Çarşamba, Aralık 20, 2006

FIRINDA ERITILMIŞ FISTIKLI-KAKAOLU TAHIN HELVASI

Geçen haftalarda vermiş olduğum haftasonu menümüzün tatlı üyesinin basit tarifini eklemeyi unutmuşum.

Özellikle balık yemeklerin ardından tahin helvasını farklı bir sunumla ikram etmek isterseniz bu şekilde denemenizi öneririm. Ben böyle eritilmiş tahin helvasını ilk defa geçen sene yılbaşı gecesi gittiğimiz bir balık restorantında tatmıştım. Benim bu yaptığım ise ilk denememdi ve sanırım daha çok kereler soframızda yerini bulacak bu tatlı.


Gelelim tarifine:

İstediğimiz kadar tahin helvasını (hangi çeşit isterseniz olabilir, bizim evde kakaolu vardı) çatalla ezerek borcam ya da benzeri bir fırın kabına aktarıyoruz, üzerine bir kaç kaşık süt ve soyulmuş antep fıstığı da ekledik mi tatlımız fırına girmeye hazır demektir. Tatlıyı sıcak servis edeceğimiz için yenmeden gerekli süre önce 170 derece fırına atıp erimesini sağlamak yeterli.

Ben denemedim ama farklı çerezlerle (fındık, badem, yerfıstığı..) tatlandırarak da yapılabilir.

Herkese afiyet olsun:).

Etiketler:

4 Comments:

At 21 Aralık 2006 14:23, Anonymous Adsız said...

balıktan sonra illa helva yiyenlerdenim ama bunu hiç denememiştim ilk balık yemeğinin yanında hemen yapacağım teşekkürler

 
At 21 Aralık 2006 20:13, Blogger butterfly said...

Sevgili Seda,
Aslına bakarsan ben tahin helvasını öyle çok seven bir insan değilimdir ama nedense bu erimiş, sıcak hali çok hoşuma gidiyor:). Deneyince yorumlarını bana yazarsan sevinirim.
Sevgiler:)...
aslı

 
At 22 Aralık 2006 13:21, Anonymous Adsız said...

Balıktan behsedilmişken dün akşam balık ve balık çorbasıydı menümüz,çorba tarifi blogta taze taze,helvası da burada süper oldu :)
Ama bu nasıl bir vitamin &kalori bombardımanı olmuş kelebekcim, üzerine bir bardak soğuk su verirsen hayır demem :)

selam ve sevgiler...

 
At 22 Aralık 2006 18:56, Blogger butterfly said...

Canım, yorumunu okuyunca hemen bloguna gittim ve ne göreyim; uzun zamandır aradığım balık çorbası tarifi. Tarifin hemen not edildi tabi:).
Valla dediğin gibi oldukça besleyici ve bir o kadar da kalorili bir tatlı ama güzel yanı şu ki doğal bir tatlı bu ve susamdan yapılan tahinin yararları saymakla bitmez. Yapmamız gereken tek şey; herşeyde olduğu gibi yeterince yemek, fazla kaçırmamak:).
Sevgiler canım..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home