Cumartesi, Nisan 28, 2007

BİR ANNEANNE YEMEĞİ: İÇ BAKLALI ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR


Bazı yemekler vardır; tarifi o ailenin bayanları arasında nesilden nesile aktarılır. İşte, annemin de rahmetli anneannemden öğrendiği ve her yaptığında anneannemi ve eski günleri andığımız bazı tariflerimiz var bizim de. Zaten anneannemin aşçılığını, yaptığı yemeklere ne denli özendiğini, kalabalık sofraları bir sanat eserini meydana getirircesine süsleyip bezediğini unutmam mümkün değil. O eski günlerde bütün akrabalar Eskişehir’de anneannemlerin evinde toplanır, o özene bezene hazırlanmış birbirinden lezzetli yemekleri yerdik. Yemeklerin lezzetine bir de yapılan sohbetlerin lezzeti eklenir, keyfimize keyif katılırdı..
Ah, ahh, gerçekten eski günlere bir dalarsam sayfalarca yazabilirim ama şimdi asıl konumuz yemek:).
Geçenlerde annem yine bir anneanne yemeği yaptı; tam da mevsiminde olduğumuz enginarla; İç Baklalı Zeytinyağlı Enginar yemeğini. Ben, tabi her sebze yemeğini, özellikle de zeytinyağlıları çok sevdiğim için bu yemeğe en çok sevinen oldum. İç bakla ve enginarın bu derece uyumlu olabileceğini ilk kim ve nasıl keşfetmiş acaba, merak ettim şimdi:).
Gerçi anneannem eskiden baklaları bütün enginar çanaklarının içine doldurarak pişirirmiş, annemse enginarları iri dilimleyerek yapıyor. Bir de hiç üşenmeyip pişirmeden önce iç baklaların kabuklarını soyup o şekilde pişiriyor, böylece hem daha kolay pişiyor hem de baklalar yemeğin suyuyla özleşip enginarlarla iyice birleşmiş oluyor.

Gelelim tarifine:

İÇ BAKLALI ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR

Malzemeler :

4 adet enginar
300-400 gr iç bakla (markette kutu içinde satılıyordu)
1 adet orta boy soğan
1 adet havuç
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 adet kesme şeker
tuz
dereotu

Yapılışı:

Öncelikle yemeklik doğranmış soğan ve halka halka kesilmiş havuçları zeytinyağıyla iyice kavuruyoruz. Bunun üzerine kabuklarını soyduğumuz iç baklaları, irice doğranmış enginarı, şekeri ve tuzu ilave edip, üzerine gelecek kadar kaynar su ekleyip pişiriyoruz. Pişip iyice soğuduktan sonra, üzerini doğranmış dereotuyla süsleyip servis yapıyoruz.

Afiyet olsun:). Herkese güzel bir haftasonu diliyorum..

Etiketler: ,

22 Comments:

At 28 Nisan 2007 10:01, Blogger Selcen Şenocak said...

Aslı'cığım; Çok güzel ellerine sağlık bende bayılıyorumbu enginara mevsiminde 40 adet yemek gerekmiş o kadar olmuyor ama çok yeniyor bizde de bende bakla olmadan yapmıştı sayfamda görürsün birde temizlenmiş hali ile dolmasını yaptım süper beklerim tarifine bakarsın iy, hafta sonları sevgiler canım

 
At 28 Nisan 2007 10:10, Blogger butterfly said...

Almulacım gerçekten enginar çok faydalı bir sebze. Enginarı seviyor olmamız ise bizim için büyük avantaj:).
Hemen ben de senin sayfana geliyorum canım, bakayım senin şu harika mamalara:). Şimdiden ellerine sağlık senin de..
Öpüyorum canım..
aslı

 
At 28 Nisan 2007 13:52, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
görüntü nefis, tadı da eminim öyledir.Üstelik çok da sağlıklı bir yemek yapmışsın.ellerine sağlık.İyi hafta sonları:-)

 
At 28 Nisan 2007 14:52, Blogger Bocuruk said...

Aslıcım,
Birbirine bu kadar yakışan sebzeler bakla bezelye ve enginar...Anneciğinin ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

 
At 29 Nisan 2007 01:09, Blogger yemek said...

Ahh, enginarı ve baklayı bir bulabilsem. haftalardır enginar arıyorum, her zaman gözüme giren enginar şimdi yok.
Açaba mevsimimi değil hiç anlamamda. :))
Eski hanımlar ne müthişlermiş,ellerine sağlık.

 
At 29 Nisan 2007 01:46, Blogger butterfly said...

Hülyacım tadı gerçekten çok lezizdi:))..Genelde çok lezzetli yemekler pek sağlıklı olmazlar ama benim gibi zeytinyağlı sebze yemeklerinden büyük keyif alanlar için bu durum farklı oluyor..
Güzel yorumun için teşekkürler, sevgiler:).
aslı

 
At 29 Nisan 2007 01:48, Blogger butterfly said...

Bocurukcum teşekkürler:).Gerçekten enginar ve iç bakla benim için bundan böyle yanyana anılması gereken sebzeler oldu:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 29 Nisan 2007 01:51, Blogger butterfly said...

Lavantincim aslına bakarsan tam mevsimi ve burda hemen hemen her süpermarketin sebze reyonunda var. İnşallah bulursun en kısa zamanda da bu sağlıklı sebze senin maharetli ellerinde güzel bir yemek olur.
Sevgiler:).
aslı

 
At 29 Nisan 2007 07:27, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Goruntu harika, ellerine saglik. Nefis gorunuyor tek kelime ile. Iyi pazarlar diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

 
At 29 Nisan 2007 10:12, Blogger butterfly said...

Aybikecim güzel kelimelerine çok teşekkür ederim:). Ben de sana harika bir pazar günü diliyorum.
Sevgiler..
aslı

 
At 29 Nisan 2007 14:27, Blogger Defne said...

Bir hayat telasi tutturmusum, anneannem Izmir'de, ben Ankara'da isler gucler derken uzun zamandir goremedim onu. Nasil ozlemisim...

Aslicigim, ic baklali zeytinyagli enginar cok guzel gorunuyor, ellerinize saglik!

Ben ne kadar lezzetli ve ozenli olursa olsun anneannemin ve annemin yaptiklarini yapamiyormusum gibi geliyor hep, nasil muhtesem tatlar cikiyor annelerin elinden degil mi?

Cok opuyorum.

 
At 29 Nisan 2007 22:10, Anonymous Adsız said...

Selam,
Harika olmuş.
Ellerine sağlık.
Kabul edersen seni sobeliyorum.
Oyunun detayları sitemde.
Sevgiler..

www.blogcu.com/semraninmutfagi

 
At 30 Nisan 2007 00:08, Blogger butterfly said...

Defnecim hayat telaşları derken, elimizde olmadan bazen ihmal edebiliyoruz sevdiklerimizi. Umarım en kısa zamanda anneanne torun bir güzel hasret giderirsiniz:). Benim için de anneannenin pamuk ellerinden öp olur mu?
Anne yemekleri gibisi yok kesinlikle Defnecim, onların elleri sihirli gibi:).
Çok öpüyorum canımcım, güzel bir hafta diliyorum..
aslı

 
At 30 Nisan 2007 00:09, Blogger butterfly said...

Semracım yorumun için ve beni oyuna davetin için çok teşekkürler:). Tabi ki nazik davetini kabul ediyorum, en kısa zamanda soruları cevaplayacağım.
Sevgiler:).
aslı

 
At 30 Nisan 2007 13:21, Blogger sevdamavisi said...

Aslıcığım,
Geçmişe gitmek ne hoş bir tat ya da kokunun eşliğinde. Orada güzel anılar ve güzel inmsanlar vardır. Kötüler unutulur da güzellikler damakta tat bırakır. ellerine sağlık. sevgiler

 
At 30 Nisan 2007 14:17, Blogger butterfly said...

Sevdacım çok teşekkür ederim, ne güzel yazmışsın. Yazdıkların içimi ısıttı adeta.
Senin de dediğin gibi ne zaman içime dönüp de geçmişi düşünsem orda sevdiklerimle paylaştığım güzel anılar var..
Güzel bir hafta diliyorum canım, sevgilerimle:).
aslı

 
At 30 Nisan 2007 19:12, Anonymous Adsız said...

Canım aslı, çok güzel bir tarif olmuş. Hem sağlıklı, hem lezzetli, hem şık bir yemek. Ellerinize sağlık...

Sımmsıcak sevgiler...

 
At 30 Nisan 2007 22:55, Blogger butterfly said...

Zerrincim güzel yorumun için çook teşekkürler canımcım:).
Benden de kucak dolusu sevgiler, bir de kocaman kocaman öpücükler;).
aslı

 
At 30 Nisan 2007 23:19, Blogger aslı said...

Aslı'cım harika olmuş canım kim sevmez bu ikiliyi aklına şaşarım ellerine sağlık...

 
At 1 Mayıs 2007 00:14, Blogger butterfly said...

Aslıcım canım, valla ben de aynı senin gibi düşünüyorum ama sevmeyenler de oluyor bazen:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 6 Mayıs 2007 15:58, Blogger Nukhet said...

Aslicim
Gercekten cok canim cekti simdi eve gider gitmez yapacagim. Benden baska seven yok ama neyapalim. Ellerine saglik. Sevgiler

 
At 7 Mayıs 2007 16:05, Blogger butterfly said...

Nukhetcim benim de her gördüğümde canımın çektiği bir yemek bu. Senin de ellerine sağlık ve afiyet olsun canım.
Sevgiler:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home