Perşembe, Ağustos 02, 2007

AD BULMA GÜÇLÜĞÜ VE YAZ RÜYASI KURABİYELER

Genelde kafada oluşturulup ortaya çıkarılan tariflerde yaşadığım en önemli zorluk o tarife bir ad bulmak oluyor.
Dün de annem çok güzel bir kurabiye yapmış, onu bloguma koymak istedim (bu arada belirtmeden geçmemeliyim ki benim yoğunluklarım arasında iyi ki annem yeni bir şeyler deniyor da blogum şenleniyor:)). Ve yine aynı sorun, yani ad koyamama.
Annemle düşündük ne desek diye; “kurabiye”, “cevizli-üzümlü kurabiye”, “limon kokulu cevizli üzümlü kurabiye”… Bulduğumuz isimler ya çok yavan kalıyor ya da gereğinden uzun oluyordu. O sırada yanımızda bilgisayarıyla uğraşan abime sormak geldi aklıma ve ağzından çıkan ilk adı yazdım ben de; “Yaz Rüyası Kurabiye”. Birden çıkan bu isim oldukça yakıştı kurabiyemize; limon ve hindistan cevizinin ferahlatıcılığı “yaz”, ağızda dağılan kıvamı, üzüm ve cevizin lezzeti ise “rüya” kelimeleriyle çok iyi ifade ediliyordu.

İşte isim babasının abim olduğu kurabiyeler:

YAZ RÜYASI KURABİYE
Malzemeler:

1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında)
1 yumurta (sarısı hamurun içine akı kurabiyelerin üzerine kullanılacak)
1 çay bardağı süt
1,5 çay bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 limon kabuğu rendesi
1 avuç kuru üzüm
yarım su bardağı dövülmüş ceviz
aldığı kadar un
Üzerine: hindistancevizi
Yapılışı:

Öncelikle yağları, yumurta sarısını, sütü ve şekeri bir yoğurma kabında iyice karıştırıyoruz. Daha sonra bu karışıma cevizi, üzümü ve limon kabuğunu ekliyoruz. Unu ve kabartma tozunu eleyerek yavaş yavaş bu karışıma ilave ediyoruz ve fazla katı olmayan, ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayarak tepsiye diziyoruz, üzerlerine yumurta akı sürüp Hindistan cevizi serpiyoruz. 180 dereceye ısıtılmış fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.

Afiyet şeker olsun:).

Etiketler: ,

36 Comments:

At 2 Ağustos 2007 10:50, Blogger Selen said...

Aslıcım,
Senin annen de mutfakta ve harikalar yaratmış anlaşılan. Annenin ellerine sağlık... Bu arada aynı ilde yaşıyorsanız çok şanslısın, yoksa onlardan ayrılmak çok zor oluyor evlenince. Sadece haftasonları kalıyor görüşülebilecek. O zamanlarda da normal işlerini mi halletsen, aileyi ziyarete mi gitsen, ne yapsan şaşırıyor insan.. Çok sevgiler canım
(not: Kız sen Ege'nin neresindensin?)

 
At 2 Ağustos 2007 11:15, Anonymous Adsız said...

Aslı'cığım öncelikle hoşgeldin tekrar aramıza. Annenin de elelrine sağlık tabi bu güzel kurabiyeler için..

 
At 2 Ağustos 2007 11:42, Blogger İLKAY said...

Aslı Hanım Merhaba,

Nefis görünüyor kurabiyeler...Olsa da işyerinde yeseydim şimdi çayla...mmmmm...

Aslı Hanım bir de ben bir yardım rica ediyorum sizden...ben de yeni bir günlük açtım...fotğrafların üzerine yazı nasılekleniyor...hangi programı nasıl kullanıyorsunuz? Yardımcı olabilirseniz çooookkkk sevinirim...
Şimdiden teşekkür ederim...
Sevgilerimle,
ilkay
http://www.pastacipapatyalar.blogspot.com/

 
At 2 Ağustos 2007 11:56, Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Aslıcığım,

Kurabiye enfes olmuşa benziyor da ben en çok isim bulma noktasındaki detaya takıldım. Abim annem ve ben o kadar uzun zamandır bir arada bulunamadık ki, annem mutfakta yazısını yazdığım şu günlerde annemle yemek yapıp abime yedirmeyi o kadar istedim ki... Bak bana çok özlediğim birşey hatırlattın teşekkür ederim, en kısa zamanda bu ikisini bende toplamak lazım:))

Sevgiler,

 
At 2 Ağustos 2007 13:12, Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Çok lezzetli görünüyor. İsmine yakışan bir kurabiye olmuş bu kurabiye. Kokusu da buralara kadar geldi şimdi sanki.
Annenin ellerine sağlık Aslı.
Sevgiler,

 
At 2 Ağustos 2007 15:00, Anonymous Adsız said...

Aslı'cım kurabiyeler nefis görünüyor,adına yaraşır bir kurabiye olmuş, çayımın yanına aldım bir tane, anneciğinin ellerine sağlıok, sevgiler..

 
At 2 Ağustos 2007 15:12, Blogger butterfly said...

Selencim çok teşekkürler:).
Annemi yalnız bırakmaya gelmiyor zaten; işten döndüğümüzde, sabahtan akşama çeşit çeşit mamalar hazırlamış buluyoruz onu:). Çoğunlukla da televizyondan seyrettiği, dergilerde gördüğü farklı tarifleri deniyor ki bu en güzel yanı. Hal böyle olunca ben de bloğuma eklemeden geçmek istemiyorum:).
Ben evlendikten sonra da Ankara'da (aynı ilde) yaşayacağım, o yüzden içim bir nebze olsun rahat. Ama ben fazla anneci bir insanım ve bu beni biraz düşündürüyor, yine de bir şekilde alışacağım, başka çaresi yok:).
Ben aslen Ege'li değilim, yazlığımız orda (Dikili'de) ama Ege'yi o kadar çok seviyorum ki kendimi oraya ait gibi hissediyorum:).
Çok öptüm Selencim:).
aslı

 
At 2 Ağustos 2007 15:13, Blogger butterfly said...

Nailecim hoşbulduk:). Sizlerle olmayı, buraya yazmayı o kadar çok özlemişim ki..
Güzel yorumuna çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle:)
aslı

 
At 2 Ağustos 2007 15:23, Blogger butterfly said...

Selamlar İlkay:)
Öncelikle bloguma hoşgeldin, seni ve blogunu tanımak çok güzel.
Yazdığın güzel kelimelere teşekkür ederim.
Ben blogumda kullandığım resimlere fotoğraf eklemek için laptopumla birlikte gelen Microsoft Photo Standard 9'u kullanıyorum. Onda "insert text" (yazı ekle) seçeneği var, onu kullanarak istediğim yazıyı resmin üzerine yazabiliyorum. Bundan çok daha gelişmiş fotoğraf değiştirme programları da var, ayrıca her bilgisayarda bulunan "paint" ile de yapılabilir metin ekleme.
Umarım yazdıklarım sana yardımcı olmuştur.
Görüşmek üzere, sevgiler..
aslı

 
At 2 Ağustos 2007 15:29, Blogger butterfly said...

Papatyacım:)
Gerçekten dikkatini çeken "detay" benim için de çok değerli. Abim, annem ve ben'den oluşan topluluğumuzda yenen yemeklerin, için de bol bol kahkaha bulunan sohbetlerin tadına doyamam hiç:).
Umarım en kısa zamanda siz de bir araya gelir ve beraberce bol bol hasret giderirsiniz.
Sevgiler, öpücükler canım papatya:).
aslı

 
At 2 Ağustos 2007 15:31, Blogger butterfly said...

Burçincim çok teşekkür ederim. İsmi uymuş gerçekten de değil mi:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 2 Ağustos 2007 15:32, Blogger butterfly said...

Ebrucum çok teşekkür ederim, afiyet olsun:). Bir gün gerçeğini de ikram ederim umarım.
Sevgiler:).
aslı

 
At 3 Ağustos 2007 08:45, Blogger İLKAY said...

Aslıcığım merhaba,

cevabın için çok çok çok teşekkür ederim gerçekten...Acemi olunca insan bazen böyle sorması gerekiyor ve de cevap alabildiğim bir sen varsın...ilgine çok teşekkür ederim canım...
Ben de seni tanıdığım için çok mutluyum...İleride kimbilir belki şahsen de tanışırız...Adana'ya beklerim...Görüşmek dileğimle
Sevgilerimle,
İLKAY

 
At 3 Ağustos 2007 08:48, Blogger İLKAY said...

Aslıcığım şimdi aklıma geldi...
Senin blogunu izlediklerime ekliyorum...
Umarım bir sakıncası yoktur...
diyorum ya acemiyim bu işlerde diye::))
tekrar sevgiler
ilkay

 
At 3 Ağustos 2007 13:41, Blogger butterfly said...

Selamlar İlkay:)
Rica ederim, umarım işine yaramıştır bilebildiklerim. Yine soracakların olursa çekinmeden sor, elimden geldiğince yardım etmeye çalışırım.
Benim blogumu izlediklerine eklemenin tabiki hiçbir sakıncası yok, asıl sık sık ziyarete gelirsen çok mutlu olurum:). Ben de seni ekleyeceğim.
Sevgiler..
aslı

 
At 3 Ağustos 2007 15:24, Blogger İLKAY said...

Aslıcığımmmm desteğin için çok çok teşekkür ederim.....
Bloguma bakarsan sayende başardığımı görebilirsin::)))...
Beni izlediklerine ekleyeceğin için de çok sağol...
çok heyanlandım...
Sitene ilk ekleyen sen olacaksın...::)))
sevgilerimle,
ilkay
http://www.pastacipapatyalar.blogspot.com/

 
At 3 Ağustos 2007 15:28, Blogger pervin said...

aslı hanım gurabiyeleriniz nefis gözüküyor ellerinize sağlık bir hafta önce dikilideydik çarşıda açılmış yeni ufak bir pastaneden aynı gurabiyelerden birde tahinli gurabiye almıştık tadını unutamıyorum harikaydı istanbulda tahinli gurabiyeler aradım bulamadım eski ğaraja yakın bir memur bayan işletiyordu tavsiye ederim benimde ablam yaz kış dikilide oturuyor dikiliye selamlar... http://tahtakasik.blogspot.com/

 
At 3 Ağustos 2007 15:39, Blogger pervin said...

bunları orada olanlara tavsiyem sizde oradan ayrılmışsınız neyse birdahaki gidişimiz denk gelirse sizleri kahvemizi içmeye beklerim ...http://tahtakasik.blogspot.com/

 
At 4 Ağustos 2007 01:11, Blogger butterfly said...

İlkaycım rica ederim, paylaşabildiklerimin işe yaradığını, seni mutlu ettiğini bilmek beni çok sevindirdi:).
Siteni ekledim listeme.
Sevgiler:).
aslı

 
At 4 Ağustos 2007 01:15, Blogger butterfly said...

Selamlar Pervin, yazdığın güzel yorumlar için çok teşekkürler:). Ne büyük rastlantı demek siz de Dikili'deydiniz. Paylaştıkça ortak noktalar buluyoruz, bu harika:).
Tavsiyelerin aklımda, mutlaka değerlendireceğim.
Sevgiler..
aslı

 
At 5 Ağustos 2007 08:54, Blogger Nukhet said...

Sevgili Asli
Oncelikle hosgeldin tatilden. Tatil yaramis baksana hemen yaz ruyasii kurabiyelere gecmis. Bak o kadar zorlanmissiniz ama sonunda yakisan bir sey cikmis ortaya. Resimlere bakinca insanin agzina bir tane atasi geliyor. Sevgilerimle

 
At 5 Ağustos 2007 09:58, Blogger umran said...

Aslicim,
ne guzel ad ,yaz ruyasi kurabiyeleri.Annenin ellerine saglik.sevgiler Arizonadan

 
At 6 Ağustos 2007 00:24, Blogger butterfly said...

Nukhetcim teşekkürler, hoşbulduk:). Tatilde bol bol enerji topladım, sizlerle güzel paylaşımlarda bulunabilmek için geri geldim.
Güzel yorumun için teşekkürler canım.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 6 Ağustos 2007 00:25, Blogger butterfly said...

Umrancım çok teşekkürler, bulduğumuz adı beğenmen beni çok sevindirdi:).
Sevgiler ve kocamaan öpücükler:).
aslı

 
At 6 Ağustos 2007 12:45, Blogger Yasemin said...

aslicim, dur agzimin sularini toplarsam kurabiye hakkinda yorum yapabilecem :) ellerinize saglik anneninde senindee :)

 
At 6 Ağustos 2007 13:43, Blogger butterfly said...

Yasemincim:)), alemsin, güldürdün beni:).
Yorumun için çok teşekkürler.
Öpüldünüzzz:).
aslı

 
At 6 Ağustos 2007 14:29, Blogger loungetime said...

İsmide çok yakışmış kurabiyelere. Eminim ki ceviz ve üzümün etkiseyle tadı da şahane olmuştur. Ellerine sağlık
(hemşeri blog, ilkay)

 
At 6 Ağustos 2007 16:18, Blogger butterfly said...

Selamlar İlkaycım:)
Çok teşekkürler. Değişik bir isim koyma macerası oldu bu, eh fena da olmamış dimi?:)
Sevgilerrr;).
aslı

 
At 7 Ağustos 2007 10:17, Blogger sevdamavisi said...

Aslıcığım,
düşünmek uzun sürmüş ama güzel bir isim bulmuşsunuz. kurabiyelerin görüntüsü bu ismi hakediyor ellerine sağlık. sevgiler

 
At 7 Ağustos 2007 11:23, Blogger Bocuruk said...

Aslıcığım,
Tarif çok güzel. Güzel prensesime tek başına yaptırmayı düşünüyorum. Şu sıralar çok hevesli çünkü. Ellerine sağlık canım. Seni çok öptüm:)
Sevgilerimle...

 
At 7 Ağustos 2007 11:24, Blogger butterfly said...

Sevdacım çok teşekkürler güzel yorumların için:).
Sevgiler..
aslı

 
At 8 Ağustos 2007 00:13, Blogger butterfly said...

Bocurukcum güzel prenses annesinin yolundan yürüyor demek ki:). Ne güzel, biz de eskiden beri annemle mutfakta beraber olmayı çok severiz.
Güzel yorumun için çok teşekkürler canım.
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 8 Ağustos 2007 12:33, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Kurabiyelerinin adıda kendiside çok güzelmiş ellerine sağlık.
Hoşçakal.

 
At 8 Ağustos 2007 13:52, Blogger butterfly said...

Perihancım çok teşekkür ederim:).
Sevgilerr:).
aslı

 
At 8 Ağustos 2007 15:27, Blogger Hatice said...

Hoşgeldin Aslı, kurabiyeler nefis görünüyor, ismi de çok hoş olmuş, anneciğinin ellerine sağlık...sevgiler...

 
At 9 Ağustos 2007 09:48, Blogger butterfly said...

Hoşbulduk Haticecim:)
Yazdığın güzel sözler için çok teşekkürler.
Sevgiler;).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home