Salı, Mayıs 15, 2007

BUGÜN BENİM DOĞUM GÜNÜÜÜÜM:)

Bugün benim doğum günüm..Hızla akan, gelen her yeni günde içinde binbir güzellik barındıran, bazen de şaşırtan; acısıyla tatlısıyla, doyasıya yaşanası bu hayattan bir yaş daha aldım:)...
Evin iki boğasından biri ben, 15 Mayıs doğumluyum, diğeri olan babam ise 17 Mayıs.. Eh durum böyle olunca bizim doğum günü kutlamaları hep çifte coşkulu oluyor:). Bu senenin kutlamasını ise biraz daha erken yaptık biz. Haftasonu halamlar, kuzenlerim, abimler, babaannem topluca bizdelerdi. Uzun zamandır bu takımı böyle bir araya toplayamıyorduk, iyi ki özel günler var da sevdiklerimizle biraraya gelip güzel vakitler geçiriyoruz. Kutlama
Pazar gününe denk gelince çifte doğum günü coşkusuna bir de anneler günü heyecanı eklendi. Sohbet ve neşe içinde yenen akşam yemeğinin ardından benim yaptığım kutlama pastamızı kestik. Pasta herkesten beğeni alınca, hemen de tükenince ne kadar mutlu oldum anlatamam. Bu sefer pastanın neli olacağı konusunu babacığıma bıraktım, o da benden kestaneli bir pasta istedi. Sonuçta bol kestaneli resimdeki pasta çıktı ortaya.



Dilerim daha nice seneler, bu seneki gibi, sevdiklerimizle beraber huzur ve sağlık içinde kutlarız doğum günlerimizi.

Pastanın tarifine gelirsek;

KESTANELİ DOĞUM GÜNÜ PASTASI

Pandispanyası:

4 yumurta
3 kahve fincanı un
1 kahve fincanı nişasta
3 kahve fincanı toz şeker
4 kaşık ılık su
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao

Kreması:

1 yumurta sarısı
4 tepeleme çorba kaşığı un
1 su bardağı toz şeker
1 litre süt
yarım küçük kutu krema
1 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya

Ayrıca: Kestane şekeri (ben Kafkas’ın 1 kavanoz kestane şekeri ve 1 paket kestane çerezini (kestano) kullandım)

Yapılışı:
Pandispanya için şeker,su ve yumurtaları mikserle iyice karıştırıp şekerin erimesini sağlıyoruz (bu aşama uzun sürmeli). Sonra unu, nişastayı, kakaoyu, vanilyayı ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekledikten sonra bu karışımı, yağlanmış kelepçeli kek kalıbına döküp 170 dereceye ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
Krema için un, yumurta sarısı, kakao ve şekeri tencereye koyup azar azar süt ilave edip karıştırarak topaklanmasına izin vermeden pişiriyoruz. Bir süre kaynayan kremayı ocaktan alıp içine vanilyayı ekliyoruz. Bir kaba alıp çırparak iyice soğutuyoruz ve içine kremayı da ekleyip iyice karıştırıyoruz.
Hem pandispanya hem de krema iyice soğuduktan sonra ben pandispanyayı ortadan ikiye böldüm ve çok az sütle ıslattım. Kremamın yarısına kavanozdaki kestane şekerinden ezerek ilave ettim (şerbet içinde olan şekerleri önce iyice süzdüm, bu şekerlerden birkaçını üst süslemesi için de ayırdım). Bu, kestaneli kremayı pandispanyanın bir yarısına sürüp diğer yarıyı üzerine kapadım ve kremanın kestanesiz diğer yarısını pastanın her tarafına sürdüm. Pastanın üzerine kestane çerezini ufaladım, ortasını da ayırdığım kestanelerle süsledim.
Buzdolabında bir gece dinlenen pastamız ertesi gün kutlamamızın baş kahramanı oldu:).

Buradan, o güzel gün için canım aileme tekrar teşekkür etmek istiyorum; sizler gibi bir ailem olduğu için çok şanslıyım, iyi ki varsınız:)…

Etiketler: , ,

40 Comments:

At 15 Mayıs 2007 08:34, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Merhabalar,dolaşırken blogunuza rastladım,cok hoşuma gıttı.Dogum gununuzude candan kutlar nıce mutlu senelere sevdiklerinizle girmanı dılerımb .Bende beklerım .Sevgılerımle..

 
At 15 Mayıs 2007 09:42, Blogger butterfly said...

Selamlar Özay:)
Ziyaretin için çok teşekkürler, bu sayede ben de senin güzel blogunla tanıştım ve hemen listeme ekledim.
Güzel dileklerin için teşekkür ederim.
Sevgiler..
aslı

 
At 15 Mayıs 2007 10:16, Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Aslıcığım,

Doğum günün kutlu olsun, dana nice doğum günlerini sevdiklerinle böyle bir arada kutlarsın inşallah:))

Sevgiler

 
At 15 Mayıs 2007 11:04, Blogger daimamutfak said...

Merhaba kelebek,Tebrik ederim sizi de.Nice yıllara diyorum,sağlık ve mutlulukla.Bu aralar çokça arkadaşımın dostumun doğum günleri var.Hep kutlamalarla geçiyor.Herşey gönlünüzce olsun..Sevgiler.Neriman

 
At 15 Mayıs 2007 12:02, Blogger Bocuruk said...

Aslı'cığım,
Canım nice yaşlara sevdiklerin ve sevenlerinle, sağlıkla, mutlulukla gir inşallah. İyi ki doğdun, iyi ki seni tanıdım.
Sevgilerimle...

 
At 15 Mayıs 2007 12:55, Blogger sevdamavisi said...

Aslıcığım,
tahmin ettiğim gibi yakınmış doğum günün. Nice mutlu yıllara... Dilediğin herşey gerçekleşsin. sevgiler

 
At 15 Mayıs 2007 13:49, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Canım doğum günün kutlu olsun. İnşallah yeni yaşın sana tüm güzellikleri getirir.
Sevgiler...

 
At 15 Mayıs 2007 16:13, Blogger LaMa said...

Nice mutlu yillar diliyorum!
Pasta da enfes olmus;)

 
At 15 Mayıs 2007 19:25, Blogger butterfly said...

Papatyacım çok teşekkürler:). İnşallah hepimiz böyle önemli günlerde sevdiklerimizin sıcaklığını hissederiz hep..
Sevgiler...
aslı

 
At 15 Mayıs 2007 19:36, Blogger butterfly said...

Neriman Merhaba:)
Ziyaretin beni çok mutlu etti. Güzel dileklerin için teşekkürler. Tekrar görüşmek üzere..
Sevgilerimle...
aslı

 
At 15 Mayıs 2007 19:40, Blogger butterfly said...

Bocurukcum ne güzel dileklerde bulunmuşsun, çook teşekkür ederim canım arkadaşım. Ben de iyi ki seni tanımışım:).
Sevgiler..
aslı

 
At 15 Mayıs 2007 19:42, Blogger butterfly said...

Sevdacım evet, doğru tahmin etmiştin:). Güzel dileklerin için teşekkür ederim canım.
Sevgiler, öpücükler...
aslı

 
At 15 Mayıs 2007 19:49, Blogger butterfly said...

Perihancım çok teşekkürler:). Güzel dileğin beni çok mutlu etti..
Sevgilerimle..
aslı

 
At 15 Mayıs 2007 19:50, Blogger butterfly said...

Lamacım çok teşekkür ederim, çok sevindirdin beni:). Pastadan bir dilim de sana ayırmıştım, kabul edersen;).
Sevgiler..
aslı

 
At 15 Mayıs 2007 20:47, Blogger aslı said...

CANIM adaşım doğum günün kutlu olsun.... iyiki doğdun ....sevgiler...

 
At 16 Mayıs 2007 00:11, Blogger yemek said...

Selamlar Aslı, hayırlı uzun ömürler versin Allah, sevdiklerinle bereber.
İyi geceler...

 
At 16 Mayıs 2007 00:52, Blogger butterfly said...

Aslıcım, canım çok teşekkür ediyorum:).
Kocaman öpücükler;).
aslı

 
At 16 Mayıs 2007 00:53, Blogger butterfly said...

Lavantincim güzel dileklerin için çok teşekkür ediyorum:).
Sevgiler canım..
aslı

 
At 16 Mayıs 2007 10:15, Blogger BALDAN TATLI said...

Doğum gününüz kutlu olsun. Nica sağlıklı yaşlara. Tarife gelince kestane diyince akan sular duruluyor. Böyle lezzet olamaz. Elinize sağlık. Sevgiler..

 
At 16 Mayıs 2007 13:50, Blogger Defne said...

Yeni yaşın kutlu olsun Aslıcığım :). Nice mutlu yıllara!

 
At 16 Mayıs 2007 18:38, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Nice uzun ve saglikli ve de mutlu yillara diyorum. Pastada harika, ellerine saglik.
Sevgiler

 
At 17 Mayıs 2007 00:04, Blogger butterfly said...

Sevgili Aslı, öncelikle sitemi ziyaretin için çok teşekkürler, bu sayede ben de senin blogunu tanımış oldum, çok memnun oldum:).
Güzel yorumun ve dileklerin için gönülden teşekkürler..
Sevgiler...
aslı

 
At 17 Mayıs 2007 00:09, Blogger butterfly said...

Defnecim çok teşekkürler ediyorum canım, çok mutlu etti beni:).
Sevgiler.
aslı

 
At 17 Mayıs 2007 00:16, Blogger butterfly said...

Aybikecim ne güzel dilekler bunlar; çok teşekkür ederim. Pastamı beğendiğin için ayrıca teşekkür ederim:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 17 Mayıs 2007 08:41, Anonymous Adsız said...

Canim dogum gunun kutlu olsun.
Pastan gibi harika,tatlı, süper bir ömür geçirmen dileğiyle,
Sevgiler
www.blogcu.com/semraninmutfagi

 
At 17 Mayıs 2007 11:42, Blogger munevver said...

Aslı, yeni yaşın kutlu olsun. Mutlu,sağlıklı nice yaşlara....
Sevgiyle, Nane Limon

 
At 17 Mayıs 2007 12:28, Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Nice mutlu senelere Aslı,
Pasta çok güzel görünüyor.
Sevgiler,

 
At 18 Mayıs 2007 00:10, Blogger butterfly said...

Semracım içimi açan dileklerin için çok teşekkür ederim:).
Sevgiler;).
aslı

 
At 18 Mayıs 2007 00:12, Blogger butterfly said...

Münevvercim, canım, yazdığın güzel sözcükler ve içtenliğin için çok teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 18 Mayıs 2007 00:14, Blogger butterfly said...

Selamlar Burçin:)
Çok teşekkür ederim güzel yorum ve dileklerin için.
Sevgiler:).
aslı

 
At 18 Mayıs 2007 00:25, Blogger serapin mutfaginda pisenler said...

Sevgili Asli hanim,dogum gununuz kutlu olsun daha nice yillara.Pasta harika gorunuyor ellernize saglik.Bende sizi beklerim.Hoscakalin.

 
At 18 Mayıs 2007 10:43, Anonymous Adsız said...

BİRAZ GEÇ OLDU AMA DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN SAĞLIKLI VE MUTLU BİR ÖMÜR DİLİYORUM


şu kelime doğrulama kalıdırılmıyormu

 
At 18 Mayıs 2007 12:15, Blogger Yesim said...

Doğum günün kutlu olsun, sevdiklerinle beraber daha nice senelere inşallah...

 
At 18 Mayıs 2007 14:41, Anonymous Adsız said...

Dogum gününüz kutlu olsun saglikli nice seneler dilerim,pastada nefis olmus elinize saglik

 
At 18 Mayıs 2007 16:08, Blogger butterfly said...

Selamlar Serap,
Çok teşekkür ederim, dileklerin beni çok mutlu etti. Ben senin blogunu tanıdıktan sonra ziyaretlere başladım zaten:).
Bu arada, bana sadece Aslı de yeter;).
Sevgiler.
aslı

 
At 18 Mayıs 2007 16:12, Blogger butterfly said...

Ayşecim valla istediği kadar geçsin, doğum günümü kutlamış olman beni çok mutlu etti:).
Kelime doğrulama olayına gelince; haklısın o benim de çok sevmediğim bir uygulama. Blogu ilk açtığımda seçenek olarak soruluyordu, bir de bilgisayarlardan otomatik olarak atılan yorumlar oluyormuş, onu engellemek içinmiş bu. Ben yine de bu uygulamayı kaldırıp bir de öyle deneyeceğim, gerekli bir durum olursa tekrar değiştiririm.
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 18 Mayıs 2007 16:14, Blogger butterfly said...

Yeşimcim çok teşekkür ederim güzel kelimelerin için :).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 18 Mayıs 2007 16:15, Blogger butterfly said...

Öznurcum pastayı beğenmene sevindim. Dileklerin için çok teşekkürler:).
Sevgiler..
aslı

 
At 18 Mayıs 2007 21:14, Blogger Behiye said...

Aslıcığım nice güzel yıllara...Bu arada kurabiyeler için yorum kısmı kapalı sanırım, belki gözünden kaçmıştır. Sevgilerimle.

 
At 19 Mayıs 2007 01:34, Blogger butterfly said...

Behiyecim öncelikle uyarın için çok çok teşekkür ederim. Bu nasıl oldu hiç anlayamadım, acaba yanlışlıkla elim biryerlere mi dokundu. Neyse ki uyarın sayesinde düzelttim yorum kısmını.
Doğum günümü kutladığın için ayrıca teşekkür ederim, beni çook mutlu ettin:).
Sevgiler, öpücükler canım;).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home