Cuma, Mayıs 18, 2007

YE#22 KURABİYE


Yine bir YE etkinliği dönemi geldi çattı..Bu yemek etkinliklerini o kadar çok seviyorum ve heyecanla bekliyorum ki anlatamam. Etkinlik tarihleri benim için o ayın takvimde işaretlenmesi gereken günlerinden kesinlikle:).

Beni tanıyanlar bilir; en çok hamurişleri yaparken mutlu olurum; hatta bazen kendimce tarifler uydurur, türlü malzemelerle denemeler yaparım. Kurabiyeler ise gerek malzeme gerekse şekil açısından benim bu deneme isteğimi fazlasıyla tatmin eder. Yani bu ayın etkinlik konusu tam benlikmiş:), büyük keyifle yaptım kurabiyelerimi.

En çok sevindiğim ise; şimdi hepsi birbirinden güzel, değişik kurabiye tarifleri ile karşılaşacak olmam. Etkinliğe katılan hamarat ellerden kim bilir ne leziz kurabiyeler çıkacak:).

Bu ayın etkinliğine ev sahipliği yapan Sevgili Hülya’ya çok teşekkür ediyorum. Sitesinin ismi gibi bu etkinlik de tam şenlik havasında olacak bence.

Gelelim benim kurabiyelerime:)

Susamlı Kurabiyeler:


Malzemesi:

1 adet yumurta
1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker (3/4 bardak)
yarım su bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı tahin
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un

Üzerine:
Yumurta beyazı
Bol susam

Yapılışı:

Öncelikle yumurtayı toz şeker ile iyice çırpıyoruz. Üzerine vanilyayı, sıvıyağı, tahini, kabartma tozunu ekleyip, aldığı kadar un ilave ederek, ele yapışmayan ama çok da sert olmayan bir hamur elde ediyoruz. Hamuru 0,5 cm kalınlığında açıp, yuvarlak bir kalıpla ya da su bardağının ağzıyla kesiyoruz. Daha sonra hazırladığımız bu yuvarlakları önce tamamen yumurta akına batırıp sonra her tarafını bolca susama buluyoruz (kurabiyelerin lezzeti susamın bolluğuyla doğru orantılı). 180 dereceye ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişiriyoruz.

Tuzlu Kurabiyeler


Malzemeleri:

2 yumurta (birinin sarısı üzerine sürmek için ayrılacak)
2 yemek kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu (ben Dr Oetker’in Mahlep ve Susam aromalı kabartma tozunu kullandım, çok güzel bir aroması var)
2 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
alabildiği kadar un

Üzerine: Susam, haşhaş vs..

Yapılışı:

Yağları, tuzu, şekeri ve yumurtayı bir yoğurma kabında elimizle iyice karıştırıyoruz. Bu karışımın üzerine kabartma tozunu döküp üzerine sirkeyi ilave ederek köpürmesini sağlıyoruz. Daha sonra hamur kulak memesi kıvamına gelecek kadar un ekleyip yoğuruyoruz. Sonra hamuru merdaneyle yarım cm. kalınlığında açıp şekilli kalıplarla kesiyoruz. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdikten sonra, üzerine yumurta sarısı sürüp, susam ve haşhaş serpip 180 dereceye ısıtılmış fırında üzerleri kızarana dek pişiriyoruz.

Elmalı Rulo Kurabiyeler:


Malzemeleri:

İç Malzemesi:

4 adet elma
3 kaşık pudra şekeri
1 yemek kaşığı tarçın
1 çay bardağı kuru üzüm
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz

Hamur Malzemesi:

2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağı ya da margarin
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı sirke
alabildiği kadar un (ben tam buğday unu kullandım)

Yapılışı:

Öncelikle elmaları rendeleyip pudra şekeri ve tarçınla elmalar suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz. Ocağın altını kapatmadan hemen önce kuru üzümleri ve cevizi de ekleyip karıştırıyoruz ve içi soğumaya bırakıyoruz. Diğer tarafta yumurtayı, yağları, pudra şekerini, vanilyayı bir karıştırma kabında pürüzsüz bir hal alana kadar karıştırıyoruz. Bu karışımın üzerine kabartma tozunu ve sirkeyi ekleyip köpürmesini sağladıktan sonra kulak memesinden biraz daha sert bir hamur elde edene kadar un ekleyip yoğuruyoruz. Daha sonra hamuru yarım cm. kalınlığında dikdörtgen şeklinde açıp içine soğumuş elmalı karışımı sürüp rulo şeklinde sarıyoruz. Bu şekilde 1 saat kadar buzdolabında bekletip çıkarttıktan sonra 1 cm. kalınlığında dilimleyip yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz ve 175 dereceye ısıtılmış fırında üzerleri kızarana dek pişiriyoruz.

Yulaflı Üzümlü Kurabiyeler



Malzemeler:
2 yumurta
Yarım su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı tozşeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çorba kaşığı tarçın
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz içi
1 su bardağı kuru üzüm
yarım su bardağı yulaf ezmesi
alabildiği kadar un (ben tam buğday unu kullandım)

Yapılışı:

Öncelikle yumurta, yağ, tarçın ve toz şekeri yoğurma kabına alıp iyice karıştırıyoruz. Un, yulaf ezmesi, kabartma tozu, vanilya, ceviz ve üzümü ekleyip sertçe bir hamur elde ediyoruz. Hamurdan gelişigüzel şekilde ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz. Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında üzerleri pembeleşene kadar pişiriyoruz.

Umarım tariflerimi beğenmişsinizdir. Herkese afiyet, bal olsun:).

Ben de diğer tarifleri sabırsızlıkla bekliyorum:))..

Etiketler: , , ,

60 Comments:

At 19 Mayıs 2007 02:01, Anonymous Adsız said...

merhaba kelebekciğim, şahane tarifler hepsi birbirinden güzel. ben susamlıları daha bi beğendim.. :)

Ellerine sağlık.

sımmmsıcak sevgiler...

 
At 19 Mayıs 2007 09:03, Blogger Nukhet said...

Canim
Once gecmis dogum gunun kutlu olsun. Tam etkinlik sayfasina donusmus senin sayfan. COk guzel cay yani kurabiyeleri var burada. Tuzlu olusu da ayrica mutlu etti beni. Llerine saglik. Sevgiler

 
At 19 Mayıs 2007 09:26, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

ASLICIĞIM,kurabıyelerin hangisine bakacağıma şaşırdım.Ellerine sağlık.Sana guzel bır hafta sonu diliyorum.Kucak dolusu sevgıler..

 
At 19 Mayıs 2007 10:02, Blogger butterfly said...

Zeririncim çok teşekkür ederim. Gerçekten bu etkinlikte değişik ve güzel birçok tarifle karşılaşacağız (seninkiler gibi:)).

Kocaman öpücükler;).

aslı

 
At 19 Mayıs 2007 10:13, Blogger butterfly said...

Nukhetcim çok teşekkür ederim canım:). Dediğim gibi bu konu tam benlikti:). Ben de kurabiyeleri en çok çayla yemeği seviyorum.
Sevgilerrr:).
aslı

 
At 19 Mayıs 2007 10:15, Blogger butterfly said...

Ozaycım yorumuna çok teşekkür ediyorum:).
Ben de sana şeker gibi bir haftasonu diliyorum.
Sevgiler, öpücükler:)).
aslı

 
At 19 Mayıs 2007 21:15, Anonymous Adsız said...

merhaba canımmmmmmmmmmm
öncelikle iyiki doğdunnnnnnnnnnnnn
ve kurabiyeler harika
favorim elmalılar
mmmmmmmmmmmm
bayılrım
ellerine sağlık sevgiler

 
At 19 Mayıs 2007 23:15, Blogger yemek said...

Selam aslı, hepsi güzel ama susamlı olanlara bayıldım. En kısa zamanda denerim inşallah.
Selamlar, sevgiler...

 
At 19 Mayıs 2007 23:19, Blogger İpek Kuscu said...

öncelikle doğum günün kutlu olsun,her etkinlikte birden fazla hazırladığın güzel ve lezziz tariflerle aramızda en çalışkan sensin bence.
Kurabiyelerde birbirinden lezziz görünüyorlar.
Emeğine ,özenine ve güzel fotogaflara çok teşekkürler.Sevgiler.

 
At 20 Mayıs 2007 01:44, Blogger butterfly said...

Esracım valla öyle bir yazmışsın ki pozitif enerjini, neşeni taa ekranın bu tarafında hissettim, içim ısındı doğrusu, çok teşekkür ederim:).
Kurabiyelerimi sevmen de beni çok mutlu etti, ben de seninkilere bittim doğrusu.
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 20 Mayıs 2007 01:51, Blogger butterfly said...

Lavantincim çok teşekkür ederim güzel yorumuna. Umarım tarifimi dener ve memnun kalırsın canım.
Sevgilerr:).
aslı

 
At 20 Mayıs 2007 02:07, Blogger butterfly said...

İpekcim çok teşekkür ederim, valla mahçup ettin beni:), etkinlikteki bütün hanımlar birbirinden hamarat, birbirinden çalışkan. Etkinlikleri bu yüzden çok seviyorum; pekçok yeni tarifle, faydalı bilgilerle buluşturuyor bizi.
Güzel yorumuna çok teşekkür ediyorum canım, çok çok da öpüyorum.
Sevgiler:)..
aslı

 
At 20 Mayıs 2007 07:44, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Ellerine saglik, hemde kacar kacar yapmissin kurabiyleri. Hepsi cok guzel gorunuyor.
Iyi pazarlar diliyorum.

 
At 20 Mayıs 2007 10:28, Blogger butterfly said...

Aybikecim çok teşekkür ederim. Dediğim gibi hamurişi yapmayı çok seviyorum, özellikle de kurabiye:).
Ben de harika bir pazar günü diliyorum sana.
Sevgiler;).
aslı

 
At 20 Mayıs 2007 12:34, Blogger aslı said...

Aslı'cım bu etkinlikte döktürmüşsün maaşallah ellerine sağlık hepsi birbirinden güzel tarifler...iyi hafta sonları....

 
At 20 Mayıs 2007 14:50, Anonymous Adsız said...

Merhaba...Zaten susmın yakışmadığı ne var ki?Görüntüler bile iştah açıyor...Ellerine sağlık...

 
At 20 Mayıs 2007 15:09, Blogger anne ve cocuk said...

kurabiye cenneti gibi olmuş sayfan seç beğen yap....ellerine sağlık:)))

 
At 20 Mayıs 2007 23:27, Blogger serapin mutfaginda pisenler said...

Sevgili Asli hanim,kurabiyeler cok lezzetli,benim favorim susamli olani.Ellerinze saglik,hepsi birbirinden guzeller lezzetini tadina bakanlar biliyordurlar.

Sevgilerimle..

 
At 20 Mayıs 2007 23:58, Blogger butterfly said...

Canım adaşım çok teşekkür ederim güzel yorumların için. Ben de sana güzel bir hafta diliyorum:).
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 00:00, Blogger butterfly said...

Birfincankeyif, dediğin gibi gerçekten susam içi lezzet dolu küçücük taneler ve herşeye yakışıyor.
Çok teşekkür ederim:).
Sevgilerr..
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 00:03, Blogger butterfly said...

Anne ve çocuk, cennet benzetmen çok hoşuma gitti:). Ben de o zaman sana bu cennetten içi sevgi dolu bol bol kurabiye yolluyorum:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 00:05, Blogger butterfly said...

Serapcım yazdığın güzel kelimelere çok teşekkür ederim, beni çok mutlu ettin:).
Sevgiler, selamlar..
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 00:09, Blogger MİNELİ said...

Tek kelimeyle mükemmel başka ne söylenebilirki.Ellerine sağlık.Sevgilerimle iyi akşamlar.

 
At 21 Mayıs 2007 00:09, Blogger angel said...

iyi ki doğdun canım.yorumun için teşekkürler.yine beklerim.sizi arkadaş listeme ekledim...

 
At 21 Mayıs 2007 00:48, Anonymous Adsız said...

hepside birbirinden güzel ve degisik tarifler elinize saglik

 
At 21 Mayıs 2007 00:51, Anonymous Adsız said...

merhaba aslı..bu ne böyle..bir sürü kurabiye..sanırsın ki etkinlik senin sayfanda gerçekleşmekte..ellerine sağlık.selmlar..

 
At 21 Mayıs 2007 07:44, Anonymous Adsız said...

Aslı'cım kurabiyeler birbirinden nefis görünüyorlar, ellerine sağlık, benim tercihim yulaflı üzümlüden yana,sevgiler..

 
At 21 Mayıs 2007 11:25, Blogger Yelda Özyurt said...

Cok guzel olmuslar, ellerine saglık...

 
At 21 Mayıs 2007 12:07, Blogger butterfly said...

Mineli, çook teşekkür ederim..Mükemmel değil tabi ama zevkle yaptığım için, kurabiyelerimin içine kattığım sevgi yansıyor olmalı:).
Bu vesileyle blogunu tanımaktan büyük mutluluk duydum canım, iyi ki etkinlikler var:).
Sevgiler...
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 12:25, Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Aslıcığım,

Pastane vitrini gibi olmuş sayfan iştahım kabardı, münkünse ben yarım kilo karışık alabilir miyim:))

Sevgiler

 
At 21 Mayıs 2007 13:13, Blogger butterfly said...

Angelcim ben de senin güzel blogunu listeme ekledim. Bundan böyle sık sık görüşürüz:).
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 13:14, Blogger butterfly said...

Öznurcum çok teşekkür ediyorum yazdıklarına:).
Sevgiler, selamlar..
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 13:16, Blogger butterfly said...

Süheylacım kurabiye yapmayı ve yemeği çok sevdiğimden yaptıkça yapasım geldi:).
Güzel yorumun için teşekkürler canım.
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 13:23, Blogger butterfly said...

Ebrulitatlar, çok teşekkür ederim güzel yorumuna.
Kepekli yulaflı olanları ben de çok seviyorum:).
Sevgiler canım:)).
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 13:28, Blogger butterfly said...

Selamlar Yelda,
Öncelikle sitemi ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Ben de bu etkinlik sayesinde senin blogunu tanımış oldum, çok sevindim:).
Sevgiler:)))
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 13:29, Blogger butterfly said...

Papatyacım çok teşekkürler:).
Ben o zaman sana yarım kilo karışık yapıyorum, afiyetle ye:).
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 15:31, Blogger cekirdeksizuzum said...

Hepsi de çok güzel görünüyor. özellikle çay ve üzümlü kurabiye resmi iştah kabartıcı. Ellerinize sağlık...

 
At 21 Mayıs 2007 16:01, Blogger butterfly said...

Çekirdeksizüzüm güzel yorumun için teşekkür ederim. O kurabiyelerin yanına çayı da koyup resimlemek anneciğimin fikriydi:), beğenmene sevindim.
Sevgileer:).
aslı

 
At 21 Mayıs 2007 23:34, Blogger Hatice said...

hepsi birbirinden nefis ve lezzetli görünüyor Aslı, ellerine sağlık...ziyaretin için de teşekkürler.sevgiler..

 
At 22 Mayıs 2007 10:10, Blogger butterfly said...

Haticecim, çok teşekkür ederim:).
Görüşmek üzere, sevgilerimlee..
aslı

 
At 22 Mayıs 2007 14:06, Blogger Bocuruk said...

Aslı'cığım,
Ne güzel kurabiyeler bunlar. Ellerine sağlık tatlım. Kurabiye yapımı konusunda becerikli değilim. Ama senin tariflerin konusunda cesaretliyim biliyorsun:)
Sevgilerimle...

 
At 22 Mayıs 2007 16:28, Blogger butterfly said...

Bocurukcum, alçakgönüllülük yapmana hiç gerek yok bence, ben senin hamarat ellerinden çıkacak hiçbir şeyin kötü olacağına inanmam, buna kurabiyeler de dahil:).
Benim tariflerim konusunda böyle güzel bir yorumda bulunman beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim canım:).
Sevgiler, kocaman kocaman öpücükler;).
aslı

 
At 22 Mayıs 2007 17:12, Blogger Yemekbahane said...

bunların hepsi muthis tarifler
ellerine sağlık
ozellikle susamlı olanına bayıldım

 
At 22 Mayıs 2007 17:22, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Benim hamarat arkadaşım bir çeşit kurabiyeyle yetinmemiş bize dört çeşit kurabiye yapmış. Canım dördü de birbirinden harika olmuş ellerine sağlık.
Sevgiler…

 
At 22 Mayıs 2007 17:54, Blogger butterfly said...

Mügecim güzel yorumun için çok teşekkür ederim:).
Sevgiler;).
aslı

 
At 22 Mayıs 2007 17:56, Blogger butterfly said...

Perihancım kurabiyelerimi beğenmen beni çok mutlu etti. O zaman ben de sana içinde dört çeşit kurabiyeden ve bol bol da sevgimden koyduğum koca bir tabak yolluyorum;).
Sevgiler canım..
aslı

 
At 22 Mayıs 2007 18:56, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Sana ulasabilecegim bir mail adresi veya telefonunu yazarsan bende oraya numarami yazacagim, Ankara'da bir gorusme ayarlayabilmek icin. Sevgilerimi gonderiyorum

 
At 22 Mayıs 2007 18:57, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim gene ben,
Yada benim yorumlara numara ve adresini yazarsan, o yorumu basmam silerim. Sen bilirisn, sevgiler ve iyi gunler diliyorum.

 
At 23 Mayıs 2007 00:58, Blogger butterfly said...

Aybikecim mail adresine numaramı yazdım canım. Geldiğinde bir buluşma ayarlayalım mutlaka.
İyi yolculuklar:).
aslı

 
At 23 Mayıs 2007 01:23, Blogger Cafe Gusto said...

Sevgili butterfly
Ellerine sağlık.Kurabiyelerin harika görünüyor.Susamlısını daha çok sevdim galiba.Bende etkinliğe katılmıştım ama galiba göndermeyi beceremedim.Kısmet bir daha ki sefere.
sevgilerimle...

 
At 24 Mayıs 2007 10:48, Blogger butterfly said...

Cafe Gusto öncelikle nazik ziyaretin ve güzel yorumların için çok teşekkür ederim:).
Etkinliğe tarif gönderemedim demişsin ama ben senin blogunda alt tarafta muhteşem zencefilli kurabiyeler gördüm, ellerine sağlık:).
Sevgiler.
aslı

 
At 24 Mayıs 2007 23:55, Blogger serinmavi said...

Neler neler yapmışsın canım,hepsi birbirinden güzel görünüyor.ellerine sağlık.kurabiye ve çaya asla hayır diyemeyenlerdenim :)

selam ve sevgilerimle....

 
At 25 Mayıs 2007 00:32, Blogger angel said...

ne güzel kurabiyeler yapmışsın yaa çok güzeller.valla ben tam bir kurabiye canavarıyım.kurabiye olmayan oturmayı oturma saymam.yine bisürü yapacağım kurasiye tariflerim oldu.ellerine sağlık...

 
At 25 Mayıs 2007 12:00, Blogger butterfly said...

Serinmavicim çok teşekkür ederim:). Bir çay tiryakisi olarak söyleyebilirim ki bu kurabiyeler çaya çok iyi eşlik ediyor:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 25 Mayıs 2007 12:03, Blogger butterfly said...

Melekcim güzel yorumun için teşekkürler:).
Demek sen de benim gibi kurabiye canavarısın. Ben de bazen dalar, evdeki malzemeleri düşünürüm, onları nasıl birleştirip akşama bir kurabiye yapabilirim diye:). Nitekim, sürekli kurabiye bulunur bizim evde. Her zaman beklerim senin gibi tatlı kurabiye canavarını bize:).
Etkinlik süper oldu gerçekten, şimdi artık hangi tarifi seçsem diye düşünücem, hepsi birbirinden güzel çünkü:).
Sevgiler canım.
aslı

 
At 28 Mayıs 2007 20:21, Blogger Yasemin said...

kelebek merhaba bende etkinlik aracılığıyla ulastım sitene ve bayıldım bayıldım!!!! susamlı kurabiyeleri denemk üzere mutfaga kosuyorum suanda :) gorusmek uzere banada beklerim..

http://yaseminmutfakta.blogspot.com

 
At 29 Mayıs 2007 09:31, Blogger butterfly said...

Yasemincim bu etkinliklere çok şey borçluyum ben; etkinlikler sayesinde yeni pek çok güzel blog ve bir çok yeni arkadaş tanıdım. Seni de tanıdığım için çok mutluyum:).
Kurabiyeleri deneyince seversin umarım, yorumlarını bekliyorum;).
Bundan sonra daha sık görüşmek üzereee:).
aslı

 
At 29 Mayıs 2007 09:31, Blogger Yasemin said...

yeniden merhaba kelebek, dün gece mesajımda olduğu gibi koştum gittim mutfağa ve susamlılarını yaptım. Sabahın köründe resimlerinide çektim. ve hatta şuanda sitemde bile yayınladım :) ve bunun hepsinin sebebi senin lezzetli tarifin!!! ellerin kollarin dert görmesin!!!

 
At 29 Mayıs 2007 09:42, Blogger butterfly said...

Yasemincim çok, çoook mutlu oldum tarifimi deneyip beğenmene..Güzel yorumların için çok teşekkür ediyorum.
Çok ilginç ki aynı anda aynı sayfalarda geziniyormuşuz, sen yeni yazını yayınlarken ben de senin güzel çavdarlı ekmeğine yorum bırakıyordum:).
Görüşmek üzere, sevgilerimlee..
aslı

 
At 29 Mayıs 2007 09:51, Blogger Yasemin said...

evet sevgili asli :) bu yorumlasmaktan cok chatlesmek gibi oldu hakkaten :) gorusmek uzere.. iyi bak kendinee...

 

Yorum Gönder

<< Home