Pazar, Mart 11, 2007

PATATESLİ MUSKA BÖREĞİ VE ŞEHRİYELİ SEBZE ÇORBASI

Daha yeni bir çorba tarifi paylaşmışken vakit geçirmeden bir çorba tarifi daha ekleyim istedim. Ben çorba içmeyi çok seviyorum; hem besleyici hem de mideyi rahatlatıcı geliyor bana. Üstelik çorba çeşitlemelerinin sonu olmayışı değişik lezzetler yaratma hevesimizi fazlasıyla tatmin ediyor. Bu sefer sebzeli ve şehriyeli bir çorba tarifini paylaşıyorum sizlerle.

Çorbanın yanında böreğe de kimsenin hayır diyeceğini sanmıyorum. Biz de ailecek her daim böreğe “evet” diyenlerdeniz:). Bu muska böreği annecimden. Babam geçenlerde iş için şehir dışına çıkmıştı ve oralarda evin de özlemiyle annemden börek istemişti. Annem de çarçabuk bu börekleri hazırladı ve babam eve börek kokularının eşliğinde girdi (mutluluğunu tahmin edersiniz:)). Ben en çok bu böreklerin tarifinin pratikliğine ve puf puf görünüşlerine bayıldım.
Tarifler aşağıda, herkese afiyet olsun:)..

Şehriyeli Sebze Çorbası:




Malzemeleri:

1 orta boy soğan
1 havuç
1 orta boy kereviz
1 patates
1 bardak kırmızı mercimek
2 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı salça
kaynar su
1 avuç arpa şehriye
tuz
karabiber
toz kırmızı biber

Yapılışı:

Soğanı, havucu, kerevizi ve patatesi rendenin ince tarafıyla rendeleyip sıvıyağla bir miktar kavuruyoruz. Sebzeler iyice ölünce salçayı da ekleyip bir miktar daha kavuruyoruz. Bunların üzerine yıkanmış kırmızı mercimeği ve kaynar suyu ekleyip kaynamasını sağlıyoruz. Burda suyun miktarının ayarını çorba kıvamı sağlayana kadar yavaş yavaş ekleyerek yapıyoruz. Bu karışımı yaklaşık 10 dakika kaynattıktan sonra bir avuç kadar şehriye, tuz, karabiber ve kırmızıbiber ekleyip, şehriyeler yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.


Patatesli Muska Böreği



Malzemeleri:

3 yufka
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ

İçi için:

3 patates
6-7 sap taze soğan
yarım demet maydanoz
150 gr beyaz peynir
tuz
karabiber
toz kırmızı biber

üzerine: yumurta sarısı ve çörekotu


Yapılışı:

Öncelikle yoğurt, yumurta ve sıvıyağı karıştırıyoruz ve bu hazırladığımız karışımın üçte birini serdiğimiz ilk yufkamıza sürüyoruz. Karışım sürdüğümüz yufkayı 4’er parmak eninde şeritler halinde kesiyoruz. Diğer tarafta patatesleri haşlayıp, soyup, eziyoruz. Ezilmiş patatese doğranmış taze soğanı, kıyılmış maydanozu, ezilmiş beyaz peyniri ve baharatları ekleyip içimizi hazırlıyoruz. Birer yemek kaşığı içi kestiğimiz yufka şeritlerinin ucuna koyup muska şeklinde katlıyoruz ve yağlanmış tepsiye diziyoruz. Tüm yufkalara aynı işlemleri uyguladıktan sonra böreklerin üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpiyoruz. 180 derece fırında üzerleri kızarana dek pişiriyoruz.

Etiketler: , , ,

9 Comments:

At 12 Mart 2007 08:47, Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar.
Bende çorbayı hem yapmayı hem yemeyi çok severim. Tarifini aldım.
Teşekkürler.

 
At 12 Mart 2007 12:49, Blogger Defne said...

Hem çorbaya, hem böreğe hem dee, "kelebek" tabağa bayıldım! Aslıcığım sobeledim seni :).

 
At 12 Mart 2007 13:39, Blogger butterfly said...

Semracım çok teşekkür ederim. Umarım tariften memnun kalırsın.
Sevgiler:)
aslı

 
At 12 Mart 2007 13:43, Blogger butterfly said...

Defnecim kelebek tabağa ben de bayıldım,dayanamadım; görür görmez aldım:).
Demek yeni bir sobelemece oyunu daha başladı. Oyuna beni de dahil ettiğin için teşekkürler Defnecim. Yapabileceğim en kısa zamanda yazımı hazırlayacağım ben de (malum bu ara nişan hazırlıkları fazlaca vakit alıyor ama oyunu da kaçırmam asla:)).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 12 Mart 2007 14:21, Blogger Defne said...

Aslıcığım, tabii ki acelemiz yok. Bekliyorum alıp, kullanıp, sevdiklerini :).

 
At 13 Mart 2007 10:27, Blogger Betül said...

Aslı börekler çok iştah açıcı görünüyor:)

 
At 13 Mart 2007 12:54, Blogger butterfly said...

Betülcüm çok teşekkür ederim:). Ben de en çok bu böreklerin puf puf kabarışlarını sevdim.
Sevgiler..
aslı

 
At 14 Mart 2007 11:55, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Canım ikisi de harika olmuş ellerine sağlık.
Sevgiler…

 
At 14 Mart 2007 18:36, Blogger butterfly said...

Perihancım çok teşekkürler:)..
Sevgiler, öpücüklerr:)...
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home