Pazartesi, Temmuz 23, 2007

EVE DÖNÜŞ VE EGE ESİNTİLERİ

Döndüm...
Uzunca bir dinlenme, yenilenme arasından sonra evimdeyim, memleketteyim:). Birkaç haftalığına annem, babam ve benden oluşan çekirdek ailemizle Ege’deki yazlığımıza gittik. Sakin; gürültüden, karmaşadan uzak bir deniz kasabasında, şehirdeyken zaman ayıramadığım, özlemini duyduğum uğraşlarla vakit geçirdim.
Hemen hemen hiç televizyon seyretmeden (bazı zamanlar haberleri ve seçimle ilgili programları seyrettim), bilgisayarsız, internetsiz, e-mailsiz zaman geçirmenin keyfine vardım. Hayatımızı kolaylaştırdıkları şüphesiz olan bu araçlardan bir süreliğine ayrı zaman geçirmek bana iyi geldi aslında. Onun yerine günde birkaç gazeteyi sayfalarındaki mürekkep kokusunu içime çeke çeke, hışırdata hışırdata okudum, bahçemizle uğraştım – hatta ömrümde ilk kez çapa yapmaktan ellerim su bile topladı, ve bundan büyük keyif aldım-, minicik erik ağacımızın 4 tane tatlı meyvesini içim acıyarak koparttım (tabi önce fotoğrafladım:)).
Komşuluğun güzelliğini orada bir kez daha hissettim (komşularımız bakımından Ankara’da olduğu kadar şanslıyız yazlığımızda da); komşularımızdan gelen meyvelerden annemle reçeller yaptık, reçelin güneşte özleşmesinin ona ne kadar güzel bir lezzet kattığını öğrendik. Televizyon olmayınca ailemle zaman geçirmenin, oyunlar oynamanın ne kadar da keyifli olduğunu hissettim yeniden. Dalgaların sesi eşliğinde küçük şekerleme uykularının tadına, denizin yüzeyine vuran güneş ışınlarının insanı hayran bırakan oyunlarının muhteşemliğine, bahçe sularken hortumdan fışkıran su zerrelerinin oluşturdukları gök kuşağının büyüleyiciliğine ve bunun gibi günlük hayatın koşuşturmasından fırsat bulamayıp da fark edemediğimiz pek çok güzelliğin ayırdına vardım. Sonu bir külah dondurmayla biten sahil boyu yürüyüşleri; denize karşı içilen bir bardak çay; oynayan çocukların neşeli cıvıltıları, onlara kuşların da eşlik etmesi; insanı dövercesine esen rüzgarın dağıttığı kağıtların peşinden yapılan koşuşturmalar:) ; biberi, domatesi dalından kopartıp yemeler ise bir başka güzeldi.
Belki de bu tatilin benim için en önemli yanı kendime ve hayatıma daha yalın biçimde dönüp inceleme imkanı vermesiydi. Böyle bir ortamda daha çok düşünmeye, kendi hakkında planlar yapmaya fırsatı oluyor insanın, ben de bu fırsatı değerlendirdim bol bol.

Daha belki sayfalar dolusu yazarım Ege hakkında, bu dinlence hakkında, ama biraz da çektiğim fotoğraflar anlatsın istiyorum sizlere benim Ege hikayemi.

Üstte gördüğünüz fotoğraflar bizim gidiş yolunda mola verdiğimiz bir yere ait. Öyle şirin detaylar vardı ki görüntülemeden edemedim.

Evimizin bahçesi, bisikletimiz, rüzgar gülleri..

Evimizin verandasından ayrıntılar (süslü bir insan olduğumdan sanırım:) evin verandasını panayır yerine çevirdim:)), minik hayvanlı rüzgar gülleri ve kurbiş aydınlatma.


Erik ağacımızın kıymetli 4 eriğinden kalan sonuncusu (yenmeden hemen önce:)) ve ailecek çok sevdiğimiz bir çiçek olan, mis kokulu yaseminimiz (kendisini daha bu sene diktik ama yerini çok sevmişe benziyor:)).

Bu da uzaklardan bütün görkemiyle geçip beni büyüleyen bir yelkenlinin fotoğrafı. "Ah o gemide ben de olsaydım, açık denizlere yol alsaydım!" dedirtecek cinsten bir yelkenli değil mi?

Bizim sitenin sahilinde gün batımı...

Çiçeklerin arasında neşeyle dolaşan bir kelebek takıldı objektifime:).

Yeşil ve mavi mi? Kesinlikle mükemmel bir uyum:).

Ya bu haylaz sincapa ne demeli? Güzel manzaranın tadını
çıkarmayı o da iyi biliyordu kesinlikle. Ağacın denize bakan dalının ucuna koşuşturmadan hemen önce görüntüleyebildim. Çok şirindi:)..
Bu kedicikle bol bol haşır neşir olduk balık lokantasında. Ağzının tadını biliyor o da:).

Sitenin çay bahçesinde otururken güneşin denizle dansına işte böyle tanık olduk. İnsan bu görüntüye saatlerce bakmak istiyor...

Kahve falına bakmayı becerenlere hep imrenmişimdir, ben kahve granüllerinden şekilleri hiçbir şeye benzetemezken:). Ama o gün fincanımın tabağındaki bu bariz figürlere çok şaşırmıştım (belki de ben aklımdaki konulardan etkilendim yorumlarken). Ben yorumsuz bırakayım da siz neler görüyorsunuz paylaşır mısınız benimle? :).


Kelimelerle ve fotoğraflarla sizlere aktarmaya çalıştığım Ege günlerinde öğrendiğimiz bir salata tarifiyle yazımı tamamlamak istiyorum. Daha önce birkaç kez tatma imkanı bulmuş ve çok beğenmiştik “deniz börülce”sini. Ankara’ya dönmeden önceki gün pazara gidip bir demet deniz börülcesi alıp bu kez annemle beraber kendimiz denemek istedik.


Daha önceki yediklerimiz arasında en güzel olan şekliyle yapmaya çalıştık. Pazardaki teyzeden öğrendiğimiz kadarıyla sarımsaklı yoğurtla da çok lezzetli oluyormuş. İşte bizim deniz börülcesi salatamız:

Deniz Börülcesi Salatası



Malzemeler:

1 demet deniz börülcesi
2 diş sarımsak
2 domates
zeytinyağı
1 limonun suyu

Yapılışı:

Deniz börülcelerini öncelikle yıkayıp, bir tencerede 5 dakika kadar haşlıyoruz. Sonra o şekilde 10-15 dakika bekletip suyunu süzüyoruz. Daha sonra saplarından tutup aşağıya doğru sıyırarak börülcelerin ortasından geçen kılçıkları ayıklıyoruz. Diğer tarafta kabuklarını soyduğunuz domatesleri ve sarımsakları rendeleyip bir tabağa aldığımız börülcelerin üzerine döküyoruz. Üzerlerine limon suyu ve istediğimiz miktarda zeytinyağı gezdirip servis yapıyoruz.
Not: İlginç bir şekilde deniz börülceleri kendiliğinden tuzlu bir bitki bu yüzden biz hiç tuz eklemedik salatamıza. Yaparken tadına bakıp tuz ekleyip eklememeye siz karar verin.

Herkese afiyet bal şeker olsun..İçimiz her zaman Ege’nin güneşi gibi sımsıcak olsun. Sizleri ve buraya yazmayı gerçekten çok özlemişim:).

Etiketler: , ,

44 Comments:

At 24 Temmuz 2007 12:41, Anonymous Adsız said...

hoşgeldiniz blogunuzu zevkle takip ediyorum.

esma

 
At 24 Temmuz 2007 13:37, Blogger butterfly said...

Selamlar Esma,
Hoşbulduk:). Blogumu takip ettiğini bilmek beni çok mutlu etti. Çok teşekkürler.
Sevgiler:).
aslı

 
At 24 Temmuz 2007 14:22, Blogger Defne said...

Hoşgeldin!! :)

 
At 24 Temmuz 2007 16:28, Blogger gezicini said...

hoşgelmişin, sefa getirmişin.. fotoğrafların da pek güzeller..
sevgiler
gorki

 
At 24 Temmuz 2007 16:37, Blogger butterfly said...

Defnecim hoşbulduk canım, özlemişim:).
Sevgiler..
aslı

 
At 24 Temmuz 2007 16:38, Blogger butterfly said...

Selamlar Gorki:)
Böyle tatlı coşkuyla karşılanacaksam ben biraz daha gideyim tatile:).
Hoşbulduk, teşekkür ederim güzel kelimelerine.
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 24 Temmuz 2007 16:47, Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Hoşgeldin minik kelebek, o kadar güzel şeylerle gelmişsin ki okumaya bakmaya doyamadım!

 
At 24 Temmuz 2007 22:09, Blogger butterfly said...

Papatyacım böylesi kelimeleri senden duymak ne büyük mutluluk:)). Ben senin her yazınla mest olurken, benim yazdıklarım hakkındaki güzel düşüncelerini öğrenmek ayrıca bir sevinç kaynağı benim için. Çok teşekkür ediyorum.
Hoşbulduk:).
Çok öpüyorum..
aslı

 
At 24 Temmuz 2007 23:25, Blogger Cafe Gusto said...

Aslıcığım
Öncelikle hoşgeldin.falda gelin ve damat çıkmış.Hayırlısı olsun bakalım :)))
sevgilerimle..

 
At 25 Temmuz 2007 11:23, Blogger Selcen Şenocak said...

Hoşgeldin resimler de çok güzel.
Faldan da hiç anlamam ama bu çok açık bir fal gelin ve damat:) hayırlısı çıksın sevgilerimle...

 
At 25 Temmuz 2007 11:32, Blogger butterfly said...

Cafe Gusto çok teşekkür ederim, hoşbulduk:).
Nişanlı olduğum için, acaba ben mi kafamdaki düşüncelere göre öyle yorumladım diye düşünüyordum, demek sen de benim gibi gelin ve damat gördün falımda:). Hayırlısı olsun diyelim.
Kocaman öpücükler, sevgiler:).
aslı

 
At 25 Temmuz 2007 11:39, Blogger butterfly said...

Almulacım siz dostlardan gelen hoşgeldin mesajlarından sonra gerçek anlamda çok hoşbuldum, içim mutlulukla doldu:). Çok teşekkürler.
Fala bakma konusunda ben de aynen senin gibiyim. Hatta arada falıma bakan bir arkadaşım sıra ona gelince fincanını bana uzatıp bu konudaki kabiliyetsizliğimi görünce sitem eder hep bana:).
Ama bu fal çok açık çıkmış değil mi?
Sevgiler canım;)
aslı

 
At 25 Temmuz 2007 14:05, Blogger Bocuruk said...

Aslı'cığım,
Hoşgeldin canım:) Özlemişim seni. Manzaralar o kadar güzel ki. Güzel bir tatil olmuş. Yazdıklarını keyifle okudum. Fal için ben de aynen Sevgili Serpil gibi açıkça gelin ve damat göründüğünü düşünüyorum. Gelinlik de baya güzel hani:))

Sevgilerimle...

 
At 25 Temmuz 2007 17:50, Blogger butterfly said...

Bocurukcum ben de seni çook özlemişim:).
Fotoğrafları ve yazdıklarımı beğenmen beni çok mutlu etti.
Gelinlik güzelmiş sahiden, ben gelinlik siparişini bu fotoğrafla mı versem ne yapsam:).
Canım kendine çok iyi bak, sevgiler..
aslı

 
At 25 Temmuz 2007 23:47, Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Merhaba Aslı,
Ne güzel geçmiş tatil. Fotoğraflardan öyle anlaşılıyor. Hiç fal baktırmadım bakmasını da bilmem ama bu falda bariz bir şekilde brbirlerine bakan bir çift var sanki :)) Hadi hayırlısı.
Sevgiler,

 
At 26 Temmuz 2007 10:26, Blogger kuzine said...

Hoşgeldin, özlettin kendini :)
Bu yıl bana tatil yok, tatilden dönen blogları ise imrenerek izliyorum.
Sevgiler.

 
At 26 Temmuz 2007 10:46, Blogger Yemekbahane said...

Hoşgeldin kelebek !!
Egeden güzeli varmıdır? Egenin toprağı havası gibi var mıdır?
Bizi oralara aldın götürdün memleket havası estirdin..

Tekrar hoşgeldin..

Sevgiler
Müge

 
At 26 Temmuz 2007 11:38, Blogger daimamutfak said...

Resimler harıka , hoşgeldiniz.
seyrederken bir kedicik gördüm.Takıldım kaldım.Ahhh ah..

 
At 26 Temmuz 2007 17:01, Blogger Behiye said...

Hoşgeldin Aslıcığım:)

 
At 26 Temmuz 2007 23:11, Blogger Tijen said...

Ah gözünü sevdiğimin Egesi.
İnsana neler söyletiyor değil mi Kelebek'ciğim?
Tijen

 
At 26 Temmuz 2007 23:51, Blogger butterfly said...

Burçincim çok teşekkürler:). Bu tatilin en güzel yanı fazlasıyla dinlendirici olmasıydı.
Fal bakma konusunda sen de benim gibisin anlaşılan:). Ama çift çok belli dimi:), iyi ki çekmişim fotoğrafını.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 27 Temmuz 2007 00:17, Blogger butterfly said...

Kuzinecim hoşbulduk! Ben de sizleri ve buraya yazmayı çok özlemişim:).
Ben zaten tatil resimlerimi ve izlenimlerimi yazarken, tatile fırsat bulamayan arkadaşlarıma oralarda ufak bir sanal tur yaptırmayı amaçladım. Herşey sizlerle paylaştıkça daha güzelleşiyor.
Sevgiler ve öpücükler:)..
aslı

 
At 27 Temmuz 2007 00:23, Blogger butterfly said...

Müge'cim hoşbulduk:), kesinlikle çok haklısın; oraların toprağında, havasında bir başkalık var sanki. Yazımla sana biraz olsun memleket esintileri taşıyabildiysem ne mutlu bana:).
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 27 Temmuz 2007 00:38, Blogger butterfly said...

Nerimancım o kedicik öyle oyuncu öyle tatlıydı ki fotoğrafını çekip paylaşmak istedim.
Umarım en kısa zamanda Plu çıkıp gelir.
Sevgilerimle...
aslı

 
At 27 Temmuz 2007 00:39, Blogger butterfly said...

Hoşbulduk Behiyecim:)).
aslı

 
At 27 Temmuz 2007 00:42, Blogger butterfly said...

Tijen çok haklısın, kelimeler birbiri ardına diziliyor Ege'yi anlatmaya başlayınca, yine de güzelliklerini anlatmaya yetemiyor bazen sözcükler:). Ben de elimden geldiğince anlatmaya çalıştım bendeki Ege'yi.
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 27 Temmuz 2007 12:28, Anonymous Adsız said...

hoşgeldin butterflyy:)
tesadüfen denk gelen bu siteye takılıp kaldım ben her zaman bakıyorum artık :)
tariflerde çok güzel :) bu arada ne kadar güzel bir yer tatile gittiğin site..tam olarak nerde çok merak ettim resimlere bakınca insanın orda olası geliyor gerçekten :)
bu arada ben üniversite öğrencisiyim ve tupperware saklama kapları satmaya başladım çok yeni daha .. mutfağa meraklı olan çoğu insan bilir bu markayı.. ev toplantısı yapmak isteyen ve evinde toplantı yaparak hedşye kazanmak isteyenler bana mail atarsa sewinirim.. duygu_simliova@hotmail.com..
teşekkür ederim

 
At 28 Temmuz 2007 06:53, Anonymous Adsız said...

Merhaba,

ne guzel resimler bunlar boyle. Merak da ettim neresi acaba diye?

Selamlar

 
At 28 Temmuz 2007 09:58, Blogger butterfly said...

Selam Duygu,
Öncelikle bloguma yaptığın ziyaret için çok teşekkür ederim, ben de her zaman beklerim seni:).
Tatile gittiğim yer İzmir-DİKİLİ'ye birkaç kilometre mesafede bir yazlık site.
Tupperware'i daha önce duymuştum ama deneme fırsatım olmadı, sana çalışmalarında başarılar diliyorum.
Sevgiler:).
aslı

 
At 28 Temmuz 2007 09:59, Blogger butterfly said...

Merhaba Hande,
Duygu'ya da yazdığım gibi yazlık sitemiz İzmir-DİKİLİ yakınlarında.
Selamlar, sevgiler:).
aslı

 
At 31 Temmuz 2007 12:08, Blogger loungetime said...

Merhaba, hoşgeldiniz. Bende tatilden ve egeden yeni döndüm. Aynı yerler miydi acaba?

Deniz böğrülcesinin salatası çok güzel olur tatilde annemden bol bol yedim. Annem yoğurt ve sarımsaklayarak yapıyor ve tavsiye ediyorum.
İyi günler

 
At 31 Temmuz 2007 12:09, Blogger loungetime said...

AAAAA inanamıyorum az önce son yorumu okudum gerçekten aynı yerdeymişiz. Dikili benim kasabam.

 
At 31 Temmuz 2007 13:47, Blogger sevdamavisi said...

Aslıcığım,
ne güzel fotoğraflar baktıkça içim açldı. kahve falında kesinlikle gelinle damat var hem de sevgi yumağı. sevgiler canım

 
At 1 Ağustos 2007 08:35, Blogger ebrulitatlar said...

Aslı'cım hoşgeldin. Ne güzel dinlenmiş eğlenmişsin. Bende fotoları çok beğendim. Neresi diye soracaktım. cevabını yazmışsın. Bizde Ege'den yazlık bakmak için oralara gitmiştik, Dikili'yi çok beğendik ama hiç denize sıfır yazlık görmedik. Salihleraltı civarı yada daha oralara gelmeden falanmı oluyor burası. Çok beğendim. Sevgiler, tekrar hoşgeldin..

 
At 1 Ağustos 2007 09:41, Blogger butterfly said...

Loungetime selamlar:)
Öncelikle bloguma hoşgeldin demek istiyorum. Bıraktığın yorumlar için de çok çok teşekkürler..
Demek tatilde aynı yerdeymişiz:). Biz 3 sene önce yazlığımızı aldık ve son iki yazı orda geçiriyoruz. Tam Dikili'nin içerisi değil, yakınında Kabakum mevkiinde, zaten ordan arabayla 10 dakika sürüyor Dikili'ye gitmesi.
Ben iki senedir tatil ne demekmiş anladım. Daha önce işimiz itibarı ile uzun süreler tatile çıkamazdık ve daha çok güney sahillerine giderdik. İki senedir ben de bir Ege aşığı oldum resmen.
Sevgiler..
aslı

 
At 1 Ağustos 2007 09:45, Blogger butterfly said...

Sevdacım çok teşekkür ederim:). Fotoğrafları bloguma taşıyarak sizlere tatlı esintiler yollamayı amaçlamıştım ben de, beğendiğine çok sevindim.
Gelin ve damatı herkes gördü benim gibi, demek ki yanlış benzetmemişim, hayırlısı artık:).
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 1 Ağustos 2007 09:54, Blogger butterfly said...

Ebrucum hoşbulduk:). Yazdıkların için çok teşekkürler..
Haklısın Dikili'nin içerisinde denize sıfır pek yazlık yok. Zaten bizim yazlığımız Dikili'ye çok yakın, Kabakum mevkiinde bir yazlık sitede. Bu kısımda, sahil şeridi boyunca yazlık siteler var. Tam emin değilim ama sanırım Salihleraltı'nın hemen altındaki bölümde deniz kıyısında oluyor Kabakum. Bizim sitemizin oldukça uzun bir sahil şeridi var. Bence yazlık almayı düşünüyorsanız çok güzel bir seçim olabilir. Daha ayrıntılı bilgi istersen mail ile haberleşebiliriz, ben de senin için bilgi toplarım.
Çok öptüm canım. Sevgilerimle:).
aslı

 
At 1 Ağustos 2007 10:14, Blogger butterfly said...

Loungetime, yazmayı unutmuşum; tavsiyene uyup mutlaka sarımsaklı yoğurtla da deneyeceğim deniz börülcesini.
Sevgilerimle.
aslı

 
At 1 Ağustos 2007 15:37, Anonymous Adsız said...

Merhaba bende bayıldım sitenizin resimlerine. bahçesinin büyüklüğü beni cezbetti birde sahile yakınlığı. Güle güle oturun. Allah bizede nasip etsin. Huriye

 
At 1 Ağustos 2007 16:41, Blogger butterfly said...

Selamlar Huriye,
Blogumu ziyaret edip de yorum bıraktığın için öncelikle teşekkürler. Yazdığın güzel kelimelere de ayrıca teşekkür ediyorum. Allah sizlere daha iyilerini nasip etsin.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 2 Ağustos 2007 10:48, Blogger Selen said...

Aslıcım,
Bence fal yakında evlilik görünüyor diyor :) Nerden mi biliyorum? Faldan anladığımdan değil de dost bloglardaki yorumlarını gördüğümden :)))

 
At 2 Ağustos 2007 14:46, Blogger butterfly said...

Selencim, ben de zaten bu yüzden böyle kendinden emin bir şekilde yorumladım falımı:). Sonra da "aaa bakın falım çıktı" diyeceğim:)).
Sevgiler..
aslı

 
At 21 Şubat 2008 14:06, Blogger nilly said...

Bende gecen sene sanal kahve diye resim ve video cekip koymustum bloguma ve aramalardan bakiyorum cogunlukla herkes o sekilde benim sayfami tiklamis. Hemen ilk sayfada mi cikiyorum ki bir suru kisi geliyor diye bende aratip bakarken sizin resminizi gordum :)

Herneyse, henuz birsey okuyamadim blogunuzda ama fal oyle guzel gorunuyorki yorum yazmadan gidemedim. Resmen dans eden gelin ve damat gorunuyor. En kisa zamanda tekrar ziyarete gelip okuyacagim. Bakali, falinizdan oncesi ve sonrasi nasilmis :)))

 
At 21 Şubat 2008 23:04, Blogger butterfly said...

Selam Nilly:)
Bu fal çıktığında ben de çok şaşırmıştım. Gelin ve damat çok belirgin şekilde çıkmıştı:). Sanırım falım gerçekleşiyor:))).
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home