Cuma, Eylül 14, 2007

YE#26 VE KÖZLENMİŞ PATLICAN SALATASI

Tatil rehavetinden çıkar mıyım çıkmaz mıyım derken kendimi nasıl bir iş temposu içinde buldum anlatamam. O kadar yetiştirilecek iş arasında mümkün değil zaten rehavete kapılmak:). Ama bu yoğun tempo iyi oldu doğrusu, beni kendime getirdi.
Zaten çalışmak sıkıntıya da ilaç gibi geliyor, bir şeyler üretmek, faydalı olma duygusunu hissetmek çok güzel.

Bu yoğun temponun dezavantajı da oldu gerçi; o da mutfağa ve bloguma fazla zaman ayıramamamdı. Ama yaklaşan bir yemek etkinliğinin de bensiz geçip gitmesini istemedim doğrusu:). O yüzden bizim evin en çok sevilen mezelerinden biri olan annemin közlenmiş patlıcan salatasının tarifini vererek katılmak istedim ben de etkinliğe.

Bizim evde zeytinyağlı yemekler, salatalar çok sevildiği için sık sık yapılır. Bu yüzden, zamansızlığıma rağmen bu ayın konusunda çok zorluk çekmedim. Sadece hangi tarifi yayınlamak istediğime karar vermek biraz zor oldu ama sonuçta, hepimizin “hergün olsa yeriz” dediği, anneciğimin közlenmiş patlıcan salatasında karar kıldım. Patlıcan salatasını farklı farklı yerlerde değişik şekillerde yemiş olsam da her zaman için favorim bu tarif olmuştur.

Öncelikle bu ayın etkinliğine ev sahipliği yapan, güzel blogu, güzel cafesinde bizleri ağırlayacak olan sevgili Serpil’e gönülden teşekkür ediyorum. Eminim bu güzel cafede birbirinden leziz, yepyeni tariflerle karşılaşacağız.

İşte bu da benim tarifim:) :

KÖZLENMİŞ PATLICAN SALATASI


Malzemeler:

5 Adet Orta Boy Patlıcan
2 Adet Orta Boy Kuru Soğan
2 Adet Domates
3 Adet Sivri Biber (Acı Sevenler Mutlaka Acı Kullanmalı)
Maydanoz
Elma Sirkesi
Zeytinyağı
Tuz

Yapılışı:

Öncelikle patlıcanları ocakta iyice közleyip kabuklarını soyuyor ve küçük küçük doğruyoruz. Daha sonra soğanları yemeklik doğrayıp, domatesleri de küçük küpler halinde kesiyoruz. Tüm bu malzemelere ince doğradığımız sivri biberleri de ekleyip güzelce karıştırıyoruz. Hepsinin üzerini de bir tutam kıyılmış maydonozla süslüyoruz. Tuzu, elma sirkesini ve zeytinyağını damak tadımıza göre ayarlayıp (bol sirkeli olmasını şiddetle tavsiye ederim:)) ilave ediyoruz.

Herkese afiyet olsun:).

Etiketler: ,

24 Comments:

At 14 Eylül 2007 21:17, Blogger serinmavi said...

eline sağlık canım,hem hafif hem çok lezzetli bir tarif olmuş...Hayırlı ramazanlar....Selamlar.......

 
At 15 Eylül 2007 01:00, Blogger butterfly said...

Serinmavicim yorumun için çok teşekkürler.
Hayırlı ramazanlar canım.
Sevgiler:).
aslı

 
At 16 Eylül 2007 12:21, Anonymous Adsız said...

hımmmm, en sevdiğim mezedir...

Bu etkinlik çok güzel oldu. Çeşit çeşit tariflerle karşılaşıyoruz.

Ellerinize sağlık

 
At 16 Eylül 2007 21:39, Blogger Tijen said...

İçinde patlıcan varsa gözü kapalı yeriz biz. Yemeyip de yanında mı yatalım yani? Selamlar buralardan.

 
At 16 Eylül 2007 21:48, Blogger ebrulitatlar said...

Aslı'cım nefis bir salata. Ellerinize sağlık. iyi ramazanlar..

 
At 16 Eylül 2007 23:11, Blogger butterfly said...

Zerrincim benim de favori mezelerimden bu.
Haklısın, gerçekten de etkinlikler sayesinde ne kadar güzel, ne kadar değişik tarifler öğreniyoruz:).
Yorumun için teşekkürler.
Çok öpüyorum:).
aslı

 
At 16 Eylül 2007 23:13, Blogger butterfly said...

Tijen ablacım, aynen öyle; patlıcan harika bir sebze, hangi yemeğe girse lezzet katıyor.
Yorumun için teşekkürler.
Sevgilerimle:)
aslı

 
At 16 Eylül 2007 23:14, Blogger butterfly said...

Ebrucum yazdıkların için çok teşekkürler:).
Hayırlı ramazanlar.
Sevgiler:).
aslı

 
At 18 Eylül 2007 13:47, Blogger Pembelinin Mutfağı said...

Ellerine sağlık Aslıcım harika görünüyor.

 
At 18 Eylül 2007 13:58, Anonymous Adsız said...

selamm nefis görünüyor elinize saglık..

 
At 18 Eylül 2007 14:55, Blogger Bocuruk said...

Aslı'cığım,
Patlıcan herhalde hepimizin vazgeçilmez sebzesi. Ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

 
At 19 Eylül 2007 14:24, Blogger butterfly said...

Pembelicim çok teşekkür ederim:)
Sevgiler..
aslı

 
At 19 Eylül 2007 14:41, Blogger butterfly said...

Sevgili Hünerli eller, sitemi ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkürler:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 19 Eylül 2007 14:43, Blogger butterfly said...

Bocurukcum, çok haklısın, patlıcanlı her yemeği seviyorum ben de.
Güzel sözcüklerin için teşekkürler:).
Sevgiler, öpücükler;).
aslı

 
At 19 Eylül 2007 15:24, Blogger AKDENİZ AKŞAMLARI said...

Canım ellerine sağlık bızdede pek sevılır.Sevgilerımle...

 
At 19 Eylül 2007 19:32, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Eline ve koluna saglik. Cok severim bu seklini.
Sevgilerimi gonderiyorum.

 
At 20 Eylül 2007 09:29, Blogger butterfly said...

Ozaycım çok teşekkürler yorumun için. Patlıcanın seveni oldukça çokmuş gerçektende:). Çok sevindim o zaman bu tarifi paylaştığıma.
Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 20 Eylül 2007 09:30, Blogger butterfly said...

Aybikecim teşekkürler:).
Benim de en hoşuma giden patlıcan salatası bu şekilde.
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 20 Eylül 2007 17:11, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
Ramazanda çok hafif ve pratik bir salata bu.Ellerine sağlık.Hayırlı Ramazanlar

 
At 20 Eylül 2007 23:49, Blogger butterfly said...

Hülyacım çok teşekkürler:). Dediğin gibi gerçekten de hafif bir salata bu, hem de sağlıklı.
Ben de sana hayırlı ramazanlar dilerim.
Sevgilerr:).
aslı

 
At 21 Eylül 2007 10:35, Anonymous Adsız said...

Merhaba Aslı hn

Salata geçekten güzel görünüyo ellerinize sağlık. Yazın Dikili'deymişsiniz. Ben de ordaydım. Gerçekten Dikili güzel bir tatil beldesi.

 
At 21 Eylül 2007 16:43, Blogger butterfly said...

Merhabalar (isminizi yazmadığınız için bilemedim),
Yorumunuz için çok teşekkür ederim:).
Evet, yazın Dikili'deydim. İki senedir yazları hep ordaydım ve orada "tatil" kavramı neymiş gerçekten anladım. Huzurlu, güzel Dikili'yi çok seviyorum ben de.
Sevgiler.
aslı

 
At 22 Eylül 2007 19:55, Blogger Unknown said...

Naber guzel kelebek:)Umarim hersey yolundadir.TArif cok favorimizdir bizim evde...

Sevgilerimle

 
At 23 Eylül 2007 01:42, Blogger butterfly said...

Gülenaycım merhaba:). Hemen hemen herşey yolunda. Umarım sen de çok iyisindir.
Güzel yorumun için teşekkürler canım.
Sevgiler:).
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home