Salı, Ekim 02, 2007

MUHALLEBİLİ GÜLLAÇ



Ramazan denince akla ilk gelen tatlılardandır güllaç. Bizim evde de bol bol yapılır ve severek yenir. Hatta bana kalsa sadece Ramazan değil her ay güllaç ayı olmalıdır:) (tabi o zaman da bu kadar özel olmazdı).
Genelde klasik, cevizli şekilde yaptığım güllacı bu kez biraz değiştirmek istedim; içine ceviz dışında, koyuca pişirdiğim bir kat muhallebi döktüm. Sonuç güzeldi ama hayal ettiğim “değişik”likte bir güllaç da olmamıştı hani. Yine de severek yendi. Ama değişik güllaç denemelerim sürecek.. Heh heh hee (hain çizgi film gülüşlerinden):)).

MUHALLEBİLİ GÜLLAÇ



Malzemeleri:
(Ben orta boy dörtgen bir borcama yaptım güllacımı, malzemeler bu ölçüye göre.)

Muhallebi İçin:
3 su bardağı süt
yarım su bardağı şeker
1 tepeleme yemek kaşığı nişasta
2 tepeleme yemek kaşığı un

Ayrıca:
4 adet güllaç yaprağı
1 litre süt
1 su bardağı şeker
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
istenilen miktarda gülsuyu

Süslemek İçin:
Çekilmiş ceviz, antep fıstığı, fındık, file badem, nar taneleri (bende yoktu:( )

Yapılışı:
Öncelikle bütün muhallebi malzemelerini bir tencerede karıştırıp, kaynatarak oldukça yoğun kıvamlı bir muhallebi elde ediyoruz. Piştikten sonra iyice soğumasını bekliyoruz.
Muhallebi iyice soğuduktan sonra 1 litre süte, şekeri ve istediğimiz miktar gülsuyunu (ben 2-3 çorba kaşığı kadar koydum) ekliyoruz ve şeker eriyene kadar sütü ısıtıyoruz (sütün kaynamaması gerekli).
Uygun bir servis kabına güllaç yapraklarını kaba göre keserek (ben mutfak makasıyla kesiyorum, çok kolay oluyor ama elle kırarak da parçalayabiliriz) yerleştiriyoruz. Her katı yerleştirince bir miktar ılık süt döküp güllaç yapraklarını yumuşatıyoruz. Bu şekilde iki güllaç yaprağını kaba döşedikten sonra muhallebiyi seriyoruz, üzerine dövülmüş cevizi serpip kalan iki güllaç yaprağını da aynı şekilde kaba yerleştiriyoruz. Kalan sütlü karışımı da güllacın üzerine döküyoruz (benim karışımımdan 1 bardak kadar arttı ben de servis sırasında güllaç dilimlerinin üzerine bu karışımdan döktüm). Üzerini de arzu ettiğimiz şekilde süslüyoruz, güllacı dilimleyerek servis ediyoruz.

Ağzımızın tadı hep yerinde olsun. Afiyet olsun:)..

Etiketler:

18 Comments:

At 2 Ekim 2007 15:55, Blogger Kübra said...

Görüntü harika ellerine sağlık, eminim tadıda öyledir.
Sevgi ile

 
At 2 Ekim 2007 18:10, Blogger butterfly said...

Kübracım çok teşekkür ederim:).
Sevgiler..
aslı

 
At 3 Ekim 2007 03:51, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Ellerine saglik, goruntu nefis, tadi kim biir nasildir.
Tekrar eline ve koluna saglik, tadanlara da afiyetler olsun.
Sevgiler

 
At 4 Ekim 2007 09:22, Blogger butterfly said...

Aybikecim çok teşekkürler yazdıkların için:).
Sevgiler, kocamaan öpücükler:).
aslı

 
At 5 Ekim 2007 02:43, Blogger angel said...

çok guzel ıftar menulerı yayınlamışsın ellerıne sağlık valla çook canım çekti.paylaşım için çook saol..

 
At 5 Ekim 2007 10:55, Blogger butterfly said...

Sevgili Melek:) teşekkür ederim. Aslında yayınlayacak oldukça tarif birikiyor da işlerimin yoğunluğundan pek fırsat bulamıyorum. Gönül istiyor ki hepsini zamanında paylaşabileyim.
Sevgilerimlee:)
aslı

 
At 5 Ekim 2007 11:00, Blogger Pembeli'nin Mutfağı said...

Aslıcım, güllacın sunumunu harika yapmışsın, ellerine sağlık.

 
At 5 Ekim 2007 20:42, Anonymous leziz-özlem said...

Aslıcım ellerine sağlık....güllaç nefis olmuş.....

 
At 6 Ekim 2007 01:24, Blogger Baharcicegi said...

Güllaci okadar güzel süslemissinizki sevmeyen bile yer,elinize saglik

 
At 6 Ekim 2007 07:37, Blogger umran said...

Asli,
tablo gibi cikmis.Harika gorunuyor.
selamlar

 
At 6 Ekim 2007 20:25, Anonymous ebrulitatlar said...

Aslı'cım bende güllacı çok seviyorum, ama benden başka kimse yemediği içinde yapmıyorum maalesef. Ama senin yaptığın ölçü azmış. Kendime yapabilirim. Ellerine sağlık. Sevgiler, hayırlı ramazanlar..

 
At 6 Ekim 2007 23:51, Blogger butterfly said...

Pembelicim çok teşekkür ederim:). Ahh bir de narım olsaydı çok daha cıvıl cıvıl bir sunum yapabilirdim. Neyse artık bir dahaki sefere:).
Sevgiler, öpücükler...
aslı

 
At 6 Ekim 2007 23:51, Blogger butterfly said...

Özlemcim çok teşekkürler yorumun için:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 6 Ekim 2007 23:53, Blogger butterfly said...

Baharçiçeği bu ne güzel bir yorum böyle, çok mutlu ettin beni:).
Sevgilerimle...
aslı

 
At 6 Ekim 2007 23:56, Blogger butterfly said...

Umrancım çok teşekkürler, sunumun hoşuna gitmesine çok sevindim:).
Çok öptüm..
aslı

 
At 7 Ekim 2007 00:05, Blogger butterfly said...

Ebrucum evet, bu ölçüyle kendin için yapabilirsin, çok fazla olmuyor.
Yorumun için teşekkürler canım:).
Sevgileeer:).
aslı

 
At 29 Ağustos 2008 19:39, Blogger SEVDALİNKA said...

Mükemmel gözüküyor:)
Ellerinize sağlık
sevgiler.

 
At 1 Eylül 2008 17:06, Blogger butterfly said...

Çok teşekkür ederim Sevdalinka:).
Sevgilerimle..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home