Perşembe, Şubat 01, 2007

NAR EKŞİLİ ETLİ DOLMA ve FIRIN MÜCVER

Geçen hafta annemin yaptığı dolmaların tarifini paylaşmak istiyorum sizlerle. Bizim her zaman yaptığımız şekilden farklı olarak bu kez bulgur ve nar ekşisi kullanmış annem. Bir de normalde hep kuru nane kullanırken bu kez taze nane ile tatlandırmış. Ben tadına baktığımda bu değişikliklerden oldukça memnun kaldım:). Umarım sizler de bu tarifi denediğinizde bizler gibi memnun kalırsınız. Benim tutumlu annem dolmada kullandığı kabak ve patlıcanların içlerini de atmamış, onların kullanıldığı güzel bir fırın mücveri yapmıştı. Onun da tarifi hemen dolma tarifinin altında.


NAR EKŞİLİ ETLİ DOLMA


Malzemeleri:

5 kabak
2 patlıcan
10 tane dolmalık biber
1 büyükçe soğan
4 diş sarımsak
1 kahve fincanı köftelik bulgur
1 kahve fincanı pirinç
yarım kilo kıyma
1 fincan nar ekşisi
yarım demet dereotu
yarım demet taze nane
yarım demet maydonoz
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı salça (biz biber salçası tercih ettik)
tuz
toz kırmızı biber
karabiber

Yapılışı:


Soğanı ve sarımsakları rendeliyoruz. Yıkadığımız pirinç ile bulguru, kıyma, soğan ve sarımsaklarla karıştırıp, bunlara ince kıyılmış maydanozu, dereotunu, naneyi de ekleyerek, baharatlarla da tatlandırarak dolma içimizi hazırlıyoruz. Patlıcanları alaca soyup, ikiye bölüp içlerini oyduktan sonra üzerlerine biraz tuz serperek acı sularını salmalarını sağlıyoruz. Kabakların da kabuklarını kazıyıp, ikiye bölerek içlerini çıkarıyoruz. Hazırladığımız içle dolmaları doldurarak tencereye diziyoruz. Diğer tarafta 2 yemek kaşığı sıvıyağla 2 yemek kaşığı salçayı kavurup üzerine su ekleyerek karıştırıyoruz ve bu karışımı dolmaların üzerine döküyoruz (sonuçta dolmaları yarısına gelecek kadar salçalı su karışımı dökmüş olmalıyız). En son olarak da 1 fincan nar ekşisini dolmaların üzerine gezdirip kısık ateşte dolmaları pişiriyoruz.


Gelelim annemin patlıcan ve kabak içlerini değerlendirmak için yaptığı mücverin tarifine:

FIRIN MÜCVER

Malzemeleri:

Patlıcanın ve kabağın içi.
2 tane havuç
1 tane kırmızı biber (büyük olup közlenen cinsten)
1 yumurta
1 su bardağı un
1 çay bardağı peynir rendesi (beyaz peynir ya da kaşar peyniri olabilir)
tuz
karabiber
pulbiber
5-6 dal dereotu

Yapılışı:

Önce kabak ve patlıcan içlerini, havuçları, dereotunu ve kırmızı biberi robotta iyice kıyıyoruz (ya da rendeleyerek iyice küçük parçalara ayırıyoruz). Sonra bu karışıma 1 yumurtayı, peynir rendesini, unu ve baharatları ekleyip iyice karıştırıyoruz. Karışımı yağladığımız bir fırın kabına yayıp 200 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Mücveri, soğuduktan sonra, dilimleyerek servis yapıyoruz.

Herkese afiyet olsun:).

Etiketler: ,

18 Comments:

At 1 Şubat 2007 08:40, Blogger umran said...

hakikaten cok istah acici gorunuyor her iki yemekte.Burada dolmalik biber bulamadigimiz icin biberler daha bir cazip geldi annenin ve senin ellerinize saglik.

 
At 1 Şubat 2007 09:34, Blogger butterfly said...

Ümranciğim,
Yazdıkların için çok teşekkür ederim canım. Keşke mümkün olsa burdan dolmalık biber yollayabilsem sana ama gıda maddeleri konusunda çok sıkı ordaki kurallar. Artık belki buraya geldiğinde sana güzel bir dolma yaparak telafi ederim bunu:).
Sevgilerimle.
aslı

 
At 1 Şubat 2007 21:19, Anonymous Adsız said...

selam
nefis hepsi
hele domalar resmen ye beni diyor ellerinize sağlık
sevgiler
http://buyuleyenmutfakkokusu.blogcu.com/

 
At 1 Şubat 2007 21:33, Anonymous Adsız said...

dolmaya bayılırım,hele böyle nar ekşili falan..olsa da yesek..selamalr..

 
At 1 Şubat 2007 23:46, Blogger butterfly said...

Esracım çok teşekkür ederim.
Yorumun sayesinde güzel blogunu tanımış oldum ben de. Hemen linklerime ekleyeceğim seni.
Sevgiler:)..
aslı

 
At 1 Şubat 2007 23:53, Blogger butterfly said...

Süheylacım mümkün olsa da burdan bir tabak yollayabilsem:).
Nar ekşisi gerçekten güzel yakışıyormuş dolmaya.
Sevgilerim, öpücüklerimle..
aslı

 
At 2 Şubat 2007 00:42, Blogger kuzine said...

http://finaltemp133.blogspot.com/
kelebekleri görünce hemen aklıma geldin, belki beğenirsin.

 
At 2 Şubat 2007 10:05, Blogger butterfly said...

Kuzinecim:)
Beğenmek ne kelime bayıldım bayıldım!
Çok teşekkür ederim canım, kelebekler içimi açıyor:).
Öpücükler, sevgiler..
aslı

 
At 2 Şubat 2007 21:36, Anonymous Adsız said...

narekşisini çok severim salatalarda kısırda dolmada hiç aklıma gelmemişti bence harika olmuştur deneyeceğim

 
At 3 Şubat 2007 02:51, Blogger SEDA said...

Nar ekşisini dolmada denemek lazım gerçekten lezzetli olacağını düşünüyorum ve tabaktaki dolmalar tam ye beni diyorlar :)Annenin ve senin ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

 
At 3 Şubat 2007 13:17, Blogger butterfly said...

Gülizcim ben de senin gibi tam bir nar ekşisi tutkunuyum, onun o tatlı-ekşi tadı çoğu yemeğe ayrı bir lezzet katıyor.
Umarım dolmada da dener ve beğenirsin.
Sevgilerimle canım..
aslı

 
At 3 Şubat 2007 13:18, Blogger butterfly said...

Sedacım umarım dolmayı bir de bu şekilde dener ve beğenirsin.
Güzel yorumun için çok teşekkür ederim tatlım.
Sevgiler..
aslı

 
At 4 Şubat 2007 12:15, Blogger munevver said...

Aslıcığım,taziye mesajın için teşekkürler.Sağol.

Beni sobeledin,biliyorum.En kısa sürede yazacağım kendimi..
Sevgiyle,nanelimon

 
At 4 Şubat 2007 12:37, Blogger butterfly said...

Münevverciğim canım inan acını ta içimde hissettim. Allah sizlere uzun ömürler, sabırlar versin.

Ben seni o yazını yayınlamadan sobelemiştim, durumu bilmiyordum. Sen ne zaman cevap yazmak istersen o zaman yazarsın canım, sakın kendini zorlama.

Kendine çok iyi bak tatlım, sevgilerimle..
aslı

 
At 4 Şubat 2007 14:18, Blogger Yemekbahane said...

merhaba,

mücvere bayılırım ve bu harika gözüküyor, en kısa zamanda kesinlikle deneyeceğim.

ellerine sağlık,
müge
www.yemekbahane.blogspot.com

 
At 4 Şubat 2007 16:44, Blogger Tijen said...

mücver fırında ne kadar farklı oluyor değil mi? ben de fırında yapmayı seviyorum. ellerine sağlık.
tijen

 
At 4 Şubat 2007 23:27, Blogger butterfly said...

Mügecim güzel yorumun için çok teşekkür ederim:).
Ben de sebze sever bir insan olarak mücvere bayılıyorum. Yemeklerin yanına çok güzel eşlik edebildiği gibi, benim için başlıbaşına bir ana yemek bile sayılabilir:).
Sevgilerimle canım..
aslı

 
At 4 Şubat 2007 23:29, Blogger butterfly said...

Sevgili Tijen,
Dediğin gibi mücver fırında bambaşka oluyor. Zaten biz ev ahalisi olarak mümkün olduğunca kızartmalardan kaçınıyoruz. Bence böyle çok daha lezzetli oluyor, börek gibi..
Sevgiler, selamlar Tijencim..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home