Perşembe, Ağustos 09, 2007

BİR DOĞUMGÜNÜ VE KENDİNİ BULAN CHEESECAKE TARİFİM:)

Dün benim için özel bir gündü; nişanlımın doğumgünü:). Doğumgünü için nasıl bir pasta yapmalıyım diye düşünürken sonuçta pasta yerine onun daha çok sevdiği cheesecake’i yapmaya karar verdim.
Bu sefer her zaman yaptığım cheesecake tarifimi biraz farklılaştırdım ve yapım aşamalarında ufak değişiklikler yaptım. En önemlisi de çoktandır farklı pek çok blogda rastladığım tepsiye su koyma yöntemini denedim; bu sayede gerçekten de cheesecake üzerinde çatlaklar oluşmadı. Ve bu yaptığım cheesecake bence şimdiye kadarkilerin en güzeli oldu.
Fotoğrafta görülen ufak kalp şeklindeki cheesecake doğumgünü çocuğuna aitti:). Buna ilaveten aynı malzemelerden diğer fotoğrafta görülen küçük kelepçeli kalıptaki cheesecake çıktı.




İşte artık benim favori cheesecake tarifim:

VİŞNELİ CHEESECAKE


Malzemeler:

2 paket Eti Burçak Bisküvi
2 çorba kaşığı erimiş tereyağ (kıvam için biraz da süt kullandım)
2 çorba kaşığı hindistancevizi
1 kutu labne peyniri
1,5 su bardağı süzme yoğurt (benim favorim Sütaş’ınki)
1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
3 yumurta
1 yemek kaşığı un
1 limon kabuğu rendesi
Üzeri için:
1 kutu dondurulmuş vişne
3-4 kaşık toz şeker
1 çorba kaşığı buğday nişastası
nişastayı ezmek için biraz su

Yapılışı:

Bisküvileri blendırda ezip, hindistancevizi, erimiş tereyağ ve sütle karıştırıp biraz katı bir hamur elde ediyor ve bunu kelepçeli bir kalıbın dibine ve yanlarına yayıyoruz. Kalıba bastırdığımız taban hamurumuzu buzdolabına kaldırıyoruz.
Diğer yanda bir karıştırma kabına labne peynirini alıp pürüzsüz hal alana kadar mikserle iyice çırpıyoruz. Üzerine süzme yoğurdu ve tozşekeri ilave edip, şeker eriyene kadar karıştırıyoruz. Unu ve limon rendesini de ekleyip biraz çırptıktan sonra yumurtaları teker teker ilave edip fazla köpürtmeden karıştırıyoruz. Daha sonra buzdolabından kalıbımızı çıkarıp tabanın üzerine bu karışımı döküyoruz. Fırını 165 dereceye ısıttıktan sonra fırın tepsimize biraz su döküyoruz ve kalıbımızı bu suyun üzerine oturtuyoruz. Bunu yapmadan önce kelepçeli kalıbın dışını alüminyum folyoyla sarmalıyız ki kalıbın kenarlarından su girmesin. Bu şekilde cheesecake hafifçe kızarmaya başlayana dek, yaklaşık 40-45 dakika pişiriyoruz ve fırını kapatıp, kapağını açmadan cheesecake’i içinde soğutuyoruz.
Üzeri için vişneleri bir tencereye alıyoruz. Üzerine şekeri (şekerin miktarını damak tadınıza göre ayarlarsanız daha iyi olur) ve suda ezdiğimiz nişastayı ilave edip kısa bir süre kaynatıyoruz. Vişneli karışım iyice soğuduktan sonra cheesecake’imizin üzerine yayıyoruz ve cheesecake’i buzdolabına kaldırıyoruz. Bu şekilde 1 gece beklerse ertesi gün çok daha lezzetli olacaktır (aslında buzdolabında ne kadar dinlenirse o kadar güzel oluyor).

EKLEME: Ben genelde küçük kelepçeli kalıbımı kullanıyorum ve bu ölçü tam geliyor. Standart boy kelepçeli kalıplar için bu ölçünün iki katını yaparsanız cheesecake'inizin yüksekliği daha iyi olur.

Herkese afiyet, bal, şeker, lokum olsun:))).

Etiketler: , ,

36 Comments:

At 9 Ağustos 2007 11:27, Blogger Defne said...

Aslıcığım, nişanlına seninle geçireceği mutlu ve sağlıklı yaşlar dilerim. Cheesecake müthiş ve bence de çok güzel bir doğumgünü pastası olmuş, ellerine sağlık.

Sevgiler.

 
At 9 Ağustos 2007 11:46, Blogger Pembelinin Mutfağı said...

Aslıcım nişanlının doğum günü kutlu olsun, nice sağlıklı mutlu ve huzurlu yıllar dilerim. Cheesecake güzel olmuş ellerine sağlık.

 
At 9 Ağustos 2007 12:39, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Canım doğum günü için hazırlamış olduğun ( VİŞNELİ CHEESECAKE ) harika olmuş ellerine sağlık.
Aslı bu arada seni yeni sitem olan http://www.tatilveotel.blogspot.com/ un linklerine ekledim. Sende benim yeni sitemide linklerine eklersen çok sevinirim.
Sevgiler…

 
At 9 Ağustos 2007 13:07, Blogger mutfaközlemi said...

merhaba,
ellerinize sağlık nefis görünüyor..
"artık bende blogspotçuyum banada beklerim .."

sevgiler-özlem

www.sofradakiler.blogcu.com
www.mutfakozlemi.blogspot.com

 
At 9 Ağustos 2007 13:38, Blogger Bocuruk said...

Aslıcım,
Nişanlına seninle birlikte geçireceği nice yaşlar diliyorum. Tarifini deneyeceğim çünkü birkaç denemem oldu bu konuda ama ben tamam oldu diyebileceğim bir peykek yapamadım henüz. Gerçi evde benden başka da seven yok. Ama olsun, yapacağım:))Ellerine sağlık canım. Seni çok öptüm.
Sevgilerimle...

 
At 9 Ağustos 2007 13:50, Blogger butterfly said...

Defnecim öncelikle, blogunda seni tekrar görmek harika, hoşgeldin:).
Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim:).
Sevgiler, kocamaan öpücükler:).
aslı

 
At 9 Ağustos 2007 13:52, Blogger butterfly said...

Pembelicim çok teşekkür ederim:). Tanrı hepimize sevdiklerimizle beraber geçireceğimiz güzel yıllar nasip etsin.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 9 Ağustos 2007 13:54, Blogger butterfly said...

Perihancım güzel yorumun ve linkimi eklediğin için çok teşekkürler:).
Ben de senin yeni blogunu ekleyeceğim.
Sevgilerr;).
aslı

 
At 9 Ağustos 2007 13:56, Blogger butterfly said...

Selamlar Özlem,
Öncelikle bloguma hoşgeldiiiin demek istiyorum:). Seni tanımak güzel.
Siteni linklerime ekleyeceğim ki daha sık görüşelim;).
Sevgilerimle...
aslı

 
At 9 Ağustos 2007 14:01, Blogger butterfly said...

Bocurukcum,
Ne güzel dilekler bunlar, çok teşekkür ederim:).
Umarım benim tarifimi dener ve memnun kalırsın. Sonucu çok merak ediyorum (gerçi benim denemelerimin en başarılı finali oldu bu tarif:)).
Sevgiler, öpücükleeer:).
aslı

 
At 9 Ağustos 2007 14:21, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Aslı canım cooooooooooooooooooooooooooooook teşekkür ediyorum.
Sevgiler...

 
At 9 Ağustos 2007 14:30, Blogger butterfly said...

Perihancım, ne demek, zevkle:).
Sevgiler..
aslı

 
At 9 Ağustos 2007 18:42, Anonymous Adsız said...

Aslı'cım nişanlının doğumgünü kutlu olsun canım. Cheesecake pastasıda nefis olmuş.Vişnelerin görüntüsüne bayıldım. Evliliğinizde hep böyle tatlı geçsin inşallah. Öpüyorum, sevgiler..

 
At 10 Ağustos 2007 00:17, Anonymous Adsız said...

merhaba;

canımcım senin bu cheesecake görüntüsüyle bende kendimi buldum :):):):)

nefis bişey ellerine sağlık

sevgiler

 
At 10 Ağustos 2007 09:53, Blogger butterfly said...

Ebrucum çok teşekkür ederim:). Umarım güzel temennilerin gerçek olur..
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 10 Ağustos 2007 09:54, Blogger butterfly said...

Esracım çok teşekkür ederim. Cheesecake'im pek artistik pozlar verdi bana:).
Sevgileeer canım:)).
aslı

 
At 10 Ağustos 2007 10:20, Blogger Hatice said...

Aslı'cığım nişanlının doğum günü kutlu olsun, birlikte mutluluk ve sevgiyle daha nice seneler geçirmenizi dilerim...
cheesecake de süper görünüyor, ellerine sağlık...

 
At 10 Ağustos 2007 10:44, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Bu mübarek günde dilerim hepimizin duaları kabul olsun. İyi kandiller dilerim.
Sevgiler…

 
At 10 Ağustos 2007 10:56, Blogger yaban mersini said...

sevgili aslı..cheesecake yeni keşfettigim ama çok sevdigim bir lezzet..senin yaptığında harika görünüyor.selamlar.

 
At 10 Ağustos 2007 14:20, Blogger Tijen said...

Kutlu mutlu yıllar ve de tabii afiyet olsun!

 
At 10 Ağustos 2007 14:38, Blogger butterfly said...

Haticecim güzel dileklerin için çok teşekkür ediyorum.
Güzel bir haftasonu dileklerimle:).
Sevgiler..
aslı

 
At 10 Ağustos 2007 14:39, Blogger butterfly said...

Perihancım senin de kandilin mübarek olsun canım.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 10 Ağustos 2007 14:44, Blogger butterfly said...

Süheylacım cheesecake ile tanıştım tanışalı ben de bayılıyorum:).
Güzel kelimelerine çok teşekkürler.
Sevgileeeer:)..
aslı

 
At 10 Ağustos 2007 14:45, Blogger butterfly said...

Tijencim çok çoooook teşekkürler.
Ben de sana şeker tadında bir haftasonu diliyorum:).
Sevgileeer..
aslı

 
At 10 Ağustos 2007 18:13, Blogger Selen said...

Bundan sonraki yeni yaşları karı-koca ve mutlu kutlamanız dileğiyle Aslıcım, öpüyorum

 
At 10 Ağustos 2007 23:37, Blogger butterfly said...

Ayy Selencim bu ne güzel bir dilek böyle:), inşallah mutlu sağlıklı yıllar geçiririz hepimiz sevdiklerimizle birlikte..
Sevgiler canımcım:).
aslı

 
At 12 Ağustos 2007 00:58, Blogger serinmavi said...

mutlu yıllar diliyorum nişanlına...Eline sağlık cheesecakeler süperr görünüyor...Selamlar...........

 
At 12 Ağustos 2007 13:29, Blogger butterfly said...

Serinmavicim çok teşekkür ediyorum güzel yorumun için.
Sevgilerimlee:)
aslı

 
At 13 Ağustos 2007 14:21, Anonymous Adsız said...

Aslıcım bence harika bir seçim yapmışsın görüntüsü harika olmuş ellerine sağlık.Nişanlının da dpğum gününü kutluyorum sevgiler selamlar.

 
At 14 Ağustos 2007 01:17, Blogger butterfly said...

Pastacı Kız, çok teşekkür ederim:), cheesecake'i bir de böyle tek kişilik porsiyonda denemek istedim, hem de günün anlamına uygun oldu:).
Sevgilerimle...
aslı

 
At 14 Ağustos 2007 15:26, Blogger Bocuruk said...

Aslıcım,
Yaptım cheesecake tarifini. Çok lezzetli oldu. Evdekiler beğendiler bu defa. Eşim "bak bu sefer çok güzel olmuş" dedi. Ama kalıbı büyük kullandım sanırım seninkinden daha ince oldu. Yine de nefisti. Teşekkürler canım:))
Sevgilerimle...

 
At 15 Ağustos 2007 09:55, Blogger butterfly said...

Bocurukcum tarifimi deneyip memnun kalman beni çok sevindirdi:).
Ben cheesecake'in bir kısmını küçük kalp kalıba koyduğum için kalanını da küçük bir kelepçeli kalıba koydum (tam ölçüsünü bilmiyorum ama 18 cm'lik olabilir). Bu benim şimdiye kadar yaptığım en yüksek cheesecake oldu ama bu sadece kalıp seçiminden kaynaklanıyor. Önce yaptıklarım da hep ince olurdu ama tadı yine güzel olurdu. Oyüzden sadece görsellik için daha küçük bir kalıp kullanıp istediğin sonuca varabilirsin canımcım.
Senin de ellerine sağlık:). Çok öpüyorum.
aslı

 
At 9 Eylül 2007 18:46, Blogger Zen said...

bu pasta çok güsel gösüküoo.bir cheescakesever olarak tarifini aldım hemen , anneme yaptıracağım : )ellerinise sağlık ..çok güzel bir hediye bu...benim doğumgünümde biri böyle bi pasta hediye etse çok mutlu olurdum : )

 
At 10 Eylül 2007 23:11, Blogger butterfly said...

Sevgili Seineb,
Yazdığın güzel sözler için çok teşekkürler:). Umarım tarifi dener ve seversiniz.
Sevgiler;).
aslı

 
At 9 Ekim 2008 00:55, Blogger zynp said...

merhabalar.bu labne kaç gr acaba şimdiden teşekkürler.

 
At 9 Ekim 2008 10:00, Blogger butterfly said...

Zynp benim kullandığım Pınar'ın küçük boy labne peyniri (sanırım 200 gr).
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home