Çarşamba, Mart 21, 2007

BALLI KURABİYE YA DA TARÇINLI BİSKÜVİLER



Bu aralar, hafta içi işyerim ve evim arası koşuşturmalarından; kalan zamanlarımı ve aklımı dolduran nişan hazırlıklarımdan fırsat bulup da yeni tarifler denemek pek mümkün olmuyor. Neyse ki canım annem bu açığı fazlasıyla kapıyor. Geçen hafta da işten gelince koca bir tabak dolusu kurabiyeyi mutfak tezgahı üzerinde görünce hem kurabiye yiyeceğimiz için (ama daha çok da) bloguma yeni bir tarif ekleyebileceğim için sevindim:).

Annem bu tarifi Dr. Oetker’in vanilya paketinin arkasından almış. Adı “Ballı Kurabiye” ama kıtır kıtır oluşu ve aroma olarak baldan çok içindeki tarçını hissediyor oluşunuzdan ben bu kurabiyelere “Tarçınlı Bisküvi” demeyi daha uygun buldum (kimbilir belki sizler de bu tarifi dener ve bana hak verirsiniz). Bu tarifle oldukça fazla sayıda bisküviniz oluyor ve hepsini tüketinceye kadar da kıtır kıvamından hiçbirşey kaybetmiyor. Ben zaten en çok bu yanını sevdim.

Buyrun tarifi:




1 adet yumurtayı ½ su bardağı toz şeker ile 3 dakika çırpın. Üzerine 1 çay kaşığı tarçın, 1 poşet vanilya, 2 yemek kaşığı bal, ½ su bardağı sıvıyağ, ½ su bardağı dövülmüş ceviz, 2,5 su bardağı elenmiş un, 1 poşet kabartma tozu ekleyip yoğurun. Hamuru 0,5 cm kalınlığında açıp kalıplarla kesin. 180 dereceye ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.

Bisküvilerinizi hazırlayıp bir bardak çay ya da süt ile kitap keyfi yapın. Pişman olmayacaksınız:).
Herkese afiyet olsuuun...

Etiketler: ,

14 Comments:

At 21 Mart 2007 10:24, Blogger sevdamavisi said...

Aslıcığım,
ne güzel kurabiyeler yapmışsın ellerine sağlık. baharı getirmişsin şimdiden:))
sevgiler

 
At 21 Mart 2007 10:41, Blogger butterfly said...

Sevdacım çok teşekkürler:).
Çiçek şeklindeki kurabiyeler bahara çok yakıştı gerçekten...
Sevgilerimle.
aslı

 
At 21 Mart 2007 11:37, Blogger Betül said...

Aslıcım annenin ellerine sağlık.Bu arada koşturma işinde kolay gelsin:)

 
At 21 Mart 2007 17:29, Blogger Tijen said...

Çok özendim kurabiyelerine Aslı!
Karnım da aç, çayımın yanında güzel olurdu şimdi. Bari bir kaç badem atıştırayım.
Tijen

 
At 21 Mart 2007 21:04, Blogger butterfly said...

Betülcüm çok teşekkür ederim. Koşuşturmaya devam ediyoruz bakalım, zaman da hızla daralıyor..Ta ta ta taaaam:)(kendime gerilim müziği yaptım:))
Sevgiler canım..
aslı

 
At 21 Mart 2007 21:06, Blogger butterfly said...

Tijencim çayın yanına atıştırmalık çok iyi oluyor bu kurabiyeler, keşke sana uzatabilseydim burdan bir tabak. Ama badem de çok güzel bir alternatif olmuş, ben de çok severim:).
Sevgiler, öpücükler...
aslı

 
At 23 Mart 2007 10:12, Anonymous Adsız said...

Annenin kurabiyelerine bayıldım.Özellikle de katıyağ ile değilde sıvıyağ ile yapmış olduğu için.Bu arada nişan hazırlıkları içinde olduğunu yazmışsın.Hayırlı olsun.Ben Pelinin arkadaşı Özge

 
At 23 Mart 2007 12:40, Anonymous Adsız said...

Aslı'cığım ellerine sağlık kurabiyelerin nefis görünüyor

 
At 23 Mart 2007 14:32, Anonymous Adsız said...

Merhaba Kelebeeem, şimdi kalkıp senin kurabiyelerden yapacağım, yanınada sıcak çikolatalı süt.. Ohh.. Kitabımıda alıp gel keyfim gel.. Çok sağol canımm tarif için.. ellerine sağlık

sımmsıcak sevgilerimle..

Not: Aslıcığım, seni linklerime eklesem sorun olmaz umarım ...

 
At 23 Mart 2007 17:15, Blogger butterfly said...

Özgecim,
Pelinle olan ortak noktalarımız sayesinde seninle tanışmış olduk, ne güzel oldu:).
Yazdığın yorum için çok teşekkür ederim. Biz mutfakta mümkün olduğu kadar katıyağ kullanmamaya çalışıyoruz. Yaklaşık 15-20 yıldır bizim evin mutfağında margarin pek yer almamıştır. Sadece bazı yemeklerde tat verici olarak tereyağ kullanıyoruz. Hamurişlerinde de margarin kullanmamanın tatta bir eksiklik yaratmadığını biliyorum.
Senin de yazdığın gibi nişan hazırlıkları içerisindeyim ama değişik duygularmış bunlar. Sanki nişanlanacak olan ben değilim de başkasıymış gibi geliyor:).
Sevgiler..
aslı

 
At 23 Mart 2007 17:20, Blogger butterfly said...

Pembelicim çok teşekkür ederim. Ayrıca şimdi blogunda gördüm; doğum günün kutlu olsun tatlım:). Sağlık, huzur, mutluluk dolu, sevdiklerinle beraber geçecek uzun bir ömür dilerim..
Sevgiler, kocaman kocaman öpücükler:).
aslı

 
At 23 Mart 2007 17:32, Blogger butterfly said...

Zerrincim, canım valla öyle coşkulu ve içten yazmışsın ki; süt-kurabiye-kitap keyfini ben yapıyormuşcasına mutlu oldum:). Umarım kurabiyeyi beğenirsin tatlım.
Adresimi linklerine eklemen beni çok mutlu eder. Hatta ben de hemen seni ekliyorum ki sık sık birbirimize konuk olalım diye;).
Sevgiler canım.
aslı

 
At 27 Mart 2007 09:57, Blogger umran said...

ic acici sayfanada ic acici tariflerle karsilasim;)sevgiler arizonadan.

 
At 27 Mart 2007 20:33, Blogger butterfly said...

Umrancım güzel yorumun beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim:).
Ben de sevgilerimi ve öpücüklerimi yolluyorum:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home