Pazartesi, Haziran 04, 2007

KAKAO KREMALI KEK



Buzdolabında daha önceden küçük yeğenim için aldığımız koca bir kavanoz kakaolu krema (Nutella) duruyordu. Bizim evde kahvaltıda çok yenmeyince ben de onu değerlendirmek için bir tarif düşünüyordum çoktandır. Sonra, en çok yaptığım ve en çok sevdiğim hamur işi türü olan kekte kullanmaya karar verdim. İyi ki de bu tarifi uydurmuşum; yer yer içinden çikolata akan, cevizli güzel bir kek oldu.
Bazen böyle, değerlendirme uydurmalarımdan sık sık yapmak isteyeceğim güzel tarifler çıkıyor, ben de çok mutlu oluyorum tabi:).

Buyrun tarifi:

KAKAO KREMALI KEK


Malzemeleri:

4 adet yumurta
yarım su bardağından biraz fazla sıvıyağ
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt-yoğurt karışımı (bunun yerine 1 su bardağı süt de kullanılabilir)
2,5-3 su bardağı un (ben yine tam buğday unu kullandım)
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
istenilen miktarda kakaolu krema (ben küçük bir su bardağı kadar Nutella kullandım)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Yapılışı:

Öncelikle yumurtalarla şekeri, şeker eriyene kadar güzelce çırpıyoruz. Daha sonra yağı, sütü, yoğurdu, unu, vanilyayı, kabartma tozunu ve cevizi ekleyip iyice karıştırıyoruz. Bu karışıma buzdolabında iyice sertleşmiş kakaolu kremadan kaşıkla parçalar koparıp ekliyoruz çok fazla karıştırmıyoruz (kakaolu krema hamurun içinde parçalar halinde görülmeli). Yağladığımız kek kalıbına karışımı döküp üzerine birkaç kaşık daha kakaolu krema koyuyoruz ve 175Cº’de 40-45 dakika kadar pişiriyoruz.

Herkese afiyet bal şeker olsun:).

Etiketler: ,

24 Comments:

At 4 Haziran 2007 23:35, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Aslı'cığım kek harıka gorunuyo bende oyle evde kalan seylerden denemeler yapıp bıde guzel olunca çok mutlu olurum.Guzel bır hafta dılıyorum...

 
At 5 Haziran 2007 10:02, Anonymous Adsız said...

Canım Aslı, gerçekten nefis bir kek olmuş. Bizim evde çokokremin beklemesi gibi birşey söz konusu olamaz :) Ama gidip alınır bunun için :) Ve yenmeden kek denenir :)

ellerine sağlık canım

 
At 5 Haziran 2007 10:09, Blogger butterfly said...

Özaycım çok teşekkür ederim:). Valla bu konuda yalnız olmadığımı hissediyordum zaten; bloglarda böyle becerikli hanımlar olur da evde malzeme kalıp ziyan olur mu hiç:). Sen de kimbilir ne şaheserler çıkarıyorsundur kalan malzemelerle.
Ben de sana harika bir hafta diliyorum canım.
Sevgilerimle:)
aslı

 
At 5 Haziran 2007 10:57, Blogger butterfly said...

Zerrincim bizim evde de kalmazdı böyle şeyler eskiden ama şimdi anne-babanın şeker, kolestrol sınıra dayanınca evde bu tür şeyler bir tek bana kalıyor:). Eh ben de tek kişi olarak bitiremiyorum hepsini. Böyle tam buğday unu da kullanarak kek haline dönüştürüp daha masum hale getirince onlar da daha rahat yiyebiliyorlar.
Umarım sen de sizin çokokremler bitmeden deneme fırsatı bulursun:).
Çok öpüyorum canım:).
aslı

 
At 5 Haziran 2007 17:22, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
Ne kadar nefis bir kek olduğu hemen anlaşılıyor.Isırdıkça insanın ağzına geliyordur o nutellalar.Offf! canım çekti şimdi.Çikolatalı hiçbir lezzete hayır diyemem zaten.Ben de hiçbirşeyi atmaya kıyamam ve bir şekilde uydurup değişik şeyler denerim.Ortaya da çoğu zaman senin bu nefis kekin gibi orijinal şeyler çıkıyor.Ellerine sağlık canım

 
At 5 Haziran 2007 20:25, Blogger Defne said...

Boyle uydurma keke can feda :). Cok guzel gorunuyor, ellerine saglik Aslicigim.

 
At 6 Haziran 2007 00:14, Blogger Bocuruk said...

Ben de dün akşam uydurma bir kek denemesi yaptım içi tam pişmemiş çıkınca parçalara bölüp pişmeyen yerleri için koydum bu defa fırına. Ceviz, armut vardı içinde. İkinci fırınlamadan sonra kıtır kıtır bir şey oldu, kim yediyse bayıldı:) Evde şokella var senin keki de denerim bu gidişle. Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...

 
At 6 Haziran 2007 11:03, Blogger butterfly said...

Hülyacım, ah gelmez mi geliyor ağza o nutellalar:). Aynı şehirde olsak gel senin için de yapayım derdim ama şimdilik sanal olarak koca bir tabak nutellalı kek yollamış olayım sana:).
Eldeki malzemeleri değerlendirme konusunda ne denli becerikli olduğunu tahmin etmek zor değil, kimbilir o malzemeler ne güzel yemeklere dönüşüyordur ellerinde..
Güzel yorumun için teşekkürler canım, sevgiler:)..
aslı

 
At 6 Haziran 2007 11:04, Blogger butterfly said...

Defnecim uydurdum valla, ama sonuca da çok memnun oldum ben de:).
Çok teşekkürler canımcım, sevgiler:).
aslı

 
At 6 Haziran 2007 11:07, Blogger butterfly said...

Bocurukcum çok zevkli oluyor dimi; mutfağa bakıp, neyle neyi karıştırsam, nasıl bir tat elde ederim deyip, denemeler yapmak, (ben çok seviyorum:)).
Kekini anlatmışsın ya acayip meraklandım şimdi, kimbilir ne güzel olmuştur. Ben kıtır kıtır hamurişlerine bayılırııım:). Ellerine sağlık canım.
Şokellayla benim keki denersen yorumlarını beklerim:).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 6 Haziran 2007 14:45, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Canım içinde çikolata olurda ben çok hatta çok çok güzel bulmazmıyım çok çok güzel olmuş ellerine sağlık.
Sevgiler...

 
At 6 Haziran 2007 17:01, Blogger serinmavi said...

Çok güzel görünüyor canım,çikolata ve kek daha ne olsun...ellerine sağlık....Selamlar....

 
At 6 Haziran 2007 20:08, Anonymous Adsız said...

kekin çok güzel olmuş aslı hanım ellerine sağlık bende böyle kendi m tarifler uydurmaya bayılırım sitenizi uzun zamandırbeğenerek takip ediyorum iyi akşamlar

 
At 6 Haziran 2007 22:57, Blogger serapin mutfaginda pisenler said...

Asli hanimcigim ben keki cok severim cok sik yapmasamda her turlusunu begenirim.Senin kekinde harika gorunuyor,ellerine saglik.

sevgilerimel.

 
At 6 Haziran 2007 23:25, Anonymous Adsız said...

Aslı'cım iyi hatırlattın bendede kalan yarım kavanoz nutella var, bende onunla kek yapayım, ellerine sağlık çok güzel olmuş kekin, sevgiler canım..

 
At 7 Haziran 2007 09:02, Blogger butterfly said...

Perihancım çikolata her şeye güzellik katıyor gerçekten:).
Güzel yorumlarına teşekkür ederim.
Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 7 Haziran 2007 09:03, Blogger butterfly said...

Serinmavicim güzel kelimelere çok teşekkürler:).
Sevgiler, selamlar..
aslı

 
At 7 Haziran 2007 09:04, Blogger butterfly said...

Selamlar Füsun, blogumu takip etmen ve beğenmen beni çok mutlu etti, her zaman beklerim:).
Senin de ne güzel tarifler çıkardığını tahmin edebiliyorum.
Sevgiler..
aslı

 
At 7 Haziran 2007 09:06, Blogger butterfly said...

Selamlar Serapcım, ben de çok seviyorum kekleri. Çok teşekkürler:).
Sevgiler, selamlar..
aslı

 
At 7 Haziran 2007 09:08, Blogger butterfly said...

Ebrucum işte bu deneme için çok güzel bir fırsat; yarım kavanoz nutella:)..Denersen yorumlarını beklerim canım.
Sevgiler, öpücükler:)...
aslı

 
At 7 Haziran 2007 10:27, Blogger Hatice said...

Sevgili Aslı, nefis bir kek olmuş, ellerine sağlık...

 
At 7 Haziran 2007 17:35, Blogger Behiye said...

Ellerine sağlık Aslı, kek zaten güzel ama hele bir de nutella yok mu içinde, ohhh:) Sevgiler.

 
At 7 Haziran 2007 18:40, Blogger butterfly said...

Haticecim güzel yorumun için gönülden teşekkürler:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 7 Haziran 2007 18:41, Blogger butterfly said...

Behiyecim sen de benim gibi kek severlerdensin (blogunun sıkı takipçilerinden biri olarak bunu çok iyi biliyorum:)). Nutellalı kekimi beğenmen beni çok mutlu etti, teşekkürler.
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home