Cumartesi, Aralık 09, 2006

KLASİK KEKİM:)



Bizim evde her zaman, bıkmadan yenilecek tek hamurişi varsa o da kekdir. Artık bu öyle bir hal aldı ki kahvaltılarda mutlaka bir dilim kek arar olduk. Eh benim için de bu bulunmaz fırsat tabi; değişik malzemelerle pek çok deneme yapma fırsatım oluyor böylece. Ama genelde bizimkilerin yapmamı en çok istediği temel bir kek tarifim var, onu burada paylaşmak istiyorum.

Genel malzemesinde ceviz, kuru üzüm ve tarçın üçlüsü olan bu kekin -ek malzemeler kullanarak- çeşitlemelerini yapıyorum sık sık. Resimlerde üzerine elma dilimleri yerleştirdiğim, iç fıstık ilave ettiğim ve temel halinde pişirdiğim çeşitlerini görebilirsiniz. Bir keresinde bu kekin üzerine birkaç kaşık tahin ve toz şeker serperek hazırlamıştım, o da çok değişik bir lezzet olmuştu. Genelde hamur işlerine beyaz unun yanında tam buğday unu kullanmayı seviyorum. Hele bu kekte tamamen tam buğday unu kullanıyorum ki bu bence lezzetine lezzet katıyor. Yine de beyaz unlu kekleri sevenler aynı tarifi beyaz unla uygulayabilirler.

İşte benim klasik kek tarifim:




Malzemeleri:

3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker (ben çok tatlı sevmiyorum, biraz daha tatlı sevenler 1,5 bardak şeker kullanmalı)
yarım su bardağından biraz fazla sıvıyağ
1 su bardağı süt
2,5 su bardağı un
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 su bardağı kuru üzüm (ben çekirdeksiz siyah üzüm tercih ediyorum)
1 yemek kaşığı tarçın (yoğun tarçın aroması sevmeyenler 1 tatlı kaşığı kullansa daha iyi olur)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Yapılışı:

Öncelikle yumurtalarla şekeri, şeker eriyene kadar güzelce çırpıyoruz. Daha sonra yağı, sütü, unu, vanilyayı, kabartma tozunu, tarçını, cevizi ve üzümü de ekleyip iyice karıştırıyoruz. Yağladığımız kek kalıbına karışımı döküp 175Cº’de 40-45 dakika kadar pişiriyoruz.

Afiyet şeker olsun:))..

Etiketler: , ,

8 Comments:

At 10 Aralık 2006 01:18, Anonymous Adsız said...

slm,ilk defa tam bugday unlu bir kek görüyorum,tadı nasıl olur çok merak ettim,ellerine sağlık..

 
At 10 Aralık 2006 02:01, Blogger butterfly said...

Süheyla gerçekten tam buğday unu bence bu kekin lezzetinin sırrı. Biz ailecek buna alıştığımızdan beri normal unlu keklere tercih ediyoruz.
Mutlaka dene, hatta denersen sonucu bana da yaz.
Teşekkürler, sevgiler..
aslı

 
At 11 Aralık 2006 21:23, Anonymous Adsız said...

slm benim merak ettigim sey IKI BOLU UC SU BARDAGI SIVIYAG Ne kadaroluyor yarm su bardagindan ne kadar fazlami eksikmi bunu aciklarmisiniz tesekkurler

 
At 11 Aralık 2006 23:17, Blogger butterfly said...

Selamlar Sevgi,
Haklısın, daha açık yazmam gerekirdi. Bu ölçü yaklaşık olarak yarım su bardağından bir parmak fazla.
Sevgiler:).
aslı

 
At 25 Aralık 2006 11:09, Anonymous Adsız said...

Siz de benim gibi kekçisiniz demek, bayılırım kekin her türlüsüne :-)) Benimde klasik kek tarifim sizinki ile aynı. blogunuzu ilk kez ziyaret ettim ve çok beğendim..
Kolay gelsin...

 
At 25 Aralık 2006 13:06, Blogger butterfly said...

Sevgili e.g.s öncelikle blogumu ziyaretin için yürekten teşekkürler:).
Benim hamurişleri türleri içinde en çok sevdiğim kektir, hem çok pratik, hem çok çeşitli hem de lezzetli oldukları için. Tam buğday ununa da son birkaç yıldır çok alıştık, böylece özellikle kahvaltılar için daha sağlıklı bir alternatifimiz oluyor.
Sitemi begenmene çok memnun oldum, daha çok yeni bir site benimkisi ama mümkün olduğunca güncellemeler yapmaya, yeni tarifler paylaşmaya çalışıyorum.
Her zaman beklerim. Sevgiler:)
aslı

 
At 13 Ocak 2007 12:05, Anonymous Adsız said...

her tarifiniz birbirinden güzel valla aldım birkaç tarif gidiyorum banada beklerim tanışalım ama dimiii

 
At 14 Ocak 2007 01:03, Blogger butterfly said...

Selamlar Guliz,
Ne iyi yapmışsın da ziyarete gelmişsin. Ben de hemen seni linklerime ekliyorum. Bundan sonra sık sık görüşmek üzere:).
Sevgiyle kal..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home