Cumartesi, Mart 24, 2007

HAVUÇLU TOPKEKLER

Bu hafta bu topkekleri iki kez yaptım. Öyle çok beğeni topladılar ki..

Tarif benim uydurmam; biraz ondan biraz bundan usulü (zaten sık sık kek yapınca ister istemez malzemelerin oranları hakkında bir fikriniz oluyor). Bu kekler çok güzel kabardılar, sünger gibi de yumuşak oldular. Tek porsiyonluk olmaları çok pratik, hem de böyle pofidik kekler bence çok sevimli oluyor:). Kapalı bir kapta tazeliklerini günlerce koruyacak gibiler (işte burda bir belirsizlik vurgusu yaptım çünkü bizde günlerce kalmadan iki günde bitiveriyorlar:)). İçindeki malzemelerin çeşitliliği sayesinde hem çok besleyici hem de çok doyurucu bir kek bu.

İşte tarifi:

HAVUÇLU TOPKEKLER


Malzemeleri:
4 havuç
1 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
3 yumurta
yarım su bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5-3 bardak un (ben tam buğday unu kullandım)
1 çay bardağı kuru üzüm
1 su bardağı dövülmüş ceviz

Yapılışı:
Havuçları robotta kıyıp keki karıştıracağımız kaba alıyoruz, üzerine şekeri ve tarçını ekleyip kaşıkla karıştırarak yarım saat kadar havuçların sulanmasını bekliyoruz. Havuçlar sulandıktan sonra yumurtaları ekleyip iyice köpürene kadar mikserle çırpıyoruz. Daha sonra yağı ve sütü ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı da karışıma eleyip mikserle iyice çırpıyoruz. Son olarak ceviz ve kuru üzümü de ekleyip karıştırıyoruz ve karışımı kağıt kek kaplarına paylaştırıyoruz (kalıpların yarısını dolduruyoruz). 175 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika (kürdan testi tam sonuç verecektir:)) pişiriyoruz.


Herkese afiyet bal, şeker, kaymak, lokum,...olsun:)

Etiketler: ,

35 Comments:

At 24 Mart 2007 07:30, Blogger Unknown said...

ayyy bu tarifin sonu oyle hos bitmiski bayilldim:)herkese afiyet seker bal lokum ...:))ay inan yemeden yaradi bu is:)

Canim beni affet ne olur.Hastaydim ya.Oyununa elbet icabet etmek istedim ama bedenim yataktan 4 gun hic kalkmadi.Simdi yazsam gec olmusmudur ne dersin:)cok sona kaldim...Hadi de bisey.Sen de bende ona gore cekeyim resim neyin:)

 
At 24 Mart 2007 13:53, Anonymous Adsız said...

canım ya çok güzel olmuş bunlar..ellerine sağlık.bana da bir tane ayırır mısın.selmlar.

 
At 24 Mart 2007 19:15, Blogger butterfly said...

Gülenaycım güzel yorumun için çok teşekkürler. İnşallah şimdi iyisindir. Hastalıkta birşeyler yapmak için ne hevesi ne de gücü oluyor insanın, iyi biliyorum o durumu.
Oyuna katılmanın bir zamanı yok, yani geç olmaz ama bence sen içinden ne geliyorsa onu yap. Sonuçta hastalık da çok bitkin düşürmüştür seni. İçinden yazmak gelirse yaz yoksa ben bir dahaki oyuna da sobelerim seni:), hiç önemli değil canım.
Tekrar geçmiş olsun. Sevgiler..
aslı

 
At 24 Mart 2007 19:20, Blogger butterfly said...

Süheylacım çok teşekkür ederim:). Kaç tane kek istersen ayırırım sana tatlım, yanına da bir çay yaparız, süper olur:).
Sevgiler..
aslı

 
At 25 Mart 2007 15:44, Blogger Defne said...

Topkeke bayilirim, havuclu ise daha cok bayilirim :). Ellerine saglik!

 
At 25 Mart 2007 18:53, Blogger butterfly said...

Defnecim ben de ilk defa havuçlusunu denedim topkekin, benim de hoşuma gitti. Yorumun için teşekkürler.
Sevgiler:).
aslı

 
At 26 Mart 2007 12:43, Blogger yemek said...

Sevgili butterfly, havuçlu keki içinde cevizde varsa çok severim.

Ellerine sağlık.

 
At 26 Mart 2007 14:39, Blogger butterfly said...

Lavantincim çok teşekkür ederim. Ceviz benim de keklerde kullanmayı en çok sevdiğim malzemelerdendir, lezzette büyük fark yaratıyor.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 26 Mart 2007 15:02, Blogger Hesna said...

Kek çok sağlıklı olmuş hem buğday unlu hem malzeme bolluğu var.Bende kızlarım için deneyeceğim.Eline sağlık.

Hesna

 
At 26 Mart 2007 23:23, Blogger butterfly said...

Hesnacım güzel yorumun için teşekkür ederim:). Ben her zaman kekte tam buğday unu ve sıvıyağ kullanıyorum. Böylece sağlıklı atıştırmalıklarımız oluyor.
Hele de bu kekte havuç, kuruüzüm, ceviz gibi vitamin ve mineral depoları var ki kızların için oldukça besleyici olacağını düşünüyorum. Keki denediğinde yorumunu beklerim:).
Kızları benim için öp, sevgiler:).
aslı

 
At 27 Mart 2007 11:49, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Tatlım top keklerin süper olmuş içimden bir tane almak geldi ellerine sağlık.
Sevgiler…

 
At 27 Mart 2007 16:10, Blogger Sibel said...

Ben de bayıldım bu son cümleye, ballar kaymaklar:) Kek de nefis olmuştur eminim, bol havuçlu olur da güzel olmaz mı? Ellerine sağlık Aslıcım!

 
At 27 Mart 2007 18:31, Blogger marthenzit said...

Ellerine sağlık çok güzel olmuş:)Herkes denesin bence:)

 
At 27 Mart 2007 20:02, Anonymous Adsız said...

off tam pofidik bunlar..

Ben pek seviyorum top kekleri :))

ellerinize sağlık. Şimdi olsada yesek :))

Sevgiler...

 
At 27 Mart 2007 20:16, Blogger butterfly said...

Perihancım çok teşekkürler:). Gel de bu keklerin yanına bir de güzel çay yapalım, yiyelim beraber:).
Sevgiler..
aslı

 
At 27 Mart 2007 20:21, Blogger butterfly said...

Sibelcim o bitirme cümlesi öyle geliverdi içimden:). Bol havuç keke gerçekten lezzet katıyor, küçüklüğümden beri favori keklerim havuçlu keklerdir benim.
Teşekkürler canım.
Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 27 Mart 2007 20:22, Blogger butterfly said...

Marthenzitcim çok teşekkürler:).
Sevgilerr..
aslı

 
At 27 Mart 2007 20:25, Blogger butterfly said...

Zerrincim diğer yaptığım keklerden çok daha puf puf bir kıvamda olmuştu bu topkekler. Beğendiğine sevindim canım. Keşke sana da uzatabilseydim burdan bir tane:).
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 28 Mart 2007 17:12, Anonymous Adsız said...

havuçlu kek harika görünüyor ellerinize sağlık...

 
At 28 Mart 2007 19:49, Blogger butterfly said...

Çook teşekkür ederim Zerrin. Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 29 Mart 2007 10:20, Anonymous Adsız said...

Ablıcığım bu kekler çok şirin olmuşlar ellerine sağlık, bende bu hafta sonu havuçlu kek ve üzerine vanilyalı krema yapmayı düşünüyordum, bakalım bende senin gibi pofuduk pofuduk kek yapabilecek miyim:)

 
At 29 Mart 2007 10:21, Anonymous Adsız said...

Aslıcığım yazarken harf hatası olmuş:)) Ablacığım mı yazdım sandın yoksa:))

 
At 29 Mart 2007 12:01, Blogger butterfly said...

Pembelicim yaa çok güldüm yazdığını okuyunca:). Yok valla "ablacım" yazdın sanmadım:).
Eminim senin kekler bunlardan da pofidik olur. Aklında belli bir tarif yoksa benim tarifi denesene canım, bakalım beğenecek misin? Yok başka bir tarifin varsa ben de onu denerim:).
Kocaman öptüm:).
aslı

 
At 29 Mart 2007 13:29, Blogger Bocuruk said...

Eminim çok güzel olduklarına. Ellerine sağlık canım:) Muffin kağıtlarım o kadar çok ki. Son aldığımda evde aradığımda bulayım diye çok aldım. Yapacağım tarifini. Bir de tuzlu muffin tarifi bulsam. Tam da aramadım gerçi.
Sevgilerimle...

 
At 29 Mart 2007 15:23, Anonymous Adsız said...

aslıcım
harika bunlar
tombiş tombiş
ama kağıt kalıplarda çok güzel
yayılma falan yapmamış
ben onlarıda sevdiiiiiiiiiiiiiiiiiim
tadı damağıma geldi gibi oldu
yapsma mı ne yapsam
ellerine sağlık canım
sevgilerrrrrrrr

 
At 29 Mart 2007 22:21, Blogger Nukhet said...

Hmmm ellerine saglik.Tam cay nai olmusbunlar. Sevgiler

 
At 29 Mart 2007 23:24, Blogger Unknown said...

BEn tamamim hadi gel:))

 
At 30 Mart 2007 13:11, Anonymous Adsız said...

Hayırlı kandiller diliyorum canım...Selamlar

 
At 30 Mart 2007 16:48, Blogger butterfly said...

Bocurukcum çok muffin kağıdı almakla iyi yapmışsın. Valla ben yapayım diyorum ama evde kalmamış, şimdi bu ufak keklerin tadını da alınca koca kalıpla kek yapasım da gelmiyor:).
Umarım tarifi dener ve memnun kalırsın canım. Yorumlarını beklerim:).
Bir de ben daha önce kek etkinliğinde tuzlu bir kek tarifi vermiştim. İstersen onu da muffin kalıplarıyla deneyebilirsin, sanırım olacaktır. Ben o kekin lezzetini çok seviyorum.
Sevgiler canım, çok öpüyorum:).
aslı

 
At 30 Mart 2007 16:53, Blogger butterfly said...

Esracım keklerin görüntüsünü sevmen beni çok mutlu etti:).
Bu kek kağıtlarını ben de çok sevdim. 24'lü paketler halinde ve kek kağıtları kartondan çerçeveler içinde. Yani ayrıca bir kek kalıbı kullanmadan, yayılmayan top kekler yapılabiliyor bu kalıplarla. Geçenlerde büyük bir marketten deneme amaçlı almıştım, yakında gidip stoklarıma yetecek kadar alıcam:).
Keki dene istersen Esracım, çok da pratik bir tarif bu.
Sevgiler, öpücüklerr:)...
aslı

 
At 30 Mart 2007 16:55, Blogger butterfly said...

Nukhetcim çok teşekkürler. Gerçekten bir yiyimlik, çay yanı kekleri oluyor bunlar.
Sevgiler:)..
aslı

 
At 30 Mart 2007 16:57, Blogger butterfly said...

Gülenaycım geldim, gelmez miyim:). Yorumumu bile bıraktım. Ne güzel şeyler yazmışsın canım, oyuna bir katıldın pir katıldın yani:).
Benim için yazdıklarına çok teşekkür ederim tatlım.
Sevgiler, kocamaaan öpücükler;).
aslı

 
At 30 Mart 2007 16:59, Blogger butterfly said...

Serinmavicim çok teşekkürler. Senin de kandilin mübarek olsun canım.
Sevgilerr:).
aslı

 
At 20 Nisan 2007 17:22, Blogger Bocuruk said...

Süper oldu süperrrr :)) Çok teşekkürler tarif için. Yiyen herkes de çok beğendi. Ve içindekiler nedeniyle çok besleyici ya çocuklar yedikçe mutlu oldum:)
Sevgilerimle...

 
At 21 Nisan 2007 11:25, Blogger butterfly said...

Bocurukcum yorumuna nasıl sevindim anlatamam:). Tariflerimin denenmesi hele de memnun kalınması beni çok mutlu ediyor.
Tarif, senin maharetli ellerinde daha da güzel olmuştur eminim.
İçindekiler nedeniyle gerçekten çok besleyici bir kek bu, çocuklar da severek yediyse harika:).
Sevgiler canım, çok öpüyorum:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home