Cuma, Mart 09, 2007

BARBUNYALI TARHANA ÇORBASI

Kış günlerini geride bırakıp bahar aylarına adım attık bile çoktan. Şöyle sıcacık bir kase çorbanın tadına varabileceğimiz belkide son soğuk akşamları yaşıyoruz. Ben de bu yazıda tarhana çorbasına yer vermek istedim.
Bu, geleneksel çorbamızı hemen hemen herkes bilip yapıyor zaten ama benim burda paylaşmak istediğim tarhana çorbasının biraz farklı bir sunumu. Çorbanın besleyiciliğini ve lezzetini artırmak adına eklenebilecek farklı malzemeler sizin hayal gücünüze kalıyor aslında. Bizim sunumun tarifi hemen aşağıda.Tarhanayı bu yapışımızda barbunya kullanmıştık ama aynı şekilde haşlanmış nohut, kuru fasulye gibi farklı baklagiller de kullanıyoruz zaman zaman. Bazen de 1-2 diş sarımsağı dövüp çorbaya eklediğimizde tarhanayla çok farklı bir lezzet daha yakalamış oluyoruz. O şekilde de denemenizi öneririm.

Not: Şu anda bu yazıyı yazarken dışardan cıvıl cıvıl kuş sesleri geliyor. Pencereden süzülen güneş ışınları ise içimi ısıtıyor adeta..Hoşgeldin bahar, iyi ki geldin:)….

Barbunyalı Tarhana Çorbası:




Malzemeleri:

4 yemek kaşığı tarhana
5 bardak soğuk su
1 kaşık domates salçası
2 kaşık sıvıyağ
1 bardak haşlanmış barbunya
nane ve tuz

Yapılışı:

Bir tencereye tarhana, salça, sıvıyağ, arzu ettiğiniz kadar nane ve soğuk su eklenip kaynayana kadar sürekli karıştırılır. Su miktarı isteğe göre artırılıp azaltılabilir; en iyisi önce daha az ekleyip, çorba koyu olursa biraz kaynar suyla çorbayı seyreltmek olacaktır. Çorba iyice kaynayınca haşlanmış barbunya ve tuz eklenerek birkaç dakika daha pişmeye bırakılır.

Herkese afiyet olsun:).

Etiketler: ,

8 Comments:

At 9 Mart 2007 12:28, Blogger Defne said...

Bahar geldi gibi ama ben bazen büroda üşüyorum. Sıcacık bir barbunyalı tarhana çorbası çözüm olabilir tabii ama en iyisi akşamı beklemeli :). Sanki kokusu buralara kadar geldi, ellerine sağlık Aslıcığım. Bu arada yorumunu okudum, herşeyin yolunda gitmesine sevindim. Kolaylıklar diliyorum, sevgilerimle.

 
At 9 Mart 2007 13:04, Blogger yemek said...

Bende nohut ve sarımsak eklerim tarhana çorbasına, gerçekten çok yakışıyor. Barbunyalıda denemek lazım.
Sevgiler...

 
At 9 Mart 2007 14:33, Blogger butterfly said...

Defnecim gerçekten dediğin gibi dışarda güneş bazen aldatıcı olabiliyor. Özellikle bu aralar hastalanmamaya dikkat etmek lazım.
Çorbamı beğenmen beni çok mutlu etti.
Güzel dileklerin için teşekkürler:)..
Sevgiler.
aslı

 
At 9 Mart 2007 14:34, Blogger butterfly said...

Lavantincim dediğin gibi nohut ve sarımsak ikilisi tarhana çorbasına bambaşka bir tat katıyor.
Barbunyalıyı da denersen beğenirsin umarım:).
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 9 Mart 2007 21:37, Blogger Nezaket said...

Asli, barbunya koymak harika bir fikir, hic aklima gelmemisti. Mutlaka denemem gerek. Eline saglik. Sevgilerimle

 
At 10 Mart 2007 22:15, Anonymous Adsız said...

MERHABA CANIIIIIIM;
ADINI İLK DEFA DUYDUM DERSEM ÇOK MU KOMİK OLUR :):):)
DENEMEK LAZIM ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER

 
At 10 Mart 2007 22:55, Blogger butterfly said...

Nezaketcim, bana da annem "tarhananın içine barbunya koydum" dediğinde çok ilginç gelmişti. Ama çok güzel olmuş:). Denersen memnun kalacağını zannediyorum.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 10 Mart 2007 22:56, Blogger butterfly said...

Esracım ben de barbunya ve tarhana beraberliğini ilk kez tattım, inan çok güzel oluyor.
Sevgiler:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home