Perşembe, Ocak 25, 2007

BİR KABAK TATLISI DEĞERLENDİRMESİ


Bazı yemekler ve tatlılar oluyor ki içinde kullanılan ana malzemenin kalitesi/cinsi o yemeğin başarısını birebir etkiliyor. Bunların en önemlilerinden biri de balkabağı tatlısı bence.
Mesela bu senenin başında bahçemizde yetişen bir balkabağıyla tatlı yapmıştık. Yapım aşaması (daha doğrusu kabağı soyma-dilimleme kısmı) oldukça sancılıydı çünkü kabak çok sertti ama o kabaktan yaptığımız tatlı da benim hayatımda yediğim en güzel kabak tatlısı olmuştu. Tam emin değilim ama sanırım kabağın sertliğiyle lezzeti doğru orantılı oluyor. Geçenlerde de yine canımız kabak tatlısı çekince marketten hazır dilimlenmiş kabaklardan aldım. Annemle tatlısını yaptık ama sadece bir akşam tadabildik çünkü kabak lifliydi, özsüzdü. Sonuçta elimizde koca bir servis kabı dolusu tatlımız vardı ama onu yiyecek hevesimiz yoktu.
Eh, o kadar kabağı ziyan edemeyeceğimize göre, hemen bir şekilde değerlendirmeliyim diye düşündüm. Sonuçta kendi uydurmasyonum olan bu tarif ortaya çıktı.
Sonuç mu? Hayli tatmin ediciydi:). Sütlü krema ve hindistan cevizinin lezzetiyle birleşen kabak tatlıları, zaten püre haline geldikleri için hem lezzet hem de görünüş olarak kurtarılmışlardı:).
Siz de böyle mutfak maceraları yaşayıp elinizde değerlendirmek durumunda kaldığınız malzemeyle kalıyorsunuzdur zaman zaman. İşte benim maceram da böyleydi.

Ve o tatlının tarifi:

Malzemeleri:

Kabak Tatlısı (biz şekerini karardan koyduğumuz için bunun tam ölçüsünü veremiyorum ama herkesin kendi tarzında bir kabak tatlısı pişirme şekli oluyor genelde)
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 çay kaşığı tarçın
1 paket petit beurre bisküvi

Kreması için:
· Yarım litre süt
· 1 tepeleme yemek kaşığı un
· 1 yumurta sarısı
· yarım su bardağı toz şeker
· 1 limon kabuğu rendesi
· 1 paket vanilya

üzerine; hindistan cevizi.

Yapılışı:

Öncelikle kabak tatlısını çatalla ezerek püre haline getiriyoruz. İçine tarçını ve cevizi ekleyip karıştırıyoruz. Dörtköşe borcam bir kabın tabanına bir sıra bisküvi diziyoruz. Onun üzerine kabak püresinin tamamını yayıp tekrar üzerini bir sıra bisküviyle örtüyoruz.
Diğer tarafta bir tencereye unu, şekeri, yumurta sarısını, limon kabuğu rendesini ve sütün yarısı döküp, bu malzemeleri ateşe koymadan topak kalmayıncaya kadar bir çırpıcıyla karıştırıyoruz. Daha sonra da sütün kalanını ekleyip hepsini karıştırıyoruz. Tencereyi ocağın üzerine alıp kısık ateşte, sürekli karıştırarak pişirmeye başlıyoruz. Karışım koyulaşıp kaynamaya başlayınca 3-4 dakika süreyle kaynamaya bırakıyoruz. Daha sonra kremamızı ateşten alıp içine 1 paket vanilyayı ekliyoruz. Kremayı karıştırarak ılımasını sağladıktan sonra bisküvilerin üzerine yayıyoruz. Tatlının üzerini bolca hindistanceviziyle süsleyip buzdolabında 3-4 saat beklettikten sonra servis ediyoruz (buzdolabında bir gün bekleyince daha güzel oluyor).

Afiyet olsun:)..
Her hakkı bloglararası Kabak Tadı projesine aittir. Bu yazı ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.

Etiketler: , ,

12 Comments:

At 25 Ocak 2007 23:40, Anonymous Adsız said...

merhaba aslı,bu yazdığın hadise aynen benim de başıma geldi ve ben de bir değerlendirme yapmak zorunda kaldım,birkaç gün içinde yazarım..sürpriz olsun..ama tatlı çok güzel olmuş..

 
At 26 Ocak 2007 00:02, Blogger butterfly said...

Süheylacım gerçekten mi aynı durumu yaşadık??:) Ben de senin değerlendirmeni sabırsızlıkla bekliyorum.
Böyle deneyimleri birbirimize aktarmamız harika birşey; eldeki malzemelerimizle bakalım daha ne harikalar çıkaracağız:).
Sevgilerimle canım..
aslı

 
At 26 Ocak 2007 09:37, Anonymous Adsız said...

merhaba ; ben pazara gelen köylü esnaftan alıyorum kabağı trakyadan getiriyorlar harika oluyor marketten hiç almadım ama tatlı çok güzel görünüyor bende böyle bir tarif yapmıştım ellerinize sağlık

 
At 26 Ocak 2007 10:44, Blogger butterfly said...

Sedacım trakyadan gelen o kabaklar ne güzeldir kimbilir. İşte biz de pratik olsun diye süpermarketlere başvuruyoruz ama kesinlikle aynı tadı bulamıyoruz.
Sen şimdi pazardan bahsedince yazın yazlığımızın ordaki ege pazarlarını hatırladım, orda herşeyi günlük taze taze bulabiliyorduk.
Dediğin gibi güzel bir kabak bulsam da tatlısını yapsam ama ne bileyim, son olay baya cesaretimi kırdı:).
Güzel yorumun için çok teşekkürler canım, sevgilerimle..
aslı

 
At 27 Ocak 2007 10:23, Anonymous Adsız said...

Eline sağlık ,çok güzel görünüyor.Selam ve sevgilerimle

 
At 27 Ocak 2007 12:12, Blogger Naile said...

merhaba aslı, mimleme oyununda ben de seni mimledim canım. Kabul edersen keyifli yazını bekliyorum.

aintabsofrasi.blogcu.com

 
At 27 Ocak 2007 13:33, Anonymous Adsız said...

merhaba, değerlendimeden öte şahane bir tatlı çıkmış ortaya :)) Ellerinize sağlık... Çook güzel görünüyor.

sevgiler

 
At 27 Ocak 2007 23:26, Blogger yemek said...

Merhaba, hayatımda bir kez kabak tatlısı yaptım sanırım bu tatlı tarifi ikincisi olur. Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık.

 
At 28 Ocak 2007 00:45, Blogger butterfly said...

Serinmavicim çok teşekkürler canım, tatlının görüntüsünü beğenmene çok sevindim.
Benden de bol bol sevgiler, selamlar:)
aslı

 
At 28 Ocak 2007 00:47, Blogger butterfly said...

Nailecim bu oyunu sayende öğrenmiş oldum ben de ve çok hoşuma gitti:). Böylece kendimizi daha iyi tanıtabiliriz. En kısa zamanda yazımı yayınlayacağım canım.
Teşekkürler, sevgiler..
aslı

 
At 28 Ocak 2007 00:49, Blogger butterfly said...

Zerrincim çok teşekkür ederim, beni mahçup ettin gerçekten. Bazen böyle değerlendirmeler beklentilerimizden de güzel sonuçlar verebiliyor.
Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 28 Ocak 2007 00:51, Blogger butterfly said...

Sevgili Lavantin,
Kimbilir senin kabak tatlısı da ne güzel olmuştur. Artık bir dahaki kabak tatlısı yapışında bir kısmıyla da bunu denersen sonucu bana da yaz olur mu?
Çok teşekkür ederim güzel yorumun için.
Sevgiler, selamlar:)..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home