Çarşamba, Aralık 06, 2006

KOKO TOPLARI


Mis gibi hindistancevizi kokusu mutfağa yayılır, oradan tüm eve:)..Bu kışkırtıcı kokuya kim hayır diyebilir? Çok fazla insan değil herhalde.

İşte bu kendine özgü egzotik aromasıyla beni de hep etkisi altına almıştır hindistancevizi. Tatlıya-tuzluya azıcık katsak hissettirir kendini..Kimi zaman bir lezzetin süsü ya da tamamlayıcısı, kimi zaman ham maddesidir. Uzun lafın kısası lezzetlidir, hem de çoook:)..

Ve işte benim gibi hindistancevizi tutkunlarına pratik ve lezzetli bir tarif. Aslında bir klasiğin benim ellerimde can bulmuş hali, kendi usulümce. Buyrun tarifi:

HİNDİSTANCEVİZLİ KOKO TOPLARI

Malzemeleri:
4 yumurta beyazı
1 su bardağı pudra şekeri
3 su bardağı hindistancevizi rendesi
1 yemek kaşığı un
1 fiske tuz

Yapılışı:

Sarılarından ayrılan yumurta beyazlarını bir fiske tuz ilavesiyle kar halini alana dek mikserle çırpıyoruz (bu aşamada sıkılmak yok:)). Daha sonra pudra şekerini, hindistancevizini ve unu yavaş yavaş ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz. Bütün malzemeler karışınca, yağlı kağıt serilmiş tepsiye, istersek krema torbasına doldurup şekilli sıkıyoruz ya da benim yaptığım gibi elde top şekli vererek tepsiye yerleştiriyoruz. Bir diğer alternatif de iki kaşık yardımıyla gelişi güzel şekillendirip tepsiye aktarmak olacaktır. Bu aşamadan sonra 150 Cº'ye ısıtılmış fırında üzeri pembeleşmeye başlayana kadar (iyice kızarmasını beklemeden) pişiriyoruz.

Herkese afiyet bal şeker olsun:))..

Etiketler: , ,

10 Comments:

At 6 Aralık 2006 09:05, Anonymous Adsız said...

Kurabiyeler nefis görünüyor ellerine sağlık
www.blogcu.com/pembeli

 
At 6 Aralık 2006 09:29, Blogger butterfly said...

Pembelicim çok teşekkürler:)..Tatları da öyleydi, hemencecik bitiverdiler zaten:)
sevgiler
aslı

 
At 6 Aralık 2006 21:29, Blogger umran said...

Hindistan cevizli herseyi cok severim ozelliklede kokusunu.Dedigin gibi piserken nefis kokmustur bu kurabiyeler.sunumu ve fotografida mukemmel.ellerine saglik.bende ziyaretini beklerim.muhabbetle...

 
At 6 Aralık 2006 23:07, Blogger butterfly said...

Umrancım güzel yorumun için teşekkür ederim. Kurabiyelerin yapımı da bir o kadar zevkliydi inan:).
Güzel blogunu ziyaret ettim, çok güzel tarifler, resimler, yazılarla karşılaştım. Hele de yoğurulmadan yapılan ekmeği denediğini ve çok sevdiğini okuyunca ben de en kısa zamanda denemeliyim dedim kendime.
Seni tanımak çok güzel Umran. Linklerime ekliyorum seni, her gün ziyarete gelmek için;).
Sevgiler..
aslı

 
At 7 Aralık 2006 11:20, Blogger munevver said...

Aslıcığım,hindistan cevizi olan her şeyi seviyorum.Eline sağlık.Ben de geçenlerde kek yayınlamıştım Hindistan cevizli.Eline sağlık...

 
At 7 Aralık 2006 13:20, Blogger butterfly said...

Münevverciğim çok teşekkür ederim.
Ben de senin hindistancevizli kekine baktım, o ne müthiş görüntü öyle:). Tadı da kesin harikadır. Daha önce ben limon kabuklu-hindistancevizli kek denemiştim ama dediğin gibi portakalla hindistancevizi ikilisi kulağa çok hoş geliyor. En kısa zamanda güzel kekini deneyeceğim.
Sevgiyle kal:)..
aslı

 
At 7 Aralık 2006 13:34, Anonymous Adsız said...

Elien sağlık çok şeker görünüyorlat..

Resimlerde çok güzel çıkmış.

Tabak da çok şık ve çok yakışmış..

Selam ve sevgiler

 
At 7 Aralık 2006 13:44, Blogger butterfly said...

Serinmavicim güzel yorumların için çok teşekkürler:).
Resimler ve sunumlar konusunda her gün yeni pekçok şey görüyorum, öğreniyorum, arkadaşların bloglarını ziyaret ede ede..
Eğer hoş görüntüler yaratabiliyorsam ne mutlu bana..Ama daha öğreneceğim çoook şey var:).
Sevgiler..
aslı

 
At 7 Ocak 2008 11:03, Blogger Unknown said...

KIZLAR BENDE CTESİ GÜNÜ DENEDİM,GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL OLDU,EŞİM PEK BEĞENMEDİ AMA MİSAFİRLERİM SEVDİ,ÜSTELİK YAPIMI ÇOK AMA ÇOK KOLAY,YOĞURMAK YOK:)

 
At 7 Ocak 2008 13:49, Blogger butterfly said...

Halecim deneyip memnun kalmana nasıl sevindim anlatamam:). Dediğin gibi çok da kolay bir tarif bu.
Çok teşekkürler yorumun için:).
Sevgileeer.
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home