Pazar, Mayıs 13, 2007

ISPANAKLI PASTIRMALI KREP VE LAPTOPUMUN BAŞINA GELENLER:)


İnsan fark etmeden teknoloji eli ayağı oluyor gerçekten. Neden böyle söylediğime gelince; geçen hafta laptopumda bir arıza oldu ve servise gönderdik. Servistekilerin bize arızanın giderilmesi için öne sürdükleri fiyata az daha ekleyince yeni bir laptop alınabiliyordu (eh ben de öyle yaptım zaten:). Ama bütün bu bilgisayarımın arızalı olduğu süre, servisten cevap beklediğimiz süre, yeni bilgisayar alımı süreleri birbirine eklenince arada oldukça fazla bir zamanı bilgisayarsız geçirdim. Daha doğrusu işlerimi halledebilme adına başka bilgisayarlarla idare ettim ama alıştığım kendi bilgisayarım gibi olmadı hiç. Şimdi de yeni bilgisayarımda yazıyorum bu yazımı ama hala bu bilgisayara alışmış değilim (burç özelliklerimde okumuştum da Boğa’lar alıştığı bir nesneden, bir durumdan kolay kolay vazgeçemezlermiş; ben bunu sık sık yaşıyorum:)). Tüm bu nedenler bloguma yeni bir yazı eklememi de engelledi. Neyse, bundan sonra yazılarımı ve tariflerimi eski sıklığında yayınlamaya devam edeceğim.
Bunca zamanın kısa bir özetini yaptıktan sonra yazıyı bir tarifle noktalayalım. Resimdeki bu leziz krepler aslında çok önce yapılıp fotoğraflanmıştı ama tarifini vermek bu güne nasip oldu. Yine ben lafı daha fazla uzatmadan buyrun tarifi:)

ISPANAKLI PASTIRMALI KREP

Krep malzemesi:

2 adet yumurta
1 çay bardağı un
2 çay bardağı süt
1 çorba kaşığı sıvıyağ
tuz

İç Malzemesi:


Ispanak
Pastırma
Biraz sıvıyağ
Tuz

Beşamel Sos:

1 çorba kaşığı tereyağı
1 çorba kaşığı un
1 su bardağı süt
tuz

1 çay bardağı kaşar rendesi

Öncelikle krep malzemelerini iyice karıştırıyoruz ve kızdırılmış, biraz yağ sürülmüş tavada arkalı önlü pişirip bir kenara alıyoruz. Diğer tarafta istediğimiz miktarda ıspanağı doğrayıp biraz sıvıyağla kavuruyoruz, dilimlenmiş pastırmaları (gerekirse biraz da tuzu) ekleyip iç malzemesini hazırlıyoruz. Beşamel sos için unu yağla kavurup sütü azar azar ekleyerek kaynatıyoruz ve biraz tuzla tatlandırıyoruz. Daha sonra her krebin içine biraz iç koyup sarıyoruz ve bu şekilde tüm krepleri bir tepsiye diziyoruz. Kreplerin üzerini beşamel sos ve rendelenmiş kaşar peyniri ile kaplayıp, kaşarlar kızarana kadar fırında pişiriyoruz.

Afiyet, şeker olsun:)..
BU ARADA BÜTÜN ANNELERİN VE CANIM ANNECİĞİMİN ANNELER GÜNÜNÜ KUTLUYORUM.....

Etiketler: ,

14 Comments:

At 13 Mayıs 2007 15:48, Blogger serapin mutfaginda pisenler said...

Sevgili Asli hanim,size ilk yorumum benim icin ilkler özeldir umarim sizin icinde oyledir.Sayfanizi begenerek geziyordum ve hala begeniyorum hersey icin ellerinize saglik.Yeni bilgisayariniz hayirli olsun,bu arada bende yeni blog actim sizide davet ediyorum.Sevgiler.

 
At 14 Mayıs 2007 00:57, Blogger butterfly said...

Selamlar Serap:)
Tabiki benim için de ilkler çok özeldir, blogumu ziyaret ederek beni çok mutlu ettin. Bu arada blog dünyasına hoş geldin, ne güzel; bize ziyaret edecek bir kapı daha açıldı:).
Güzel yorumun için çok teşekkürler, görüşmek üzereee..
aslı

 
At 14 Mayıs 2007 02:36, Blogger Cafe Gusto said...

Sevgili aslı bende bir boğayla evliyim.Hiçbir eskimizi atamıyoruz.Alışkanlıkları bırakmak zor.Bu arada benim sitem de yeni belki alışkanlık yapar:)

 
At 14 Mayıs 2007 09:55, Blogger Kübra said...

Aslı'cığım ellerine sağlık krepler çok güzel görünüyor. Laptopunuda iyi günlerde kullan inşallah,sevgiler

 
At 14 Mayıs 2007 09:58, Blogger butterfly said...

Aynen öyle Serpilcim, üstelik bizim evde iki Boğa birden var:). Senin blogun da hayırlı olsun. Blogun kesinlikle alışkanlık yapacak:).
Sevgiler..
aslı

 
At 14 Mayıs 2007 10:56, Blogger serinmavi said...

Yeni laptop hayılrı olsun canım :) tariflerini bekliyoruz artık sıksık...Çok güzel görünüyor bu krepler ellerine sağlık...Selam ve sevgilerimle....

 
At 14 Mayıs 2007 14:08, Blogger sevdamavisi said...

Aslıcığım,
gerçekten de boğalar eşyalarından kolay kolay vazgeçemiyorlar. ben de tipik bir boğa olarak senin gibiyim. eşim dalga geçer bazen benimle bu konuda.
iyi ki yeni pc ni almışsın da senden ve tariflerinden uzak kalmayacağız. boğa burcu olduğuna göre senin de doğum günün bu ay içerisindedir. mutlu yıllar diliyorum. sevgiler

 
At 14 Mayıs 2007 20:09, Anonymous Adsız said...

Hoşşşgeldin....

Notebook'un hayırlı olsun canım benim.

Krep nefis olmuş
Sımmsıcak sevgilerimle...

 
At 14 Mayıs 2007 22:52, Blogger butterfly said...

Serinmavicim çok teşekkür ederim. Tarif verme sıklığımı artırıp aradaki zamanı telafi etmeye çalışacağım (gerçi hala çok alışamadım ama neyse :)).
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 14 Mayıs 2007 23:00, Blogger butterfly said...

Sevdacım bir boğayı gerçekten bir boğa en iyi anlayabilir sanırsam:).
Yeni pc ile bol bol tarifler yazılar yayınlayacağım inşallah.
Bu arada, aslına bakarsan doğum günüm pek yakın; yarıııın:).
Gerçi akrabalarla haftasonu mini bir kutlama yaptık bile:). Ayrıntıları ilk fırsatta yazacağım.
sevgiler, öpücükler;).
aslı

 
At 14 Mayıs 2007 23:02, Blogger butterfly said...

Zerrincim hoşbulduk:)
Tekrar burdan birşeyler paylaşmak, sizlerle yazışmak harika..
Güzel yorumun için teşekkürler canım.
Kocamaaan öpüyorum;).
aslı

 
At 14 Mayıs 2007 23:03, Blogger butterfly said...

Kübracım yazdığın güzel kelimelere teşekkürler:).
Güzel bir hafta diliyorum.
Sevgileeer;).
aslı

 
At 5 Kasım 2008 15:38, Blogger PAPATYA SOFRASI said...

Aaaa pastırmalı krep..

Valla ben diyetteyim ya herşeyi canım çekmeye başladı..

Ay çok güzel bu da..
Akşama yapsam mı acaba diyetteyim amaa..:((

Olsun yaparım ben yine:)

Eline sağlık canım ya..

 
At 6 Kasım 2008 13:11, Blogger butterfly said...

Papatyacım çok canın çektiyse yap istersen ama az yersin. Pastırmayı da yağsızından seçmek gerek tabi:).
Yorumun için çok teşekkürler:).
Sevgilerimle..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home