Salı, Şubat 27, 2007

KIŞIN NİMETİ PORTAKAL, PORTAKALLI CHEESECAKE VE TATLI TELAŞLAR:)


Günlerdir blogumu yenileyemedim. Bir yandan hep aklımda yeni birşeyler yapmak, yeni tarifler eklemek var ama öte yandan bu aralar bunun için yeterli zamanı yaratamıyorum kendime. Neyse ki haklı mazeretlerim var (böylece içim biraz olsun rahatlıyor:)).

Şu aralar tatlı telaşlar içindeyim; birkaç aya kadar nişanım var ve sanki zaman su gibi akıp gidiyormuş gibi geliyor bana. Sanki birşeyleri yetiştiremeyecekmişim, birşeyleri eksik yapacakmışım gibi geliyor. Biliyorum, abartıyorum ama napiym çok, çoook heyecanlıyım:). Bu aralar birkaç günlük gecikmelerim olursa herkesin hoşgörüsüne sığınmak istiyorum. Fırsatım oldukça fazlasıyla telafi edeceğim açıklarımı:).

Gelelim bu seferki tarifimizeee..Kış geçmeden onun nimetlerinden sonuna kadar faydalanma taraftarıyım. Bunların bellki de en önemlisi şu aralar bolca bulduğumuz ve bolca da tüketmemiz gereken “portakal”. Portakal başlı başına bile bir tatlı sayılabilir benim için (ben tam bir meyve canavarıyım:)) ama bunun yanında içinde portakal kullandığımız türlü tatlı, kek, pasta tariflerimiz vardır hepimizin. Ben de bu sefer cheesecakeimin üzerinde portakaldan bir kat olsun istedim. Cheesecakein her türünü severek yediğimiz için sık sık yaparım evde; ama genelde hep ananaslı ya da vişneli yaptığım cheesecakeimi bu sefer portakalla denedim. Bu lezzeti daha önce keşfetmediğime de pişman oldum:). Umarım siz de tarifi dener ve memnun kalırsınız.

İşte tarifi:

Malzemeler:
2 paket Eti Burçak Bisküvi
2 kaşık erimiş tereyağ (kıvam için biraz da süt kullandım)
1 su bardağı süzme yoğurt
1 su bardağı tozşeker
3 yumurta
1 yemek kaşığı un
1 limon kabuğu rendesi
1 paket vanilya
1 kutu labne peyniri

Üzeri için:
1-2 portakal
1 bardak portakal suyu
1 çorba kaşığı nişasta
1-2 çorba kaşığı şeker (isteğe göre artırılıp azaltılabilir)
Yapılışı:
Bisküvileri blendırda ezip erimiş tereyağ ve sütle karıştırıp biraz katı bir hamur elde edip bunu kelepçeli bir kalıbın dibine yayıyoruz. Kalıba bastırdığımız taban hamurumuzu buzdolabına kaldırıyoruz. Yumurtaların sarılarını ve aklarını ayırıp akları kar haline gelene kadar mikserde çırpıyoruz. Diğer yanda 1 bardak şekeri, yumurta sarılarını, unu, vanilyayı ve limon kabuğu rendesini iyice çırpıp üzerine yoğurdu ve peyniri ekliyoruz tekrar iyice çırpıyoruz. Sonra yumurta aklarını tahta bir kaşık yardımıyla (akları fazla söndürmeden) diğer malzemeye ekliyoruz. Bu karışımı kalıptaki bisküvilerin üzerine döküp 160 derece fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. Sonra fırında soğumaya bırakıyoruz, kapağını açmadan. Daha sonra portakal suyunu bir tencerede nişasta ve ağız tadınıza göre biraz şekerle (şeker eklenmeyebilir de) kaynatıp katılaşana kadar pişiriyoruz. Diğer taraftan portakalları soyup; ince, yuvarlak dilimleyip bunlarla cheesecakeimizin üzerini süslüyoruz. Biraz karıştırıp ılıttığımız portakal suyu peltesini de en üst kat olarak portakal dilimlerinin üzerine döküyoruz. Oda sıcaklığına geldikten sonra bir gece buzdolabında bekletiyoruz. Ertesi gün servis ediyoruz.Herkese afiyet olsun:)...

Etiketler: , ,

26 Comments:

At 27 Şubat 2007 10:16, Anonymous Adsız said...

Merhaba Aslıcım, öncelikle mutluluklar diliyorum, inşallah ömür boyu mutlu olursunuz.

Portakal mevsiminde yapılan lezzetleri çok seviyorum. Ellerine sağlık.

 
At 27 Şubat 2007 11:41, Blogger butterfly said...

Pembelicim çoook teşekkür ederim güzel dileklerin için:).
Portakalla tatlandırılmış yiyecekleri ben de çok seviyorum.
Sevgiler, öpücükler tatlım:)..
aslı

 
At 27 Şubat 2007 11:51, Blogger Hesna said...

Merhaba Aslı
Tebrik ediyorum seni, mutluluklar diliyorum.
Pastada ben hafif ekşi tatları çok seviyorum portakal vişne gibi. Senin pastanıda mutlaka denemek isterim. Çok güzel görünüyor eline sağlık.

Hesna

 
At 27 Şubat 2007 13:10, Blogger Betül said...

Merhaba Aslı,
Ne güzel bir site hazırlamışsın ben yeni keşfedebildim.herşey çok güzel duruyor.Bu arada nişan için şimdiden tebrik ederim.

 
At 27 Şubat 2007 14:42, Blogger Defne said...

Aslıcığım,
tatlı telaşlar bunlar ve heyecan duyuyor olman da birşeyleri doğru yaşadığını gösteriyor bence. Fazla kafana takmadan herşeyi, keyfini de çıkarmaya bak olur mu? :) Hep mutlu olmanı dilerim.

Portakallı cheesecake'e gelince, zaten büyük bir meyve aşığı olan benim için çok çekici diyebilirim. Öyle birikti ki, bunu mutlaka denemeliyim dediğim terifler :), bu da tabii ki onlardan biri.

Kolaylıklar diliyorum. Sevgiyle.

 
At 27 Şubat 2007 18:10, Anonymous Adsız said...

Harika gözüküyor.
Ellerine sağlık..

 
At 27 Şubat 2007 19:10, Blogger yemek said...

Bir peynirli kek daha, bu günlerde peynirli kek görmek beni daha çok mutlu ediyor. Zira fena halde takmış durumdayım. brovni reklamlarındaki gibi nerdeyse yüzümü kekin içine gömerek yiyeceğim: :)

 
At 27 Şubat 2007 22:28, Blogger butterfly said...

Hesnacım çok teşekkür ederim:). Özellikle cheesecake'te ben de ekşi meyvaları kullanmayı seviyorum, portakal da o kendine has aromasıyla bambaşka bir lezzet katmıştı keke.
Sevgilerimle:)...

 
At 27 Şubat 2007 22:42, Blogger butterfly said...

Betülcüm blogumu ziyaretin için çok teşekkür ederim, yeni dostlarla tanışmak, yeni bloglar keşfetmek beni çoook mutlu ediyor:). Ben de seni hemen linklerime ekleyeceğim, böylece sık sık birbirimizin bloglarına konuk olabiliriz. Ben her zaman beklerim seni Betülcüm.
Ayrıca gördüm ki yeni bir blogcusun, blog alemine hoşgeldin..Güzel tariflerinle bezemişsin şimdiden siteni.
Sevgilerimle canım, görüşmek üzere..
aslı

 
At 27 Şubat 2007 22:50, Blogger butterfly said...

Defnecim yaa ne güzel yazmışsın, yazdıkların içimi rahatlattı ve beni çok mutlu etti:).
Dediğin gibi bu telaşların tadını çıkarmak gerek aslında. Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.
Umarım bu tarifi denediğinde sonuçtan memnun kalırsın tatlım, denersen yorumlarını beklerim.
Sevgilerrr..
aslı

 
At 27 Şubat 2007 22:53, Blogger butterfly said...

Semracım çok teşekkür ederim. Portakal tada olduğu kadar görüntüye de çok şey katıyor.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 27 Şubat 2007 22:58, Blogger butterfly said...

Lavantincim ne şirin yazmışsın öyle:)), valla açıkçası aynı duygu bazen bana da geliyor (pastaya gömülüp yeme duygusu:)).
Öpücükler, sevgilerrr..
aslı

 
At 28 Şubat 2007 17:10, Blogger Betül said...

Aslı cım sende linklerime eklendin:)

 
At 2 Mart 2007 12:52, Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık canım...görüntü çok güzel...Hayırlı olsun yeni telaşların :) kıymetini bil bu günlerin....selamlar....

 
At 2 Mart 2007 20:57, Anonymous Adsız said...

Merhaba Aslı, Allah tamamına erdirsin denir değil mi :) Mutluluklar dilerim... Tatlı heycanlar bunlar...

Portakal ise müthiş bir tat vermiştir eminim.

sevgilerimle...

 
At 3 Mart 2007 01:26, Blogger butterfly said...

Betülcüm çok teşekkür ederim. Bundan böyle sık sık görüşmek üzere;).
sevgilerimle...
aslı

 
At 3 Mart 2007 01:31, Blogger butterfly said...

Serinmavicim çok teşekkür ederim yorumun ve güzel dileklerin için.
Bu günlerin kıymetini bilmeye çalışıyorum da zaman nasıl da hızla akıp gidiyor bilemiyorum, bu aralar rüyada gibiyim sanki. Sahi herkeste böyle mi olur, belki de ben biraz abartıyorum, şöyle rahatlayıp herşeyi seyrine bırakamıyorum bir türlü. Yine de çok heyecanlı, çok mutluluk verici olaylar bunlar.
Sevgiler canım..
aslı

 
At 3 Mart 2007 01:48, Blogger butterfly said...

Zerrincim çok çok teşekkür ederim canım. Gerçekten tatlı heyecanlarmış bunlar, daha olayların çok başında olmama rağmen "heyecan" kısmı bende fazlaca hissediliyor:).
Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 6 Mart 2007 22:33, Anonymous Adsız said...

CANIM
MERHABA;
BENCE DE PORTAKAL KIŞIN NİMETİDİR PORTAKALLI CHEESECAKE DEHŞET OLMUŞTUR EMİNİM EN KISA SÜREDE DENEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM ELLERİNE SAĞLIK CANIM
ÖPTÜM SEVGİLER

http://buyuleyenmutfakkokusu.blogcu.com/

 
At 7 Mart 2007 00:22, Blogger butterfly said...

Esracım meraba:)
Eminim portakallar senin maharetinle de birleşince cheesecake'e daha bir yakışacaklar..Denersen sonucu bekliyorum...
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 7 Mart 2007 10:54, Blogger Bocuruk said...

Öncelikle tebrikler canım:) Hazırlıkların sırasında Allah kolaylık versin. Ellerine sağlık kekin de çok nefis görünüyor.
Sevgilerimle...

 
At 7 Mart 2007 11:41, Blogger butterfly said...

Bocurukcum çok teşekkür ederim canım. Hazırlıklar yolunda gidiyor çok şükür de bende heyecan dalgası bir yükselip bir alçalıyor:)..Zaman da su gibi akıp geçiyor sanki.
Ben de pasta börek yapıp rahatlamaya çalışıyorum böyle:).
Sevgiler..
aslı

 
At 9 Mart 2007 14:57, Anonymous Adsız said...

Sevgili Aslı, şimdiden tebrik ederim. Allah tamamına erdirsin inşallah. Kolaylıklar diliyorum Sevgiler...

 
At 9 Mart 2007 15:48, Blogger butterfly said...

Haticecim güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 12 Mart 2007 19:28, Blogger NiNo said...

mmm cheesecake muhtesem gorunuyor ellerinize saglik ben hicdenemedim tarifinizi aldim deniyecegim sevgiler

 
At 12 Mart 2007 22:52, Blogger butterfly said...

Nihancım güzel yorumun için teşekkür ederim:). Umarım tarifi dener ve memnun kalırsın.
Sevgilerimle..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home