Çarşamba, Haziran 20, 2007

ÇİLEKLİ CHEESECAKE



Bu mevsimin belki de en çok sevdiğim meyvesi “çilek” (gerçi sevmediğim meyve var mı ki:)). Çilek başlı başına oldukça lezzetli bir meyve olmasının yanında, içine katıldığı her tatlıya da o kendine has aromasıyla, eşsiz bir güzellik katıyor bence.

Yakında işyerimizin bahçesinde (mini çilek tarlamız:)) yetiştirdiğimiz çileklerin fotoğrafını ve onlarla ilgili başka bir tarifi yayınlayacağım. Ama ondan önce, benim birkaç hafta öncesinde abimlere giderken yaptığım cheesecake’in tarifini vermek istiyorum. Burada kullanılan çilekler bizim yetiştirdiklerimiz değildi henüz, fakat onlar da oldukça taze ve lezzetliydi. Daha önce pek çok çeşidini denediğim cheesecake’in ilk kez çileklisini denemiş oldum ve bu seferki en çok sevileni oldu.

Buyrun tarifini:

ÇİLEKLİ CHEESECAKE

Malzemeler:

2 paket Kakaolu Bisküvi (ben kakaolu başak bisküvi kullandım)
2 kaşık erimiş tereyağ (kıvam için biraz da süt kullanılabilir)
1 su bardağı tozşeker
3 yumurta
1 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
1 su bardağı süzme yoğurt
1 kutu labne peyniri

Üzeri için:
1 kg kadar çilek
3-4 yemek kaşığı toz şeker
tart jölesi (ya da nişasta, su ve şekerle bir pelte yapılabilir)

Yapılışı:

Bisküvileri robotta ezip erimiş tereyağı ve sütle karıştırıp biraz katı bir hamur elde edip bunu kelepçeli bir kalıbın dibine (biraz yanlarına doğru yükselterek) yayıyoruz. Kalıba bastırdığımız taban hamurumuzu buzdolabına kaldırıyoruz. Yumurtaların sarılarını ve aklarını ayırıp akları kar haline gelene kadar mikserde çırpıyoruz. Diğer yanda 1 bardak şekeri, yumurta sarılarını, unu ve vanilyayı iyice çırpıp üzerine yoğurdu ve peyniri ekliyoruz tekrar iyice karıştırıyoruz. Sonra yumurta aklarını tahta bir kaşık yardımıyla (akları fazla söndürmeden) diğer malzemeye ekliyoruz. Bu karışımı kalıptaki bisküvilerin üzerine döküp 160 derece fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. Sonra fırında soğumaya bırakıyoruz (kapağını açmadan).
Diğer tarafta cheesecake’in üzeri için çileklerin yarısını robotta çekip damak zevkimize göre 3-4 kaşık toz şeker ekleyip ocakta kısa bir süre kaynatıyoruz. Daha sonra bu çilek püresiyle cheesecake’in üzerini kaplıyoruz. Kalan çileklerle cheesecake’i süslüyoruz ve tart jölesini (veya kendi hazırlayacağımız nişastalı bir pelteyi) hazırlayıp çileklerin üzerine sürüyoruz. Cheesecake’imizi bir gece buzdolabında bekletirsek çok daha lezzetli olur.

Herkese afiyet bal şeker olsun:)...

Etiketler: ,

22 Comments:

At 20 Haziran 2007 13:08, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Aslı canım nefis görünüyor bir tabak bana yollasana:) ellerine sağlık.
Sevgiler…

 
At 20 Haziran 2007 14:50, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

A SLI'CIĞIM NEFIS GORUNUYOR .ELLERİNE SAĞLIK CANIM .SEVGİLER...

 
At 20 Haziran 2007 19:39, Blogger butterfly said...

Perihancım çok teşekkür ederim canım:). Sana yollamaz mıyım hiç, koca bir tabak yolluyorum:).
Sevgiler..
aslı

 
At 20 Haziran 2007 19:40, Blogger butterfly said...

Özaycım çok teşekkür ederim güzel kelimelerin için:).
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 20 Haziran 2007 23:30, Blogger MİNELİ said...

Merhaba Aslıcığım ellerine sağlık ne kadar güzel olmuş.Oğlum ve ben çileğe bayılırız.Bizlerde birer dilim istiyoruz.İşlerimin yoğunluğu nedeniyle bu aralar bişeyler yapamıyorum.Tabiki bu duruma en çok oğlum kızıyor.En kısa zamanda görüşmek üzere sevgilerimle.

 
At 21 Haziran 2007 09:58, Blogger butterfly said...

Minelicim ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkürler:). Çilek de sevilmeyecek meyve değil doğrusu. Sizlere kocaman birer dilim yolluyorum:).
Haklısın evdekileri fena alıştırdık sanırım, benim de babam kahvaltıda kek görmeyince şaşırıyor artık:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 21 Haziran 2007 16:35, Anonymous Adsız said...

Aslı'cım çilekli çilekli nefis olmuş, ellerine sağlık canım, afiyetler olsun, sevgiler..

 
At 21 Haziran 2007 17:29, Blogger butterfly said...

Ebrucum çok teşekkürler:). Çilek de görüntüsü ve rengiyle bütün tatlılara güzellik katıyor gerçekten.
Sevgiler, öpücükler:)..
aslı

 
At 23 Haziran 2007 08:56, Anonymous Adsız said...

Merhaba, Aslı...

ne güzel bir tarif. ben de çilekli cheesecakeki çok severim. Bahçedeki o çilek tarlasını pek merak ettim.. :)

sıcacık sevgiler...

 
At 23 Haziran 2007 10:47, Blogger SEDA said...

Çok güzel görünüyor Aslıcım. Ben de çileğe bayılırım :) Böyle hiç denemedim ama cheesecake'e de çok yakışacağını düşünüyorum. Ellerine sağlık. Sevgiler

 
At 23 Haziran 2007 10:53, Blogger Defne said...

Aslicigim, harika gorunuyor. Ben de ilk defa cheesecake denedim dun aksam. Behiye'nin (Duduk Makarnasi)tarifinden. Basardim :). Seninki de listeme eklendi. Cilekler tukenmeden denemek lazim, ellerine saglik.
Opuyorum.

 
At 23 Haziran 2007 21:23, Anonymous Adsız said...

MERHABA YORUMUNU AKUDUM ÇOK DUYGULANDIM ESKİŞEHİR'E GİDİNCE BİRDE SENİN İÇİN GEZECEĞİM ESKİŞEHİRDE HANGİ MAHLALLEYE GİDİYORDUNUZ ESKİŞEHİRDEN YENİ RESİMLERİDE EKLEYECEĞİM
SAYFANDA HERŞEY ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK

 
At 24 Haziran 2007 22:53, Blogger butterfly said...

Zerrincim çilekli cheesecake çok güzel oluyormuş doğrusu, ben de bundan sonra daha sık yapacağım. Bahçedeki çileklerle ilgili yeni bir yazı daha yayımlayacağım. Orda şirin çileklerin fotoğrafı da olacak:).
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 24 Haziran 2007 22:57, Blogger butterfly said...

Sedacım, çileği sevmeyen yok gibi. Gerçekten tadıyla da, rengiyle de tatlıların önemli malzemelerinden biri. Ben de ilk defa cheesecake'de denedim ve inan, daha önce neden denememişim dedim kendime:). Sen de dene mutlaka, pişman olmazsın.
Sevgiler, öpücükler canım:).
aslı

 
At 24 Haziran 2007 23:01, Blogger butterfly said...

Defnecim çok teşekkür ederim:).
Sen yaparsın da olmaz mı? Valla o hamarat ellerden çıkan bütün mamaları hayranlıkla takip ediyorum ben:). Ee, zaten Behiye'nin tariflerinin güzelliğini de çok iyi biliyorum. İkinizin emeği birleşir de hiç güzel olmaz mı o cheesecake:)? Ayy ben de bir dilim isterim o güzel denemeden:).
Güzel bir hafa diliyorum canım, sevgileeer:).
aslı

 
At 24 Haziran 2007 23:06, Blogger butterfly said...

Ayşecim, Eskişehir'in benim için önemi çok büyük. Benim adıma da gezersen ve yeni fotoğraflarını eklersen inan beni çok mutlu edersin.
Anneannemler İstiklal Mahallesinde oturuyordu, Yalaman Adası civarlarında, evlerinin yeri çok güzeldi gerçekten. Eskiden bir Lunapark vardı evlerine çok yakın, çok iyi hatırlıyorum, sonra Migros yapmışlardı, çok üzülmüştüm. Ahh ne günlerdi.
Benim için de bol bol gez canım. Güzel bir tatil diliyorum. Sevgileeer:).
aslı

 
At 25 Haziran 2007 13:57, Blogger sevdamavisi said...

Aslıcığım,
cheesecake deyince eriyorum adeta, çok severim. ağzımda bıraktığı tat anını hiç unutamam. ellerine sağlık çilek de ne güzel yakışmış. sevgiler

 
At 25 Haziran 2007 15:50, Blogger butterfly said...

Sevdacım ben de aynı senin gibi bir cheesecake tutkunuyum. Pasta desen değil, sütlü tatlı desen isim yavan kalır. Cheesecake hem tadıyla hem kıvamıyla kendine has, bambaşka bir tatlı. Müdavimleri çok:). Çilek de gerçekten çok yakışıyormuş.
Sevgiler..
aslı

 
At 26 Haziran 2007 00:01, Anonymous Adsız said...

aslı canım bu çilek tarlası ne taraflarda acep..hani yolumuz düşerse bir iki tane toplamamıza izin verirsin belki..şaka şaka kıyamam ben şimdi onlara ..bu arada cheesecake nefis..ellerine sağlık.selamlar

 
At 26 Haziran 2007 12:33, Blogger Yasemin said...

aslicim ben istemekte gec kaldim heralde isteyenlerle dilimler tukenmistir simdi.. tuh gec kaldim :) en iyisi bende bitane yapayimda kimse peykeksiz kalmasin :)

 
At 26 Haziran 2007 20:34, Blogger butterfly said...

Süheylacım insanın kendi elleriyle çilek toplaması bir başka oluyor gerçekten. Yolun düşüp de gelsen, bütün tarlayı topla canım:).
Yorumun için çok teşekkürler.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 26 Haziran 2007 20:36, Blogger butterfly said...

Yasemincim aşkolsun hiç sana dilim saklamaz mıyım ben:).
Ama denersen de memnun kalırsın umarım, yorumlarını beklerim.
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home