Çarşamba, Ocak 17, 2007

FINDIKLI KURABİYELER

Geçenlerde yaptığım bu bol fındıklı ve çikolata ile süslenmiş kurabiyeler çay saatleri için biçilmiş kaftan.

İşte tarifi:




FINDIKLI KURABİYELER

Malzemeler:
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı margarin (ben Zeytinyağlı Becel kullandım)
1,5 çay bardağı toz şeker
1 su bardağı ince çekilmiş fındık
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un (hamur kulak memesi yumuşaklığında olacak)
Üzeri için çikolata (ben biraz bitter ve sütlü çikolatayı karıştırarak erittim)

Yapılışı:

Bir yoğurma kabında, yumurtalar, sıvıyağ, margarin ve şeker pürüzsüz bir karışım oluşturana dek karıştırılır. Un, çekilmiş fındık, kabartma tozu ve vanilya sıvı karışıma eklenir ve kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilir. Oda ısısında 15-20 dakika bekletildikten sonra kurabiyelere arzu edilen şekil verilerek yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. 175 dereceye ısıtılmış fırında kurabiyelerin üzeri pembeleşmeye başlayana kadar pişirilir. Fırından alınan kurabiyeler iyice soğuduktan sonra benmari usulü eritilen çikolata krema poşetine doldurulur ve en ince delikli ucuyla kurabiyelerin üzerine istenilen desenler yapılır. Oda sıcaklığında çikolataların iyice donması beklenir. Ve artık kurabiyelerimiz birer bardak çay yanına yarenlik etmeye hazırdır:).

Herkese afiyet bal şeker olsun:)..

Etiketler: , ,

18 Comments:

At 19 Ocak 2007 15:27, Blogger Hesna said...

merhaba
kurabiyeler nefis görünüyor eline sağlık.

bende beklerim bloğuma.

hesna
www.mordeniz.blogspot.com

 
At 19 Ocak 2007 17:32, Blogger butterfly said...

Selamlar Hesna,
Öncelikle siteme gelip güzel yorumunu bıraktığın için çok teşekkür ederim.
Ben de hemen senin sayfana gittim ve harika tariflerinle karşılaştım:). Profilinde şiire olan tutkunu okudum, bu yönümüz de ortak; ben de şiirleri çok seviyorum.
Senin güzel siteni hemen linklerime ekliyorum Hesnacım.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 20 Ocak 2007 01:41, Anonymous Adsız said...

merhaba bu şahane kurabiyeler gecenin bir vakti beni mutfağa yollayacak nerdeyse..ne kadar güzel görünüyor ve tarifi de çok kolay..ellerine sağlık.selamlar..

 
At 20 Ocak 2007 18:37, Blogger papatya said...

Bende böyle kurabiyeler yapmak istiyorummmm... Bu kadar uzatmamdan da anlasılacağı gibi kurabiyenin görünümüne tek kelimeyle bayıldım. Eminim ki tadıda görünümü gibi güzeldir... Ellerinize sağlık... Banada beklerim... Sevgiyle kalın

 
At 20 Ocak 2007 22:39, Blogger butterfly said...

Süheylacım çok teşekkür ederim:). Benim kurabiyeleri bilmem ama senin sayfadaki kek gece gece beni mutfağa yolladı bile:). Şimdi fırından güzel kokular geliyor sayende.
Sevgiler canım..
aslı

 
At 20 Ocak 2007 22:46, Blogger butterfly said...

Sevgili papatya güzel yorumun için teşekkürler:).
Bu kurabiyelerin daha güzellerini bile yaparsın eminim. Hem çok kolay hem de çok zevkli bir iş bence kurabiye yapmak.
Sevgiler.
aslı

 
At 21 Ocak 2007 11:37, Blogger Nukhet said...

Asli
ellerine saglik. Findikli kurabiyeleri bu kaliplarda yapmak aklima gelmezdi nedense. Cok hosuma gittiler. Ellerine saglik. Sevgiler

 
At 21 Ocak 2007 12:34, Blogger butterfly said...

Nükhetcim,
Zaten bu kurabiyelerin en eğlenceli yanı bu kalıpları kullanmak oldu:), bu sayede tadı kadar görünüşleri de çok beğenildi.
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 22 Ocak 2007 20:06, Anonymous Adsız said...

canım iadeyi ziyarete geldim buğday unu ile kek denemedim ama mutlaka yapacağım tarçınlı pasta süsü iki türlü çıkmış kabartma tozu paketleri gibi vanilyalısıda var senin kurabiyelerde çok güzel görünüyor tarifi yazdım gidiyorum yine gel özletme kendini:)))küserim felan

 
At 22 Ocak 2007 23:46, Blogger butterfly said...

Gülizcim hoşgeldin canım:)
O süsleri bulup, alıp deneyeceğim kesinlikle. Dr. Oetker de çok güzel şeyler yapıyor gerçekten.
Ben de sana uğrarım yine. Görüşmek üzere canım.
Hoşçakal.
aslı

 
At 24 Ocak 2007 09:01, Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık, kurabiyeler harika olmuşlar.

 
At 24 Ocak 2007 10:37, Blogger Damak Tadı said...

Merhabalar,
CANIM NE KADAR ŞIK KURABİYELER YAPMIŞSIN BÖYLE ELLERİNE SAĞLIK.
ÇOK HOŞUMA GİTTİLER NE DE SEVİMLİ OLMUŞLAR LEZZETİNİ SORMAMA GERKE BİLE YOK EMİNİMKİ BU GÜZELLİKLERDE HARİKA BİR TAT VARDIR.TEKRAR ELLERİNE SAĞLIK,İNŞALLAH BİZEDE NASİP OLUR ELLERİNDEN TATMAK..

SEVGİN BOL OLSUN CANIM BENİM..TEKRAR TEŞEKKÜRLER PAYLAŞIMIN İÇİN..

 
At 24 Ocak 2007 15:58, Blogger butterfly said...

Pembelicim çok teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim canım:).
Sevgilerimle
aslı

 
At 24 Ocak 2007 16:04, Blogger butterfly said...

Gülcüm ne kadar güzel şeyler yazmışsın. Beni çok mutlu ettin, çok teşekkür ederim. Sizlerle farklı paylaşımlarda bulunmak, hele de yaptıklarımın sizler tarafından sevilmesi beni çok mutlu ediyor.
Ben de yaptıklarımı sizlere ikram etmek çok isterim, dediğin gibi inşallah nasip olur bir gün:).
Sevgilerimle canım:).
aslı

 
At 24 Ocak 2007 21:38, Anonymous Adsız said...

canım ellerine sağlık...harika olmuş....bayıldım....

http://leziz.blogcu.com/

 
At 25 Ocak 2007 10:35, Blogger butterfly said...

Çok teşekkür ederim canım. Senin mamalar da hep çok güzel oluyor:).
Sevgiler..
aslı

 
At 25 Ocak 2007 10:37, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba canım fındıklı kurabiyelerin pastanedekiler gibi albenili ve güzel görünüyorlar elerine sağlık.
hoşça kal.

 
At 25 Ocak 2007 14:23, Blogger butterfly said...

Perihancım çok teşekkür ederim:). Kurabiyeleri çikolata ile kaplamaya bayılıyorum, böylece daha da lezzetli oluyor. Beğenmene çok sevindim canım.
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home