Cuma, Mayıs 25, 2007

TON BALIKLI BULGUR SALATASI


Daha bahar aylarını bitirmeden yaz sıcaklarıyla karşılaşmanın bocalaması var bende. Hem ne sıcak..Metabolizma belli bir zamanlamaya alışmış, şimdi kafası karışıyor. Bu bazen enerji kaybına, isteksizliğe, bazen de tam tersine canlanmama neden oluyor. Sanırım ben mevsimlerdeki bu değişikliklere alışana kadar bir süre daha devam edecek bu durum.

Bu girizgahı mutfakla nasıl birleştireceğime gelirsek, şöyle; eğer çok sıcaklarda sizin de canınız bazen soğuk, hafif ve tek başına yetecek denli besleyici bir öğün isterse tarifini vereceğim bu salatayı deneyin derim. İçinde taze yeşillikler, bulgur ve ton balığı var. Bu malzeme birleşiminin verdiği lezzeti anlatmam çok kolay değil, sadece “kesinlikle denemelisiniz” demekle yetineceğim, pişman olmayacağınıza garanti veririm:). Tarifini annem bir televizyon programından almış ve defterine yazmıştı.

TON BALIKLI BULGUR SALATASI


Malzemeler:

1 su bardağı köftelik bulgur
3 adet limon (suyu kullanılacak)
1 adet havuç
1 adet turp
yarım demet taze nane
4-5 dal taze soğan
2 küçük kutu ton balığı (bu bizim kullandığımız miktar ama miktarı isteğe göre değişebilir)
tuz, pulbiber, karabiber (miktarları isteğe bağlı)

Yapılışı:

Öncelikle bulgurla limon suyunu iyice karıştırıp bulgurların şişmesini sağlıyoruz. Diğer tarafta havuç ve turbu rendeleyip, nane ve soğanları küçük küçük doğruyoruz. Ton balığı konservelerinin fazla yağını süzdürüp, bütün malzemeleri kabaran bulgurla birleştirip, tuz ve biberlerle tatlandırıyoruz.

Herkese afiyet, bal, şeker olsun:).

Etiketler:

22 Comments:

At 25 Mayıs 2007 22:08, Blogger aslı said...

Aslı'cım çok nefis bir görüntüsü var daha önce hiç ton balıklı yapmamıştım daha doğrusu ton balığını salata dışında kullanmamıştım ama denemek isterim,ellerine sağlık....sevgiler....

 
At 25 Mayıs 2007 23:50, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
Ton balıklı makarnayı denedim ama bulgur pilavlı hiç denememiştim.Çok değişik ve lezzetli olduğuna eminim.ellerine sağlık.

 
At 26 Mayıs 2007 00:39, Blogger butterfly said...

Selamlar adaşım:), ben de ilk defa ton balığını bulgurla denedim ve düşenemeyeceğim kadar güzel bir lezzet çıktı sonuçta. Mutlaka dene derim, pişman olmazsın:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 26 Mayıs 2007 00:40, Blogger butterfly said...

Hülyacım Aslı'ya da yazdığım gibi gerçekten denenmeye değer bir tat bu, benim favori salatalarım arasına girdi bile:).
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 26 Mayıs 2007 12:07, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Aslı'cığım nefis gorunuyo .denemek lazım.ELLERİNE SAĞLIK. Guzel bır hafta sonu diliyorum...

 
At 26 Mayıs 2007 23:26, Blogger butterfly said...

Ozaycım çok teşekkürler:). Ben de sana harika bir haftasonu diliyorum.
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 27 Mayıs 2007 01:11, Blogger serapin mutfaginda pisenler said...

asli hanimcigim cok degisik bir pilav hic denemedim aklima dahi gelmedi acikcasi.salatasini yedim ama pilavda ilk defa deneyecegim insallah.Ellerine saglik.Sevgilerimle.

 
At 27 Mayıs 2007 01:44, Blogger butterfly said...

Selamlar Serap, içinde bulgur olduğu için pilav gibi görünüyor ama aslında bu soğuk bir salata, daha çok kısıra benziyor.
Denersen yorumlarını beklerim:).
Sevgiler..
aslı

 
At 27 Mayıs 2007 19:52, Blogger Tijen said...

Tatlı kelebek,
Geç de olsa kutlu mutlu bir doğumgünü diliyorum. Yüzünden gülümsemenin eksik olmadığı yıllar yaşa olur mu?
Tijen

 
At 28 Mayıs 2007 01:00, Blogger butterfly said...

Selamlar Tijen,
Bu ne güzel bir dilek böyle, içinde pek çok dileği barındırıyor; mutluluk, gülebilmek en önemli değer hayatımızda. İnce düşünceli Tijen, çok teşekkür ederim:).
Sen de hep gül..
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 29 Mayıs 2007 12:10, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Bulgurdan salata yapma fikri çok hoş canım ellerine sağlık.
Sevgiler…

 
At 29 Mayıs 2007 18:36, Blogger butterfly said...

Perihancım çok teşekkürler..Bulgurdan salata yapma fikri kulağa değişik geliyor ama oluşan lezzet şaşırtıcı derecede güzel:).
Sevgilerimle canım;).
aslı

 
At 30 Mayıs 2007 15:28, Blogger sevdamavisi said...

Aslıcığım,
ellerine sağlık çok severim ton balıklı tarifleri. fatklı bir salata sunmuşsun bize de. sevgiler

 
At 31 Mayıs 2007 10:16, Blogger butterfly said...

Sevdacım çok teşekkür ederim. Ben de ton balığını çok seviyorum, ilk defa bu şekilde kullandım ve çok hoşuma gitti.
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 31 Mayıs 2007 17:58, Anonymous Adsız said...

Aslı'cım değişik bir salata olmuş, denemek lazım, çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler..

 
At 31 Mayıs 2007 22:10, Blogger butterfly said...

Ebrucum güzel yorumun için çok teşekkürler:). Gerçekten değişik bir lezzet oldu.
Sevgiler:).
aslı

 
At 1 Haziran 2007 17:12, Blogger Hesna said...

merhaba
çok besleyici ve lezzetli görünüyor eline sağlık.

Hesna

 
At 2 Haziran 2007 01:30, Blogger butterfly said...

Hesnacım çok teşekkürler yorumun için:). Senin de dediğin gibi çok besleyici, hatta bu özelliğiyle bir salatadan çok, başlı başına bir öğün gibi. Beğenmene çok sevindim.
Sevgilerimlee:)..
aslı

 
At 2 Haziran 2007 12:30, Blogger yemek said...

Çok değişik geldi bu salata Aslı. Ton balığını sade yemekten yeni yeni değişik denemelere geçiyorum. Tarifinide denerim inşallah.
Selamlar...

 
At 3 Haziran 2007 13:25, Blogger Nukhet said...

Sicak havalarda boyle hafif salatalar en guzeli galiba degil mi?Ellerine saglik Asli. Sevgiler

 
At 4 Haziran 2007 00:34, Blogger butterfly said...

Lavantincim gerçekten bu salata ton balığı kullanılan değişik bir alternatif. Denersen yorumlarını beklerim:).
Sevgiler:).
aslı

 
At 4 Haziran 2007 00:36, Blogger butterfly said...

Nükhetcim çok haklısın, sıcak havalarda bu tür salatalar ağır yemeklere nazaran çok daha rahat yeniyor.
Güzel yorumun için çok teşekkürler:).
Sevgilerimle..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home