Cumartesi, Kasım 24, 2007

BALKABAĞINI BU SEFER DE BÖYLE DENEDİK:)


Bahçemizdeki balkabaklarının bağ bozumu zamanı geldiğinden beri birkaç kez kabak tatlısı yaptık. Bizim ailede kabak tatlısını sevmeyen tek kişi abim. Aslında hiç yemek seçmeyen biridir. Hatta sevmediği, ağzına bile koymadığı tek şey kabak tatlısıdır diyebilirim. Ama sonunda ona nasıl balkabağı yedireceğimi buldum:)…

Siz de şimdiye kadar benim yaptığım gibi balkabağından sadece tatlı yapıp yiyenlerdenseniz, bir de balkabağını çorba şeklinde deneyin derim. Kulağa biraz değişik gelse de bu çorbadan bir kaşık aldıktan sonra tekrar tekrar tatmak isteyeceğiniz bir lezzet olduğunu söyleyebilirim:).

Tarifi de bir o kadar kolay. İşte şöyle:

BALKABAĞI ÇORBASI


Malzemeler:

Yarım kilo balkabağı
1 adet orta boy kuru soğan
1 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı sıvıyağ
süt
5-6 sap dereotu
tuz

Yapılışı:

Öncelikle balkabağını soyup ufak dilimler haline getiriyoruz. Diğer tarafta yemeklik doğradığımız kuru soğanı sıvıyağda sararıncaya kadar kavurup unu ekliyor ve unun kokusu çıkana kadar kavurmaya devam ediyoruz. Kabakları da kavrulmuş soğan ve una ilave edip, kabakların üzerine çıkacak kadar sıcak su ekleyip kısık ateşte, kabaklar iyice yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Pişen kabaklara yeterince tuz ilavesi yaptıktan sonra ocağı kapatıp çorbayı soğumaya bırakıyoruz. Bu haliyle oldukça yoğun olan çorbaya soğukken gereken miktarda süt ekleyip kıvamını ayarlıyoruz. Servis yaparken dereotunu ince kıyıp bir kısmını çorbanın içine karıştırıyoruz, bir kısmıyla da çorbamızı süslüyoruz.

Kışın bu güzel sebzesiyle içimizi ısıtacak bir kase çorba hiç de fena olmaz değil mi:)?

Herkese güzel bir haftasonu diliyorum.

Etiketler: ,

8 Comments:

At 25 Kasım 2007 18:03, Blogger BaharYeli said...

ellerine saglik canim, harika görünüyor... aksam aksam canimiz cekt :=)))

 
At 26 Kasım 2007 09:47, Blogger butterfly said...

Teşekkürler Sevgicim:). Balkabağıyla böyle lezzetli bir çorba yapılabileceğini ben hiç bilmiyordum. Sonuçtan ben de çok memnun kaldım.
Sevgilerimleee:).
aslı

 
At 26 Kasım 2007 10:28, Blogger Mutfak Havlusu said...

harikaa
balkabağından çorba hiç duymamıştım.
çok beğendim bu tarifi,ellerinize sağlık.

 
At 26 Kasım 2007 10:51, Blogger butterfly said...

Mutfak havlusu, blogumu ziyaretin için çok teşekkür ederim:).
Balkabağından çorba kulağa farklı geliyor gerçekten, ben de ilk kez denedim ve çok sevdim.
Sevgiler..
aslı

 
At 26 Kasım 2007 16:03, Anonymous Adsız said...

Merhaba canım balkabağı çorbasını bizim evde en çok babam sever ve hep o hazırlardı :)Bizim memlekette en çok yetişen ve tüketilen kabak diyebilirim ben kendim hiç denemedim ama tadı gerçekten güzel.Ellerine sağlık canım selamlar sevgiler.

 
At 26 Kasım 2007 16:55, Blogger butterfly said...

Selamlar Pastacı Kız:)
Ben balkabağı çorbasıyla geç tanıştım ama lezzetiyle, tekrar tekrar yapılası çorba listeme girdi bile..
Ne güzel böyle hamarat bir baban var, sizlere de afiyet olsun.
Sevgiler canım:).
aslı

 
At 28 Aralık 2007 16:38, Anonymous Adsız said...

Merhaba

Bana da çok ilginç geldi ama süt ekleme kısmını pek anlayamadım. İyice soğutup mu ekleyeceğiz sütü? Yaklaşık ne kadar süt gerekiyor? Birde çorba pürüzsüz görünüyor. Blender danmı geçiriyoruz?

 
At 29 Aralık 2007 02:00, Blogger butterfly said...

Selam Fatoş:),
Bu çorba için yaklaşık 1 bardak süt yeterli oluyor ama sen süt eklemeden önceki yoğunluğuna bakıp istediğin kıvama gelinceye kadar süt eklesen daha iyi olur, o yüzden kesin bir ölçü yazmamıştım. Sütü, çorba çok kaynarken eklemiyoruz, kesilme yapabilir diye. O yüzden ılıyınca eklemekte fayda var. Blender konusunu yazmayı unutmuşum, evet kabaklar iyice pişince sütü eklemeden önce el blender'ından geçirdim ben.
Umarım, cevaplarımla yardımcı olabilmişimdir.
Sevgiler..
aslı

 

Yorum Gönder

<< Home