Pazar, Mart 18, 2007

YE#20: "YURDUMUZUN YENİLEBİLİR OTLARI" ve FESLEĞEN SOSLU MAKARNA

Yine yeni bir ay ve yeni bir etkinlik daha...Bu sefer etkinliğe ev sahipliğini Sevgili Asya yapıyor ve bu ayın konusu olarak “Yurdumuzun Yenilebilir Otları”nı seçmiş. Birbirinden leziz yemek tariflerini yayınladığı o güzel blogunda etkinlik için bloglardan gelen pekçok lezzetli yemeği bizlerle paylaşacak. Hepsini sabırsızlıkla bekliyorum doğrusu:).

Konu otlar olunca benim bilgim biraz sınırlı kalıyordu. Aslında market raflarında özellikle son zamanlarda o kadar çok çeşitli otların satılmaya başladığını görmüştüm ki her seferinde bu farklı otların paketlerini elime alıyor, özelliklerini ve yeniş şekillerini okuyordum. Derken, bu konu karşıma çıkınca birden aklımda otların isimleri dönmeye başladı. Sonuç olarak fazlaca iddialı olmadığım farklı otları denemek yerine sıkça kullandığım ve lezzet katıcı olarak hep özel bir yerde tuttuğum taze fesleğenler geldi aklıma. Daha önce saksıda yetiştiriyordum fesleğeni ve zaman zaman tazecik yapraklarından koparıp yemeklerimi tatlandırmalarını sağlıyordum. Şimdi güzelce paketlenmiş olarak satılıyor marketlerde. Bu sayede mutfakta her mevsim taze fesleğeni kullanabiliyorum.

Fesleğeni en yakıştırdığım yer ise makarna sosu. Bu yüzden etkinlik için; lezzetine güvendiğim, ailecek severek yediğimiz fesleğenli soslu makarna tarifini yayınlamayı uygun buldum. Buyrun tarifi:) :


FESLEĞEN SOSLU MAKARNA


Malzemeler:

1 paket spagetti makarna (ben kepekli makarna kullandım)
2 su bardağı süt
2 kaşık un
2 kaşık sıvıyağ
8-10 yaprak taze fesleğen
1 çay kaşığı hindistan cevizi
1 su bardağı hellim peyniri rendesi
tuz


Yapılışı:

Önce makarnamızı haşlayıp süzüyoruz. Diğer tarafta sıvıyağ ile unu kavurup üzerine azar azar sütü ekleyerek çırpma teliyle karıştıra karıştıra koyu kıvama gelinceye kadar sosu pişiriyoruz. Sosun içine hindistan cevizini ve tuzu ekleyip karıştırdıktan sonra ocağın altını kapatıyoruz. Aynı zamanda sosa rendelenmiş hellimi ve ince doğranmış fesleğeni de ekledikten sonra makarnayı sıcak sosa döküp, makarnanın tümü sosa bulanacak şekilde karıştırıyoruz. Makarnamız sosun içinde bir süre dinlendikten sonra servis yapıyoruz.

Not: Servis önerisi olarak; makarna tabağa alındıktan sonra üzerine çekilmiş ceviz dökülürse yoğun ve güzel bir lezzet elde edilecektir.

Herkese afiyet olsuuuun:).

Etkinliğe ev sahipliği yapan Asya’ya teşekkürler ediyorum..

Etiketler: ,

25 Comments:

At 19 Mart 2007 07:01, Anonymous Adsız said...

MERHABA ETKENLIGIME KATILDIGIN ICIN COK TESEKUR EDIYORUM HARIKA BIR LEZZET FESLEYENI HEP SEVMISIMDIR ELLERIN DERT GORMESINN

 
At 19 Mart 2007 10:21, Blogger butterfly said...

Asyacım asıl ben etkinliğe ev sahipliği yaptığın için çok teşekkür ederim. Kimbilir ne güzel tarifler öğreneceğiz bu etkinlik sayesinde:).
Sevgiler..
aslı

 
At 19 Mart 2007 12:02, Blogger Tijen said...

Kelebek'ciğim,
Son zamanlarda ne çok makarna yedim. Yine de harika görünüyor gözüme! Ellerine sağlık.
Tijen

 
At 19 Mart 2007 13:47, Blogger sevdamavisi said...

Aslıcığım,
fesleğen deyince kokusu burnuma gelir hemen, çok severim. şimdi de makarnanın kokusunu alır gibiyim. ellerine ve yüreğine sağlık

 
At 19 Mart 2007 13:52, Blogger butterfly said...

Merhaba Tijencim,
Ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim.
Ben de sebzeli ve peynirli soslarla olmak kaydıyla makarnaya her zaman bayılanlardanım:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 19 Mart 2007 14:01, Blogger butterfly said...

Selamlar Sevdacım:)
Ahh fesleğenin kokusu bambaşka değil mi? Ve ben bu kokuyu en çok makarnaya yakıştırdım. Kimbilir başka ne çeşitli yemekleri lezzetlendirmede kullanılıyordur. Belki de onları bu etkinlik sayesinde öğrenirim:).
Güzel yorumun için çok teşekkürler...
aslı

 
At 19 Mart 2007 22:32, Anonymous Adsız said...

slm canım fesleğenli makarna harika...ellerine sağlık.....

 
At 20 Mart 2007 10:19, Blogger Defne said...

Aslıcığım, utandım ben şimdi. Onca yoğunluğunun ve tatlı telaşının arasında, etkinlik eiçin çaba göstermişsin. Ben bu etkinliğie katılamadım ama seyre de doyamadım.
Ellerine sağlık!

 
At 20 Mart 2007 11:23, Blogger butterfly said...

Selamlar Leziz:)
Güzel yorumun için teşekkür ederim. Ben de senin ıspanak pastana bayıldım:).
Sevgiler...
aslı

 
At 20 Mart 2007 11:45, Blogger butterfly said...

Defnecim yazdığın güzel kelimeler için çok teşekkürler.
Hazırlıklar oldukça tamamlandı, bu sayede paniklemelerim biraz azaldı.
Ben de bu etkinliğe istediğim gibi katılamadım aslında; isterdim ki şöyle farklı, daha önce hiç denemediğim bir ot yemeğini deneyip yayınlayım. Ama nişan hazırlıkları ve işyerindeki yoğunluklardan buna fırsat bulamadım. Öyle olunca, bildiğim, lezzetine güvendiğim, pratik bir tarifle katıldım etkinliğe.
Senin önceki etkinliklere ne güzel tariflerle katıldığını çok iyi biliyorum, hem daha önümüzde pek çok etkinlik bizi bekliyor:).
Kendine çok iyi bak Defnecim...
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 20 Mart 2007 13:01, Anonymous Adsız said...

merhaba, ben de fesleğeni makarnaya çok yakıştırıyorum. Domates sosunada sadede kremayada.. Off canım çekti :)

Ellerinize sağlık

Bu sırada aşağıdaki kolye askılığına bittim. Çok hoş bir obje ...

 
At 20 Mart 2007 14:49, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba canım fesleğeni ben çok severim makarnaya da eminim çok yakışmıştır ellerine sağlık. sevgiler…

 
At 20 Mart 2007 19:31, Blogger Unknown said...

Tam üstüne basmışsın. Bence fesleğen makarnaya çok yakışıyor. Pınar

 
At 20 Mart 2007 23:30, Anonymous Adsız said...

merhaba
makarna harika
fesleğen çok daha güzelleştirmiştir eminim
ellerine sağlık
sevgiler

 
At 21 Mart 2007 00:17, Blogger butterfly said...

Zerrincim fesleğen konusunda aynı damak tadını paylaşıyor olmamıza sevindim. Domatesli fesleğenli sosu ben de çok seviyorum.

O kolye askılığını çok uzun süre aramıştım ama aradığıma değdi doğrusu, çok işimi görüyor.

Güzel yorumların için çok teşekkürler:).
Sevgilerimle...
aslı

 
At 21 Mart 2007 00:18, Blogger butterfly said...

Perihancım,
Çok teşekkür ederim:). Senin de etkinlik için tarifini gördüm, bir harika:).
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Mart 2007 00:29, Blogger butterfly said...

Selamlar Yemekkokusu sitesi sahibi arkadaşım (isminizi bulamadım da:)),
Güzel yorumunuz ve blogumu ziyaretiniz için çok teşekkür ederim. Ben de sizin sitenizi gezdim, gerçekten çok başarılı. Ellerinize emeğinize sağlık.
Sevgiler:).
aslı

 
At 21 Mart 2007 00:39, Blogger butterfly said...

Pınarcım gerçekten de fesleğen ve makarna ikilisi çok iyi gidiyor. Denemeyenler de mutlaka denemeli bence:).
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 21 Mart 2007 00:42, Blogger butterfly said...

Esracım güzel yorumun için çok teşekkürler:).
Bu arada, hastalığın nasıl oldu? Umarım daha iyisindir. Bir an önce sağlığına kavuşmanı diliyorum tatlım.
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Mart 2007 12:39, Blogger aslı said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

 
At 21 Mart 2007 13:25, Blogger yemek said...

butterfly, inanırmısın makarnada fesleğen hiç denemedim ve yemedim. Tarifin normal fesleğenli makarnadan daha değişik güzel. Taze fesleğen aldığım bir zaman denemeyi düşünüyorum, ellerine sağlık.

 
At 21 Mart 2007 22:08, Blogger butterfly said...

Selamlar adaşım:)
Fesleğenli makarna konusunda aynı zevklere sahip olmamız ne güzel..
Ben de senin blogunu ziyarete geleceğim mutlaka.
Görüşmek üzere:).
aslı

 
At 21 Mart 2007 22:15, Blogger butterfly said...

Lavantincim umarım tarifi dener ve memnun kalırsın.
Deneyince sonuçlarını bana yazarsın dimi:)?
Sevgilerimle..
aslı

 
At 12 Nisan 2007 15:09, Blogger cidosh said...

canım harika bir site bu banada beklerim cigdemce@blogcu.com

 
At 17 Nisan 2007 16:26, Blogger butterfly said...

Çiğdemcim çok teşekkür ederim.
Ben de sana gelirim tabi, görüşmek üzere:).
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home