Pazar, Ocak 14, 2007

YE-18 PİRİNÇ YE ETKİNLİĞİ

Pirinç Ye etkinliği için aslında çok değişik tarifler bulmayı planlıyordum ama işte bazen planlarımız tutmayabiliyor. Yaklaşık on günüm hastalıkla geçti, çok kayda değer birşeyler yapamadım. Ama etkinlik kaçırmaya gönlüm el vermezdi. Ben de en azından bir yemekle ve kendi uyguladığımız fırın sütlaç tarifiyle etkinliğe katılmak istedim.

Vereceğim yemek tarifinin adı Domates Pirinçlemesi. Bu yemeği eskiden anneannem yapardı, şimdi ise annemle ben yapıyoruz. Aslında çok çok pratik bir yemek, malzemeler de mutlaka evde bulunan cinsten. Hatta şimdi böyle deyince annemin bana anlattığı bir olay aklıma geldi. Eskiden yine bir gün anneannem, annemin teyzesi falan toplanmışlar bu yemeği yapmışlar. Bu yemeği ilk kez yiyen kuzenim de “bunun adı ne” diye sormuş. Annemin şakayı çok seven teyzesi de evdeki malzemelerle yaptıkları için bu yemeğe “Şaştım Düştüm Aşı” demiş:). Kuzenim de uzunca bir süre yemeğin gerçek ismi bu zannetmiş:).

Annemle ben çok acı sevdiğimiz için bu yemeği fazlasıyla acı yapıyoruz. Bir de normalde içine kıyma da konuyor ama fazla et tutkunu olmadığımdan ben kıymasız yapmayı tercih ediyorum.
İkinci tarifim de Fırın Sütlaç. Klasik bir Türk tatlısı olan Fırın sütlacı bir de benim tarifimle deneyin, memnun kalacağınızı rahatlıkla söyleyebilirim.

İşte tariflerim:

DOMATES PİRİNÇLEMESİ



Malzemeler:

1 orta boy soğan
2 diş sarımsak
4-5 adet domates
3 tane sivri biber
1 tatlı kaşığı salça (ben acı biber salçası kullandım)
kıymalı istenirse 100 gr kadar kıyma
yarım su bardağı pirinç
2 yemek kaşığı sıvıyağ

Yapılışı:


Öncelikle yemeklik doğradığımız soğanları, biberleri ve ince doğradığımız sarımsakları sıvıyağla pembeleşene kadar pişiriyoruz (kıymalı yapacaksak soğanlarla beraber kıymayı da kavuruyoruz). Domateslerin kabuğunu soyup küp küp doğradıktan sonra soğana ilave edip suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Domatesler iyice yumuşayıp suyunu çekince üzerine 2-3 bardak kaynar su ve salçamızı ilave ediyoruz. Yemek iyice kaynadığında pirinci ilave edip pirinçler yumuşayana kadar pişiriyoruz. Bu aşamada yemeğin suyunu kendimize göre ayarlamalıyız, sonuçta çorbadan daha kıvamlı olacak. Bu kadar kolay:).

FIRIN SÜTLAÇ


Malzemeler:

1 kg süt
1 bardak toz şeker
1 adet yumurta sarısı
2 tepeleme çorba kaşığı nişasta
2 tepeleme çorba kaşığı pirinç

Yapılışı:

Pirinci yarım bardak su ile haşlıyoruz. Ayrı bir kapta sütün bir bardağıyla yumurta sarısını ve nişastayı karıştırıyoruz. Kalan sütü, şekeri ve yumurtalı karışımı pirinçlerin üzerine ekleyip kaynayana kadar pişiriyoruz. Pişen sütlaçları fırına dayanıklı kaplara paylaştırıp (kapları çok doldurmamak gerekiyor) içerisine su doldurduğumuz fırın tepsisine yerleştiriyoruz. 200 derecede üzerleri hafif kızarana dek pişiriyoruz. Daha sonra buzdolabında soğutup servis yapıyoruz.

Herkese afiyet olsun..

Etiketler: , ,

24 Comments:

At 15 Ocak 2007 00:16, Blogger Bocuruk said...

Ellerine sağlık canım :) Bu akşam senin sayfana bu ikinci gelişim. Bi baktım yeni tarifler eklemişsin. Fırın sütlacı en kısa zamanda yapacağım. Ben bu etkinliğe katılamayacağım. Ama sizleri takip edeceğim inşallah.

 
At 15 Ocak 2007 08:03, Blogger Nukhet said...

Merhaba

Ay simdi sayfana girince gorudm ben etkinligi unutmusum yahu. Cok uzuldum simdi bir etkillikte tealslar icerisinde boylece gecti. Acaba dun aksam yaptigim pirincli kofteyi bugece resimleyip hemen yayinlasam etkinlik icin gec kalmis olur muyum ne dersin?

KEndi derdimden senin tariflere yazmayi unuttum. Ben firinda sutlaca bayilirimmmmm. Beni derinden etkileyen bir tatliyla katilmissin. Ellerine saglik. Sevgiler

 
At 15 Ocak 2007 09:31, Anonymous Adsız said...

eline sağlık domatesli şeye bayıldım tam benlik valla

 
At 15 Ocak 2007 09:57, Blogger butterfly said...

Bocuruk çok sağol canım hem güzel yorumun hem de sayfama ziyaretlerin için:). Fırın sütlacı denersen memnun kalacağını düşünüyorum, hele de benim gibi sütlü tatlı düşkünü biriysen:).
Sevgiyle kal..
aslı

 
At 15 Ocak 2007 09:59, Blogger butterfly said...

Nukhetcim valla bazen etkinlikler öyle telaşlı anlarımıza denk gelebiliyor. Mesela ben de geçen etkinlik için son gün tarif yayınlayabilmiştim. O yüzden sen dediğin gibi pirinçli köftenin tarifini hemen yayınlarsan geç kalmış olmazsın diye düşünüyorum.

Fırın sütlaç benim de favori tatlılar listemin ilk 3'ündedir hep:).

Sevgilerimle..
aslı

 
At 15 Ocak 2007 10:01, Blogger butterfly said...

Selamlar Melisa,
Çok teşekkür ederim yorumun için. Bu domatesli yemek hem pratik hem hafif o yüzden bana da çok hitap ediyor..
Sevgiler.
aslı

 
At 15 Ocak 2007 13:35, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Aslı'cığım,
Her iki tarifinde birbirinden güzel ve lezzetli gözüküyor ellerine sağlık canım..
Bu etkinlikte ne kadar güzel ve değişik tariflerle tanışacağımızdan bende çok heyecanlıyım..Tekrar ellerine sağlık canım etkinliğin hayırlı olsun..

Mutlu bir hafta seninle ve ailenle olsun canım..Sevgiyle kalın..

 
At 15 Ocak 2007 14:40, Blogger butterfly said...

Gülcüm Selamlar:)
Etkinlikleri çok seviyorum, her ay farklı konular, onlarca farklı tariflerle karşılaşıyoruz.
Güzel yorumun için teşekkür ederim canım.
Ben de sana ve tüm ailene güzel bir hafta diliyorum.
Sevgiler..
aslı

 
At 15 Ocak 2007 15:41, Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık canım...ikiside çok güzel görünüyor...Selam ve sevgilerimle

 
At 15 Ocak 2007 16:18, Blogger butterfly said...

Serinmavicim,
Çok teşekkürler, tariflerin görünüşlerini beğenmen beni çok mutlu etti:).
Sevgiler
aslı

 
At 15 Ocak 2007 16:25, Blogger Tijen said...

çok hos bir hikaye sevgili kelebek.
hepimizin böyle güzel hikayeleri var aslinda, bir de onlari paylasma etkinligi yapsak..
ellerine saglik!
tijen

 
At 15 Ocak 2007 16:29, Blogger butterfly said...

Sevgili Tijen,
Evet ya, benim de blogları ziyaret edişimde en çok hikayeler ilgimi çekiyor. Hele de dört bir yanı farklı kültür özellikleriyle nakışlanmış böyle güzel bir vatana sahip olduğumuz için çok şanslıyız. Yurdun dört bir yanı yöresel lezzetler ve hikayeleriyle dolu.
Bahsettiğin gibi bir etkinlik olsa çok güzel olur bence, çok iyi fikir:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 15 Ocak 2007 17:47, Anonymous Adsız said...

fırın sütlacı çok severim ellerine sağlık

 
At 15 Ocak 2007 22:54, Anonymous Adsız said...

merhaba, domates pirinç şahane ikili ... Bayılırım ... ellerinize sağlık...
ne güzel tarifler bunlar...

 
At 15 Ocak 2007 23:41, Anonymous Adsız said...

merhaba aslı,sayfana ugradım ve gerçekten annenin dedigi gibi şaştım kaldım..bu domates pirinçlemesi dedigin yemeği benim anneannem yapardı ve ben yıllardır bu yemegi yemedim,unutmuşum bile..görünce bir anda çocukluguma döndüm,ellerine sağlık..hatırlattığın için teşekkürler..

 
At 16 Ocak 2007 10:09, Blogger butterfly said...

Mutfakta Hoş Seda çok teşekkür ederim. Umarım bu tarifle de dener ve beğenirsin.
Sevgiler, selamlar:).
aslı

 
At 16 Ocak 2007 10:10, Blogger butterfly said...

Sevgili Miss,
Ben de aynen senin gibi bayılıyorum o ikiliye:).
Çok teşekkürler yorumun için.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 16 Ocak 2007 10:14, Blogger butterfly said...

Süheylacım merabalar:)
Demek ki bu yemeğe anneanne yemeği de diyebiliriz:). Bazı tatların insanı alıp zamanda yolculuğa çıkarması çok ilginç oluyor gerçekten.
Çok teşekkürler canım.
Sevgiler..
aslı

 
At 16 Ocak 2007 11:51, Blogger yemek said...

Ellerinize sağlık, tam benlik domates pirinçlemesi.Bayılırım acılı tatlara. En kısa zamanda deneyeceğim inşallah.
Selam ve dua ile.

 
At 16 Ocak 2007 14:57, Blogger butterfly said...

Sevgili Lavantin,
Teşekkürler ederim. Ben de tam bir acı düşkünüyüm. Bu yemeği bol acı ile yapınca tadına doyum olmuyor. Deneyince de seversin umarım.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 17 Ocak 2007 22:25, Blogger Unknown said...

merhaba,
domatesli pirinç yemeğini annem de yapardı ben küçükken. ama kaç sene oldu yemeyeli, artık o da yapmıyor. bana bu yemeği hatırlattıgınız için teşekkür ederim. ilk fırsatta yapacağım ben de. elinize sağlık.
sevgiler

http://www.gazozagaci.blogspot.com

 
At 17 Ocak 2007 22:56, Blogger butterfly said...

Sevgili Gizem,
Eskiden severek yediğin bu yemeği hatırlamana vesile olduğum için çok sevindim. Bizim için de bu, tam bir anne-kız yemeği:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 20 Ocak 2007 01:37, Anonymous Adsız said...

hersey cok güzel .sayfanizdaki muzlu rulo pasta dikkatimi cekti ,yurtdisinda yasadigim icin anlamadim, krema tarifindeki süt kremasi ne ??? kümbet pastada kremayi mikserlemissiniz ,acaba rulo pastada nasil olacak ??? Krema ilik pandispanya soguk mu olacak ??? Ilk defa rulo pasta yapicamda ondan soruyorum :

 
At 20 Ocak 2007 23:04, Blogger butterfly said...

Sevgili Anonymous,
Krema tarifindeki süt kreması burda küçük süt kutuları gibi kutularda satılan krema. Ama zaten benim verdiğim pasta kremasında ben az oranda kullanmıştım ve bu malzeme olmadan da çok güzel bir pasta kreması oluyor, istersen onu koymayabilirsin. Kremanın mikserlenmesi kıvamının koyulaşmasını sağlıyor, ben vaktimin bol olduğu zamanlarda bu yöntemi kullanıyorum ama öyle yapmak şart değil. Rulo pastada pandispanya iyice soğumalı, krema da ılık-soğuk arası bir sıcaklıkta olursa iyi olur.
Umarım denemen istediğin sonucu verir, kolay gelsin.
Sevgilerimle..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home