Pazar, Ekim 14, 2007

YE#27 KARADENİZ YEMEKLERİ: KARALAHANA ÇORBASI

Eveeet, işte yeni bir ay ve yeni bir YE etkinliği daha geldi. Bu ayın konusu Karadeniz’in doğası ve insanı kadar güzel olan yemekleri.
Etkinliğe güzel blogunda ev sahipliği yapacak olan Yeşim’e şimdiden misafirperverliği için çok teşekkürler ediyorum. Eminim bu etkinlik sayesinde çok zengin bir Karadeniz Yemekleri arşivimiz olacak.

Benim tarifim yıllar önce teyzemden öğrendiğimiz ve yıllardır severek yapıp yediğimiz Karalahana Çorbası.

KARALAHANA ÇORBASI



Malzemeler:

1 adet orta boy soğan
2 diş sarımsak
1 bağ kara lahana
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı mısır unu
2 yemek kaşığı domates salçası
yarım su bardağı haşlanmış barbunya
yarım su bardağı haşlanmış mısır (ben konserve mısır kullandım)
tuz

Yapılışı:

Öncelikle küçük doğradığımız sarımsakları ve yemeklik doğradığımız soğanları yağda kavuruyoruz. Kavrulan soğanlara mısır ununu da ekleyip pişirmeye devam ediyoruz. Sonra salçayı da ekleyip kokusu çıkana kadar kavuruyoruz. Diğer yanda karalahanaları yıkayıp ince ince kıyıyoruz ve tencereye ilave ediyoruz. Hepsini bir süre karıştırdıktan sonra üzerlerini geçecek kadar kaynar su ilave ediyor, çorba kaynadıktan sonra da tuz, haşlanmış barbunya ve mısırları ekliyoruz. Hepsini yumuşayana kadar pişirdikten sonra servis yapıyoruz.

Herkese afiyet olsun..

Etiketler: , ,

32 Comments:

At 14 Ekim 2007 21:12, Anonymous Adsız said...

canım çorban için etkinliğe katılımın için çok teşekkür ederim
kocaman sevgilerrr

 
At 14 Ekim 2007 22:21, Blogger butterfly said...

Rica ederim Yeşimcim, asıl ben sana misafirperverliğin için çok teşekkür ederim:).
Sevgiler canım.
aslı

 
At 14 Ekim 2007 22:55, Blogger ab-ı hayat said...

Merhaba Aslı,


Benim de sevdiğim bir lezzet bu çorba,biraz farklı yapıyorum ben.Hayırlı bayramlar diliyorum.


Sevgiyle kal...

 
At 15 Ekim 2007 04:07, Blogger Unknown said...

Kelebek'cigim,
Merhaba uzun zaman oldu yahuu...Mutlu bayramlar dilerim oncelikle.Umarim iyisindir.Turkiye' donusu sana ugramistim bir kez.Simdi ancak gelebildim.Sevgilerimle....

Gulenay

 
At 15 Ekim 2007 09:37, Anonymous Adsız said...

selam
dün akşam bu çorbayı bir restoranda içtik.Ve eşimle birlikte çok beğendik.Ben harıl harıl içinde neler olduğunu keşfetmeye çalışırken sabah bu tarifi bloğunda görmem beni çok sevindirdi.Teşekkürler.Eline sağlık...

 
At 15 Ekim 2007 11:05, Blogger butterfly said...

Sevgili Ab-ı Hayat,
Ziyaretin ve yorumun için çok teşekkürler:).
Çorbayı senin yaptığın şeklini çok merak ettim, paylaşırsan sevinirim. Dostlardan farklı tarifler alıp denemesi gibisi yok..
Sevgiler:).
aslı

 
At 15 Ekim 2007 11:06, Blogger butterfly said...

Gülenaycım haklısın, ne kadar çok özlemişim seni. Geldiğin ve yazdığın için çok teşekkürler canım.
Bundan böyle arayı uzatmak yok:).
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 15 Ekim 2007 11:08, Blogger butterfly said...

Selamlar Hilal,
Biliyor musun burada tarifler paylaşmak, yorumlar almak çok hoşuma gidiyor ama en çok beni sevindiren bu tariflerin gerçekten işe yaraması:). Sende de böyle olmuş.
Umarım dener ve beğenirsiniz bu tarifi de.
Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 15 Ekim 2007 14:37, Blogger Bocuruk said...

Eşimin en sevdiği yemek. Ve ben de artık onun beğeneceği kadar iyi yapabiliyorum:) Eline sağlık Aslı'cığım, çok da güzel görünüyor. Bu arada geçmiş bayramın kutlu olsun.
Sevgilerimle...

 
At 15 Ekim 2007 16:03, Blogger butterfly said...

Bocurukcum ben de çok seviyorum bu yemeği. Güzel olduğu kadar besleyici de.
Senin ne kadar güzel yapabildiğini tahmin ediyorum, ellerine sağlık.
Geçmiş bayramın kutlu olsun canım.
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 15 Ekim 2007 16:39, Blogger aslı varmış, aslı yokmuş said...

Slm. Karalahana çorbasıyla tanışmam hiç güzel olmamıştı ama şimdi hiç te öyle değil. Bulduğum yerde 1 tabakla yetinmiyorum daha daha va daha istiyorum ağızımdaki tattan vazgeçmek istemiyorum. Ellerine sağlık.Çok güzel bir yemek....

 
At 15 Ekim 2007 17:34, Blogger butterfly said...

Selamlar adaşım, bazı yemekleri bir kere tadıp karar vermenin doğru olmadığını çok iyi belirtmişsin.
Bu çorbaya şimdi bayılmana sevindim, umarım benim tarifim de işine yarar.
Sevgiler..
aslı

 
At 15 Ekim 2007 19:57, Blogger NiNo said...

mmm nefis misssssss hatta ellerine saglik

 
At 15 Ekim 2007 20:58, Blogger Tijen said...

Aslı'cığım,
Karadeniz'in üç temel malzemesi: karalahana, barbunya ve mısır. Hepsi de var bu yemekte, ne güzel değil mi? Ellerine sağlık.

 
At 15 Ekim 2007 22:23, Blogger MUTFAKISTAN said...

elinize saglik cok guzel olmus

 
At 15 Ekim 2007 23:03, Anonymous Adsız said...

Karalahana corbasini hic denemedim ama en kisa zamanda sizin tarifinizi deneyecegim.
Cok güzel görünüyor. Ellerinize saglik.
Sevgilerimle Sonja

 
At 16 Ekim 2007 00:45, Blogger Nilay Cinisli said...

Ellerinize sağlık..
Sevgiler

 
At 16 Ekim 2007 17:13, Blogger butterfly said...

Nino çok teşekkür ederim güzel kelimelerin için:).
Sevgilerimi yolluyorum..
aslı

 
At 16 Ekim 2007 17:14, Blogger butterfly said...

Tijencim gerçekten de Karadeniz yemeklerinin yapı taşlarından bu malzemeler.
Ben hepsini de ayrı ayrı çok seviyorum:).
Yorumun için çok teşekkürler:).
Sevgiler...
aslı

 
At 16 Ekim 2007 17:18, Blogger butterfly said...

Mutfakistan, çok teşekkür ediyorum:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 16 Ekim 2007 17:19, Blogger butterfly said...

Sonjacim umarım tarifimi dener ve beğenirsin.
Yazdıkların için teşekkürler, sevgiler:).
aslı

 
At 16 Ekim 2007 17:19, Blogger butterfly said...

Nilay çok teşekkür ediyorum.
Sevgiler:).
aslı

 
At 16 Ekim 2007 22:17, Blogger Leziz Sofralar said...

Asli hanim ellerinize saglik hic denemedim ama karalahana corbasi nefis görünüyor ellerinize saglik,sevgiler...

 
At 16 Ekim 2007 23:37, Blogger SEDA said...

Çok meşhur olmasına rağmen kara lahana lezzetini hiç bilmiyorum ama çorba çok hoş görünüyor. Bu tarif tanışmaya vesile olabilir :)Ellerine sağlık. Sevgiler

 
At 17 Ekim 2007 00:34, Blogger butterfly said...

Selamlar Yemeğim,
Umarım tarifi denemeye fırsat bulur ve seversin.
Güzel yorumların için teşekkürler:), sevgilerimle..
aslı

 
At 17 Ekim 2007 00:35, Blogger butterfly said...

Sedacım bence de mutlaka tanışmalısın bu lezzetle, memnun kalacağını garanti edebilirim:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 17 Ekim 2007 06:42, Blogger Aybike Ceylan said...

Ellerine saglik, ne kadr guzel gorunuyor, sizlere de afiyet olsun, sevgiler.

 
At 17 Ekim 2007 07:21, Blogger Unknown said...

Asli bakindim ama emailini goremedim ben.Varmi benmi bulamadim yoksa?

 
At 18 Ekim 2007 17:57, Blogger butterfly said...

Aybikecim güzel sözlerin için gönülden teşekkür ederim:).
Sevgileeer:).
aslı

 
At 18 Ekim 2007 17:58, Blogger butterfly said...

Gülenaycım profilimde gözükmüyordu e-mailim, haklısın.
Şimdi görünür yaptım.
aslı

 
At 19 Ekim 2007 16:59, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Aslı canım harika bir hafta sonu geçirmeni diliyorum.
Sevgiler...

 
At 19 Ekim 2007 17:48, Blogger butterfly said...

Perihancım ben de sana güzel, eğlenceli ve dinlendirici bir haftasonu diliyorum:).
Sevgilerrr:)..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home