Çarşamba, Şubat 07, 2007

SUCUKLU TOMBİK POĞAÇALAR


Bu poğaçalara bu komik ismi yine ben buldum tabi:). Adında sucuk olmasına karşın istenen her türlü içle yapılabiliyor. Tombiklik de poğaçaların kabarış şekli ve yuvarlaklığından geliyor (bkz. Fotoğraf:))

Bu poğaça annemin en klasik ve en sevilen poğaçasıdır. Lezzeti kadar pratikliğiyle de bizim favori tariflerimizdendir. Ani misafir baskınlarında annem hep bu poğaçaları yapar. Dün de annemle beraber bu poğaçalardan yaptık. Ben de fotoğraflarını çekip tarifini bir an önce buraya taşımak istedim.

Ağızda dağılan kıvamıyla, farklı içlerle deneyebileceğiniz bu tariften memnun kalacağınızı garanti edebilirim.


Malzemeleri:

2 yemek kaşığı margarin (mümkünse Becel kullanmanızı öneririm)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı ılık su
2 yemek kaşığı sirke
2 yumurta (birinin sarısı üzerine sürmek için ayrılacak)
1 paket kabartma tozu
2 çay kaşığı tuz
alabildiği kadar un

içi için: poğaça sayısı kadar dairesel dilimlenmiş sucuk

Yapılışı:

Sıvıyağı, margarini, suyu, tuzu ve yumurtayı bir yoğurma kabında elimizle iyice karıştırıyoruz. Bu karışımın üzerine kabartma tozunu döküp üzerine sirkeyi ilave ederek köpürmesini sağlıyoruz. Daha sonra hamur kulak memesi kıvamına gelecek kadar un ekleyip yoğuruyoruz ve yarım saat dinlenmeye bırakıyoruz. Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizde açarak, içine bir parça sucuk koyuyoruz ve hamuru kapatıp tekrar elimizde yuvarlıyoruz (böylece sucuk hamurun içine gömülmüş oluyor). Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürerek 180 dereceye ısıtılmış fırında üzerleri kızarana dek pişiriyoruz.

Herkese afiyet olsuuuun:)..

Etiketler:

12 Comments:

At 8 Şubat 2007 00:16, Blogger Nezaket said...

Asli, ellerinize saglik. Anne tariflerinin tadi bir baska olur. Cok pratik bir tarif. Firsat bulursam hem sucuklu hemde peynirli yapmak istiyorum. Sevgilerimle

 
At 8 Şubat 2007 06:35, Blogger umran said...

ellerine saglik cok guzel bir tarif.
sevgiler

 
At 8 Şubat 2007 10:10, Blogger butterfly said...

Nezaketcim dediğin gibi gerçekten anne tariflerinin yeri bir başka. Fırsat bulursan mutlaka dene.
Biz bu sabah kahvaltıda son kalan poğaçaları da yedik ve hala gevrekliğini kaybetmemişti.
Denersen de bana sonucu yazar mısın canım?
Sevgilerimle..
aslı

 
At 8 Şubat 2007 10:10, Blogger butterfly said...

Umrancım çok teşekkür ederim güzel yorumun için.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 8 Şubat 2007 14:47, Anonymous Adsız said...

Aslı hanım,
Gerçekten çok pratik bir tarif. okuyunca hemen peynirlisini denedim ve çok beğendim.Sucuklu da eminim çok güzel olur.Ellerinize sağlık..
Hafize

 
At 8 Şubat 2007 15:53, Blogger butterfly said...

Sevgili Hafize,
Tarifi deneyip memnun kalman beni çok ama çok mutlu etti:).
Pratik olması büyük avantaj, canımız atıştırmalık birşeyler çekince kısa sürede yapabiliyoruz bu poğaçaları.
Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 11 Şubat 2007 00:11, Blogger Bocuruk said...

Sabah yapacağım canım kısmetse. Sonucu yazarım sana. Peynirli daha doğrusu lorlu yapmayı düşünüyorum. Ellerine sağlık :)

Sevgilerimle...

 
At 11 Şubat 2007 01:08, Blogger butterfly said...

Bocurukcum yaa ne kadar seviniyorum böyle yazdığım tarifler denenince:). İnşallah sonuçtan da çok memnun kalırsın.
Bu akşam annem misafirlerimiz için tekrar yaptı bu poğaçalardan, bu sefer içine küp şeklinde kesilmiş hellim peyniri koydu.
Eminim lor da çok yakışacaktır, hele senin elinde daha da lezzetli olacaktır.
Sonucu sabırsızlıkla bekliyorum canım.
Sevgiler, öpücükler:)..
aslı

 
At 12 Şubat 2007 07:56, Blogger Tuba said...

Merhaba Asli, blogunu ilk defa ziyaret ediyorum. Cok gecikmis bir ziyaret biliyorum. Cok guzel tariflerin ver, bundan sonra daha sik gelecegim gorunuyor. Pogacalar da nefis olmus, ellerine saglik. sevgilerle,

 
At 12 Şubat 2007 13:19, Blogger butterfly said...

Selamlar Tuba,
Bloguma hoş geldin:), seni tanımak benim için de güzel oldu.
Güzel yorumun için teşekkür ederim. Bundan sonra sık sık görüşmek üzere:).
Sevgiler..
aslı

 
At 12 Şubat 2007 16:18, Anonymous Adsız said...

mrb aslı hanım
çok güzel bir blogunuz var.tebrik ederim.ben bu güzel poğaçaları dün denedim misafirlerime ama sizinki gibi kabarmadı.hamuru halbuki 1 saate yakın beklettim ama.acaba şeyden olabilirmi diye sormak istedim.ben poğaçaları yaptım öğlende ve akşama kadar beklettim biraz yağ salmıştı tepsiyi deiştirim pişirdim.sizce bu sebeplemi.yoksa çok güzelolzacağından eminim.fikrininzi bekliyorum
saolun şimdiden

 
At 12 Şubat 2007 18:04, Blogger butterfly said...

Sevgili Anonymous (isminizi bilmediğimden böyle yazıyorum:))

Annem de ben de bu poğaçayı yaptığımızda hiç sizin yaptığınız gibi uzunca bir süre beklettikten sonra pişirmedik. Dediğiniz gibi yağını saldığı ve sizin de tepsiyi değiştirdiğiniz için olabilir. Bu poğaçayı yarım saatlik bekletme süresini uygulamasanız dahi çok güzel oluyor.
Önemli bir diğer nokta da tarifte yazdığım gibi kabartma tozunu sirke ile köpürtmeniz, kabarıklığı büyük ölçüde bu sağlıyor olabilir.
Umarım bir dahaki denemenizde istediğiniz sonuca ulaşırsınız.
Tarifimi denediğiniz için ve yazdığınız güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home