Pazartesi, Şubat 12, 2007

AŞURE


Aşure ayını çok seviyorum. Bu sevgi sadece aşureyi sevmemden kaynaklanmıyor tabi:), genel olarak “paylaşım”ın ne güzel bir değer olduğunu hissettiriyor bana. Emek vererek hazırlanan, içine sevginizi de kattığınız bir kase aşure ile komşunuzun, akrabanızın kapısını çalıyor olmak; fiziki bir paylaşım olmasının ötesinde, bize insan olduğumuzu hissettiren duyguların da paylaşımını sağlıyor böylece.
İlk bireysel aşure denememi geçen sene yapmıştım. Sonuç oldukça memnun ediciydi. Bu sene ise annemle beraber girdik aşure yapım işine. Biz biraz da kalabalık bir aile-akraba topluluğu olduğumuzu da hesaba katarak bolca yapalım istedik. Sonuçta ölçüyü bir hayli kaçırmışız (5 tencere aşure yaptık:)) ama inanın hepsi de dağıtıldı, hepsi de yendi:).

Ben şimdi burda aşuremizin tarifini ince ayrıntılarıyla yazmayacağım (zira malzeme miktarlarımız da genelde göz kararıydı) ama aşuremizde kullandığımız malzemeleri ve aşuremizin fotoğrafını yayınlamak istiyorum. Malzemelerin içinde özellikle portakal kabuğuna dikkatinizi çekmek istiyorum çünkü şimdiye kadar incelediğim diğer aşure tariflerinde rastlamamama rağmen bence bizim aşuremizin güzel aromasını veren en önemli malzemesiydi. Tarifteki portakal kabuklarını bir gece önceden hazırladım ben. Bunun için iki portakalın kabuklarını soyup iç kısımdaki beyaz tabakasını bıçakla çıkardım ve kabukları yarım santime 1-2 milim ebatlarında doğradım (evet, üşenmeden yapabildim bunu:)).



İşte bizim aşuremizin malzemeleri:

Buğday
Pirinç
Nohut
Kuru fasulye
Portakal kabuğu
Kuru kayısı
Kuru incir
Kuru üzüm
Şeker
Su
Nişasta

Üst Süslemesi:

Tarçın
Hindistancevizi
Ceviz
Fındık
Antepfıstığı

(Tamam kabul ediyorum üst süslemesini biraz abarttım:), ama inanın böyle aşurenin lezzetine lezzet katılıyor, tek sorun çektiğim fotoğraflarda üst süslemesinin yoğunluğundan aşurenin içeriğinin fazlaca belli olmaması oldu).

Afiyet olsun:)

Etiketler:

10 Comments:

At 13 Şubat 2007 08:58, Blogger umran said...

ellerine saglik,cok guzel gorunuyor.sevgiler

 
At 13 Şubat 2007 09:53, Blogger butterfly said...

Ümrancım çok teşekkür ederim.
Sevgiler tatlım:).
aslı

 
At 13 Şubat 2007 14:48, Blogger Bocuruk said...

Canım,
Ellerine sağlık, Allah kabul etsin. Bu arada poğaçalarını yaptım. İçine lor koydum. Kahvaltıda yedik afiyetle. Tarif için tekrar teşekkürler :)

Sevgilerimle...

 
At 13 Şubat 2007 16:41, Blogger Hesna said...

eline sağlık aşure nefis görünüyor. resmi birde üstten çekip koysaydın keşke.

Hesna

 
At 13 Şubat 2007 20:40, Blogger BaharYeli said...

Ellerine saglik arkadasim. Asuren cok nefis görünüyor. Allah kabul etsin.

 
At 14 Şubat 2007 00:09, Blogger butterfly said...

Bocurukcum çok sağol. Ayrıca poğaçaları denemene ve beğenmene çok sevindim canım. Ellerine sağlık senin de..
Sevgilerimle:).

aslı

 
At 14 Şubat 2007 00:09, Blogger butterfly said...

Hesnacım teşekkür ederim.
Üstten çekilmiş remim de vardı ama yazdığım gibi üst süslemesini fazla abartınca içindeki malzemeleri gösterecek bir resim olsun diye biraz daha yandan çekilmiş olanı koymuştum. Ama seni kırar mıyım hiç? Üstten çekilmişi de ekledim:).
Sevgilerimle canım:).
aslı

 
At 14 Şubat 2007 00:12, Blogger butterfly said...

Sevgicim güzel yorumun için çok teşekkür ederim.
Blogunu yeni tanıdım, senin ziyaretin sayesinde. Çok güzel bir blogun var. Ben de gelirim senin blogu ziyarete.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 14 Şubat 2007 00:26, Blogger munevver said...

Sevgili Aslı,ellerine sağlık.Ne güzel olmuş aşureniz..
Portakal kabuğunu ben de kullanırım aşurede.Şekerleme olarak da rende olarak da.Güzel bir aroma veriyor senin dediğin gibi..Sofranızın bereketi bol olsun...

 
At 14 Şubat 2007 11:16, Blogger butterfly said...

Münevvercim çok teşekkür ederim. Ben de senin aşurenin görüntüsüne bayıldım. İnsan o güzel görünüşü bozup da yemeye kıyamaz valla:). Portakal kabuğu konusunda aynı görüşe sahip olmamız ne güzel..
Senin de ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home