Cumartesi, Mart 31, 2007

ALMAN PASTASI VE GERİ SAYIM:)



Bu aralar klasörümde o kadar çok yemek fotoğrafı birikti ki anlatamam sizlere..İçimde hep yeni tarifler ekleme isteği var ama daha önce yazdığım gibi oldukça yoğun zamanlar geçiriyorum. İş temposuna bir de tatlı telaşlar eklenince herşeye yetebilmem için kendimden birkaç tane klonlatmam gerektiğini düşünmeye başladım:). Zaman da hızla akıp geçiyor bir yandan..Yaklaşık 15 gün sonra ben artık nişanlı bir insan olacağım...Ne diyeyim; heyecan dorukta işte, geri sayım başladı:).

Tarifinin pratikliği açısından bu sefer sizlere bizim ailecek favori tatlılarımızdan birinin yapılışını vereceğim; Alman Pastası.
Ben ilkokuldayken çok iyi hatırlıyorum da bizim mahallenin pastanesinden alırdık Alman Pastasını. Onca süslü püslü, kremalı, çikolatalı, meyvalı pastalar arasından nedense bu mütevazi:) ve hafif pastayı seçer alırdık. O zaman satın aldığımız Alman Pastalarının üzerini, bizden farklı olarak, incir şekerlemeleriyle süslediklerini hatırlıyorum.

İşte bizim Alman Pastamız:



Malzemeleri:

Keki:
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
3,5 çay bardağı un

Kreması:
Yarım litre süt
1 adet yumurta sarısı
1 çay bardağı toz şeker
1,5 çorba kaşığı un
1 paket vanilya

üstüne: pudra şekeri

Yapılışı:
Önce yumurta ve şekerleri iyice mikserle çırpıp üzerine diğer kek malzemelerini ekleyip karıştırarak kek hamurunu oluşturuyoruz. Hamuru yuvarlak bir kalıba döküp, önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında üzeri pembeleşene kadar pişiriyoruz. Diğer yanda vanilya hariç bütün krema malzemelerini karıştırıp kısık ateşte kaynatıp krema kıvamında pişiriyoruz. Ocağı kapatınca vanilyayı ekleyip iyice karıştırarak soğumaya bırakıyoruz. Pişen kek ve krema iyice soğuduğunda kekimizi ikiye bölüp arasına tüm kremayı sürüyoruz. Pastanın üzerine pudra şekeri eleyip dilimleyerek servis ediyoruz.
İşte bu kadar pratik bir tarif. Lezzeti de oldukça tatmin edici.

Herkese afiyet bal şeker olsun:).

Etiketler: , ,

18 Comments:

At 31 Mart 2007 11:52, Blogger munevver said...

Aslıcığım,önce sana kolaylıklar dileyeyim,işlerinde.Tatlı telaşlar bunlar.Alman pastası ne güzel görünüyor.Eline sağlık.Ben de senin ve ailenin kandilini kutluyorum.
Sevgiyle,Nane Limon

 
At 31 Mart 2007 21:00, Blogger Betül said...

Aslı,alman pastasına bende bayılırım.Çok hafif ve leziz olur.Bu arada sana kolaylıklar ve mutluluklar diliyorum.

 
At 31 Mart 2007 22:15, Blogger Tuba said...

Asli'cigim, simdiden tebrik ediyorum. Allah tamamina erdirsin. Tatli telaslar bunlar, tadini cikararak yasa.
Alman pastasini en son Turkiye'de yemistim, yillar oluyor yemeyeli. Aslinda bir daha ki hanimlar gununde bende yapsam diyorum, senin tarifin guzel gozukuyor.
Seni linklerime eklemek istiyorum, yoksa ziyaret etmeyi unutuyorum:)) sevgilerimle,

 
At 31 Mart 2007 23:38, Blogger canan kufer said...

asli, tarifin cok güzel ve tatli telaslarini okuyunca ben bile heycanlandim. ne güzel!! ben esim ile new york ta empire state building de nisanlanmistim. tadini cikar bu günlerin ve allah tamamina erdirsin,

sevgiler,
canan

 
At 1 Nisan 2007 00:37, Blogger butterfly said...

Münevvercim çok teşekkür ederim, gerçekten güzel duygularmış bunlar:).
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 1 Nisan 2007 00:41, Blogger butterfly said...

Betülcüm yazdığın güzel yorum için çok teşekkür ederim:).
Alman pastası tüm o özellikleri yanında oldukça da pratik ve çabuk hazırlanan bir pasta. Bu yüzden de çok seviyorum ben alman Pastasını.
Sevgilerr canım:).
aslı

 
At 1 Nisan 2007 00:50, Blogger butterfly said...

Tubacım çok teşekkür ederim. Elimden geldiğince tadını çıkarmaya çalışıyorum bu tatlı telaşların. Yalnız, gitgide heyecanım dayanılmaz boyutlara tırmanıyor:).
Hanımlar gününe bu tarifi dene istersen canım, bu pastaya ben kefilim:).
Tubacım blogumu linklerine eklemen beni gerçekten çok mutlu eder. Ben de hemen ekleyeceğim seni. Böylece sık sık görüşürüz, harika olur:).
Sevgiler..
aslı

 
At 1 Nisan 2007 00:52, Blogger butterfly said...

Canancım yazdığın güzel yorumlar ve dilekler için çok çok teşekkür ederim.
Demek empire state'de nişanlandınız; rüya gibi olmalı:)..
Sevgiler, öpücüklerr..
aslı

 
At 1 Nisan 2007 06:21, Anonymous Adsız said...

Merhaba Asli, Tesadufen buldum sizi, ne iyi etmisimde bulmusum. Cok hos lezzetleriniz var. Ayrica, nisan hazirliklari varmis, cok kolay gelsin. Bunlar guzel telaslar, cabucak geciveriyor, lutfen tadini cikart. Sevgilerimi gonderiyorum, bu arada pasta cok guzel.

 
At 1 Nisan 2007 10:50, Blogger butterfly said...

Merhaba Aybike,
Cidden iyi ki bulmuşsun beni, çünkü böylece ben de seni bulmuş oldum:). Çok güzel bir blogun var, çok lezzetli tariflerle karşılaştım.
Bundan sonra daha sık görüşürüz. Ben hemen seni linklerime ekliyorum bile:).
Sevgiler..
aslı

 
At 1 Nisan 2007 21:33, Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Aslıcığım ilk önce ellerine sağlık, benim de Alman pastasıyla senin gibi mahalle pastanesi anılarım var ne kadar leziz olurdu. Nişanın için de ben de heyecanlanmadım desem yalan olur birden kendi nişanım düğünüm geldi aklıma, tadını çıkar geri dönülmüyor bu güzelim heyecanlara,

Sevgiler,

 
At 2 Nisan 2007 00:34, Blogger butterfly said...

Papatyacım ahh o mahalle pastanelerinin tadını hiç unutamam ben de. Çeşitleri belki şimdiki büyük pastaneler kadar çok değildi ama kendilerine has çok güzel lezzetleri olurdu.
Bu tatlı telaşların tadını çıkarmaya çalışıyorum canım. Dileğim; ileriki yıllarda bu önemli günlerden hep çok güzel anılarla bahsediyor olmak. Sizlerin güzel yorumları ve tavsiyeleri benim için çok önemli.
Sevgiler, öpücükler:)
aslı

 
At 2 Nisan 2007 09:55, Blogger Defne said...

Aslıcıgım,
ben de severim alman pastasını, eski pastane anılarından ötürü :). Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık! Belli ki tavsiyelerimizi dinliyor ve tadını çıkarıyorsun bu günlerin. Keyfin daim olsun.
Sevgiler.

 
At 2 Nisan 2007 11:57, Blogger butterfly said...

Defnecim Alman Pastasını sevmeyen yok gibi:). Yorumlar sayesinde gördüm ki benzer pastane anılarına sahip oldum pek çok arkadaş varmış.
Canım, bütün tavsiyelerinizi göz önünde bulundurup dikkate alıyorum tabiki. Sizlerin fikirleri benim için çok önemli.
Sevgilerrr:)
aslı

 
At 2 Nisan 2007 14:49, Anonymous Adsız said...

yahu bu nasıl görüntüdür. ben bayıldım buna... Offf offf

Yemek lazım. yapmak lazım...

Bu sırada çok tebrik ederim. Allah tamamına erdirsin... :)

 
At 2 Nisan 2007 16:00, Blogger butterfly said...

Zerrincim çok teşekkürler:).
Pastanın resmine ben de her bakışımda bir hoş oluyorum:). Umarım dener ve beğenirsin.
Sevgiler canım...
aslı

 
At 4 Nisan 2007 16:18, Blogger Nukhet said...

Asli

Alman pastasi evde de yapilabiliyormuymus. Sanki sadece pasatanelerde yapilirmis gibi gelirdi. Bu tarifi paylastigin icin cok memnun oldum. Ellerine saglik

 
At 4 Nisan 2007 18:08, Blogger butterfly said...

Nukhetcim hem evde yaptığımız için içimiz daha rahat bir şekilde yiyebiliyoruz Alman pastasını. O kadar da kolay bir tarif ki bu, umarım sen de dener ve bu pastane klasiğinin evde yapılmış halini beğenirsin:).
Sevgiler, kocaman öpücüklerr:)..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home