Pazar, Ağustos 19, 2007

YE#25 KAHVALTI: MISIRLI KAHVALTI ÇÖREĞİ VE KISA BİR MOLA DAHA:)

Kahvaltı etkinliği için tatlı bir kek tarifi vermiştim. Bu kez de içinde mısır unu olan tuzlu bir çörek tarifi veriyorum. Böylece kahvaltıda tatlı lezzetlerden hoşlananlar kadar tercihini tuzlulardan yana yapanlara da hitap edebilirim diye düşündüm:).
Bu yazıda bir de küçük “veda” yapacağım. Şimdi diyeceksiniz “kelebek de bu sene amma tatil yaptı” diye. Valla suç benim değil, ben şu an için hala bizimkilere (annem-babam) bağlı olduğum için (ki bu durumdan hiç mi hiç şikayetçi değilim aslında;)), onlar nereye ben oraya:).
Seçim için yarıda kestiğimiz tatili tamamlamaya gidiyoruz şimdi. Oradan sizlere bol bol deniz havası, dalga sesi ve güneş parıltısı getirmeyi planlıyorum:). Siz de benim yokluğumda beni özleyin:), geldiğimde kocamaaaan bir kucaklaşma yapalım…

Şimdi sıra tarifimize gelsin. Herkese afiyet, bal, şeker olsun:).


Mısır Unlu Çörek

Malzemeler:
4 adet yumurta
yarım su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
3 yemek kaşığı yoğurt
1,5 su bardağı mısır unu
1,5 su bardağı un
1 paket hellim peyniri (tavla zarı gibi doğranmış)
1 su bardağı konserve mısır
3 adet sosis (tavla zarı gibi doğranmış, bir kısmını da üzerini süslemek için yuvarlak doğrayabiliriz)
1 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu

Yapılışı:
Bir karıştırma kabında yumurtaları tuz ile iyice köpürtene kadar mikserle karıştırıyoruz. Daha sonra sırasıyla yağı, sütü, yoğurdu, unları ve kabartma tozunu ekliyoruz. Hepsini iyice karıştırdıktan sonra sosisin bir kısmını süsleme için ayırıp, geri kalan sosisleri, hellim peynirini ve mısırı ilave ediyoruz. Son olarak bu karışımı; yağlayıp, mısır unu serptiğimiz fırın kabına boşaltıyoruz. Ben bu malzemelerle fotoğrafta görünen iki borcam tepside pişirdim. Birini, ayırdığım sosislerle süslerken diğer tepsiyi sade bıraktım. Çöreğimizi 175 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz, daha sonra dilimleyerek servis yapıyoruz.
Not: Ben tatildeyken yorumlara cevap yazamazsam kusura bakmayın arkadaşlarım. Ara ara fırsat bulup bağlanmaya çalışacağım yine de:).

Etiketler: ,

26 Comments:

At 20 Ağustos 2007 01:05, Blogger serinmavi said...

Aslı ellerine sağlık canım,çok güzel görünüyor.Ve iyi tatiller diliyorum :) tadını çıkar,yaz bitti neredeyse....Selamlar...

 
At 20 Ağustos 2007 05:18, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Oncelikle ellerine saglik, her zamanki gibi harikalar yaratmissin. Bu arada ben 3 gun once dondum, kendime gelmem biraz vakit alacaga benzer. Ankara'da seninle gorusebilmeyi cok istedim ama yapamadik seninle. Bir daha ki sefere umarim. Iyi bir hafta diliyorum, sevilerimle.

 
At 20 Ağustos 2007 11:12, Anonymous Adsız said...

Sevgili Asli,

Öncelikle Kutluyorum böyle güzel bir siteyi oluşturup, bizleri bu güzel lezzetlerden 'sanal ortamda da olsa' mahru bırakmadığın için.
Seninle gurur duyuyorum ve bu çalışmalarını geniş kitlelere ulaştırmanı diliyorum.
Ha! Ben kim miyim?
Biraz kıskandıracağım okuyanları ama bu sitedeki lezzetleri bizzat Aslı'nın ve Annem'in elinden tatmış olan ve Site'de sözü geçen Abiyim.

 
At 20 Ağustos 2007 13:43, Blogger Bocuruk said...

Canım,
Ellerine sağlık. İyi tatiller:)
Sevgilerimle...

 
At 20 Ağustos 2007 15:06, Blogger butterfly said...

Serinmavicim çok teşekkür ederim güzel sözlerin için:). Tatilin tadını çıkarmaya çalışıyorum. Bir de, sanki bu yaz hiç bitmeyecekmiş gibi,baksana hala sıcaktan kavruluyoruz.
Kendine iyi bak canım.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 20 Ağustos 2007 15:13, Blogger butterfly said...

Aybikecim evine hoşgeldin diyelim o zaman:).
Umarım sorunsuz bir yolculuk geçirmişsindir ve bir an önce üzerindeki yorgunluğu atabilirsin.
Sen Ankara'dayken seninle buluşabilmeyi nasıl istedim bir bilsen ama o hafta için doktor yüzünden işimi bir hayli aksatmıştım, buluşma gününde işleri ayarlayıp da çıkamadım. Ama seninle telefonda konuşmak, dost sesini duymak bile çok güzeldi:). İnşallah bir dahaki gelişinde buluşup bol bol sohbet etme fırsatı buluruz. Eh, o zamana dek sanal evlerimizde birbirimize konuk olmaya devam ederiz biz de:)).
Sevgiler ve kocaman öpücükler:).
aslı

 
At 20 Ağustos 2007 15:16, Blogger butterfly said...

Oooo kimleri görüyorum kimleri:). Canım abim seni burda görmek ne güzel. Yazdığın güzel kelimelere çok teşekkür ediyorum, umarım bunlara layık olabilirim:).
Kendine çok çok iyi bak canım benim.
Öpüyorum.
aslı

 
At 20 Ağustos 2007 15:17, Blogger butterfly said...

Bocurukcum çok teşekkür ediyorum canım.
Kocaman öpüyorum:).
aslı

 
At 20 Ağustos 2007 20:33, Blogger Selcen Şenocak said...

Aslı'cığım ellerine sağlık hepsi çok güzel görünüyor Yaz Rüyası kurabiyeni denedim nefis oldu tarif için teşekkürler Sevgilerimle iyi tatiller...

 
At 21 Ağustos 2007 11:45, Anonymous Adsız said...

Aslı'cım tatlısıda,tuzlusuda nefis olmuşlar. Ben her ikisindende alayım. Sanada iyi tatiller diliyorum. İyice dinlen, enerji topla. Öpüyorum,sevgiler..

 
At 21 Ağustos 2007 16:46, Blogger KMKGB said...

offf canım çok çekti, yanında da peynir ve çay mmmmm.... ben mutfağa doğru yol alayım şimdiden :)

 
At 21 Ağustos 2007 19:12, Blogger NiNo said...

mmm enfes gorunuyor ellerinize saglik

 
At 22 Ağustos 2007 19:52, Anonymous Adsız said...

çörek harika canım

ellerine sağlık;

veeeeeeeeeeeeeeee biz senin kusuruna bakmayız sen git eğlen gez

iyi tatiller canım

sevgiler

 
At 23 Ağustos 2007 10:27, Blogger butterfly said...

Almulacım çok teşekkür ederim:). Yaz rüyası kurabiyeyi deneyip memnun kalman beni çok sevindirdi. Eminim senin hamarat ellerinde çok daha güzel olmuştur.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 23 Ağustos 2007 10:30, Blogger butterfly said...

Ebrucum tatlısından da tuzlusundan da sana kocaman bir tabak yolluyorum, afiyet bal olsun:).
Güzel dileklerin için çok çok teşekkür ederim.
Sevgiler, öpücükler:)
aslı

 
At 23 Ağustos 2007 10:31, Blogger butterfly said...

İnanccım ooo, senin de ellerine sağlık o zaman:). Umarım beğenirsin.
Sevgiler;).
aslı

 
At 23 Ağustos 2007 10:31, Blogger butterfly said...

Nihancım çok teşekkürler güzel yorumun için.
Sevgiler:).
aslı

 
At 23 Ağustos 2007 10:33, Blogger butterfly said...

Esracım çok teşekkürler canım.
Biliyordum, dostlarım bakmaz benim kusuruma:). Ben biraz enerji toplayıp döneceğim aranıza:).
Çok öptüm:).
aslı

 
At 24 Ağustos 2007 08:55, Blogger Yasemin said...

kelebegim nede guzel yapiosun boyle kacarak zaten bu sicaklarda durulmaz buralarda! hadi bakalim iyi tatiller olsun canim.. ayrica misirli corek super ;) ellerine saglik!!

 
At 24 Ağustos 2007 14:55, Blogger Ferhanca said...

Harika görünüyor tarifler .afiyet olsun ,ellerine sağlık..
Ben cheesecake tarifini aldım en kısa zamanda denyeceğim .inşallah senin kek kadar güzel olur..

 
At 1 Eylül 2007 06:08, Blogger Unknown said...

Asli'cim,
Hadi ben geldim simdi sen git bakalim:)elbet bir gun cakisicaz nasilsa...Iyi tatiller sana.

 
At 2 Eylül 2007 22:00, Blogger butterfly said...

Yasemincim çok teşekkür ederim:).
Bu sene sıcaklar hiçbir yerde peşimizi bırakmadı gerçi ama yine de sıcaklarda deniz kenarında olmak gibisi yok, çok haklısın.
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 2 Eylül 2007 22:02, Blogger butterfly said...

Ferhancım güzel yorumun için çok teşekkür ederim:).
Umarım cheesecake tarifimi dener ve memnun kalırsın. Eminim sen o maharetli ellerinle çok daha güzelini yaparsın.
Sevgilerimle :).
aslı

 
At 2 Eylül 2007 22:13, Blogger butterfly said...

Gülenaycım gerçekten öyle oldu, nöbetleşe tatil yaptık:).
Umarım bir gün gerçekten de karşılaşırız.
Sevgiler, öpücüklerrr:).
aslı

 
At 5 Eylül 2007 18:07, Blogger Selen said...

Aslıcığım,
Tam gene mi tatil diyecektim ki vazgeçtim. Ailenle olmanın tadını çıkart. Bu günler geri gelmeyecek ;)
Ben sosisli çöreği daha çok beğendim. Üstü yuvarlaklı çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım. İyi tatiller

 
At 5 Eylül 2007 18:25, Blogger butterfly said...

Selencim aslında geçen hafta döndüm ama bir türlü siteye yeni birşeyler ekleyemedim. Sanırım tatil havasından pek kolay çıkamıyorum ben:).
Şimdilik bizimkiler nereye ben oraya. Evlenmeden önce onlarla geçireceğim muhtemelen son tatildi bu, o yüzden tadını çıkartmaya çalıştım ben de:).
Güzel yorumun için teşekkürler canım.
Sevgiler:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home