Perşembe, Aralık 21, 2006

PASTIRMALI-KAŞARLI BÖREK


Geçen haftasonu davetinin ikramlarından bir diğeri de Pastırmalı-Kaşarlı Böreklerdi. Çok pratik ve bir o kadar da lezzetli olan bu börekleri sardıktan sonra isterseniz bir kısmını pişirmeden buzluğa kaldırabilirsiniz. Böylece ani bir misafir geldiğinde pişirerek taptaze börekler elde edebilirsiniz.

İşte Tarifi:

Malzemeleri: (48 adet börek için)
6 adet yufka
48 dilim pastırma (ben çemensiz pastırma kullandım)
48 iri dilim kaşar peyniri
yufkaları ıslatmak için sıvıyağ
üzerlerine yumurta sarısı ve çörekotu

Yapılışı:
Herbir yufka 8'e bölünerek 48 adet yufka dilimi elde edilir (yufkaları sigara böreğindeki gibi kesiyoruz). Sonra her bir parçaya fırçayla sıvıyağ sürüp geniş kısımlarına bir dilim pastırma, bir dilim kaşar konulup sigara böreği sarar gibi ama daha genişçe sarılır. Börekler yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilerek üzerlerine yumurta sarısı sürülüp çörekotu serpilir. 180 derece ısıtılmış fırında üstleri ve altları kızarıncaya kadar pişirilir.

İşte bu kadar pratik bir börek bu:). Afiyet olsun...

Etiketler: ,

2 Comments:

At 22 Aralık 2006 17:47, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba canım ilk yorum benden kaşarlı olan börek benim favorim çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık.
Çok iyi bir hafta sonu diliyorum.
Hoşça kal.

 
At 22 Aralık 2006 18:10, Blogger butterfly said...

Perihancım çok teşekkür ederim:). Kaşarla tatlandırılmış her yemeği severim ben de, börekte de çok güzel oluyor.
Sana da çok güzel bir haftasonu diliyorum canım.
Sevgiyle, hoşça kal...
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home