bulamayıp arkadaşların bloguna giremeyince, yorum yazamayınca aklım hep orda kalıyor benim de. Aslında çok daha fazla tarif, yazı eklemek istiyorum ama şu zamanı yetirebilme becerisi bende yok galiba:), yetişemiyorum bazen.
Yoğunluğunun içinde fırsat bulup da bana yorum yazman beni çok sevindirdi, çok teşekkür ederim. Zaten benim için en güzeli paylaştığım tariflerim hakkında arkadaşlarımın yorumlarını yazması, bana katkıda bulunmaları..
Ay çöreklerini bulduğun ilk fırsatta denemeni öneririm, çok memnun kalacaksın;).
Sevgiyle kal canım..
aslı

 
At 11 Aralık 2006 14:29, Blogger butterfly said...

Serinmavicim,
Güzel yorumun için çok teşekkür ediyorum:).
İşte bu tarifteki ay çörekleri o eski lezzeti aratmayacak güzellikte. Betül çok güzel oluşturmuş bu tarifi. Çocukların da seveceği yumuşaklıkta ve tatta çörekler bunlar.
Sevgiler..
aslı

 
At 11 Aralık 2006 18:48, Anonymous Adsız said...

slm,yeğenim ay çöreğini çok sever ne zaman pastanede görsek bir tane alması için ısrar eder ben bu tarifi deneyeyim sevinsin,slmlar...

 
At 11 Aralık 2006 23:15, Blogger butterfly said...

Selamlar Süheyla,
Eminim yeğenin bu ay çöreklerini çok sevecek. Hem içindekileri bildiğimiz için gönül rahatlığıyla tüketebiliriz. Yapılışı da çok zevkli ayrıca.
Senin de şimdiden ellerine sağlık..
Hoşçakal:)..

 
At 11 Aralık 2006 23:40, Anonymous Adsız said...

Ne kadar güzel olmuş çöreklerin.Tebrikler...

 
At 12 Aralık 2006 13:10, Blogger butterfly said...

Hülyacım çok teşekkürler.
Çörek yapmayı gerçekten seviyorum:).
Sevgiler..
aslı

 
At 12 Aralık 2006 14:37, Blogger Unknown said...

Haftada bir kez de olsa ya bir kek, ya da bir çeşit hamur işi yapıyorum evde. Özellikle haftasonları gelen misafirlere de ikram ediyoruz. Hem ay çöreğin, hem de kekin harika görünüyor. Keki özellikle not ediyorum defterime. Selamlar & ellerine sağlık, Pınar

 
At 12 Aralık 2006 21:10, Blogger SEDA said...

ay çöreği harika görünüyor,ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

 
At 13 Aralık 2006 00:32, Blogger butterfly said...

Pınarcım ben de senin gibi haftada en az bir kere hamur işi yapıyorum. Aslına bakarsan bu aralar ben ve annem bu olayı biraz abarttık; bir ben, bir o çeşit çeşit hamurişleri yapıyoruz:). Bu kadar hamurişiyle sonumuz ne olacak bilmiyorum hiç:).
Güzel yorumların için teşekkürler. Kek benim de favorilerimden, denersen yorumlarını beklerim.
sevgiyle kal..
aslı

 
At 13 Aralık 2006 00:34, Blogger butterfly said...

Sedacım çok teşekkürler..
Bu tarif gerçekten bir harika, tarif defterimde yerini çoktan aldı bile:).
Sevgiler..
aslı

 
At 20 Aralık 2006 16:37, Anonymous Adsız said...

Aslı hn . merhaba bence görüntüleri çok güzel görünüyor aynı pastahane çöreği gibi lezzetleri de güzeldir muhakkak denem listesine aldım bile:)sevgiler

 
At 20 Aralık 2006 16:57, Blogger butterfly said...

Sevgili Lisya,
Yazdığın güzel yorum için çok teşekkür ederim. Gerçekten bu ay çöreği tarifinden ben de çok memnun kaldım. Bir de evde değerlendirilmeyi bekleyen artan malzemeleri kullanmak için çok uygun bir tarif bu.
Denersen sonucunu bana da yaz olur mu?
Bir de bana sadece Aslı demen yeterli:).
Sevgiler:)..
aslı

 
At 18 Temmuz 2007 14:09, Anonymous Adsız said...

ben denedim fena değil ama hiç pastanin ay çöreğine benzemiyor bidaha yapmayı düşünmüyorum.

 
At 18 Temmuz 2007 14:13, Anonymous Adsız said...

sevgiler (pardon yazmayı unutmuşum)

 
At 21 Temmuz 2007 15:47, Blogger butterfly said...

Selamlar Seda,
Ben Betül'ün bu tarifini gerçekten çok sevmiştim. Sende aynı memnuniyeti oluşturmamasına üzüldüm.
Ama yine de pastanelerdeki ay çöreklerinin artan pasta, kurabiye vs. kullanılarak yapıldığını öğrendiğimden beri benim için ay çöreğinin tek adresi mutfağımız oldu:).
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home