Pazartesi, Nisan 30, 2007

KADAYIFLI MUHALLEBİ


Çok zamandır çeşitli yemek sitelerinde ve bazı bloglarda bu tatlıya rastlıyordum. Orijinal tarif kime ait tam bilemeyeceğim fakat sanırım Oktay Usta, benzer bir tarifi daha önce vermiş. Bende bu tatlının farklı çeşitlemelerini inceledim ve sonunda kendi damak tadımıza göre yaptım. Haftasonu misafirlerimiz için ilk defa denediğim bu tatlıya herkesin bayıldığını söylemeliyim:). Hem hafif hem de çok lezzetli bir tatlı çünkü sütlü tatlı oluşunun hafifliğini kadayıf katmanlarının lezzetiyle birleştiriyorsunuz. Bu tatlı bizim favorilerimiz arasına çoktan girdi bile.

Buyrun tarifi:

KADAYIFLI MUHALLEBİ

Malzemeleri:

Kadayıf katmanı için:
250 gr çiğ kadayıf
2-3 kaşık tereyağ
1,5 su bardağı kadar iri dövülmüş ceviz
4 kaşık toz şeker

Muhallebisi İçin:
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
5 tepeleme çorba kaşığı un
1 paket vanilya

Yapılışı:

Önce bir tencereye muhallebinin ununu ve şekerini koyup yavaş yavaş sütü ekleyip karıştırarak pişiriyoruz. Muhallebi kaynayıp koyulaşınca ocağı söndürüp vanilyayı ekliyoruz ve ara ara karıştırarak iyice soğumasını sağlıyoruz. Diğer tarafta kadayıfları didikleyip küçük parçalara bölüyoruz, tereyağıyla birlikte iyice kavuruyoruz. Kavrulunca cevizi ve şekeri ilave edip bir süre daha karıştırıyoruz. Kadayıflar da iyice soğuduktan sonra bir tepsiye önce kadayıfın yarısını döküp yayıyoruz, üzerine muhallebiyi döküyoruz, en üste kalan kadayıfları yayıyoruz. Buzdolabında beklettikten sonra dilimleyerek servis yapıyoruz.

Not:
1)
Muhallebi ile kadayıfları birleştirmeden önce hem muhallebi hem de kadayıflar iyice soğumalı ki muhallebi kadayıfları yumuşatmasın.
2) Mümkünse buzdolabında 1 gece dinlenirse tatlımız çok daha güzel oluyor.
3) Ben yanında bir top kaymaklı dondurmayla servis ettim, ikisi birbirine çok yakıştı.

Herkese afiyet, şeker, lokum olsun:)..


Ayrıca yeni bir bloglar arası oyuna daha davet edildim. Canım arkadaşım Semra’nın bu nazik davetini seve seve kabul ediyor ve cevaplarımı yayınlıyorum:

Dogum yerin? Ankara
Takma adın? Cadı, Leblebi, Sarı Papatya
Oturdugun yer? Ankara
Meslek? Makine Mühendisi
Kaç kardeşsiniz? 2
Sevdigin sayı? 4
Nasıl bir kisiligin var? Tezcanlı, neşeli, biraz da inatçı (tamam biraz fazla inatçı:)).
Hobileriniz? Yağlı boya resim yapmak, Müzik dinlemek, Şiir (yazmak, okumak, biriktirmek..), Latin Dansları
Canın sıkkın oldu mu ne yaparsın? Müziğin sesini açar, canımı sıkan şeyi çözmeye çalışırım, işin içinden çıkamazsam anneme koşarım:).
Müzik tarzın? Klasik Batı Müziği, Türk Sanat Müziği, Kelt Müziği, New Age, Rock, Latin Müziği..
En sevdigin yemek? Zeytinyağlı Pırasa (Cidden:))
Sevdigin tatlı çesidi? Sütlü Tatlılar
Sevdigin içecek? Su
Sevdigin meyve? Elma
Sevdigin sebze? Domates
Sevdigin renk? Kırmızı
Alısverisi sever misin? Alışveriş için uzun uzun gezmeyi ve sonucunda pişman olmayacağım alımlar yapmayı severim (bazen mümkün olamasa da:))
Severek giydigin giysi? Kot pantalonlarım ve eteklerim
En sevdigin hayvan? Kelebekler ve köpekler
Hiç ölmek istedin mi? Hayır
Her seyi acele mi yaparsın? Gereken dikkati gösterebileceğime inandığım hızda acele edebilirim ancak
Tv de hangi maçları seyrediyorsun? Maç mı?? 5 dakikadan fazla seyredemem:). Sadece milli maçları seyretmek güzel oluyor.
Tv de hangi dizileri kaçırmıyorsun? Avrupa Yakası, Hatırla Sevgili (Kaçırmıyor değilim, yani o akşam için dışarda daha güzel bir aktivite varsa dizi kaçırmak umrumda olmaz:))
En son okudugun kitap? Şu Çılgın Türkler
En sevdigin ay? Mayıs
Haftada en sevdigin gün? Cumartesi
En çok kalbini kıran sey nedir? İkiyüzlülük
İncik boncuk seviyor musun? Sevmeyen var mı ki:).
Eglenceli yerlere gitmeyi sever misin? Benim eğlenebileceğim bir yerse tabi ki.
En sevdigin çiçek? Papatya

Ben de bu oyuna katılmak isteyen bütün arkadaşlarımı sobelemiş olayım:).

Herkese güzel ve verimli bir hafta diliyorum..

Etiketler: ,

34 Comments:

At 1 Mayıs 2007 14:31, Blogger Defne said...

Ben de son zamanlarda pek çok blogda gördüm bu tatlıyı. Açıkçası merak uyandırdın bende, denesem mi acaba dedim içimden. Sütlü tatlıları pek severim de senin gibi :). Ellerine sağlık.

En sevdiğin yemek zeytinyağlı pırasaymış ya, eşim duysa "Çıldırmış olmalı!" derdi :P :)). Bu arada ben de çok severim.

Öpüyorum seni Aslıcığım.

 
At 1 Mayıs 2007 14:54, Blogger aslı said...

Sevgili Aslıcım ellerine sağlık canım harika görünüyor tatlın...sevgiler..

 
At 1 Mayıs 2007 15:23, Blogger Betül said...

Aslıcım bende bu tarifle çok karşılaşmaya başladım.Sanırım denemek şart oldu.Zaten tatlıya düşkünüm birde böyle görünce hemen yapasım geliyor.

 
At 1 Mayıs 2007 15:55, Blogger butterfly said...

Defnecim bak bu tatlı için özel olarak kefilim:), mutlaka dene derim. Çünkü gerçekten hafif bir tatlı, dondurmayla da süper oluyor:).

Zeytinyağlı pırasa konusunda çoğu insan eşinin vereceği tepkiyi verir biliyorum, mesela ben Bamya yemeğine de bayılırım o da aynı derecede uç bir sebze sanırım:).

Ben de çok öptüm canım..

aslı

 
At 1 Mayıs 2007 16:26, Blogger Defne said...

Kih kih, ben bamyayı da severim :)).

 
At 1 Mayıs 2007 16:47, Blogger butterfly said...

Aslıcım çok teşekkür ederim güzel yorumuna:).
Sevgiler, kocaman öpücükler;).
aslı

 
At 1 Mayıs 2007 16:50, Blogger butterfly said...

Betülcüm bence ilk fırsatta dene, hem çok güzel oluyor hem de pratik.
Sevgiler canımcım:).
aslı

 
At 1 Mayıs 2007 16:51, Blogger butterfly said...

Defnecim çok güzel yaa bu kadar uç olmasına rağmen yemek zevklerimiz hemen hemen aynı. Bakalım daha neler çıkacak:).
aslı

 
At 1 Mayıs 2007 20:50, Anonymous Adsız said...

Aslı'cım bende bu tatlının tadını merak ediyorum bir gün yapmam lazım, çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, kolaylıklar, sevgiler..

 
At 1 Mayıs 2007 20:58, Anonymous Adsız said...

Selamlar,
Oyunu kabul ettigin icin tesekkurler.
Seni tanimis oldum.
Bende bu tarifi gormustum.
Denemek istiyordum. Senin tarifin üzerinden yapicam mutlaka.
Öpüyorum.
Sevgiler.
www.blogcu.com/semraninmutfagi

 
At 1 Mayıs 2007 23:47, Blogger butterfly said...

Ebrucum yapana kadar inan ben de çok merak ediyordum ve umduğumdan da güzel oldu. Sen de mutlaka dene. Deneyince de fikrini bana yazarsın dimi canım?
Sevgiler, öpücükler;).
aslı

 
At 2 Mayıs 2007 00:33, Blogger butterfly said...

Semracım asıl ben, beni oyuna davet ettiğin için teşekkür ederim, soruları zevkle cevapladım. Bu oyunlar sayesinde birbirimizi daha iyi tanımış oluyoruz, güzel oluyor.
Tarifi denersen yorumunu bekliyorum mutlaka;).
Sevgiler canım..
aslı

 
At 2 Mayıs 2007 07:17, Blogger Unknown said...

Asli'cim,
Hemen okudum yazdiklarini.cok kyeif veriyor boyle daha yakindan tanimak.Bir ortak yonumuz varmis:)banada cadi derler hatta bir e mail adresim cadi09:))ben cadiligin hakkini veriyorum kesin:)

Canim giidyorum ama ziyarete gelicem.Simdilik hoscakal.Insallah vatan topraklarindna olucak bir sonraki yorumum...

Operim cok.
Sevgilerimle
Yolcu Gulenay

 
At 2 Mayıs 2007 09:02, Blogger butterfly said...

Gülenaycım senin de dediğin gibi sadece blog yazılarından tanıdığımız arkadaşları bu tür oyun sayesinde çok daha yakından tanımış oluyoruz, benim de çok hoşuma gidiyor bu durum. Demek cadıları ikiledik:). Hakkını verdiğinden eminim canım, ben de öyle yapıyorum:). Aman keşke bütün cadılar senin gibi tatlı cadı olsa:).
Gülenaycım yolun açık olsun, sağlıcakla gel..İnşallah çok güzel zamanlar geçirirsin memleketinde.
Ben de çok öpüyorum, sevgilerimle;)..
aslı

 
At 2 Mayıs 2007 20:09, Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Aslıcığım ellerine sağlık çok güzel görünüyor, bu kadayifli muhallebi tatlısının başka bir tarifini de bir arkadaşım bana vermişti ama deneeye fırsatım olmadı haklısın sanırım bu aralar moda bu tatlı:)

Sevgiler,

 
At 2 Mayıs 2007 23:10, Blogger Bocuruk said...

Aslı'cığım,
Havuçlu muffinlerden sonra senin her tarifini gözüm kapalı denerim:)
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...

 
At 2 Mayıs 2007 23:56, Blogger butterfly said...

Papatyacım dediğim gibi o kadar çok benzer tarif gördüm ki; bir iki değişiklik dışında aynı tatlı hepsi. Eh bu da bu tatlının aslı versiyonu oldu:). Biz çok beğendik, umarım sen de dener ve beğenirsin canım.
Sevgiler:)..
aslı

 
At 3 Mayıs 2007 00:10, Blogger butterfly said...

Bocurukcum yazdıklarını okuyunca nasıl mutlu oldum anlatamam:)). Bir tarifim senin böyle düşünmene neden olduysa eğer ne mutlu bana. Umarım deneyeceğin her tarifimden aynı şekilde memnun kalırsın. Senin maharetli ellerinde benim tariflerim daha da güzel oluyordur eminim.
Sevgiler, öpücükler canım:))..
aslı

 
At 3 Mayıs 2007 09:29, Blogger Selcen Şenocak said...

Bu aralar çok sık görüyorum bu tatlıyı çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım Sevgilerimle...

 
At 3 Mayıs 2007 11:05, Blogger butterfly said...

Almulacım dediğin gibi ben de çok yerde rastlamıştım bu tatlıya, merakımı yenemeyince de yapmaya karar verdim:). İyi ki de denemişim diyorum, biz çok beğendik. Güzel yorumuna teşekkürler.
Sevgiler:).
aslı

 
At 4 Mayıs 2007 19:11, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Ellerine saglik. cok degisik gorunuyor. Ne yedim ne de denedim daha once. Mutlaka tadmak lazim.
Sevgiler ve iyi hafta sonlari.

 
At 5 Mayıs 2007 01:04, Blogger butterfly said...

Aybikecim güzel kelimelerin için çok teşekkürler:). Bence bu tatlı gerçekten denenmeye değer, özellikle benim gibi sütlü tatlı tutkunuysan.
Sevgiler canım, ben de sana şeker gibi bir haftasonu diliyorum:).
aslı

 
At 7 Mayıs 2007 23:06, Anonymous Adsız said...

aslı canım ben de uzun süredir bu muhallebiyi denemek istiyorum ama bir türlü fırsat bulamadım.ilk fırsatta yaparım artık.çok güzel tarif etmissin.selamlar.

 
At 8 Mayıs 2007 10:25, Blogger butterfly said...

Süheylacım umarım bu tatlıyı dener ve beğenirsin:). Ben kime tattırdıysam çok güzel tepkiler aldım. Yazdığın güzel yoruma çok teşekkür ediyorum canım.
Kocaman öpüyorum:).
aslı

 
At 8 Mayıs 2007 13:21, Anonymous Adsız said...

merhabalar muhallebi harika olmuş ellerinize kollarınıza sağlık..banada beklerim.sevgiyle kalın

 
At 8 Mayıs 2007 13:24, Blogger yemek said...

Sevgili Aslı, ne güzel seni dahada yakından tanıdık.
Resim yaptığını bilmiyordum, benimde en sevdiğim şey resim ve şiirdir.
Resimlerin sayfaanda varmı? Yoksa bizimle paylaşırsan tüm resim sevenleri mutlu edersin.
Allah'a emanet ol...

 
At 8 Mayıs 2007 23:49, Blogger butterfly said...

Siberalla yazdıkların için çok teşekkür ederim:). Ben de sana uğrayacağım mutlaka.
Sevgiler:).
aslı

 
At 9 Mayıs 2007 00:04, Blogger butterfly said...

Lavantincim evet, resim yapmayı çok seviyorum. Yalnız, maalesef son zamanlarda işlerimin yoğunluğundan resme pek zaman ayıramıyorum, aslında bu durum beni çok üzüyor çünkü resim yapmak benim hayyatımın gerçekten önemli bir parçası. Yaptığım resimlerimin fotoğraflarımdan sana maille atarım canım.
Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 9 Mayıs 2007 23:16, Blogger angel said...

merhabalr,bloğunuzu yeni keşf ettim ve çok beğendim.tarifler harıkaa.bende bloğuma beklerim....

 
At 10 Mayıs 2007 11:21, Blogger butterfly said...

Melekcim hoşgeldin bloguma:). Ben de senin blogua uğradım ve notumu bıraktım bile..
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 11 Mayıs 2007 11:25, Blogger HULYA said...

Merhaba Aslı,
Tarif nefis görünüyor.en sonunda dayanamayıp deneyeceğim herhalde.ellerine sağlık.İyi hafta sonları.Sevgiler

 
At 11 Mayıs 2007 13:40, Blogger butterfly said...

Hülyacım güzel yorumun için çok teşekkürler:). Bence de dene, memnuniyet garantisini rahatlıkla veririm bu tatlı için:).
Bol güneşli ve eğlenceli bir haftasonu diliyorum ben de..
Sevgiler:)....
aslı

 
At 1 Ağustos 2007 23:43, Blogger Gönül said...

cnm ellerine saglik cok hos görünüyor:)

 
At 2 Ağustos 2007 10:26, Blogger butterfly said...

Selamlar Nazlıcım,
Güzel yorumun için teşekkürler, beğenmene sevindim.
Sevgilerimle:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home