Pazar, Eylül 30, 2007

ANNE USULÜ: SÜTLÜ KIRMIZI MERCİMEK ÇORBASI

Lezzetinden her zaman emin olduğunuz yemekler vardır ya..Hani yerken, daha ilk lokmasında beğeninizi belirten sözcükler dökülüverir ağzınızdan ister istemez, işte tarifini vereceğim çorba da böylesi güvendiğim bir yemek. Şimdilerde iftar sofralarında mideye dost güzel bir başlangıç önerisi, soğuk kış günlerinde içinizi sımsıcak ısıtacak bir kurtarıcı, bütün misafir sofralarınıza gönül rahatlığıyla (lezzeti konusunda garanti verebilirim:)) taşıyabileceğiniz bir çorba olduğunu düşündüğümden tarifini paylaşmak istedim. Tarif yine canım anneciğimden. Zaten o ne pişirse bana güzel geliyor ama bu çorba kesinlikle bambaşka..

SÜTLÜ KIRMIZI MERCİMEK ÇORBASI


Malzemeler:


2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 adet orta boy kuru soğan
2 silme yemek kaşığı un
1 su bardağı kırmızı mercimek
1 su bardağı süt (aslında bu miktar tamamen çorbanın kıvamına bağlı)
tuz
tereyağ
kuru nane

Yapılışı:

Kuru soğanı yemeklik doğrayıp sıvıyağ ile birlikte sararana dek kavuruyoruz. Üzerine unu ekleyip, unun kokusu çıkana dek kavurmaya devam ediyoruz. Ardından iyice yıkadığımız mercimekleri ilave edip bir süre karıştırdıktan sonra üzerine 4 bardak kadar kaynar su ve arzu ettiğimiz kadar tuz ekliyoruz. Ocağın altını kısıp mercimekler iyice yumuşayıp çorba kıvam alana kadar kaynatıyoruz. Çorba kaynadıktan sonra ocağı kapatıp, bir el blendırıyla (yoksa süzgeçten de geçirebiliriz) pürüzsüz bir hal alana kadar karıştırıyoruz (çorba bu aşamada biraz koyu kıvamlı olmalı). Çorba iyice soğuduktan sonra istediğimiz kıvama gelene kadar soğuk süt ekleyip çorbayı seyreltiyoruz. Servis yapacağımız zaman ısıttığımız çorbanın üzerine dilersek eritilmiş tereyağ- kuru nane karışımı döküp süslüyoruz.

NOT: Servis önerisi olarak; eğer acı seviyorsanız bu çorbanın yanında acı biber turşusu servis etmenizi şiddetle öneririm:).
Umarım bu çorbayı sizler de dener ve beğenirsiniz. Herkese afiyet olsun:).

Etiketler: ,

12 Comments:

At 30 Eylül 2007 22:17, Blogger serinmavi said...

Ben de sütlü ezme mercime çorbasını çok seviyor ve yapıyorum.Anneciğinin ellerine sağlık canım......

 
At 1 Ekim 2007 00:04, Blogger butterfly said...

Serinmavicim, senin gibi hamarat bir hanımın ellerinden çıkan çorba da kimbilir ne lezzetli oluyordur. Yorumun için çok teşekkürler:).
Sevgiler, öpücükler...
aslı

 
At 1 Ekim 2007 11:22, Blogger Bocuruk said...

Aslı'cığım,
Annelerin elinden çıkan herşey ne de güzeldir. Çok haklısın. Mercimek çorbasının her türlüsünü çok seviyorum ben. Tarif için sağol:) Anneciğinin de ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

 
At 1 Ekim 2007 11:40, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Mercimek çorbasına süt girdiğini bilmiyordum. İlk defa dudum ama çok beğendim. Canım görünüşü süper olmuş annenin ellerine sağlık.
Sevgiler…

 
At 1 Ekim 2007 12:13, Blogger Defne said...

Aslı'cığım, çorba nefis olmalı, görüntüsünden de o anlaşılıyor :). Evlerin artık iyiden iyiye serinlediği şu günlerde ne de iyi gider.
Sevgiler.

 
At 1 Ekim 2007 13:27, Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Ahh Aslıcığım ah,
Anne çorbasını harfi harfine yapsak bile lezzetini anne olunca tutturabileceğiz galiba, benim yaptığım anne yemeklerinin anneminkiler ile alakası yok çünkü,
Senin çorban nefis gorunuyor, en sevdiğim çorbadır mercimek ellerine sağlık canım,
Sevgiler Alıcığım,

 
At 1 Ekim 2007 13:35, Blogger butterfly said...

Bocurukcum çok haklısın, herhalde herkes için en güzel yemek annesinin yemeğidir:).
Yazdıkların için çok teşekkürler.
Öpüyorum:).
aslı

 
At 1 Ekim 2007 13:37, Blogger butterfly said...

Perihancım, ben de ilk tadına bakınca sütün bu çorbada ne kadar büyük bir lezzet farkı yarattığını farketmiştim. Süt, bu tarifin olmazsa olmazı.
Yorumun için teşekkürler canımcım..
Sevgiler:).
aslı

 
At 1 Ekim 2007 13:41, Blogger butterfly said...

Defnecim çok haklısın havalar serinledikçe çorbaya duyulan ihtiyaç artıyor.
Benim içinse çorba; öğlen-akşam, sıcak hava-soğuk hava, farketmeden özlenilen bir yemektir:).
Sevgilerimle canım..
aslı

 
At 1 Ekim 2007 13:53, Blogger butterfly said...

Papatyacım ne güzel belirtmişsin, o tarifleri biz uygulasak bile, anne eli değmeden hep bir malzemesi eksik kalıyor sanki..Annelerimizin sevgisini katıp da pişirdikleri gibisi yok ki:).
Güzel kelimelerin için teşekkürler..
Sevgiler canımm:).
aslı

 
At 1 Ekim 2007 17:13, Anonymous Adsız said...

Aslı'cım annenin ellerine sağlık. Nefis bir çorba yapmış. Afiyetler olsun size. Sevgiler..

 
At 1 Ekim 2007 17:47, Blogger butterfly said...

Ebrucum güzel yorumuna teşekkürler ederim:).
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home