Salı, Ağustos 14, 2007

YE#25 KAHVALTI: KAHVALTI KEKİ

Yine bir etkinlik daha geldi çattı:). Bu sefer konumuz “kahvaltı”. Öncelikle etkinliğimize ev sahipliği yapan İrem ve Sahra’ya seçtikleri bu kapsamlı ve güzel konu için teşekkür ediyorum. Ve daha şimdiden etkinliğe gelecek birbirinden güzel tarifleri sabırsızlıkla bekliyorum.
Zaman su gibi akıp geçiyor sanki, haftasonu geçti yeni bir haftaya başladık derken yine ortalayıveriyoruz haftayı. Haftanın o yoğun koşuşturmacaları arasında çoğumuz kahvaltı etmeyi ihmal ediyoruz ya da sağlıksız şeylerle geçiştiriyoruz. Ama aslında en çok önem vermemiz gereken öğündür kahvaltı. Küçüklüğümüzden beri ailemin, bana ve abime kazandırdığı en güzel alışkanlıklardan biri kahvaltıyı sağlam yapmaktı. Bize göre güne iyi başlamanın, gün içinde güçlü ve zinde olmanın sırrı kahvaltıyı iyi yapmaktan geçiyor.
Bir de biz, kahvaltılarda hem farklı tat bulundurma açısından, hem de içine koyduğumuz malzemelerin besleyiciliği sayesinde başlı başına kahvaltı sayılabileceğinden, çoğunlukla kek ve kurabiyeler yaparız kahvaltılarımız için. Ben de bu sefer kahvaltılarımızın olmazsa olmazı haline gelen klasik kekimizi elma dilimleriyle süsleyip pişirdim.

Yanında bir bardak çayla bu kekten yenen bir dilim; gerçekten hem pratik hem de besleyici bir kahvaltı alternatifi.
Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

ELMALI KAHVALTI KEKİ

Malzemeleri:
4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
yarım su bardağından biraz fazla sıvıyağ
1 su bardağı süt
2,5 su bardağı un (ben tam buğday unu kullandım)
yarım su bardağı buğday nişastası
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 su bardağı kuru üzüm
1 yemek kaşığı tarçın (yoğun tarçın aroması sevmeyenler 1 tatlı kaşığı kullansa daha iyi olur)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 adet elma

Yapılışı:

Öncelikle yumurtalarla şekeri, şeker eriyene kadar güzelce çırpıyoruz. Daha sonra yağı, sütü, unu, nişastayı, vanilyayı, kabartma tozunu, tarçını, cevizi ve üzümü de ekleyip iyice karıştırıyoruz. Yağladığımız kek kalıbına karışımı döküp üzerine soyup ince ince doğradığımız elmaları diziyoruz (ben parlaklık vermesi açısından elma dilimlerinin üzerine biraz üzüm pekmezi sürdüm). 175Cº’de 40-45 dakika kadar pişiriyoruz.

Etiketler: , ,

30 Comments:

At 14 Ağustos 2007 09:36, Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Aslıcığım,

Şeker benim hayatımın vazgeçilmezlerinden biri lsa da kahvaltıda tatlı yiyemeyenlerdenim. Ama sizin bu alışkanlığınız kahvaltıda pişirdiği keki reçele batırıp yiyen kuzenimi anmama vesile oldu:)

Ellerine sağlık canım,

Sevgiler,

 
At 14 Ağustos 2007 09:50, Blogger İLKAY said...

Aslıcığım merhaba,

Kek nefis görünüyor ...ellerine sağlık...
Kahvaltıda benim oda komşum(işyeri komşum yani) kekin üzerine bir de reçel, sarelle filan sürüp yer vallahi::)))
Ben de şekersiz çayla keklere bayılırım ama reçelsiz::)))Sabah,öğle,akşam yiyebilirim kekini...
Sevgilerimle,
İlkay

 
At 14 Ağustos 2007 15:22, Anonymous Adsız said...

Aslı'cım bol malzemeli, nefis, lezzetli, mis kokulu bir kek olmuş. Ellerine sağlık canım, sevgiler..

 
At 16 Ağustos 2007 00:56, Blogger butterfly said...

Papatyacım çok teşekkür ederim:).
Abimle benim bu alışkanlıktan da tuhaf alışkanlıklarımız var; mesela peynirli sigara böreğini reçele batırıp yemek gibi:)). Gerçekten de damak tadı taa küçük yaşlarımızda şekilleniyor galiba.
Sevgiler, öpücükler;).
aslı

 
At 16 Ağustos 2007 00:58, Blogger butterfly said...

İlkaycım gerçekten de herkesin farklı farklı alışkanlıkları var. Benim de favorim senin gibi keki şekersiz çayla yemek:).
Yorumun için çok teşekkürler.
Sevgilerrr:).
aslı

 
At 16 Ağustos 2007 00:59, Blogger butterfly said...

Ebrucum bunlar bir kekin duyup duyabileceği en güzel sıfatlar sanırım:).
Çok teşekkür ederim canım.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 16 Ağustos 2007 15:27, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Canım ellerine sağlık.
Sevgiler...

 
At 16 Ağustos 2007 20:32, Blogger butterfly said...

Perihancım çok teşekkürler:).
Kocamaaan öpüyorum.
Sevgiler..
aslı

 
At 17 Ağustos 2007 11:33, Blogger Selen said...

Canım,
elmalı keke bayılırım ellerine sağlık. Çayla da harika gider.
Sevgiler

 
At 17 Ağustos 2007 13:07, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

 
At 17 Ağustos 2007 13:10, Blogger Defne said...

Elma deyince akan sular durur bende :). Kek çok hoş görünüyor ve kahvaltıda tatlı yemeyi sevenler için de iyi bir alternatif. Ellerine sağlık Aslıcığım.

Sevgiler.

 
At 17 Ağustos 2007 14:50, Blogger Bocuruk said...

Aslı'cığım,
Kek çok güzel ellerine sağlık. Senin cheesecake i denedim sayfamda da yayınladım bir bak istersen. Tarif için buradan da teşekkürler:))
Sevgilerimle...

 
At 17 Ağustos 2007 23:03, Blogger butterfly said...

Selencim çok teşekkürler canım:). Gerçekten çayla bu kek çok güzel gidiyor.
Sevgileeeer;).
aslı

 
At 17 Ağustos 2007 23:04, Blogger butterfly said...

Perihancım çok sağol:). Ben de sana harika, eğlenceli, dinlenceli bir haftasonu diliyorum canım:).
Öpüyorum;).
aslı

 
At 17 Ağustos 2007 23:08, Blogger butterfly said...

Defnecim, elma benim de en sevdiğim meyvadır ve içinde elma olan hemen hemen herşeyi severim:). Elma çayı, elma kurusu, elmalı pasta-kurabiye, elma şekeri...Benim elma listem uzar gider:).
Güzel yorumun için çok teşekkürler canım.
Harika bir haftasonu dilerim.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 17 Ağustos 2007 23:22, Blogger butterfly said...

Bocuruk'um sayfana baktım; çok teşekkürler canım tarifimi deneyip beğenini aktardığın için. S
en cheesecake'im ince oldu diyince ben de çok ciddi bir durum var sandım ama bence gayet güzel olmuş. Benim ilk yaptığım cheesecake sanırım 1,5-2 cm kalınlığındaydı:). İşin sırrı kek kalıbının büyüklüğüyle oynamakta galiba. Aslında 3-4 paket labne peyniri kullanıp çok daha kalın cheesecakeler elde edebiliriz ama o kadar peynir olunca sanki çok kalori alacakmışız korkusu hasıl oluyor bende:). O yüzden tariflerimde labneyi hep 1 pakette sınırlı tuttum.
Ooo çok yazmışım yine:). Tekrar çok teşekkürler ve ellerine sağlık canım.
Sevgileeer:).
aslı

 
At 19 Ağustos 2007 01:51, Blogger yaban mersini said...

cnmm..süpersin..keke kahvaltı keki adını vererek yeni bir keşif yapmıssın ve kahvaltı etkinligine kekle katılma başarısını göstermissin..süper bir fikir..ben kek yerim her zaman ve mekanda o sebebten farketmez..kahvaltı keki,geceyarısı keki,iftar keki,beşçayı keki..hiç farketmez..selamlar.

 
At 19 Ağustos 2007 14:15, Blogger butterfly said...

Canım Süheylacım, çok teşekkür ederim:). Ben de aynen senin gibiyim; güzel bir dilim keke hiçbir zaman hayır diyemeyenlerden:)).
Sevgilerimle;).
aslı

 
At 19 Ağustos 2007 15:31, Anonymous Adsız said...

canim kekin cok guzel kabarmis cokta lezzetli gorunuyor
ellerine saglik
bende sabah cayimin yaninda tatli birseyler yemeye bayiliyorum
ahhhhhhh birde kilolar olmasa.88
sevgiler.nurcan
www.yenitadlar.blogcu.com

 
At 20 Ağustos 2007 10:57, Anonymous Adsız said...

Sevgili Asli,
oncelikle kek nefis duruyor ellerine saglik.Ben kahvaltida hic kek yememisim aslinda guzel bir alternatief tarif icin tessekkurler.
sevgilerimle
Emel-www.turkserecepten.wordpress.com

 
At 20 Ağustos 2007 12:12, Blogger yemek said...

Aslı, ellerine sağlık.
Bir bardak çayla ne güzel yenir.
Selamlar...

 
At 20 Ağustos 2007 13:13, Anonymous Adsız said...

Kek tek kelimeyle harika benim gibi tatlı düşkünü için ise harikabir seçim olmuş ellerine sağlık

 
At 20 Ağustos 2007 15:23, Blogger butterfly said...

Nurcancım öncelikle bloguma hoş geldin, bıraktığın güzel yorum için çok teşekkürler:).
Ben de çay yanında keke bayılanlardanım.
Kilolar büyük problem tabi ama bu kekte sadece sıvıyağ var, şekeri çok fazla değil, tadını daha çok kuru üzümden alıyor ve ben tam buğday unuyla yapıyorum. Böylece bu kekten yenen bir dilim öyle çok da vicdan azabı yaratmıyor kilolar açısından. Canın tatlı çektiğinde nispeten sağlıklı bir alternatif yani:).
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 20 Ağustos 2007 15:26, Blogger butterfly said...

Sevgili Emel blogumu ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler.
Kahvaltıda keki mutlaka denemelisin, gerçekten güzel oluyor:).
Sevgilerr:)
aslı

 
At 20 Ağustos 2007 15:27, Blogger butterfly said...

Lavantincim çok teşekkürler.
Evet, çay kek yanında kesinlikle harika bir seçim:).
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 20 Ağustos 2007 15:29, Blogger butterfly said...

Yeşimcim çok sağol canım.
Tatlı düşkünü biri, bir diğer tatlı düşkününün halinden iyi anlar:). Bu kek bu yüzden bizler için.
Kendine iyi bak canım, sevgiler...
aslı

 
At 20 Ağustos 2007 15:30, Blogger Nukhet said...

Ellerine saglik Asli. Vallahi gercekten kahvaltiya da ne iyi gider kek degil mi? Sevgiler

 
At 20 Ağustos 2007 18:36, Blogger Nilay Cinisli said...

Çok hoş gerçekten de..Ben bu kekin farklı bir versiyonunu yapıyorum..Hem kahvaltılara hemde ikindi çaylarının yanına çok yakışıyor.
Ellerine sağlık..
Sevgiler

 
At 29 Ağustos 2007 09:29, Blogger butterfly said...

Nükhetcim çok teşekkürler:). Sen de benim gibi kahvaltıda kek sevenlerdensin demek...
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 29 Ağustos 2007 09:30, Blogger butterfly said...

Merhaba Nilay,
Eminim senin kekin de çok güzel oluyordur.
Yazdığın güzel kelimeler için çok teşekkürler:)
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home