Perşembe, Ocak 11, 2007

TAM BUĞDAY UNLU BÖREĞİMSİ ÇÖREK GİBİ BİRŞEY:)


Kabul ediyorum başlık biraz komik oldu ama böyle kendi uydurmam tarifler olduğunda kesin bir kategoriye koymam zor oluyor.

Daha önceki yazımda bahsettiğim gibi bir haftadır oldukça yoğun bir şekilde griptim, neyse ki bugün kendimi daha iyi hissediyorum. Bu süre içinde blogumla çok ilgilenememiş olmak beni biraz üzse de bugün yeni bir tarif ekleme isteğime artık daha fazla karşı koyamadım:).

Geçenlerde bir poğaça için hazırladığım rende hellim peyniri ve dövülmüş cevizden oluşan iç malzemesinden oldukça fazla miktarda artmıştı. Dün gece bu malzemeyle ne yapabilirim diye düşünürken mayalı ve yumuşak değil de şöyle biraz daha sert, kıyır kıyır bir çörek yapmak istedim. Tam istediğim kıvamda bir hamurla annem daha önceleri bir poğaça yapıyordu. Ben de onun bu hamur tarifini defterinden bulup bir çörek uyarlaması yaptım. Onun tarifinde normal un kullanılıyordu ben çöreğimde yarı yarıya tam buğday unuyla karıştırarak kullandım. Altta kendi uyguladığım tarifi veriyorum.

Sonuçta tam istediğim gibi ağızda dağılan kıvamda bir çörek oldu. Bu sabah kahvaltıda çoğu bitti zaten:).

Tam Buğday Unlu Hellimli-Cevizli Çörek:



Malzemeleri:

1 çay bardağı sıvıyağ
2 kaşık margarin yada tereyağı (ben Becel zeytinyağlı kullandım)
1 çay bardağı ılık su
2 yemek kaşığı sirke
2 yumurta (1'inin sarısı çöreğin üzerine sürmek için ayrılacak)
1 paket kabartma tozu
2 çay kaşığı tuz
alabildiği kadar un (normal un+tam buğday unu)

içi için: rendelenmiş hellim peyniri ve dövülmüş ceviz karışımı (arzu ettiğiniz kadar)

Yapılışı:

Sıvıyağı, margarini, suyu, tuzu ve yumurtayı bir yoğurma kabında elimizle iyice karıştırıyoruz. Bu karışımın üzerine kabartma tozunu döküp üzerine sirkeyi ilave ederek köpürmesini sağlıyoruz. Daha sonra hamur kulak memesinden çok az sertçe bir hal alana kadar un ekleyip iyice yoğuruyoruz. Hamuru yarım saat dinlendirdikten sonra iki parçaya bölüp her parçayı yarım santim kalınlığında açıyoruz. Parçalardan birini yağlanmış küçük bir tepsiye yerleştirip bunun üzerine iç malzemesini yayıyoruz. Daha sonra ikinci parçayı da bunların üzerine yerleştirip alt katla kenarlarını birleştirip kapatıyoruz. Çöreğin üzerine ayırdığımız yumurta sarısını sürüp, susam, çörekotu serpip 180 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Soğuduktan sonra dilimleyerek servis yapıyoruz.

Herkese afiyet bal şeker olsun:))..

Etiketler: ,

4 Comments:

At 12 Ocak 2007 15:08, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba canım ilk yorumu yazmak bana kısmetmiş. Öncelikle sana biraz geçte olsa geçmiş diyorsun diyorum. Tarifine gelince görüntüsü her zamanki gibi güzel kıtır kıtr oluşu tam benlik olmuş. Ayrıca imside bence güzel yakışmış ellerine sağlık.
Hoşça kal canım.

 
At 12 Ocak 2007 17:41, Blogger butterfly said...

Perihancım çok teşekkür ederim. Bugün çok daha iyiyim. Valla insanın sağlığı yerinde olmayınca hiçbir şeyin tadı tuzu olmuyor. Allah hepimize sağlık versin her zaman.
Kıtır kıtır lezzetleri seviyorsan gerçekten tam senlik oldu bu çörek:).
Çok sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 13 Ocak 2007 20:52, Anonymous Adsız said...

şahane olmuş... ellerinize sağlık. Çok beğendim. yazdım tarifi kenara ... :)

birde aşağıdaki dere otlu poğaçalardan yemek istiyorum mümkünse :)
sevgiler

http://misss.blogcu.com

 
At 14 Ocak 2007 00:51, Blogger butterfly said...

Sevgili Zerrincim,
Teşekkürler, tarifi sevdiğine çok sevindim. Deneme fırsatı bulursan sonucu bana da yaz mutlaka.
O dereotu poğaçalardan koca bir tabak göndermek isterdim ben de sana, elimde olsa:).
Hoşçakal canım..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home