Pazar, Ekim 07, 2007

BİR FİLM ve ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

Dün sinemada bu filmi izledik; Ratatouille (Ratatuy)...Tüm ideali aşçı olmak olan sevimli bir farenin öyküsü..."Fare de sevimli mi olurmuş?" demeyin ve mutlaka izleyin:). Animasyon teknolojisi ne kadar gelişmiş, bu filmle daha iyi anladım.
Mutfakla ilgilenen, değişik tatların bir araya gelip nasıl da masalsı lezzetler oluşturabileceğini bilen herkes mutlaka bu filmi görmeli. Hoşça vakit geçireceğinizi garanti edebilirim:).
İşte filmin internet adresi de bu.

Gelelim bu yazımın tarifine...
Zeytinyağlı biber dolması klasik bir tarif ama her zeytinyağlı yemek gibi bizim evde çok sevilerek yenir.
Herkesin kendine göre bir zeytinyağlı dolma tarifi vardır ya işte bu da benimki:

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI


Malzemeler:


Yarım kilo dolmalık biber
2-3 adet domates
2 adet orta boy soğan
1 su bardağı pirinç
1 küçük paket dolmalık fıstık
2 tatlı kaşığı kuş üzümü
1 tatlı kaşığı yenibahar
1 tatlı kaşığı tarçın
2 tatlı kaşığı kuru nane
2 adet kesme şeker
yarım çay bardağı zeytinyağı
tuz


Yapılışı:


Öncelikle kuşüzümlerini bir kasede ıslatıp yumuşatıyoruz. Soğanları irice rendeleyip, dolmalık fıstıklarla beraber zeytinyağında kavuruyoruz. Sonra yıkanmış pirinci ekleyip hepsini tekrar bir süre daha kavuruyoruz. Yenibaharı, tarçını, kuşüzümünü, şekeri ve tuzu ekleyip hepsini iyice karıştırıyoruz. Pirinçlerin üzerine çıkacak kadar kaynar su ekleyip kısık ateşte dolma içimizi pişiriyoruz. Ocağın altını kapatınca kuru naneyi de ekliyoruz ve üzerini kapatıp demlenmeye bırakıyoruz. Dolma içi soğuduktan sonra içlerini temizlediğimiz dolmalık biberlere dolduruyoruz ve üzerlerini birer parça domates ile kapatıyoruz. Bir tencereye dolmaları tek sıra halinde dik şekilde dizip, dolmaların yarısına gelecek kadar kaynar su ekledikten sonra dolmaları pişiriyoruz. Pişen dolmaları bir kaba alıp soğuttuktan sonra servis yapıyoruz.

Afiyet olsun:).

Etiketler: ,

32 Comments:

At 7 Ekim 2007 22:43, Anonymous Adsız said...

Canım kelebek, enfes görünüyor dolmalar. Ellerine sağlık...

Benimde favorilerimden biridir zeytinyağlı biber dolması..

sıcacık sevgilerr...

 
At 8 Ekim 2007 00:27, Blogger butterfly said...

Zerrincim çok teşekkür ederim canımcım:).
Sevgiler:).
aslı

 
At 8 Ekim 2007 01:35, Blogger Selen said...

Aslıcığım,
Hala izleyemedim bu sevimli fareyi. Çook merak ediyorum. Bu arada dolmalar da nefis görünüyor. Domates dolmasını da çok severim ben ;)
Sevgiler

 
At 8 Ekim 2007 09:55, Blogger Tuba said...

Asli'cigim, bir ben kaldim saniyordum bu filmi izlemeyen, ama neyseki tek degilmisim:)). Dolmalara ise bayildim valla, resimler harika cikmis. Ellerine saglik, sevgiler sana coook uzaklardan...

 
At 8 Ekim 2007 10:15, Anonymous Adsız said...

Aslı'cım canım ellerine sağlık, hayırlı kandiller...

 
At 8 Ekim 2007 13:02, Anonymous Adsız said...

Selam,
Ben hala zeytinyağlı dolma yapmaya cesaret edemeyenlerdenim. Annem o kadar güzel yapıyor ki belki cesaret edemiyorum.
Senin ki harika gözüküyor.Anne dolması gibi:))
Ellerine sağlık.
Bu arada bende film yorumu için sana teşekkür ederim. Çünkü bende seyretmek istiyordum ama fırsat bulamamıştım. Demek ki mutlaka seyretmeliyim.
Sevgiler.
www.blogcu.com/semraninmutfagi

 
At 8 Ekim 2007 13:44, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Dolmalar nefis görünüyor ellerine sağlık.
Hoşça kal canım…

 
At 8 Ekim 2007 15:04, Blogger butterfly said...

Selencim, ben de çoktandır bugün, yarın deyip erteliyordum ama neyse ki film sinemalarda gösterimden kalkmadan fırsat bulup izleyebildim. İyi ki de izlemişim diyorum, çok eğlenceliydi:).
Ben, sanırım domates dolması hiç denemedim ama domatesin pişmiş haline bayılan biri olduğum için eminim onu da çok severim. Denemekte yarar var bence:). Çok teşekkürler canım.
Sevgiler:).
aslı

 
At 8 Ekim 2007 15:07, Blogger butterfly said...

Tubacım, Selen'e de yazdığım gibi ben de çoktandır bu filmi izlemeye fırsat bulamamıştım. Seyret, pişman olmayacaksın:).
Yorumun için teşekkürler canım.
Benden de oralara kucak dolusu sevgileer:).
aslı

 
At 8 Ekim 2007 15:08, Blogger butterfly said...

Ebrucum çok teşekkür ederim:).
Senin de kandilin mübarek olsun.
Sevgiler, öpücükler:).
aslı

 
At 8 Ekim 2007 15:12, Blogger butterfly said...

Semracım, bazen o cesaret toplayamama duygusunu ben de yaşıyorum ama bir gayret denemeye karar verince sonuç insanı mutlu ediyor.
Gerçi ne kadar uğraşırsam uğraşayım annemin elinin değdiği yemeklerin lezzetine ulaşamayacağımı da biliyorum:). Çünkü herkes için dünyanın en güzel yemeği annesinin yemeğidir:).
Sevgilerimle:)..
aslı

 
At 8 Ekim 2007 15:57, Blogger butterfly said...

Perihancım güzel kelimelerin için teşekkürler canım:).
Güzel bir hafta diliyorum..
Sevgiler:).
aslı

 
At 8 Ekim 2007 23:46, Blogger serinmavi said...

Hayırlı kandiller dilerim canım...........

 
At 9 Ekim 2007 00:00, Blogger butterfly said...

Serinmavicim, senin de kandilin mübarek olsun.
Sevgiler:).
aslı

 
At 9 Ekim 2007 13:13, Blogger Tijen said...

Ben de pek severek izledimdi Aslı'cığım ama burada (bilmem İstanbul'da da öyle miydi) altyazı yoktu, Türkçe dublaj yapılmış. Animasyon olduğu için de insanlar çocuk filmi zannetmiş oysa bence daha çok yetişkinler içindi. Bilmem sen de katılıyor musun bu fikre?

 
At 10 Ekim 2007 00:26, Blogger butterfly said...

Tijencim çok haklısın, nedense animasyon ve çizgifilmler hep çocuklar içinmiş gibi algılanıyor (oysa ben hiçbirini kaçırmam:)). Özellikle bu film daha çok yetişkinlere hitap ediyordu, hatta yemekle çok da fazla ilgili olmayanlar için sıkıcı bile gelebilir belki.
Mesela benim hemen yan koltuğumda bir anne kız vardı; anne pür dikkat filmi izlerken, kız önce tüm sinemayı gezdi, patlamış mısırıyla ilgilendi, bol bol konuştu ve en sonunda kulaklıkla mp3 dinledi:). Tabi minik kızın tüm bu eylemleri bende biraz dikkat dağınıklığı yaratmadı değil:) ama sonuçta gerçekten de çok keyif aldım.
Yorumun için çok teşekkürler canım.
Sevgilerimle..
aslı

 
At 10 Ekim 2007 10:03, Blogger Yasemin said...

kelebekcim bayildim bende bu filme. sen gec kalmissin biraz izlemekte yaw :) bi etkinlik halinde bloglar halinde dolaniyordu ilk ciktiginda! cok keyifli bir farecik, ve cok yetenekli :) bu arada zeytinyagli dolma nefis gorunuyor. ben hamileligimin ilk gununden beri maalesef yiyemiyorum bu guzel dolmalari epey rahatsiz ediyor beni ama olsun bunun surda 4 ay kaldi :) sonra gelsin dolmaallarrr!!!

 
At 10 Ekim 2007 11:20, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Zeytinyağlı yemekleri bende çok seviyorum. Sizin de ellerinize sağlık. Çok iştah açıcı gözüküyorlar. Bana da beklerim. Acemi bir blogcu olarak adresim
http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/ Bu arada iyi bayramlar. Hoşcakalın Sevgiyle kalın Aysel

 
At 10 Ekim 2007 14:23, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Aslı canım senin ve ailenin damağını ve çevresini tatlandıran mutlu bir bayram diliyorum.
Sevgiler…

 
At 11 Ekim 2007 01:34, Blogger Aybike Ceylan said...

Asli'cigim,
Ellerine saglik.

Guzel bir bayram diliyor, sevgilerimi gonderiyorum, saglicakla kalin.

 
At 11 Ekim 2007 09:12, Blogger HULYA said...

Aslı'cığım,
ellerine sağlık canım.
Hayırlı ve mutlu bir bayram diliyorum.Sevgiler

 
At 11 Ekim 2007 10:59, Blogger butterfly said...

Yasemincim, öncelikle güzel yorumun için çok teşekkür ederim:).
Umarım hamileliğinin kalan 4 ayı sorunsuz ve rahat geçer, siz de bebeciğinize sağlıkla kavuşursunuz canım. Ondan sonra iste benden, sana dolmalar yapar yollarım:).
Film konusunda haklısın, biraz daha geciksem kaçıracaktım filmi, o zaman çok üzülürdüm.
Güzel bir bayram geçirmeni diliyorum canımcım, sevgilerimle..
aslı

 
At 11 Ekim 2007 11:17, Blogger butterfly said...

Selamlar Aysel,
O zaman "blog dünyasına hoşgeldiiin" diyelim:).
Yorumun için çok teşekkürler:). Görüşmek üzere..
İyi bayramlar.
aslı

 
At 11 Ekim 2007 11:20, Blogger butterfly said...

Perihancım bu ne hoş bir dilek böyle:), çok teşekkür ederim.
Ben de sana ve ailene huzur dolu, mutluluk dolu bir bayram dilerim..
Sevgilerimle:).
aslı

 
At 11 Ekim 2007 11:23, Blogger butterfly said...

Aybikecim yorumun ve dileklerin için gönülden teşekkür ederim:).
Ben de sana ve ailene iyi bayramlar diliyorum..
Sevgiler, öpücükler:)..
aslı

 
At 11 Ekim 2007 11:25, Blogger butterfly said...

Hülyacım çok teşekkür ederim..
Senin de bayramın şeker tadında geçsin:)..
Sevgilerimle..
aslı

 
At 12 Ekim 2007 11:43, Blogger Yaren said...

Bayramin kutlu olsun

 
At 12 Ekim 2007 17:40, Blogger sevdamavisi said...

Aslıcığım,
dolman da harika görünüyor ellerine sağlık. mutlu bayramlar. sevgiler

 
At 12 Ekim 2007 21:03, Blogger esra(büyüleyenmutfak) said...

merhaba Canım;

mutlu huzurlu ve şeker tadında bir bayram diliyorum

sevgiler

 
At 14 Ekim 2007 22:18, Blogger butterfly said...

Yarencim senin de bayramın kutlu ve mutlu olsun:).
Sevgiler..
aslı

 
At 14 Ekim 2007 22:19, Blogger butterfly said...

Sevdacım çok teşekkürler yorumun için.
Ben de sana mutlu bayramlar diliyorum canım:).
Sevgilerimle..
aslı

 
At 14 Ekim 2007 22:19, Blogger butterfly said...

Esracım güzel dileklerin için çok çook teşekkürler:).
Sana da mutlu bayramlar canım.
Sevgileeerr..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home