Perşembe, Haziran 14, 2007

YE#23 DİYABETİK TARİFLER

Öncelikle güzel blogunda bu ayın etkinliğine ev sahipliği yapan sevgili Defne’ye çok teşekkür ediyorum. Gerçekten çok farklı ve faydalı bir konu seçtiğini de belirtmek istiyorum. Kim bilir ne çeşitli diyet yemek tarifleri öğreneceğiz bu etkinlik sayesinde.
Bu ayın etkinlik konusu “Diyabetik Tarifler”i ilk gördüğümde biraz kararsız kalmıştım çünkü Diyabetik lafı geçince sanki tatlandırıcılarla bir tarif vermem gerektiği izlenimine kapıldım (nedense:)). Biz evde tatlandırıcıları kullanmayı çok sevmediğimizden bu etkinliğe katılamayacağımı düşünüp çok üzülmüştüm. Sonra ev sahibimiz sevgili Defne’nin bloguna baktığımda aslında bu başlığın çok daha kapsamlı olduğunu ve kalorisi azaltılmış bütün yemek tariflerini kapsadığını anladım. Böyle olunca aslında işimin çok da kolay olacağını anladım. Nedenine gelince; bizim evde uzun yıllardır hemen hemen her yemekte sıvıyağlar kullanılır ve yağ miktarlarımız hep çok azdır. Hamur işlerinde çoğunlukla tam buğday unu kullanmayı severim; yine onlarda da mümkün olduğunca katı yağdan ve bol şekerden kaçarım.

Ben de bu etkinliğe uygun olacağını düşündüğüm iki tane sebze yemeğiyle katılıyorum. Birisi soya kıyması ve domateslerin suyuyla pişen hafif ve bol vitaminli “Patlıcan Silkmesi”, diğeri; enginarın en sevdiğim yeri olan kalbi ile yapılan “Zeytinyağlı Enginar Kalbi” yemeği.
Umarım tariflerimi beğenirsiniz:). Herkese ağız tadı ve sağlık diliyor, “afiyet olsun” diyorum:)..

Patlıcan Silkmesi

Malzemeleri:

1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
2 adet patlıcan (bostan patlıcanı)
4-5 adet sivri biber
6-7 adet domates (yemek sadece domatesin suyuyla pişeceği için domateslerin sululuk miktarına ve boyutuna göre bu adetler değişebilir)
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay bardağı soya kıyması (kutunun üzerindeki tarife göre hazırlanacak)

Yapılışı:

Öncelikle, yemeklik doğradığımız soğanı, sarımsakları, biberleri ve tarifine göre hazırlanmış soya kıymasını sıvıyağ ile kavuruyoruz. Patlıcanları kuşbaşı doğrayıp tuzluyoruz ve bir süre bekletiyoruz ki acı suyu çıksın. Daha sonra patlıcanların suyunu sıkıyoruz ve diğer malzemelere ekliyoruz. Hepsini bir süre daha kavurup kabukları soyulup küp küp doğranmış domatesleri üzerine ekleyip kısık ateşte, arada silkeleyerek, karıştırmadan pişiriyoruz (yaklaşık 20 dk).


Zeytinyağlı Enginar Kalbi


Malzemeleri:

1 kavanoz enginar kalbi konservesi
1 adet kurusoğan
1 adet patates
1 adet havuç
1 küçük bezelye konservesi
1 yemek kaşığı zeytinyağı
2 adet kesmeşeker
tuz
üzeri için dereotu

Yapılışı:

Öncelikle yemeklik doğranmış soğanlarla küçük küp şeklinde doğradığımız havucu zeytinyağıyla kavuruyoruz. Bunların üzerine yine küçük küp şeklinde doğradığımız patatesleri ve konserve enginar kalbini ekleyip şekeri, tuzu ve üzerine gelecek kadar sıcak suyu ekleyip kaynatıyoruz. Yemek bir süre kaynadıktan sonra bezelyeleri de ekleyip hepsi pişene kadar kısık ateşte kaynatmaya devam ediyoruz.
Yemek pişince servis tabağına alıp iyice soğuttuktan sonra üzerini dereotuyla süsleyip servise hazır hale getiriyoruz.

Etiketler: , ,

18 Comments:

At 14 Haziran 2007 18:05, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Aslı'cığım bu aykı etkınlık çok yararlı olacak bol bol sağlıklı yemek tarıfleri bulacağız .Bende yemeklerde hep zeytınyağı kullanmayı tercıh edıyorum.ELLERINE SAĞLIK.SEVGILER CANIM..

 
At 15 Haziran 2007 01:29, Blogger angel said...

merhabalar,bizde yıllardır yemeklerde hakiki zeytin yagı kullanırız.bitkisel sıvı yag ve margarin kolay kolay bizim eve gırmez.o zaman bende katılayım yarışmaya...başarılar

 
At 15 Haziran 2007 16:18, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

İyi sağlık, huzurlu, neşeli ve mutlu bir hafta sonu diliyorum.
Sevgilerimle…

 
At 15 Haziran 2007 17:18, Blogger butterfly said...

Özaycım çok teşekkürler:). Gerçekten de bu ay sağlığı yemeklerde bulacağız gibi. Zeytinyağı çok güzel bir tercih canım.
Sevgilerimleee:)
aslı

 
At 15 Haziran 2007 17:20, Blogger butterfly said...

Melekcim hakiki zeytinyağı çok sağlıklı. Onu kullanmayı yaşam tarzı haline getirmek ise çok yerinde bir karar.
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 15 Haziran 2007 17:30, Blogger butterfly said...

Perihancım bu ne güzel bir dilek böyle, çok teşekkür ederim:).
Ben de sana sağlıklı, mutlu, rüya tadında bir haftasonu diliyorum.
Ayrıca diyorum ki; hayat hep haftasonu olsaaaaaaaa:)).
Sevgiler, öpücükler..
aslı

 
At 15 Haziran 2007 18:25, Blogger Yasemin said...

asli yine dokturmussun. :) ben yetisemedim bu sefer etkinlige bakalim hafta sonu uygun bisiler ayarlarsam koyucam ama senin tariflerini yine yazdim bi kenara uygulanacaklar arasinda ;) ellerine saglik canim...

 
At 15 Haziran 2007 23:16, Blogger sevdamavisi said...

Aslıcığım,
ellerine sağlık hem de iki tarifle katılmışsın ne güzel. ben katılamadım maalesef. sevgiler

 
At 16 Haziran 2007 15:31, Anonymous Adsız said...

merhaba
aslıcım yine ve herzamanki gibi etjkinliğe çok özenerek hazırlanmışsın
herşey harika
ellerine sağlık
sevgiler

 
At 16 Haziran 2007 23:00, Blogger butterfly said...

Yasemincim güzel yorumun için teşekkürler:). Ben de senin tarfilerini sabırsızlıkla bekliyorum.
Sevgiler:).
aslı

 
At 16 Haziran 2007 23:02, Blogger butterfly said...

Sevdacım çok teşekkürler:). Etkinliklere tarif yetiştirmek bazen zor oluyor gerçekten de, insanın sıkışık zamanlarına denk gelebiliyor.
Olsun, biz zaten senin güzel tariflerini takip ediyoruz her daim:).
Sevgilerimle canımcım.
aslı

 
At 16 Haziran 2007 23:03, Blogger butterfly said...

Esracım çok teşekkürler güzel cümlelerin için:).
Güzel bir haftasonu diliyorum.
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 17 Haziran 2007 11:17, Anonymous Adsız said...

Aslı'cım çok leziz ve sağlıklı iki yemek yapmışsın, ellerine sağlık, nefis görünüyorlar, sevgiler, selamlar..

 
At 17 Haziran 2007 17:08, Blogger butterfly said...

Ebrucum çok teşekkür ederim:).
Bu kadar az yağla ve hafif şekilde de lezzet yakalamak mümkün oluyor. Bizim ailenin yaşam şekli haline geldi çoktandır hafif yemekler.
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 19 Haziran 2007 15:35, Blogger Bocuruk said...

Ellerine sağlık Aslıcım:)

 
At 20 Haziran 2007 00:13, Blogger butterfly said...

Bocurukcum çok teşekkür ederim:).
Kocaman öpücükler;).
aslı

 
At 21 Haziran 2007 21:42, Blogger saniye said...

merhaba patlacan silkmesini bende yapıyorum ve çokta seviyorum ellerine sağlık

 
At 22 Haziran 2007 10:06, Blogger butterfly said...

Selamlar Saniye,
Gerçekten, patlıcan silkmesi hafif olduğu kadar da lezzetli bir yemek. Çok teşekkürler:).
Sevgiler.
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home