Pazartesi, Nisan 02, 2007

DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN ANNEM:)

Bugün benim için çok önemli bir gün; bugün anneciğimin doğum günü. Ona olan sevgimi ve minnetimi burda sayfalarca yazsam bile tam olarak ifade edemeyeceğimi biliyorum. Ama o, onu ne denli sevdiğimi biliyor. Çünkü her fırsatta sevdiklerime ne kadar değerli olduklarını hissettirmek isterim, sevgi sözlerimi hakeden insanlara sonsuzca sarfederim. Çünkü bilirim ki bunu yapmak için en doğru zaman bugündür.
Siz de sevdiklerinize onları ne kadar çok sevdiğinizi, onların sizler için ne kadar kıymetli olduklarını şimdi söyleyin, bunu asla ertelemeyin...

Canım annem, seni çok seviyorum. İyi ki doğdun.....

Dün ailecek mini bir kutlama yaptık. Sevdiklerimizle paylaştığımız bir sofra ve tatlı sohbetler gibisi yok..

Bu da benim annem için yaptığım doğum günü pastası..Meyveli olduğu için oldukça hafif. Pastanın tasarımı, bloglarda çoktandır görüp de denemek istediğim bir tarz oldu. Etrafı kedidili bisküvileriyle sarılı ve kurdelayla bağlı bu pasta, başlı başına bir hediye gibiydi. Görüntüsü ve boyutu ilgi çekici olmuştu (elimin ayarı kaçmış, fazlaca büyük bir pasta yapmışım:)).
Buyrun tarifi:

ANNEMİN DOĞUM GÜNÜ PASTASI

Pandispanyası:

3 yumurta
3 kahve fincanı şeker
3 kahve fincanı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Kreması:

4 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 yumurta sarısı
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 limon kabuğu rendesi
1 paket vanilya
yarım kutu çırpılmış krema (yemeklerde kullanılan küçük kutu kremanın yarısı mikserle çırpılıp katı hale getirilecek)

Ayrıca:
Muz, ananas, kivi, antep fıstığı, kedidili bisküvi, muzlu süt, tart jölesi

Ben pandispanyamı bir gün önceden yapıp buzdolabına kaldırdım. Pandispanya için şeker ve yumurtaları mikserle iyice karıştırıp şekerin erimesini sağlıyoruz (bu aşama uzun sürmeli). Sonra unu, vanilyayı ve kabartma tozunu ekleyip karıştırdıktan sonra karışımı, yağlanmış kelepçeli kek kalıbına döküp 170 dereceye ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
Krema için un, nişasta, yumurta sarısı, limon kabuğu ve şekeri tencereye koyup azar azar süt ilave edip karıştırarak topaklanmasına izin vermeden pişiriyoruz. Bir süre kaynayan kremayı ocaktan alıp içine vanilyayı ekliyoruz. Bir kaba alıp çırparak iyice soğutuyoruz ve içine kremayı da ekleyip iyice karıştırıyoruz.
Bundan sonraki aşama tamamen tercihlere ve yaratıcılığa bağlı şekilleniyor. Ben şu şekilde yaptım; kekimi ikiye bölüp konserve ananasın suyuyla her iki katını hafifçe ıslattım. Bir katı tabağa aldıktan sonra üzerine krema sürdüm; dilimlenmiş muz ve ananasla kremanın üzerini kapladım. Onların üzerine ince bir tabaka halinde yine krema sıvayıp üzerini soyulmuş antep fıstıklarıyla kapladım. Diğer kek katımı üzerine örttükten sonra kalan kremayı pastanın üstüne ve çevresine sıvadım. Sonra kedidili bisküvilerimin düz kısımlarını muzlu sütle ıslatıp pastanın çevresine yapıştırdım (benim pastama fazla uzun geldikleri için bisküvilerin uçlarından biraz kestim). Pastanın üzerini ise doğradığım muz, kivi ve ananaslarla süsledim; hazır tart jölesini meyvelerin üzerine sürüp parlak bir görüntü yaratmış oldum.
Biz pastanın görüntüsüne ama daha çok da tadına ve hafifliğine bayıldık.
Pasta yapmayı çok seviyorum, hele de doğumgünlerinde sevdiklerimi onlara özel pastalarla mutlu etmek benim için ayrı bir zevk...

Tarifi deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun diyorum:).

Etiketler: , ,

38 Comments:

At 3 Nisan 2007 08:11, Blogger Kübra said...

Kelebeğim anneciğinin doğum gününü kutluyorum, Allah sağlıklı uzun ömürler versin.Pastanda harika görünüyor, ellerine sağlık, çok şık olmuş.
Sevgiler

 
At 3 Nisan 2007 09:21, Blogger butterfly said...

Kübracım annem de ben de çok teşekkür ediyoruz:).
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 3 Nisan 2007 12:13, Anonymous Adsız said...

Aslıcım, anneciğinin doğum günü kutlu olsun, Allah uzun ömürlü sağlıklı günler nasip etsin inşallah. Bu arada pasta muhteşem olmuş ellerine sağlık.

 
At 3 Nisan 2007 13:33, Anonymous Adsız said...

merhaba
canım annenin doğum günü kutlu olsun
bende kedi dili bisküvi almıştım
nerde değerlendirsem diyordum iyi oldu gördüğüm
ellerine sağlık
sevgiler

 
At 3 Nisan 2007 14:09, Blogger butterfly said...

Pembelicim güzel dileklerin için çok teşekkürler. Allah hepimize sevdiklerimizle beraber nice mutlu yıllar versin inşallah.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 3 Nisan 2007 14:11, Blogger butterfly said...

Esracım çok teşekkürler. Kedidilleri böyle estetik değerlendikleri için çok mutlu oluyorlar bence, tabi biz yerken daha mutlu oluyoruz:).
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 3 Nisan 2007 14:14, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Aslıcım annenin doğum günü kutlu olsun Allah sağlıklı uzun bir ömür versin. Canım bu arada pastada kusursuz ve çok şık görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler…

 
At 3 Nisan 2007 14:20, Blogger butterfly said...

Perihancım güzel dileklerine çok teşekkür ediyoruz hem ben hem annem:).
Pasta için yazdıklarına da ayrıca teşekkür ederim. Kusursuz değil tabiki ama en önemlisi yaparken büyük keyif aldım:).
Sevgilerrr canım:).
aslı

 
At 3 Nisan 2007 17:10, Blogger Defne said...

Aslıcığım,
anneciğine sağlıklı ve mutlu nice yaşlar diliyorum. Sizinle birlikte tabii :)
Sevgilerimle.

 
At 3 Nisan 2007 18:02, Blogger butterfly said...

Defnecim güzel dileğin için çok teşekkürler:). Hepimiz sevdiklerimizle beraber nice güzel yıllara ulaşırız inşallah.
Sevgilerrr:)
aslı

 
At 4 Nisan 2007 09:45, Anonymous Adsız said...

Aslıcığım, anneler çok çok değerli bizler için. Allah onları başımızdan ayırmasın. Sevdiğini hissettimeyi bugün yapıp yarına bırakmaman gerçekten çok kıymetli bir davranış biliyor musun?

Bende annenin doğum gününü kutluyorum, nice güzel yıllara birlikte ulaşmanız dileği ile...

sevgiler..

 
At 4 Nisan 2007 11:05, Blogger sevdamavisi said...

Aslıcığım,
öncelikle annenin doğum günü kutlu olsun sonra da bu negüzel pastaa yaaaaaa

 
At 4 Nisan 2007 11:15, Blogger butterfly said...

Nailecim çok haklısın, anneler çok kıymetli; her zaman kendilerinden önce bizi düşünen başka kim var ki? Allah onları başımızdan eksik etmesin.
Güzel dileklerin için çok teşekkür ediyorum canım.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 4 Nisan 2007 11:16, Blogger butterfly said...

Sevdacım çok teşekkür ediyorum canım; hem güzel dileğin için hem de o güzel, sevimli tepki için:).
Sevgiler, öpücükler:)..
aslı

 
At 4 Nisan 2007 14:11, Blogger yemek said...

Sevgili aslı, annene hayırlı uzun ömür diliyorum. Annen olupta onun için birşeyler yapman çok güzel olmalı.

Pastan harika, ellerine sağlık.

Sevgiler selamalar...

 
At 4 Nisan 2007 15:30, Blogger Bocuruk said...

Aslı'cığım,
Anneciğine sağlıkla ve sevdikleriyle geçireceği uzun yaşlar diliyorum. Allah onları başımızdan eksik etmesin. Hürmetlerimi ilet lütfen. Pastan bir harika. Ellerine sağlık canım:) Kenarına böyle kedi dili dizeceğim bir pasta da ben yapacağım ama bakalım ne zaman fırsat bulacağım:)
Sevgilerimle...

 
At 4 Nisan 2007 15:34, Blogger butterfly said...

Lavantincim güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.
Sevgiler, kocaman öpücükler:).
aslı

 
At 4 Nisan 2007 15:37, Blogger butterfly said...

Bocurukcum yazdığın güzel kelimeler için çok teşekkürler:). Dediğin gibi Allah annelerimizi başımızdan hiç eksik etmesin.
Ben de çoktandır bu kedidili ile çevrelenmiş pastalara bakıp denemek istiyordum, nasip annemin doğumgününe oldu. Aslında hiç de gözümde büyüttüğüm gibi zor değilmiş.
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 4 Nisan 2007 16:20, Blogger Nukhet said...

Asli annenin dogum gunu kutlu olsun, upzun sevdikleriyle mutlu saglikli bir omru olsun. Hmmm ama onun icin bu nefis pastalardan fazla yememesi gerektigini de unutmasin. Biraz zor boyle bir pastayi yememek ama. Sevgiler

 
At 4 Nisan 2007 18:05, Blogger butterfly said...

Nukhetcim çok güzel dileklerde bulunmuşsun, çok teşekkür ederim:).
Dediğin gibi pastadan az yemek gerçekten çok zor oluyor, Allahtan kalabalık bir aileyiz de paylaşıyoruz, yoksa oturur koca pastayı bitirirdik:)).
Sevgiler..
aslı

 
At 5 Nisan 2007 16:41, Anonymous Adsız said...

Canım benim, pasta çok güzel olmuş. Laf yok :))

Anneciğinin doğum günü kutlu olsun.

Sımmsıcak sevgiler...

 
At 5 Nisan 2007 20:29, Blogger butterfly said...

Zerrincim yazdığın güzel sözcüklere teşekkürler:)..
Pastayı beğenmen beni çok mutlu etti.
Sevgilerrrr:).
aslı

 
At 6 Nisan 2007 04:55, Blogger Tuba said...

Sevgili Asli, annenin dogum gununu kutluyorum ve ona uzun omurler diliyorum.

 
At 6 Nisan 2007 05:46, Blogger Aybike Ceylan said...

Ben de annenizin dogum gununu kutluyorum, nice saglikli yillara.
Tarifte cok guzel ellerinize saglik.
Sevgiler

 
At 6 Nisan 2007 23:58, Blogger aslı said...

Anneciğinin doğum günü kutlu olsun Aslıcı'ğım inşallah uzun yıllar birlikte kutlamayı nasip etsin allahım....sevgiler adaşın....böylede ne tuhaf oluyomuş yahu:))) insan sanki kendine yorum yazıyor gibi geliyor....

 
At 7 Nisan 2007 00:57, Blogger butterfly said...

Tubacım çok teşekkürler:). Allah büyüklerimize uzun, sağlıklı ömürler versin inşallah..
Sevgiler..
aslı

 
At 7 Nisan 2007 00:59, Blogger butterfly said...

Aybikecim güzel yorumun için teşekkürler..Pastamı beğendiğine çok mutlu oldum.
Sevgilerr, öpücükler:).
aslı

 
At 7 Nisan 2007 01:04, Blogger butterfly said...

Adaşımdan yorum almak da bir başka oluyormuş Aslıcım, çok teşekkürler:).
Allah hepimize sevdiklerimizle beraber geçecek uzun seneler nasip etsin inşallah..
Sevgiler..
aslı

 
At 7 Nisan 2007 20:30, Anonymous Adsız said...

canım arkadaşım..annenin dogum günü kutlu olsun.bir anne için herhalde en büyük hediye bu olsa gerek..pastana bayıldım..annenle v etüm sevdiklerinle nice mutlu yıllar.selamlar.

 
At 8 Nisan 2007 01:21, Blogger butterfly said...

Süheylacım ne güzel yazmışsın, beni çok mutlu ettin, çook teşekkür ediyorum:).
Allah hepimize sevdiklerimizle geçireceğimiz mutlu yıllar nasip etsin.
Kocamaan öpücükler:)..
aslı

 
At 8 Nisan 2007 10:33, Blogger umran said...

biliyormusun aslicim benim kizimda 2 nisan dogumlu.annene uzun saglikli omurler diliyorum.sevgiler selamlar arizonadan

 
At 9 Nisan 2007 11:42, Blogger butterfly said...

Umrancım bu ne güzel bir tesadüf böyle:). Kızına da sağlıklı, mutlu, uzun ömürler dilerim.
Güzel dileklerin için teşekkürler canım:).
Sevgiler..
aslı

 
At 9 Nisan 2007 12:37, Blogger Betül said...

Aslıcım merhaba,
seni sayfama bekliyorum:) sobeledim de.
kolay gelsin canım...

 
At 9 Nisan 2007 14:50, Anonymous Adsız said...

Anneciğine sağlık ve huzur dolu uzun ömürler diliyorum canımSelam ve hürmetler benden...

yeni oyuna davet aldın haberin olsun...selam ve sevgiler...

 
At 9 Nisan 2007 17:36, Blogger aslı said...

Sevgili ASLI,
Eğer bloğuma bir uğrarsan,Seni bir oyuna davet ettim.

 
At 9 Nisan 2007 22:45, Blogger butterfly said...

Sevgili arkadaşlarım Betül, Serinmavi ve Aslı;
beni sobeleyip oyuna davet ettiğiniz için, birbirinden leziz yemeklerinizi bana ithaf ettiğiniz için gönülden teşekkürler:).
Ben de en kısa zamanda yazımı sayfamda yayınlayacağım.
Teşekkürler, hepinizi çok seviyorum:).
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 22:05, Anonymous Adsız said...

merhaba
sizin yaptığınız pastayı günüm için yaptım.Herkes parmaklarını yedi. Çok hafif ve şık görünümlü bir pasta oldu. Şimdi herkes tarif istiyor. Elinize sağlık

 
At 22 Mayıs 2007 10:08, Blogger butterfly said...

Sevgili Funda,
Tarifi denemen ve beğenmen beni ne kadar mutlu etti anlatamam:). Tarif senin maharetli ellerinde daha da güzel olmuştur eminim. Konuklarının memnun kalmasına çok sevindim.
Sevgiler:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home